Mint producatorii de servouri???? Teapa sau prostie?
#1
Postat 16 August 2010 - 02:16 PM
Va rog pe cei mai luminati sa imi defineasca si mie notiunea de TORQUE la servomecanisme ca eu am dat de capat la meserie.Dupa cite stiu eu,momentul de rotatie se defineste PENTRU O ANUMITA TURATIE SAU VITEZA UNGHIULARA a obiectului de masurat,in cazul nostru servourile.Deci pentru ce viteza,grade pe secunda sau cum vreti voi e valabil acest moment de rotatie ,sau e valabil pentru viteza de rotatie ZERO a pirghiei de comanda la momentul de torsiune dat?
Daca e sa o luam in orice fel se doreste si tot nu e conform cu ceea ce ne dau producatorii,ori ne mint pe rupte si in fata ca sa isi vinda marfa.
CONCRET: Servomecanism Digital DES 708 BB MG vindut sub eticheta Graupner are urmatoarele specificatii:
Betriebsspannung: 4,8...6,0 V
Leerlaufstromaufnahme: 8 mA
Stromaufnahme max. bei 4,8 V: 1630 mA
Stromaufnahme max. bei 6,0 V: 1845 mA
Stellmoment bei 4,8 V: 88 Ncm
Stellmoment bei 6,0 V: 105 Ncm
Haltemoment bei 4,8 V: 186 Ncm
Haltemoment bei 6,0 V: 215 Ncm
Drehbereich mit Trimmung: 2 x 45 °
Stellzeit bei 4,8 V: 0,11 Sek/40 °
Stellzeit bei 6,0 V: 0,09 Sek/40 °
Sorry ca e in nemteste dar cred ca oricine poate citi caracteristicile.
No bun!Acuma noi citim ca la 4,8 volti,torque,sau moment de rotatie sau stellmoment e de 88 N/cm,adica 8 kg pe cm.Bun!
Acuma am luat o greutate de 2 kg si am atirnat-o la 3cm de centru(de surubul de fixare a bratului de antrenare,ca sa evitam orice confuzie) si ce credeti?In pozitie orizontala tine cele 2kg atirnate dar daca dau actionare sa ridice(in sus adica)pauza,nu ridica,numai piuie servoul ca disperatul.In jos fata de orizontal se duce torpila,dar in sus nici vorba.Acuma la cita fizica stiu eu,asta inseamna un moment se 6 kg/cm.Mutind la 2 cm fata de centrul surubului,servoul se misca in jos glont ca si inainte,iar in sus extrem de greu.Bun,zic eu,e naspa servoul,mi-am luat...ie de 36 de euro.Iau altul si la fel,si mai iau unul,si tot asa 10 bucati,toate la fel.Buuuun,naspa producatorul.Iau Futaba S3151,la 2cm de centrul surubului nu se misca neam.Iau Tower pro MG996 R,de 10 kg si el.La fel.
Ei acum intreb pe toata lumea,sunt nebun eu sau ni se da teapa pe fata si noi nu zicem nimic,sau fac eu ceva fundamental gresit????Revenind la primul exemplu,adica Graupner DES 708 BBMG,ar trebui ca la 4 cm de centrul surubului sa pot ridica cele 2 kg atirnate poate nu foarte repede,dar sa le ridic totusi.NO WAY!!!!!
Nici la 6 volti nu se ridica,iar la 3 cm se ridica extrem de greu,cam in 0,8 sec(90 Grade de rotatie -45,0,45)
Acumulatori incarcati ,cu si fara UBEC,5v,6v,cabluri groase etc...
Unde gresesc domnilor???Ramin dator cu o bere pentru cel/cei ce ma lumineaza in aceasta chestiune!!!
(Oare luam totusi teapa? :rolleyes: )
#2
Postat 16 August 2010 - 05:02 PM
Citeaza
diferenta intre Amperul cel trege motorul si Amperul pe care-l suporta regulatorul?
Se pare ca acum s-au descoperit diferente si la cuplu...
P.S. Ultima sansa in favoarea servo-ului, incearca sa il ajuti impingandu-l putin, ducand astfel motorul la turatie nominala si vezi daca poate duce sarcina in continuare.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 16 August 2010 - 05:06 PM
#3
Postat 16 August 2010 - 05:53 PM
Uite, citeste Aici si arunca un ochi la procedura si "utilajul" ptr testare. Eaxista si grafice scoase frumos, cuplu, consum. La fel cum ai pus tu deutsch, asa cred si eu ca fracais se descurca lumea... Serios, e de vazut. Singurul regret e ca nu au mai actualizat baza de date.
Bafta!
Costel
#4
Postat 16 August 2010 - 05:53 PM
Zen, la Aug 16 2010, 06:02 PM, a spus:
Si in zbor cine il impinge "putin" ?
@Monsieur Costel, etez vous aimable de nous indiquer EXACTEMENT le paragraphe ou sont le details de la construction du testeur?
"Les mesures sont effectuées avec le testeur de servos développé par Patrick Césarato. Cet appareil est disponible sous forme de kit à monter soi même. Pour tout renseignement à son sujet, contacter Patrick directement."
Et ca c'est tout... Pas de detail du longeur du bras, ou des poids utilise dans le test... rien
Merci cordialement
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 August 2010 - 06:05 PM
#6
Postat 16 August 2010 - 08:51 PM
Ca doar nu vrei sa acceptam ca mint producatorii ;)
Un singur exemplu, un servo destul de popular, care insa pe mine m-a lasat de doua ori, asa ca nu vreau sa mai aud de el, HS81.
2.6kg in specificatii, 1120-1400 grame in testele lor.
Baza aia de date a fost construita intre 2003 si 2007, deci se presupune ca e destul de cunoscuta. Daca nimeni nu a facut scandal pana acum, noi ce sa facem, sa mergem la OPC ?
Aplicam si aici inmultirea cu 2, ca la ESC-uri, lipo si peste tot in RC unde vrem sa fim siguri de ceva.
#7
Postat 16 August 2010 - 08:52 PM
Am gasit Googalind intens vre-o ora ca cica definitia de TORQUE vis a vis de servouri ar fi ca este forta aplicata bratului de comanda al servoului astfel incit el sa nu se mai miste,de unde si termenul de STALL TORQUE,sau simplu TORQUE.Mai fantastica mi se pare definitia de HOLDING TORQUE care cica ar fi forta aplicata bratului servoului care duce la inceperea miscarii in sens invers aplicarii unei comenzi,care in cazul descris de mine mai sus este de ...18 kg???La 4,8 ma rog 5volti???
Pai din ce sa fie facut bratul servoului atunci,din otel Crom-Vanadiu poate ,ca din plastic sau aluminiu nu cred...
Deci mie mi se rupe de nu stiu ce aparate de testare servouri indiferent cit de sofisticate ar fi ele,eu stiu una si buna:
Ai zis dom producator ca ai 8 kg la 4,8 volti?Atunci trebuie ca atirnind o greutate de 2 kg la 3,5 cm de centrul surubului bratului de actionare al servoului sa vad o miscare fie ea si inceata,iar la 4 cm trebuie sa nu se mai miste.Eu la 3 cm si 6 volti de abia vad miscare.
Atunci pun si eu intrebarea:daca la 6 volti pot sa vad miscare cu 6kg/cm,atunci de ce scrii nene GRAUPNER 10(ZECE) kile?
Daca nici Graupner nu respecta specificatiile,atunci ce sa zic de altii,nu ca ar fi Graupner cel mai tare ,dar nici Hobby King nu e...
Daca dadeam 10-15 dolari pe servo atunci mi se rupea,dar asa la aproape 60 de dolari am pretentii.
Facind un calcul usor,ca sa ridic 8 kile in 0,2 secunde(corespunzator unui unghi de 90 grade) ar fi necesari cam 4Amperi la 5 volti.Nu vad cum ar consuma motorasul montat inauntru 4 Amperi,ca ar lua foc instantaneu.
Nici la servourile coreless situatia nu e mai roza avind in vedere ca disiparea caldurii se face foarte greu,iar motor coreless cu ferrofluid la servouri EU nu am vazut nici auzit.
Imi pare rau ca nu am un servo Brushless sa vad si la ele daca se respecta specificatiile,fiind singura varianta viabila pe care o vad din punct de vedere disipat caldura si putere la motoras.
Deci ne mint si cumparam mita in sac sau...???
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 16 August 2010 - 08:53 PM
#8
Postat 16 August 2010 - 08:59 PM
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/u...?idProduct=8760
A fost gasit recent ca cel mai tare la clasa lui, rade tot, de orice marca. Iar pretul nu este cel care il vedeti acolo, ci 15.60 daca aveti cont.
#9
Postat 16 August 2010 - 09:08 PM
#10
Postat 16 August 2010 - 09:28 PM
De asta, servo-urile, de orice natie, poate ar trebui putin "exersate" sa traga vreo cateva zeci-sute de cicluri de fiare, macar la 1/4 din nominal.
Si apoi puse pe model.
#11
Postat 16 August 2010 - 09:46 PM
#14
Postat 16 August 2010 - 10:37 PM
In timpul asta eu revenisem si editam la partea in franceza.
Acum daca te suparasi... chiar ca sunt curios sa imi arate si mie cineva concret cum s-a facut testul. A gasit altcineva ceva relevant ?
#15
Postat 16 August 2010 - 10:53 PM
#16
Postat 17 August 2010 - 03:17 PM
http://www.tiger.com...oduct/8127.html
Cam asa arata un servo facut cu simt de rspundere si la care nu vad caracteristici umflate la zeci de kile pe centimetru.
Doar realitatea.