Modelism - RHC Forum: FLAPERON, o problema? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

FLAPERON, o problema?

#1 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 06 July 2004 - 08:39 PM

SALUTARE!
Am o mica dilema si as dori sa ma lamureasca cineva: ieri am zburat cu acrobatul meu cu motor de 10cc si am incercat flapsurile avand din statie mixarea FLEPERON . Ce s-a intamplat cand coboram flapsurile ,in loc sa imi scada viteza modelului si sa urce ,fenomenul se producea invers. Cand actionam flapsurile ca frana , viteza scadea dar modelul nu urca. Din cate cunosc eu flapsurile maresc forta portanta si reduc viteza. Precizare profilul este al avionului SU-26, profil simetric gros, asemanator cu un profil 3D.Anvergura 1,6m suprafata aproximativ 47dm2.In rest modelul zboara foarte bine ,pilotul mai trebuie sa invete!
Mii de multumiri anticipate!!!!
MUGUREL.
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 July 2004 - 05:40 AM

MUGUREL., la 6 Jul 2004, 20:39, a spus:

Cand actionam flapsurile ca frana , viteza scadea dar modelul nu urca. Din cate cunosc eu flapsurile maresc forta portanta si reduc viteza.

exact!
flapsurile maresc portanta si reduc viteza ,dar asta nu inseamna ca modelul trebuie neaparat sa urce.
de obicei sunt folosite la aterizare ca sa aterizezi cu viteza redusa fara sa se prabusheasca.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 July 2004 - 06:52 AM

Corect ar fi flaperon.
Daca te referi la flapsuri utilizate ca "frina de aer" (airbrake- functie a flaperonului), ar trebui sa existe o mixare pe statie, care creeaza in paralel si un offset pentru pozitia profundorului, in sensul ca la coborirea flasurilor, profundorul, ar trebui sa se ridice pentru a compensa pozitia modelului.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 July 2004 - 07:11 AM

Flaperoanele sunt ceva mai delicate decat s-ar crede la prima vedere. Prima problema ce scoate capul, este ca nu toate profilele suporta flapsuri cu unghi mare de bracaj. Eu intotdeauna testez flapsurile incepand cam cu 5 grade, si merg pe pipaite pana gasesc unghiul corespunzator de bracare.
O alta problema ar fi ca in cazul flaperoanelor desprinderea stratului limita se face pe toata anvergura, sau chiar incepand de la extremitatile aripii spre fuselaj (depinde de forma in plan si torsiunea aerodinamica). Asta inseamna ca inca de la inceput vom pierde controlul cu eleroanele, si ca riscul de vrie este extrem de mare. Din cauza asta se folosesc flapsurile clasice, sau chiar sistemul butterfly (crow) la care flapsurile se bracheaza in jos si eleroanele in sus.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#5 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 07 July 2004 - 08:09 AM

Cu flaperonul lucrurile nu sunt chiar asa de complicate.....a fost aplicat pentru prima data in anii '30-'40 la scara mare, pentru a face economie de greutate sau la aripile de anvergura mica...in mod normal, pana pe la minus 5-10 grade bracaj ca flapsuri, ele controleaza avionul si ca eleroane (cum ar fi pozitia de 0 (zero) a eleroanelor stabilita la minus 5 grade). Pentru decolare, nu se foloseste un bracaj al flapsurilor mai mare de 5-6 grade-pentru a avea crestere de portanta si eficacitate a eleroanelor. La aterizare, se poate veni si cu -45, -50 grade, (cu ceva motor), ca frana (eleroanele in cazul acesta vor da corectii extrem de mici, doar pentru a mentine modelul pe axul de aterizare la final-de aici necesitatea unui dual rate la eleroane ce se cupleaza pe "mic" la aterizare).
Asta este valabil 100% la machete. Pentru planoare, lucrurile se schimba atunci cand avem eleroane si flapsuri separate, pe care vrem sa le cuplam ca flaperoane. Pentru proba de viteza la F3B, flapsurile se bracheaza in sus cu 0,5-1 grad...Nu ma indoiesc ca vor fi si alte idei interesante si chiar mai bine fondate :rolleyes:
No brain, no headache.....
0

#6 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 07 July 2004 - 07:27 PM

SALUT!
Pai ce s-a intimplat: am actionat comanda flaps in jos si modelul in loc sa piarda viteza a inceput un picaj mult mai accentuat, eu in acel moment simuland o aterizare.Unghiul flapsului nu a fost mai mare de 10 grade. Eu practic am curbat profilul in jos dar efectul nu a fost cresterea portantei ci invers. Aici este dilema mea!! La FW 190 cand l-am zburat la aterizare am scos flapsul si am aterizat fara motor planand aproximativ 150 m. Flapsul a functionat perfect. Suprafata portanta la FW 45 dm2 si 5kg greutate.
Din ce am citit la raspunsuri inseamna ca profilul de la SU-26 nu acepta flaps? Stratul limita se desprinde de la unghiri mici de flaps si pe intreaga lungime a aripii portanta scazand considerabil. Sa mai incercam poate o lamurim. Nu am incercat nici o compensare din mixere ,scopul a fost sa testez efectul flapsului (fleperonului)
Multumesc pentru raspunsuri!!
MUGUREL.
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 July 2004 - 07:39 PM

