Modelism - RHC Forum: Mistel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Mistel Mistelgespanne

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 09:53 AM

Mistel

Denumirea machetei: Mistel 1 si 2
Scara: 1/72
Producator: Italeri si Academy
Cod cutie: 072 si respectiv 2120


Spre sfirsitul razboiului, RLM a cerut efectuarea mai multor atacuri asupra tintelor mari ( baraje, concentrari de trupe sau nave), folosind aparate Mistel (Mistelgespanne).
Aceste Mistelgespanne au fost gindite ca un ansamblu format dintr-un bombardier incarcat cu explozibil (avionul parazit) si un vinator ce transporta “bomba” la locul faptei, aceasta fiind largata prin initierea exploziei bolturilor pirotehnice aflate in capetele grinzilor de legatura. S-a preconizat ca pe drumul de “dus”, atit parazitul cit si vinatorul, sa consume benzina din rezervoarele bombardierului, aceasta in idea maririi razei de actiune. In prima faza au fost alese bombardierele Ju 88A si Ju 88G (disponibile in urma renuntarii la campania de bombardare a Angliei) pentru “parazit” si Messerschmitt 109 si Fw190 pentru partea “activa”. Varianta cu Ju 88A si Bf 109 a fost denumita Mistel 1, iar cea cu Ju 88G si FW190 Mistel 2. Ambele variante au avut si o “formula de scoala”, la care bombardierul avea cabina si dotarile de pilotaj intacte: Mistel S1, format din Ju 88A-4 si Bf 109F, Mistel S2 format din Ju 88G-1 si FW 109A-8 si Mistel S3A, format din Ju 88 A-4 si FW 190A-8.
Compozitul transporta 3800 kg explozibil capabil sa “penetreze” 8 metri de otel sau 20 metri de beton!

Poza mistel 3

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481239.jpg

0

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 09:56 AM

Mistel 1
Kit-ul este produs de Italeri ( nr.072) si cuprinde un Ju 88A-4 cu partea de pilotaj indepartata, un Bf 109F (defapt, in fotografiile din epoca, apare ca o varianta de trecere de la Bf 109F la Bf 109G, avind motor de G, fante de pe lateralele capotei motorului ca si varianta G, dar cu baza parbrizului transparenta, ca variana F) precum si piesele necesare realizarii partii “explozive” si a elementelor de legatura dintre cele doua avioane. Ju 88A-4 este gravat in pozitiv, dar de o calitate exceptionala, corecta in detalii si dimensiuni. Bf109F este gravat in negativ, dar incorect atit in detalii, cit si ca forme. Compozitul a fost asamblat cu citva ani in urma si vopsit, total eronat, conform indicatiilor din prospect. Ca atare a fost “desasamblat” in cele doua componente: Bf 109 si Ju 88A-4. Ju 88A-4 a fost revopsit (mascind Balkenkreuze-ul de pe aripi si fuselaj) in RLM 70/71/65, fara a indeparta vechea vopsea, data cu pensula. Eroare! Privit din anumite unghiuri, se poate vedea urma vechilor straturi de vopsea! Coafele elicelor au fost vopsite in RLM 71, elicele in RLM 70, iar baia si jambele trenului de aterizare s-au revopsit in RLM 02. De asemenea, s-a remodelat “tepusa” menita sa penetreze blindajul navelor, dindu-i-se o forma conica.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481394.jpg

0

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 09:57 AM

De pe vinatorul Bf 109 a fost indepartata vopseaua cu ajutorul hirtiei abrazive, in mediu umed. A fost gravat inelul lipsa si evidentiate gravarile care s-au estompat in timpul indepartarii vopselei, s-au montat cele patru prize de aer de pe capota motorului (similar cu varianta G), dupa care a fost revopsit, in RLM 74/75/76 – desen clasic. Sectiunea dintre inelele nr 6 si 7 a fost vopsita in RLM 04 (Humbrol 154). Coafa a fost vopsita o treime cu alb si 2/3 cu negru iar palele elicii cu RLM70. A fost asamblat cu trenul de aterizare retractat, piesele necesare fiind incluse in kit.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481464.jpg

0

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 09:58 AM

Tija de sustinere din spate a fost mutata in dreptul inelului nr. 9 iar dispozitivul ce prindea aceasta tija dupa separarea compozitului, a fost inlaturata.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481496.jpg

0

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 10:01 AM

Inmatricularea, din “adunaturi”, este PI + MI pentru Bf 109, iar pe deriva Ju 88A-4 s-a pus cifra “2” alb (curios, peste zvastica!), conform documentatiei pusa, cu amabilitate, la dispozitie de Oanounain.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481663.jpg

