Modelism - RHC Forum: pozitionare ESC ..LA HELI . - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

pozitionare ESC ..LA HELI .

#1 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 July 2010 - 05:58 PM

Cu caldurile astea nu stiu ce sa mai spun .UNDE ESTE CEL MAI OPTIM DE ASEZAT ESC-UL ,la heli ?.PE LATERAL SAU IN FATA LA CANOPY( SUB ACUMULATORUL DE PROPULSIE) .


UNDE ESTE CEL MAI BINE VENTILAT? dupa parerea voastra ,sau ce masuri ati luat pt prevenirea supraincalziri lui ? :lol:
ADOR VITEZA!!!
0

#2 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 16 July 2010 - 06:02 PM

Vezi postareaTUROK, la Jul 16 2010, 06:58 PM, a spus:

Cu caldurile astea nu stiu ce sa mai spun .UNDE ESTE CEL MAI OPTIM DE ASEZAT ESC-UL ,la heli ?.PE LATERAL SAU IN FATA LA CANOPY( SUB ACUMULATORUL DE PROPULSIE) .


UNDE ESTE CEL MAI BINE VENTILAT? dupa parerea voastra ,sau ce masuri ati luat pt prevenirea supraincalziri lui ? :)

cu mufele ce se leaga la motor in jos ca sa curga mai repede curentul si sa sa raceasca mai bine :lol: :lol: :lol:
0

#3 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 July 2010 - 06:09 PM

Vezi postareadjandrey, la Jul 16 2010, 07:02 PM, a spus:

cu mufele ce se leaga la motor in jos ca sa curga mai repede curentul si sa sa raceasca mai bine :lol: :lol: :lol:



SE PARE CA TE-AI SUPRA- INCALZIT .
ADOR VITEZA!!!
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 06:23 PM

mai usor cu raspunsurile, e caldura mare, nu vrem sa ne incingem suplimentar. Cat despre pozitia ESC-ului, buna intrebare, nu am idee, cred ca o poti afla numai prin incercari.
0

#5 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 07:22 PM

La un Esc bun/foarte bun, pozitia chiar nu conteza...(fara aluzii la neveste/prietene/partenere). Oricum, respectivele device-uri sunt invelite in tub termo, de unde rezulta ca supraincalzirea lor este cea mai mica grija a fabricantului.
0

#6 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 07:39 PM

Tocmai, esc-urile bune si foarte bune au radiator.
http://i627.photobucket.com/albums/tt357/m...14062010050.jpg

Poti sa pui escul sub main gear sau pe lateral. Sunt locurile cele mai ventilate.
0

#7 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 08:30 PM

Vezi postareamorph, la Jul 16 2010, 08:39 PM, a spus:

Tocmai, esc-urile bune si foarte bune au radiator.
http://i627.photobucket.com/albums/tt357/m...14062010050.jpg

Poti sa pui escul sub main gear sau pe lateral. Sunt locurile cele mai ventilate.



Radiatoarele la care te referi sunt niste prostii de marketing (dom'le ce tare-i ESC-ul asta). O privire mai atenta si un minim bun simt tehnic iti arata ca respectivele radiatoare au o suprafata infima in raport cu caldura pe care (la prima vedere) ar trebui so o disipeze... In afara ca-s eloxate, nu au nici un rol.
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 09:11 PM

Nu sunt prostii de marketing, si cele trase in plastic au radiator. Uite ce a scos Align:

http://www.rcheliresource.com/available-so...c-cooler-plate/
Attention pilots using an Align 60G, 70G, 75G, or 100G Brushless ESC! Do you want to keep your ESC as cool as possible? For a few bucks, the Align Brushless ESC Cooler Plate can help achieve that. Read on for more info about this product.Step 1: Cut open the existing heat shrink tubing. If there [...]

Daca pui un ventilator racesti si mai bine (unii pun) - de ce s-a ajuns aici ? Pentru ca heli moderne au curenti de varf mari, cam la limita ESC-ului. Nu vrei radiator dar vrei un ESC rece ? Simplu pune unul de 3-4 ori mai mare decat e nevoie - de pilda pe un Trex 450 unul de 60-80A - o sa aibe 3 grade peste ambient.