E posibil ca modelul sa se fi angajat. Si daca ai centrajul pe bot, a intrat in deep stall si de aici senzatia de crstere a vitezei. Ce unghi de calaj ai la aripa? Dar la ampenaje? unde ai CG? Incearca sa tatonezi, incepand cu unghiuri mai mici de bracare a flapsurilor. Atentie ca dac ai flaperoane intrarea in vrie este mult mai usoara! Oricum cand scoti flapsurile, e bine sa tii modelul putin picat, tocmai ca sa previi angajarea.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#8 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 08 July 2004 - 08:36 AM

Bigu are dreptate....dar ai shi tu! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif (vorba rabinului)....chestia de centrare, in plus, itzi trebuie o statzie pe care sa-i programezi cu switch tocmai tendintza asta: cand scotzi flapsul, automat lucreaza la profundor.
La aproape toate avioanele mari, la aterizare shi decolare, se trimereaza profundorul tocmai pentru chestia asta.(banuiesc ca la acrobat ai alta pozitzie a CG decat la FW...)
No brain, no headache.....
0

#9 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 July 2004 - 07:51 PM

Salut!
Nu stiu ce sa zic de Stall pentru ca am avut ceva viteza ,era imediat dupa reducerea motorului . Incidenta 0 aripa , ampenaj orizontal tot 0 ,motor dreapta 2 grade ,centrul de greutate exact 30 %. Oricum peste o saptamana o sa il zbor din nou si mai testez.
MULTUMIRI !!!
MUGUREL.
0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 July 2004 - 08:46 PM

De cate ori vad titlul imi vine sa-l corectez. Acum chiar o fac, cu riscul de a supara moderatorul de la aero. N-o sa mai intervin in mesajele cu referire la titlu, dar daca FLAPERON se scrie asa o sa fac. Scuze pentru interventie...
Spor la treaba!

PS. Si daca era corect inainte, rog sa-mi spuna cineva sa corectez cum trebuie si accept si sutul de rigoare...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 July 2004 - 08:49 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 09 July 2004 - 09:35 AM

bitexule, ti-a luat-o leo inainte (vezi al treilea mesaj :D )
oricum, pentru bune intentii sper sa nu se supere nimeni :D
No brain, no headache.....
0

#12 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 July 2004 - 09:20 PM

Salutare!
Pai in titlu am scris bine flaperon apoi din viteza am scris fleperon ,problema e ca tot nu am inteles ce se intimpla ca nu functioneaza la coborare in sensul maririi portantei si al scaderii vitezei.
Toate cele bune!
MUGUREL.
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 July 2004 - 10:59 PM

Nu-i bai, ca de cand scriem cu batutul din degete nici nu mai stim cand si unde gresim la litere. Si facem uneori prea mult caz de maruntisuri.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 01 November 2004 - 02:54 PM

Mugurel, din cate inteleg, la FW, flapsurile au functionat impecabil. pantru ca si eu si corsarul ne facem cate unul, dupa cum am mai spus. si vreau sa stiu daca e totul ok:)
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#15 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 01 November 2004 - 03:21 PM

poate nu este relevant dar cand am pus eu flaperonu pe cioroplastu meu sa implantat in pamant. cum am bracat eleroanele s-a pus cu botun jos. cum eram la 3 m de sol efectul a fost devastator

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#16 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 01 November 2004 - 05:32 PM

pai..poate unele modele nu au nevoie de flapsuri. mai ales la unghiuri mari, cred ca mai rau le face, incetinindu-le si facandu-le sa angajeze. nu?

Aceasta postare a fost editata de paguletz: 01 November 2004 - 05:34 PM

Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#17 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 01 November 2004 - 06:21 PM

Salutare!
Pai au functionat perfect! La nationalele de RC am incercat prima decolare fara flaps pe o vreme fara vaant si nu am putut sa il ridic mai mult de 1 m. La a doua decolare cu flapsul scos la 40 grade l-am decolat si a zburat mult mai bine, le-am folosit si la aterizare. Modelul a zburat cu 5.5 kg cu motor de 7,5 cc. Modelul nou are anvergura de 170 cm ,lungimea de 163 cm si va avea flaps, motor de 23cc in 4t YS 140 FZ. Trenul escamotabil (sper sa achizitionez un Robart pneumatic pentru modele pana la 7kg la 85 grade).
Cele bune!
MUGUREL
0

#18 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 02 November 2004 - 02:10 PM

@Mugurel
Salut!
In cateva zile primesc o supapa unisens de la mama ei fabricata.
Spune-mi cum ti-o trimit!(prin ce modalitate)
No brain, no headache.....
0

#19 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 02 November 2004 - 02:13 PM

tot @Mugurel
Uitam ce-i mai important: la sfarsitul lunii plec la FAI.Spune-mi ce elice vrei special pentru YS. La banii pe care-i voi avea, garantez pentru una bucata BUNA! (mai mult n-are moshu')...si poate shi nishte bujii pt. 4T
No brain, no headache.....
0

#20 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 02 November 2004 - 06:51 PM

Va salut !
Pai cel mai simplu prin posta , intr-un plic cu un pic de burete, pe adresa : cpt. POPA MUGUREL UM 01719 DEVA ,HUNEDOARA codul nu il stiu. Multumiri anticipate, o elice din lemn cea mai ieftina 16x10 sau 16x11 ,poate o bujie!
Multa sanatate si drum bun!
MUGUREL.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu