Salutare,
Incerc si eu sa fac pasi mici dar siguri sa invat sa-mi perfectionez masina fara investitii prea mari momentan.
Ma dau de cateva zile cu motorul nou 14x2T (22 A)si am schimbat esc-ul, el zice NO LIMIT brushed motors 80A max.
Ma joc cu ea prin parcare ca e loc destul si observ ca se cam incinge dupa 5-10 min de forjat :rolleyes: atat motorul care are un radiator pe el cat si radiatorul esc-ului.
Eu am vazut pe net niste coolere fie separat fie cu radiator pt motor.
Nelamuririle mele sunt si apreciez tare daca ma ajutati si cu chestia asta:
1) Cum alimentez acest cooler, caci mufa din dotare (cu 2 pini) nu vad unde as putea sa o conectez. Eu mai am un loc liber (cu 3 pini) in receiverul masiniii. Are vreo legatura cu acesta, sau la ce folosesc acei pini ? (stiu ca suna noobish dar asta e situatia)
2) Are impact asupra performantei masinii, sau doar viata bateriei un pic mai scurta?
3) Se poate monta un cooler pe radiatorul esc-ului sa nu mai friga asa?
4) Tinand cont la cum frige "faimosul" esc no limit (2mil ;)) as putea sa pun un motor 7x2T sau 9x2T fara sa se friga, sau sunt facute sa lucreze la temperaturi f mari?
Mersi frumos
Astept sfaturile voastre
Pagina 1 din 1
Cooler pt motor si esc Cum se instaleaza un cooler
#2
Postat 07 June 2010 - 03:24 PM
[quote name='mmaacc' date='Jun 7 2010, 12:06 PM' post='400344']
Salutare,
Incerc si eu sa fac pasi mici dar siguri sa invat sa-mi perfectionez masina fara investitii prea mari momentan.
Ma dau de cateva zile cu motorul nou 14x2T (22 A)si am schimbat esc-ul, el zice NO LIMIT brushed motors 80A max.
Ma joc cu ea prin parcare ca e loc destul si observ ca se cam incinge dupa 5-10 min de forjat :wacko: atat motorul care are un radiator pe el cat si radiatorul esc-ului.
Eu am vazut pe net niste coolere fie separat fie cu radiator pt motor.
Nelamuririle mele sunt si apreciez tare daca ma ajutati si cu chestia asta:
1) Cum alimentez acest cooler, caci mufa din dotare (cu 2 pini) nu vad unde as putea sa o conectez. Eu mai am un loc liber (cu 3 pini) in receiverul masiniii. Are vreo legatura cu acesta, sau la ce folosesc acei pini ? (stiu ca suna noobish dar asta e situatia)in locul liber din receiver se alimenteaza cooler-ul. Se folosesc doar doi pini din trei, acestia fiind plusul si minusul.
2) Are impact asupra performantei masinii, sau doar viata bateriei un pic mai scurta? doar un pic "viata" mai scurta a acumulatorului
3) Se poate monta un cooler pe radiatorul esc-ului sa nu mai friga asa? Da, se poate monta dar daca este no limit probabil nu are nevoie. Senzatia de fierbinte e una, temperatura "incorecta" este altceva. Masoara cu un termometru aceasta temperatura. Daca este sub 90 C nu-ti face probleme. Cu mana o temperatura de 65C deja iti pare enorma
4) Tinand cont la cum frige "faimosul" esc no limit (2mil ;)) as putea sa pun un motor 7x2T sau 9x2T fara sa se friga, sau sunt facute sa lucreze la temperaturi f mari?
Mersi frumos
Astept sfaturile voastre
Salutare,
Incerc si eu sa fac pasi mici dar siguri sa invat sa-mi perfectionez masina fara investitii prea mari momentan.
Ma dau de cateva zile cu motorul nou 14x2T (22 A)si am schimbat esc-ul, el zice NO LIMIT brushed motors 80A max.
Ma joc cu ea prin parcare ca e loc destul si observ ca se cam incinge dupa 5-10 min de forjat :wacko: atat motorul care are un radiator pe el cat si radiatorul esc-ului.
Eu am vazut pe net niste coolere fie separat fie cu radiator pt motor.
