pozitionare ESC ..LA HELI .
#1
Postat 16 July 2010 - 05:58 PM
UNDE ESTE CEL MAI BINE VENTILAT? dupa parerea voastra ,sau ce masuri ati luat pt prevenirea supraincalziri lui ? :lol:
#2
Postat 16 July 2010 - 06:02 PM
TUROK, la Jul 16 2010, 06:58 PM, a spus:
UNDE ESTE CEL MAI BINE VENTILAT? dupa parerea voastra ,sau ce masuri ati luat pt prevenirea supraincalziri lui ? :)
cu mufele ce se leaga la motor in jos ca sa curga mai repede curentul si sa sa raceasca mai bine :lol: :lol: :lol:
#4
Postat 16 July 2010 - 06:23 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 16 July 2010 - 07:39 PM
http://i627.photobucket.com/albums/tt357/m...14062010050.jpg
Poti sa pui escul sub main gear sau pe lateral. Sunt locurile cele mai ventilate.
#7
Postat 16 July 2010 - 08:30 PM
morph, la Jul 16 2010, 08:39 PM, a spus:
http://i627.photobucket.com/albums/tt357/m...14062010050.jpg
Poti sa pui escul sub main gear sau pe lateral. Sunt locurile cele mai ventilate.
Radiatoarele la care te referi sunt niste prostii de marketing (dom'le ce tare-i ESC-ul asta). O privire mai atenta si un minim bun simt tehnic iti arata ca respectivele radiatoare au o suprafata infima in raport cu caldura pe care (la prima vedere) ar trebui so o disipeze... In afara ca-s eloxate, nu au nici un rol.
#8
Postat 16 July 2010 - 09:11 PM
http://www.rcheliresource.com/available-so...c-cooler-plate/
Attention pilots using an Align 60G, 70G, 75G, or 100G Brushless ESC! Do you want to keep your ESC as cool as possible? For a few bucks, the Align Brushless ESC Cooler Plate can help achieve that. Read on for more info about this product.Step 1: Cut open the existing heat shrink tubing. If there [...]
Daca pui un ventilator racesti si mai bine (unii pun) - de ce s-a ajuns aici ? Pentru ca heli moderne au curenti de varf mari, cam la limita ESC-ului. Nu vrei radiator dar vrei un ESC rece ? Simplu pune unul de 3-4 ori mai mare decat e nevoie - de pilda pe un Trex 450 unul de 60-80A - o sa aibe 3 grade peste ambient.
Stefan
rad_gaby, la Jul 16 2010, 09:30 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 16 July 2010 - 09:13 PM
Daca il pui sub pack sau sub canopie e mai rau ! Daca ESC-ul este usor supradimensionat se va incalzii mai putin !
Eu am desfacut un radiator ca sa il fixez mai bine ( pe el radiatorul )!
Pe cablaj ( sau sub radiator ) erau niste chestii mici patrate si puse pe randuri (probabil ceva componente electronice - nu ma pricep ) si intrau in contact cu partea inferioara a radiatorului prin intermediul unei paste albe.
Tot asa am vazut la toate radiatoarele din P.C.-uri pe care le am desfacut - la procesor, la placile grafice si la ce mai e pe acolo - inclin sa cred ca nici la P.C.-uri nu sunt puse doar pentru fata comerciala ci au o anumita eficacitate calculata ca risc , unele chiar au agent de racire !
Cine are chef poate face un test - taie cele doua termocontractile de pe capetele ESC-ului si dupa ce scoate radiatorul il porneste fara - as face pariu ca se blocheaza automat in cel mai scurt timp daca are senzor de caldura sau se prajeste !
P.S.
Cand eram in liceu era boala confectionarii de amplificatoare sau origi de lumini - faceam si eu ! Tin minte ca erau niste tranzistori BD-uri se numeau care aveau o mica placuta de aluminiu pe una din fete si cu o gaura in ea - era suficient sa pui o placuta metalica din aluminiu de 2x2 cm si facea minuni - cine avea un bloc cu aripioare de racire era deja boier ! Nu mai zic de finalii care aveau un radiator mult mai mare cu foite de mica izolate etc !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 July 2010 - 09:15 PM
#10
Postat 16 July 2010 - 09:16 PM
Cum poate un producator sa inveleasca ESC-ul in plastic si dupa aia sa-ti recomande sa-l scoti?! Adica de ce n-au facut-o ei, daca-i asa bine?
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 16 July 2010 - 09:17 PM
#11
Postat 16 July 2010 - 09:36 PM
Kontronik Jive:
http://www.kontronik.com/index.php?option=...=32&lang=en
citat:
Power by coolness
Noticeable is the huge cooling plate. It is perfectly connected with the power parts, provides good heat transfer and enables additional cooling to be realized. It is possible to raise the performance enormously by installing an additional air or water cooler system. The naming 80+ means: minimum 80 A. With a good extra cooler it is possible to increase to double power.
Eu zic sa pui ESC-ul tau bun intr-un ciorap de lana, intr-un loc ferit sub canopie. Nici nu o sa simta. Noi care credem in prostiile astea de marketing ne straduim sa le asiguram o ventilatie buna, eventual un radiator mai mare, etc.
rad_gaby, la Jul 16 2010, 10:16 PM, a spus:
Cum poate un producator sa inveleasca ESC-ul in plastic si dupa aia sa-ti recomande sa-l scoti?! Adica de ce n-au facut-o ei, daca-i asa bine?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 16 July 2010 - 09:38 PM
Nu poti compara modul de functionare al BD-urilor din orgile de lumini cu mos-fet-urile din ziua de azi. Adica astea lucreaza in impulsuri la frecvente foarte mari (de unde si curentii mari) si sunt niste chestii total diferite de tehnologia anilor 70. Nici nu incape termen de comparatie. Tabla de aluminiu pe care o vezi la ESC-urile moderne are rol de fixare mecanica (tine nenorocitii la un loc) si estetic in unele cazuri (vezi esc-urile CC cu 20 cmp la 100 amperi - te ia rasul, nu alta).
Bafta
#13
Postat 16 July 2010 - 10:10 PM
#14
Postat 16 July 2010 - 10:58 PM
Culmea a venit vara ..le am toate sub canopie dar usor supradimensionate si bine alese si la 40 grade afara si cam forta motorasele nu am probleme nu sunt mai calde ca si cand afara erau 15 grade .. asa ca e discutabila concluzia...
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#15
Postat 18 July 2010 - 06:52 AM
Cu privire la radiatorul din ESC-uri: variatoarele moderne, sunt pe mos-fet-turi. Nu trebuie sa disipe caldura, si oricum gluma aia metalica nu poate degaja sute de watt. Dar, fiind mai multe celule in paralel (mos-uri), au nevoie de o punte termica de echilibrare (ar mai avea nevoie si de o rezistenta pe poarte din acelasi motiv) Acela nu este un radiator, este o punte de contact termica. Este vital pentru finali, sa aiba exact aceeasi temperatura, ca sa deschida si inchida (comute) simultan. Alt fel (daca comuta decalat in timp) se ard sigur.
#16
Postat 02 August 2010 - 03:46 PM
De altfel la Sibiu la F3C unde mai toti aveau heli electrice din clasa 90 unii aveau mici ventilatoare pe ESC.
vlad1, la Jul 18 2010, 07:52 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/