Stefan

Vezi postarearad_gaby, la Jul 16 2010, 09:30 PM, a spus:

Radiatoarele la care te referi sunt niste prostii de marketing (dom'le ce tare-i ESC-ul asta). O privire mai atenta si un minim bun simt tehnic iti arata ca respectivele radiatoare au o suprafata infima in raport cu caldura pe care (la prima vedere) ar trebui so o disipeze... In afara ca-s eloxate, nu au nici un rol.

0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 16 July 2010 - 09:13 PM

Daca nu zbori facand trasee mai in viteza sa se creza flux de aer ci mai mult pe loc evident in lateral sau sub maingear unde ajunge fluxul creat de pale e mai bine de amplasat.
Daca il pui sub pack sau sub canopie e mai rau ! Daca ESC-ul este usor supradimensionat se va incalzii mai putin !

Eu am desfacut un radiator ca sa il fixez mai bine ( pe el radiatorul )!
Pe cablaj ( sau sub radiator ) erau niste chestii mici patrate si puse pe randuri (probabil ceva componente electronice - nu ma pricep ) si intrau in contact cu partea inferioara a radiatorului prin intermediul unei paste albe.
Tot asa am vazut la toate radiatoarele din P.C.-uri pe care le am desfacut - la procesor, la placile grafice si la ce mai e pe acolo - inclin sa cred ca nici la P.C.-uri nu sunt puse doar pentru fata comerciala ci au o anumita eficacitate calculata ca risc , unele chiar au agent de racire !

Cine are chef poate face un test - taie cele doua termocontractile de pe capetele ESC-ului si dupa ce scoate radiatorul il porneste fara - as face pariu ca se blocheaza automat in cel mai scurt timp daca are senzor de caldura sau se prajeste !

P.S.

Cand eram in liceu era boala confectionarii de amplificatoare sau origi de lumini - faceam si eu ! Tin minte ca erau niste tranzistori BD-uri se numeau care aveau o mica placuta de aluminiu pe una din fete si cu o gaura in ea - era suficient sa pui o placuta metalica din aluminiu de 2x2 cm si facea minuni - cine avea un bloc cu aripioare de racire era deja boier ! Nu mai zic de finalii care aveau un radiator mult mai mare cu foite de mica izolate etc !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 July 2010 - 09:15 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 09:16 PM

Am zis de ESC-uri bune/foarte bune, nu Align...

Cum poate un producator sa inveleasca ESC-ul in plastic si dupa aia sa-ti recomande sa-l scoti?! Adica de ce n-au facut-o ei, daca-i asa bine?

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 16 July 2010 - 09:17 PM

0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 09:36 PM

Sa nu batem campii:

Kontronik Jive:
http://www.kontronik.com/index.php?option=...=32&lang=en
citat:
Power by coolness
Noticeable is the huge cooling plate. It is perfectly connected with the power parts, provides good heat transfer and enables additional cooling to be realized. It is possible to raise the performance enormously by installing an additional air or water cooler system. The naming 80+ means: minimum 80 A. With a good extra cooler it is possible to increase to double power.

Eu zic sa pui ESC-ul tau bun intr-un ciorap de lana, intr-un loc ferit sub canopie. Nici nu o sa simta. Noi care credem in prostiile astea de marketing ne straduim sa le asiguram o ventilatie buna, eventual un radiator mai mare, etc.

Vezi postarearad_gaby, la Jul 16 2010, 10:16 PM, a spus:

Am zis de ESC-uri bune/foarte bune, nu Align...

Cum poate un producator sa inveleasca ESC-ul in plastic si dupa aia sa-ti recomande sa-l scoti?! Adica de ce n-au facut-o ei, daca-i asa bine?

0

#12 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 09:38 PM

@ REAL DESIGN:

Nu poti compara modul de functionare al BD-urilor din orgile de lumini cu mos-fet-urile din ziua de azi. Adica astea lucreaza in impulsuri la frecvente foarte mari (de unde si curentii mari) si sunt niste chestii total diferite de tehnologia anilor 70. Nici nu incape termen de comparatie. Tabla de aluminiu pe care o vezi la ESC-urile moderne are rol de fixare mecanica (tine nenorocitii la un loc) si estetic in unele cazuri (vezi esc-urile CC cu 20 cmp la 100 amperi - te ia rasul, nu alta).