Nelamuririle mele sunt si apreciez tare daca ma ajutati si cu chestia asta:
1) Cum alimentez acest cooler, caci mufa din dotare (cu 2 pini) nu vad unde as putea sa o conectez. Eu mai am un loc liber (cu 3 pini) in receiverul masiniii. Are vreo legatura cu acesta, sau la ce folosesc acei pini ? (stiu ca suna noobish dar asta e situatia)in locul liber din receiver se alimenteaza cooler-ul. Se folosesc doar doi pini din trei, acestia fiind plusul si minusul.
2) Are impact asupra performantei masinii, sau doar viata bateriei un pic mai scurta? doar un pic "viata" mai scurta a acumulatorului
3) Se poate monta un cooler pe radiatorul esc-ului sa nu mai friga asa? Da, se poate monta dar daca este no limit probabil nu are nevoie. Senzatia de fierbinte e una, temperatura "incorecta" este altceva. Masoara cu un termometru aceasta temperatura. Daca este sub 90 C nu-ti face probleme. Cu mana o temperatura de 65C deja iti pare enorma
4) Tinand cont la cum frige "faimosul" esc no limit (2mil ;)) as putea sa pun un motor 7x2T sau 9x2T fara sa se friga, sau sunt facute sa lucreze la temperaturi f mari?
Mersi frumos
Astept sfaturile voastre
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
#3
Postat 09 June 2010 - 08:38 AM
mmaacc, la Jun 7 2010, 12:06 PM, a spus:
Salutare,
Incerc si eu sa fac pasi mici dar siguri sa invat sa-mi perfectionez masina fara investitii prea mari momentan.
Ma dau de cateva zile cu motorul nou 14x2T (22 A)si am schimbat esc-ul, el zice NO LIMIT brushed motors 80A max.
Ma joc cu ea prin parcare ca e loc destul si observ ca se cam incinge dupa 5-10 min de forjat :) atat motorul care are un radiator pe el cat si radiatorul esc-ului.
Eu am vazut pe net niste coolere fie separat fie cu radiator pt motor.
Nelamuririle mele sunt si apreciez tare daca ma ajutati si cu chestia asta:
1) Cum alimentez acest cooler, caci mufa din dotare (cu 2 pini) nu vad unde as putea sa o conectez. Eu mai am un loc liber (cu 3 pini) in receiverul masiniii. Are vreo legatura cu acesta, sau la ce folosesc acei pini ? (stiu ca suna noobish dar asta e situatia)
2) Are impact asupra performantei masinii, sau doar viata bateriei un pic mai scurta?
3) Se poate monta un cooler pe radiatorul esc-ului sa nu mai friga asa?
4) Tinand cont la cum frige "faimosul" esc no limit (2mil :)) as putea sa pun un motor 7x2T sau 9x2T fara sa se friga, sau sunt facute sa lucreze la temperaturi f mari?
Mersi frumos
Astept sfaturile voastre
Incerc si eu sa fac pasi mici dar siguri sa invat sa-mi perfectionez masina fara investitii prea mari momentan.
Ma dau de cateva zile cu motorul nou 14x2T (22 A)si am schimbat esc-ul, el zice NO LIMIT brushed motors 80A max.
Ma joc cu ea prin parcare ca e loc destul si observ ca se cam incinge dupa 5-10 min de forjat :) atat motorul care are un radiator pe el cat si radiatorul esc-ului.
Eu am vazut pe net niste coolere fie separat fie cu radiator pt motor.
Nelamuririle mele sunt si apreciez tare daca ma ajutati si cu chestia asta:
1) Cum alimentez acest cooler, caci mufa din dotare (cu 2 pini) nu vad unde as putea sa o conectez. Eu mai am un loc liber (cu 3 pini) in receiverul masiniii. Are vreo legatura cu acesta, sau la ce folosesc acei pini ? (stiu ca suna noobish dar asta e situatia)
2) Are impact asupra performantei masinii, sau doar viata bateriei un pic mai scurta?
3) Se poate monta un cooler pe radiatorul esc-ului sa nu mai friga asa?
4) Tinand cont la cum frige "faimosul" esc no limit (2mil :)) as putea sa pun un motor 7x2T sau 9x2T fara sa se friga, sau sunt facute sa lucreze la temperaturi f mari?
Mersi frumos
Astept sfaturile voastre
O alta parere:
1. poti alimenta coolerul direct de la acumulator, lipind firele coolerului la firele acumulatorului, ideea este ca suflul aerului sa bata in jos, spre esc.
2. avand in vedere ca motorul consuma ameri, multi, iar un cooler, aproximativ 0,05A(pentru modelul de aici:http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php?products_id=2172), fa si tu o socoteala... este insesizabil mai scurt timpul cat de vei da cu masina mai putin.
3. iata unul mai mic: http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...roducts_id=4363, il poti prinde in suruburi pe radiator.
Preturile astea eu zic ca sunt printre cele mai mici. Eu zic ca ar trebui sa iti pui cooler, asa am zis si eu frige un pic, sigur nu va pati nimic ca doar e de la traxxas (ma refer la escul de pe revo vxl 1/16) si pana la urma s-a dus si el si motorul.
Bafta multa!
Traxxas E-Revo VXL 1/16 DX3S
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#5
Postat 09 June 2010 - 09:00 PM
E un lucru bun un cooler. Cum spunea si colegul, pana in 90 grade nu ar trebui sa iti faci griji, abia in sus devine problematic. Oricum ar fi un cooler nu are ce sa dauneze, si nici consumul de curent nu e semnificativ ca sa iti faci griji...
Inainte sa legi vre-un cooler, ar trebui sa urmaresti putin tensiunea la care lucreaza coolerul in parametri optimi. Palele de la cooler sunt gandite sa aiba randament maxim pe o anume plaja de turatii.
Alimentand cu un curent mai mic (ma refer la tensiune) coolerul se va invarti mult mai slab, deci.......
De regula receptorul iti da un curent intre 4.5 si 6 volti. Prin urmare pe aceasta mufa poti conecta un cooler de maxim 6 volti. Pe acest circuit ai avantajul ca pornirea si oprirea coolerului se va face automat cand pornesti sau opresti jucarica.
La cooler ai 2 fire + respectiv -..........pe receptor mufa are 3 fire(unul este de semnal). De regula pe receptor minusul e la margine(daca nu scrie, vezi la mufele de la servo si ESC...firum negru e minus), apoi in mijloc e plusul, iar celalalt e de semnal(acesta va ramane liber, neconectat)
Daca alimentezi pe baterie direct, la fel, trebuie sa urmaresti tensiunea packului si tensiunea coolerului. Mi se pare mai complicat, pentru ca aproape oricine dintre noi foloseste si paci 2S si 3S(la LiPo ma refer). Intre ei e o diferenta de tensiune cam de 3.7-4.2, functie de nivelul de incarcare al pacului. Pentru unele coolere aceasta diferenta poate fi fatala...deci atentie sporita. Totodata cred ca ar fi util si un intrerupator on/off.
Inainte sa legi vre-un cooler, ar trebui sa urmaresti putin tensiunea la care lucreaza coolerul in parametri optimi. Palele de la cooler sunt gandite sa aiba randament maxim pe o anume plaja de turatii.
Alimentand cu un curent mai mic (ma refer la tensiune) coolerul se va invarti mult mai slab, deci.......
De regula receptorul iti da un curent intre 4.5 si 6 volti. Prin urmare pe aceasta mufa poti conecta un cooler de maxim 6 volti. Pe acest circuit ai avantajul ca pornirea si oprirea coolerului se va face automat cand pornesti sau opresti jucarica.
La cooler ai 2 fire + respectiv -..........pe receptor mufa are 3 fire(unul este de semnal). De regula pe receptor minusul e la margine(daca nu scrie, vezi la mufele de la servo si ESC...firum negru e minus), apoi in mijloc e plusul, iar celalalt e de semnal(acesta va ramane liber, neconectat)
Daca alimentezi pe baterie direct, la fel, trebuie sa urmaresti tensiunea packului si tensiunea coolerului. Mi se pare mai complicat, pentru ca aproape oricine dintre noi foloseste si paci 2S si 3S(la LiPo ma refer). Intre ei e o diferenta de tensiune cam de 3.7-4.2, functie de nivelul de incarcare al pacului. Pentru unele coolere aceasta diferenta poate fi fatala...deci atentie sporita. Totodata cred ca ar fi util si un intrerupator on/off.
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R
Art-tech Cessna 182
Art-tech Cessna 182
Arata acest topic
Pagina 1 din 1