CORALLY Street Racer 14 x 2 Nu stiu daca am facu alegerea potrivita
#1
Postat 28 May 2010 - 01:48 PM
Sunt nou in automodelism. Am achizitionat de curand un Maverick Strada XB si am dat comanda de un acu de 4500 si un motor CORALLY Street Racer 14 x 2 care are specificatiile
- turatie: 33500 rpm
- tensiune nominala: 7.2 V
- curent optim in sarcina: 22 A
- putere: 160 W
Am citit in manualul masinutei ca ESC-ul suporta motoare >13T
Acum, sa inteleg ca o sa se potriveasca motorul pe masinuta mea sau am facut o prostie ?
Multumesc pentru ajutor
#2
Postat 28 May 2010 - 03:03 PM
#3
Postat 28 May 2010 - 05:47 PM
Ca masura de siguranta pune un pinion mai mic cu vreo 2-3 dinti decat ce ai deja pe masinuta si la primele ture ruleaza fara carcasa si verifica cu mana temperatura ESC-ului la interval de 1-2 minute.
Daca nu se incinge prea tare e OK.
Daca se incinge ..... NU MAI CONTINUA caci vei arde ESC-ul .
Bafta mare.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#4
Postat 29 May 2010 - 08:03 AM
As mai avea o intrebare daca se poate.
Momentan nu dispun de alte fonduri pentru a-mi achizitiona un incarcator performant. Il am pe cel stock cu care a venit masina. Exista vreun risc daca incarc acumulatorul de 4500 cu cel stock ?
Ms anticipat
#6
Postat 01 June 2010 - 12:48 PM
Asa cum am promis, am revenit cu detalii referitoare la schimbarea motorului.
Am inlocuit motorul stock cu Corally Street Racer 14x2 si am urmarit ESC-ul.
I-am facut rodajul cu rotile suspendate in aer timp de vreo 10 min si am observat ca se cam incinge radiatorul ESC-ului cu toate ca masina nu era nici macar pe pamant.
Am zis OK si am scos-o la un test drive afara cu bateria ce mi-a mai ramas :) 1800mAh si m-am dat cu ea si cu carcasa si fara.
Am atins radiatorul ESC-ului si frigea de-a binelea. Tin sa precizez ca nu am schimbat pinionul motorului pt ca nu am stiut la timp sa fi dat comanda de unu cu 2-3 dinti mai putini.
In manual zice ca esc-ul meu are temperature cut-off,
* sa inteleg ca s-ar opri daca s-ar incinge peste limita?
De asemeni tin sa precizez ca decat radiatorul esc-ului frigea, iar cutia in care se afla circuitele era doar putin calduta.
*Ce imi sugerati sa cumpar un esc mai perfomant? Am vazut ceva la 220ron pt motoare cu perii NO LIMIT.
*de banii astia nu gasesc ceva pt motoare cu perii si fara perii ca sa nu dau atatia bani pe un esc si apoi sa regret?
*in cazul in care s-ar arde exista riscul sa imi strice si alte componente?
PS: Momentan am un "proiect" de adaptare a unui radiator cu suprafata de disipare mai mare pe esc-ul meu, sper sa-mi iasa.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Aceasta postare a fost editata de mmaacc: 01 June 2010 - 12:49 PM
#7
Postat 23 June 2010 - 09:15 PM
mmaacc, la Jun 1 2010, 01:48 PM, a spus:
Asa cum am promis, am revenit cu detalii referitoare la schimbarea motorului.
Am inlocuit motorul stock cu Corally Street Racer 14x2 si am urmarit ESC-ul.
I-am facut rodajul cu rotile suspendate in aer timp de vreo 10 min si am observat ca se cam incinge radiatorul ESC-ului cu toate ca masina nu era nici macar pe pamant.
Am zis OK si am scos-o la un test drive afara cu bateria ce mi-a mai ramas :angry2: 1800mAh si m-am dat cu ea si cu carcasa si fara.
Am atins radiatorul ESC-ului si frigea de-a binelea. Tin sa precizez ca nu am schimbat pinionul motorului pt ca nu am stiut la timp sa fi dat comanda de unu cu 2-3 dinti mai putini.
In manual zice ca esc-ul meu are temperature cut-off,
* sa inteleg ca s-ar opri daca s-ar incinge peste limita?
De asemeni tin sa precizez ca decat radiatorul esc-ului frigea, iar cutia in care se afla circuitele era doar putin calduta.
*Ce imi sugerati sa cumpar un esc mai perfomant? Am vazut ceva la 220ron pt motoare cu perii NO LIMIT.
*de banii astia nu gasesc ceva pt motoare cu perii si fara perii ca sa nu dau atatia bani pe un esc si apoi sa regret?
*in cazul in care s-ar arde exista riscul sa imi strice si alte componente?
PS: Momentan am un "proiect" de adaptare a unui radiator cu suprafata de disipare mai mare pe esc-ul meu, sper sa-mi iasa.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
ESC-ul suportand >13T clar duce fara probleme motorul cel nou.
Asta daca combinatia SPUR-pinion e corespunzatoare si nu suprasoliciti motorul.
Incearca cu pinion mai mic (n-ar fi rau sa incerci cu mai multe pinioane la un dinte diferenta) pana esti multumit atat de temperatura cat si de evolutia masinii.
Daca ai cut-off pentru temperatura atunci cu siguranta nu poti arde nimic.
Cat despre temperatura "mare" hai sa-ti dau un exemplu simplu dar zic eu sugestiv: un obiect care are temperatura de peste 65 C in contact cu o picatura de apa "sfaraie". Pielea umana ( in cele mai multe cazuri, adica as spune normale) nu rezista la un contact mai lung de 1-2 secunde in contact cu un astfel de obiect la aceasta temperatura.
Daca vrei sa mai investesti atunci iti recomand sa treci pe brushless din multe , multe motive.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de fasconal: 23 June 2010 - 09:22 PM
#8
Postat 25 June 2010 - 01:17 PM
tinand cont de faptul ca esc-ul are temerature-cut off ai putea sa te dai fara probleme dar exista si riscuri ( in caz ca nu functioneaza cum trebuie sau el isi da seama prea tarziu de faptul ca temperatura a trecut de pragul acceptat exista riscul sa il arzi) dar din proprie experienta iti spun ca acel temperature cutoff functioneaza destul de bine ( am avut pe o barca un rocar 20 A si elicea fiind prea mare, esc-ul s-a incalzit excesiv si s-a oprit singur)
in legatura cu esc-ul "no limit" tin sa precizez ca este destul de limitat, intre el si ce ai tu nefiind o diferenta prea mare ( tine 80A ). Daca este sa tii cont de datele reale un no limit ar trebui sa aiba peste 200 A asa cum considera cei de la LRP ( eu am avut un esc LRP de 120A deci mai mare decat no limitul, cei de la LRP sustinand faptul ca el poate rezista pana la maxim 13T, asadar am luat un 14x2T de 170 W si l-a dus fara cea mai mica problema, el incalzindu-se undeva la 30 grade)
o prima rexolvare a problemei tale ar fi un cooler pe radiator
sper sa te ajute ce ti-am scris
dar dupa cum spunea si colegul de mai sus: nu ezita sa treci pe brushless !
bafta si distracte placuta in continuare cu masinuta
Aceasta postare a fost editata de amd: 25 June 2010 - 01:20 PM