Bafta
0

#13 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 10:10 PM

In primul rand, imi pare rau pentru double post (conexiunea..). In al doilea rand, exemplul cu Jive este prost ales, nu face decat sa-mi dea dreptate, la ce dimensiuni are (raportat la cabluri si pe deasupra si invelit in plastic), poate fi bagat in ciorap de lana, tot aia e...Totusi, din simpla curizitate tehnica, as vrea sa aflu cam ce rata de transfer a caldurii are plasticul respectiv? Si cam ce dimensiuni ar avea acea "huge cooling plate"? 3x5 cm?
0

#14 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 16 July 2010 - 10:58 PM

si eu mi-am batut capul cu pozitionarea escului mai ales pe timp de vara .acum cateva luni cand era mai rece as fi zis ca e cateogric importanta ventilarea.
Culmea a venit vara ..le am toate sub canopie dar usor supradimensionate si bine alese si la 40 grade afara si cam forta motorasele nu am probleme nu sunt mai calde ca si cand afara erau 15 grade .. asa ca e discutabila concluzia...
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 July 2010 - 06:52 AM

Cu privire la pozitionare: eu incerc sa separ grupul de forta (propulsie) de grupul radio, cu giriscop. In consecinta, la electricele mele (absolut toate), acumulatorul, Esc-ul si motorul sunt in fata axului, receptorul giro-ul si antena, in spate. Incerc sa las o distalta cit mai mare este fizic posibil. De asemenea, firele radio (de la servo-uri) sunt cit mai departate de firele de forta. Cind le-am mixat, am avut giltch-uri sau functionare defectuoasa a giro-ului.

Cu privire la radiatorul din ESC-uri: variatoarele moderne, sunt pe mos-fet-turi. Nu trebuie sa disipe caldura, si oricum gluma aia metalica nu poate degaja sute de watt. Dar, fiind mai multe celule in paralel (mos-uri), au nevoie de o punte termica de echilibrare (ar mai avea nevoie si de o rezistenta pe poarte din acelasi motiv) Acela nu este un radiator, este o punte de contact termica. Este vital pentru finali, sa aiba exact aceeasi temperatura, ca sa deschida si inchida (comute) simultan. Alt fel (daca comuta decalat in timp) se ard sigur.
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2010 - 03:46 PM

Este clar ca vlad are dreptate. Si Gaby are dreptate si eu am dreptate. Radiatorul este o punte termica. ESC-ul se incalzeste - evident ca nu degaja sute de wati prin placa aia mica dar e la fel de clar ca e bine sa fie cat mai rece cu putinta, un ESC bun, bine echilibrat, nu se incalzeste mult dar racirea suplimentara ii prinde bine. Micile dezechilibre termice acumulate duc usor la supraincalzire (mai ales vara) si odata te trezesti cu un shut-down.

De altfel la Sibiu la F3C unde mai toti aveau heli electrice din clasa 90 unii aveau mici ventilatoare pe ESC.


Vezi postareavlad1, la Jul 18 2010, 07:52 AM, a spus:

Cu privire la radiatorul din ESC-uri: variatoarele moderne, sunt pe mos-fet-turi. Nu trebuie sa disipe caldura, si oricum gluma aia metalica nu poate degaja sute de watt. Dar, fiind mai multe celule in paralel (mos-uri), au nevoie de o punte termica de echilibrare (ar mai avea nevoie si de o rezistenta pe poarte din acelasi motiv) Acela nu este un radiator, este o punte de contact termica. Este vital pentru finali, sa aiba exact aceeasi temperatura, ca sa deschida si inchida (comute) simultan. Alt fel (daca comuta decalat in timp) se ard sigur.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_1188.jpg

0

#17 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 02 August 2010 - 06:46 PM

10S - 12 S / 100 A ! Tradus in romaneste 4 KW brust. Se sudeaza cu mai putin.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu