Modelism - RHC Forum: Pozitionarea corecta a antenelor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Pozitionarea corecta a antenelor receptor in 2,4Ghz cu 2 antene (Futaba)

#1 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

  Postat 04 August 2010 - 06:55 PM

Am tot intrebat dar am ajuns la concluzia ca parerile sunt impartite sau anumite persoane dadeau sfaturi dupa ureche.
Imi poate spune cineva,cum se pozitioneaza corect acest tip de receptoare?
Mai precis cele 2 antene....
Va multumesc.

PS:Am atasat 3 exemple ce mi-au fost date.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de raoul_bvand: 04 August 2010 - 06:56 PM

Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#2 Useril este offline   marian_d 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 14-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 04 August 2010 - 07:07 PM

Pentru receptie optima, cele 2 antene trebuie sa faca un unghi de 90 de grade intre ele. De mentionat ca antenele propriuzise sunt doar partile dezizolate ale celor 2 fire.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 August 2010 - 08:15 PM

Varianta 3 este cea mai corect, dar inca mai ramane loc de discutie.
Depinde in ce fel zbori.
Daca faci acrobatie in apropiere evident ca nu mai conteaza asa mult pozitia.

Transmitatorul radiaza maxim lateral in jurul antenei, nu in lungul ei, la fel si la receptie.
Deci semnalul maxim se obtine cand oricare din cele doua antene este paralela cu cea a transmitatorului, si necolineara.
De mentionat ca la un moment dat numai semnalul de la una din antene este luat in considerare, nu se insumeaza niciodata semnalele de la cele doua antene.

Cu aceasta de mai sus zise, ajungem la urmatoarele doua cazuri extreme:
- zbori la distanta mare si jos, este musai ca antena statiei si una una din antenele receptorului sa fie verticale ! De asemenea, daca cealalta antena a receptorului ai pus-o la 90 grade, inseamna ca este orizontala, dar nu oricum ! Daca ai asezat-o de-a lungul fuselajului, e practic degeaba, pentru ca pointeaza spre statie si aportul ei la receptie este nul. De ce zic asta, pentru ca daca zbori departe, e de asteptat ca majoritatea timpului sa zbori indepartandu-te sau apropiindu-te, deci cu fuselajul spre pilot sau invers. Din aceasta cauza, in acest scenariu este bine ca antena orizontala sa fie orientata in lateral, de-a lungul uneia din aripi, ea intrand in actiune cand se fac viraje si avionul se inclina.

- zbori la inaltime mare deasupra capului, este musai ca antena statiei si ambele antene ale receptorului sa fie orizontale. Aici nu mai e o regula , pot fi asezate oricum , fie una paralela cu fuselajul si cealalta cu aripa, fie ca un V, la 45 grade fiecare fata de fuselaj, in plan orizontal, oricum ele vor intra in actiune pe rand, in functie de paralelelismul fiecareia fata de antena statiei. Aceasta deoarece acest tip de zbor se caracterizeaza de regula prin efectuarea de cercuri (zbor la termica).

Cel mai critic caz este cand se zboara la distanta mare sub un unghi de 45 grade fata de pilot, adica distanta aproximativ egala cu altitudinea, si ambele la limita de receptie. In acest caz este preferabil ca antena statiei sa fie verticala fata de statie, si statia tinuta putin inclinata astfel incat laterala antenei sa pointeze drept spre model (daca mai e in raza vizuala)... iar pe model antenele sa fie plasate ambele vertical la 90 grade, ca litera V, dar in plan vertical. In acest caz distanta maxima este jumatate din ce am putea obtine in cazurile ideale descrise mai sus.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 August 2010 - 08:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

  Postat 04 August 2010 - 09:00 PM

Va multumesc.
Nu inchid acest topic,deoarece ,este posibil sa mai intereseze si alti novici.
Daca trebuie mutat in alta parte,rog un moderator sa o faca.
Inca odata multumesc.
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#5 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 04 August 2010 - 09:17 PM

Teoretic e valabil ce s-a scris deja; practic vorbind insa, pune-le cum vrei, rx-ul ala e long range si la minim 800m merge si cu ele inodate. La distanta aia nu mai deosebesti fata de spate nici la un tir. Ecranate sa nu fie partile radiante.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 04 August 2010 - 09:20 PM

0

#6 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 04 August 2010 - 09:49 PM

Eu am zburat cu EG la altitudine (il vedem punct, care 800m cred) cu antenele scoase pe langa carlinga in v la 90grade si nu am avut probleme, antena de la statie este sub statie (am optic 6 si modulul de Futaba sta rasturnat cu antena linga baterie).
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 August 2010 - 10:57 PM

Vezi postareaAG-74-HESS, la Aug 4 2010, 10:17 PM, a spus:

Teoretic e valabil ce s-a scris deja; practic vorbind insa, pune-le cum vrei, rx-ul ala e long range si la minim 800m merge si cu ele inodate. La distanta aia nu mai deosebesti fata de spate nici la un tir. Ecranate sa nu fie partile radiante.


Nu e numai teoretic, este extrem de important cand ai trecut de o anumita distanta.
Si nu merg innodate la 800m, chiar azi am acordat asistent pt un sistem care pierdea semnal la 300m, el find in prealabil testat de mine la 5km cu antenele pozitionate corect vertical.
Respectivul instalase intr-un fuselaj de carbon ambele antene in plan orizontal, iesind din fuselaj pe laterala, una inclinata spre spate si una spre fata. Practic erau una in continuarea celeilalte, nici vorba de 90 grade ! Iar antena statiei o tinea vertical ! Am avut inregistrat pe logger pierderi de semnal de 50dB la 300m ! Banuiesc ca avionul era atunci in pozitie cu una din antene drept spre statie si cealalta ascunsa complet in spatele fuselajului de carbon.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu