FLAPERON, o problema?
#1
Postat 06 July 2004 - 08:39 PM
Am o mica dilema si as dori sa ma lamureasca cineva: ieri am zburat cu acrobatul meu cu motor de 10cc si am incercat flapsurile avand din statie mixarea FLEPERON . Ce s-a intamplat cand coboram flapsurile ,in loc sa imi scada viteza modelului si sa urce ,fenomenul se producea invers. Cand actionam flapsurile ca frana , viteza scadea dar modelul nu urca. Din cate cunosc eu flapsurile maresc forta portanta si reduc viteza. Precizare profilul este al avionului SU-26, profil simetric gros, asemanator cu un profil 3D.Anvergura 1,6m suprafata aproximativ 47dm2.In rest modelul zboara foarte bine ,pilotul mai trebuie sa invete!
Mii de multumiri anticipate!!!!
MUGUREL.
#2
Postat 07 July 2004 - 05:40 AM
MUGUREL., la 6 Jul 2004, 20:39, a spus:
exact!
flapsurile maresc portanta si reduc viteza ,dar asta nu inseamna ca modelul trebuie neaparat sa urce.
de obicei sunt folosite la aterizare ca sa aterizezi cu viteza redusa fara sa se prabusheasca.
#3
Postat 07 July 2004 - 06:52 AM
Daca te referi la flapsuri utilizate ca "frina de aer" (airbrake- functie a flaperonului), ar trebui sa existe o mixare pe statie, care creeaza in paralel si un offset pentru pozitia profundorului, in sensul ca la coborirea flasurilor, profundorul, ar trebui sa se ridice pentru a compensa pozitia modelului.
#4
Postat 07 July 2004 - 07:11 AM
O alta problema ar fi ca in cazul flaperoanelor desprinderea stratului limita se face pe toata anvergura, sau chiar incepand de la extremitatile aripii spre fuselaj (depinde de forma in plan si torsiunea aerodinamica). Asta inseamna ca inca de la inceput vom pierde controlul cu eleroanele, si ca riscul de vrie este extrem de mare. Din cauza asta se folosesc flapsurile clasice, sau chiar sistemul butterfly (crow) la care flapsurile se bracheaza in jos si eleroanele in sus.
Big.
#5
Postat 07 July 2004 - 08:09 AM
Asta este valabil 100% la machete. Pentru planoare, lucrurile se schimba atunci cand avem eleroane si flapsuri separate, pe care vrem sa le cuplam ca flaperoane. Pentru proba de viteza la F3B, flapsurile se bracheaza in sus cu 0,5-1 grad...Nu ma indoiesc ca vor fi si alte idei interesante si chiar mai bine fondate :rolleyes:
#6
Postat 07 July 2004 - 07:27 PM
Pai ce s-a intimplat: am actionat comanda flaps in jos si modelul in loc sa piarda viteza a inceput un picaj mult mai accentuat, eu in acel moment simuland o aterizare.Unghiul flapsului nu a fost mai mare de 10 grade. Eu practic am curbat profilul in jos dar efectul nu a fost cresterea portantei ci invers. Aici este dilema mea!! La FW 190 cand l-am zburat la aterizare am scos flapsul si am aterizat fara motor planand aproximativ 150 m. Flapsul a functionat perfect. Suprafata portanta la FW 45 dm2 si 5kg greutate.
Din ce am citit la raspunsuri inseamna ca profilul de la SU-26 nu acepta flaps? Stratul limita se desprinde de la unghiri mici de flaps si pe intreaga lungime a aripii portanta scazand considerabil. Sa mai incercam poate o lamurim. Nu am incercat nici o compensare din mixere ,scopul a fost sa testez efectul flapsului (fleperonului)
Multumesc pentru raspunsuri!!
MUGUREL.
#7
Postat 07 July 2004 - 07:39 PM
Big
#8
Postat 08 July 2004 - 08:36 AM
La aproape toate avioanele mari, la aterizare shi decolare, se trimereaza profundorul tocmai pentru chestia asta.(banuiesc ca la acrobat ai alta pozitzie a CG decat la FW...)
#9
Postat 08 July 2004 - 07:51 PM
Nu stiu ce sa zic de Stall pentru ca am avut ceva viteza ,era imediat dupa reducerea motorului . Incidenta 0 aripa , ampenaj orizontal tot 0 ,motor dreapta 2 grade ,centrul de greutate exact 30 %. Oricum peste o saptamana o sa il zbor din nou si mai testez.
MULTUMIRI !!!
MUGUREL.
#10
Postat 08 July 2004 - 08:46 PM
Spor la treaba!
PS. Si daca era corect inainte, rog sa-mi spuna cineva sa corectez cum trebuie si accept si sutul de rigoare...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 July 2004 - 08:49 PM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 09 July 2004 - 09:35 AM
oricum, pentru bune intentii sper sa nu se supere nimeni :D
#12
Postat 11 July 2004 - 09:20 PM
Pai in titlu am scris bine flaperon apoi din viteza am scris fleperon ,problema e ca tot nu am inteles ce se intimpla ca nu functioneaza la coborare in sensul maririi portantei si al scaderii vitezei.
Toate cele bune!
MUGUREL.
#13
Postat 11 July 2004 - 10:59 PM
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 01 November 2004 - 02:54 PM
Laser frate!
#15
Postat 01 November 2004 - 03:21 PM
red
#16
Postat 01 November 2004 - 05:32 PM
Aceasta postare a fost editata de paguletz: 01 November 2004 - 05:34 PM
Laser frate!
#17
Postat 01 November 2004 - 06:21 PM
Pai au functionat perfect! La nationalele de RC am incercat prima decolare fara flaps pe o vreme fara vaant si nu am putut sa il ridic mai mult de 1 m. La a doua decolare cu flapsul scos la 40 grade l-am decolat si a zburat mult mai bine, le-am folosit si la aterizare. Modelul a zburat cu 5.5 kg cu motor de 7,5 cc. Modelul nou are anvergura de 170 cm ,lungimea de 163 cm si va avea flaps, motor de 23cc in 4t YS 140 FZ. Trenul escamotabil (sper sa achizitionez un Robart pneumatic pentru modele pana la 7kg la 85 grade).
Cele bune!
MUGUREL
#18
Postat 02 November 2004 - 02:10 PM
Salut!
In cateva zile primesc o supapa unisens de la mama ei fabricata.
Spune-mi cum ti-o trimit!(prin ce modalitate)
#19
Postat 02 November 2004 - 02:13 PM
Uitam ce-i mai important: la sfarsitul lunii plec la FAI.Spune-mi ce elice vrei special pentru YS. La banii pe care-i voi avea, garantez pentru una bucata BUNA! (mai mult n-are moshu')...si poate shi nishte bujii pt. 4T
#20
Postat 02 November 2004 - 06:51 PM
Pai cel mai simplu prin posta , intr-un plic cu un pic de burete, pe adresa : cpt. POPA MUGUREL UM 01719 DEVA ,HUNEDOARA codul nu il stiu. Multumiri anticipate, o elice din lemn cea mai ieftina 16x10 sau 16x11 ,poate o bujie!
Multa sanatate si drum bun!
MUGUREL.