0

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 10:03 AM

Mistel 2
Singurul kit de Mistel 2 existent pe piata este cel de la Dragon, la scara 1/48 insa. Ca o paranteza, acesta are doua “chiftele” da tot risul, care se trag de la o fotografie document, interpretata gresit, in care compozitul se afla sub o plasa de camuflaj, cu o scara in dreptul capotei motorului FW-ului (la care badea Hans tocmai mesterise ceva!). Ei bine, capatele scarii apar in kit ca doua tunuri (mitraliere) montate oblic sub capota motorului (un fel de “Schrage Misik”), dar unde, ca loc nu este nici pentru o …prastie!), iar umbrele aruncate pe FW de plasa de camuflaj au fost luate drept …pete de RLM 74!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481789.jpg

0

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 10:04 AM

Pentru realizarea compozitului s-a folosit Ju 88A din kit-ul Mistel 1 [la care s-a indepartat ampenajul vertical si s-a inlocuit cu unul de Ju 88G, screciuit din cartele de telefon, motoarele fiind inlocuite cu unele preluate de la kit-ul Ju 188 A/E ( tot Italerii)] si un FW 190A-8, de la Academy, ce a fost asamblat direct din cutie. Initial, s-a dorit asamblarea cu trenul de aterizare retractat dar, din cauza erorilor avute in aceasta zona si complicatiilor aparute daca s-ar fi corectat, s-a renuntat, cu toate ca si pozitia cu trenul scos are destule erori.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481858.jpg

0

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 10:05 AM

Ju 88G-2 s-a vopsit in intregime cu RLM 76, cu exceptia “capului exploziv”, vopsit in RLM 02 si a tijei (tepusei de penetrare) vopsita cu MM1415. Pe extrados sau vopsit pete de RLM 74 (din mina, cu aerograful!). FW 190 s-a vopsit in RLM 74/75/76, in desen clasic. Deoarece inmatricularea originala nu a putut fi realizata (R5 + PK, P–ul fiind verde ) s-a recurs la un artificiu: s-a folosit o inmatricuare a unui Ju 88G existent, R5 + TK (cine stie, o fi ajuns si el pe post de …Mistel!). Atit la Ju 88 cit si la FW 190 coafele au fost vopsite cu RLM 71 iar elicea cu RLM 70.
Rezervorul suplimentar al FW-ului a fost screciuit dintr-un rezervor suplimentar gasit prin “cutia cu minuni” (la momentu fotografierii nu era montat)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481914.jpg

0

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 October 2004 - 10:06 AM

In final, pentru ambele Mistel-uri a urmat aplicarea “ing”-urilor deja cunoscute: vopseling sartiting, jeging, fuming, prafing, decolorating, realizate cu vopsea de ulei sienna naturala si alb, acrilice X-19, XF-57 (Tamiya), Humbrol 56. Pentru RLM 65, RLM 70 si RLM 71, s-a folosit un amestec duco realizat dupa “Luftwaffe Color Catalog, Official”- Eagle, prin contributia esentiala a lui Wurger si Oanounain, pentru RLM 74 si RLM 75 s-au folosit vopsele Model Master, iar pentru RLM 76 un amestec propiu pornit de la MM 2078 (RLM 65).
Alexandru

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1097481980.jpg

0

#10 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 27 October 2004 - 11:55 AM

Citisem ceva de Mistel dar lucrurile erau neclare pana sa apara ZMare care cred ca e unicul realizator de Misteluri, cel putin la noi...
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#11 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 27 October 2004 - 12:17 PM

Nici nu am stiut ca au existat combinatziile astea tip Mistel... Tot respectul pt. Z-mare, atat pentru info. cat si pentru macheta...
Un singur amanunt as mai intreba: Cum se desfasura actiunea de bombardare propriu-zisa? Bombardierul era pus pe traiectorie spre tinta si apoi largat?
...audaces fortuna iuvat...
0

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 28 October 2004 - 08:30 AM

In privinta modului de actionare a "dispozitivelor Mistel" ai dreptate: Vinatorul conducea "bomba" pina in zona atacului (intre noi fie vorba, compozitul, greoi de manevrat, era o tinta "de poligon" pentru vinatoarea adversa), o punea pe traectorie si, prin explozia bolturilor, se separa de aceasta. Experienta de la Scapa Flow, cind mai bine de 80% din "escadrila" a fost doborita, fara rezultate deosebite, a aratat dificultatea operatiunii. Ori cum, KG 200 a fost desfintat curind dupa acea interventie. Planurile insa, nu au lipsit sa rasara ca ...ciupercile dupa ploaie! Singurele viabile au fost doar "Mistel-urile" cu V1 si He 111-H20 sau Ar 234, aparute ca urmare a pierderii a terenurilor de lansare din nordul Europei, de dupa "Ziua Z ". In acest caz putem vorbi, mai degraba, de un strabunic al rachetei de croaziera!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu