Heli CopterX 450SE V2
#1
Postat 23 May 2010 - 07:48 PM
De curand am inceput sa fiu din nou tentat de elicoptere, dupa o pauza de vreo 2 ani. Initial, am avut un Smartech Aerohawk 4CH, cu care am zburat o perioada de timp, pana cand giroscopul a decis sa isi ia "concediu" in mid air, rezultatul fiind heli-ul meu transformat intr-un morman de plastic. Dupa indelungi cautari, aproape ca ma hotarasem sa cumpar un HBK3, pana cand am dat pe un site romanesc de un kit Copterx 450SE V2 si mi-am dat seama ca HBK3 e doar o jucarie de plastic care lasa de dorit. In concluzie, m-am hotarat sa investesc intr-un heli performant. In privinta telecomenzii sunt decis ( Spektrum DX6i), dar restul pieselor imi dau batai de cap si nu ma pot hotari in privinta lor:
-motor
-ESC/BEC
-Giroscop
-servo-uri(in special cel pt. coada)
-baterie si incarcator
As fi recunoscator daca m-ati ajuta cu niste sfaturi. :D
#2
Postat 23 May 2010 - 11:59 PM
Greenpeace, la May 23 2010, 08:48 PM, a spus:
De curand am inceput sa fiu din nou tentat de elicoptere, dupa o pauza de vreo 2 ani. Initial, am avut un Smartech Aerohawk 4CH, cu care am zburat o perioada de timp, pana cand giroscopul a decis sa isi ia "concediu" in mid air, rezultatul fiind heli-ul meu transformat intr-un morman de plastic. Dupa indelungi cautari, aproape ca ma hotarasem sa cumpar un HBK3, pana cand am dat pe un site romanesc de un kit Copterx 450SE V2 si mi-am dat seama ca HBK3 e doar o jucarie de plastic care lasa de dorit. In concluzie, m-am hotarat sa investesc intr-un heli performant. In privinta telecomenzii sunt decis ( Spektrum DX6i), dar restul pieselor imi dau batai de cap si nu ma pot hotari in privinta lor:
-motor
-ESC/BEC
-Giroscop
-servo-uri(in special cel pt. coada)
-baterie si incarcator
As fi recunoscator daca m-ati ajuta cu niste sfaturi. :(
un combo de la align ?? ai tot in si e ceva peste calitatea copre x-ului..
daca nu ai atatea topicuri pe forum aci despre servouri si moatare numai sa alegi..
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#3
Postat 24 May 2010 - 12:08 AM
nen77, la May 24 2010, 12:59 AM, a spus:
daca nu ai atatea topicuri pe forum aci despre servouri si moatare numai sa alegi..
Spre deosebire de "ailalti' cu patima si state vechi de plata in ventilatoare si eu sunt incepator - rookie .....
Cred ca te va durea in suflet sa faci piftele Copter X-ul - al meu sta bine pe dulap si asteapta ziua in care voi fi sigur ca il ridic si il pun jos intr-o bucata
http://www.rhc.ro/fo...showtopic=27380
Topicul imi pare de extrem bun simt - elicopterul pe care imi fac mina acum este o tochitura de HK 450 cu ceva CNC pe el - sunt la a 4-a reasamblare si incep sa inteleg cu ce se maninca sport-ul asta tzacanit
Un kit de HK este 1/2 dintr-un Copter X si poti incepe cu costuri sub jumatate per total . Alexvid iti poate face rost de o clona frumoasa daca nu vrei sa stai dupa comenzi la HobbyKing
Un ESC bun nu strica, un motor decent asisderea si poate daca te dau banii afara un gyro performant
Desi cu 50-150 ron gasesti o clona de GY 401 sau un TeleBee care pentru hover, tin coada decent spre bine de tot
O sa ma bombane timisoreanul nostru dar asta e :(
Aceasta postare a fost editata de motzu: 24 May 2010 - 12:09 AM
#4
Postat 24 May 2010 - 01:34 PM
nen77, la May 24 2010, 12:59 AM, a spus:
Combo-ul de la Align este cam scump.
motzu, la May 24 2010, 01:08 AM, a spus:
Desi cu 50-150 ron gasesti o clona de GY 401
Da, probabil ca ma va durea sufletul cand va musca heli-ul din pamant, dar avand in vedera ca kitul e 60$ nu va fi asa mare tragedie(piesele de schimb fac aproape cat un kit nou). In privinta kitului, ce sa aleg intre frame-ul de aluminiu si cel din fibra de carbon? Ma gadesc ca cel de Al poate fi indreptat dupa un crash si nu crapa dupa un anumit punct ca fibra de carbon.
Exact la giroscopul acela ma gandeam, numai ca nu stiu exact de unde sa il iau. Gasesc undeva in Romania?
In privinta servourilor am mai facut ceva sapaturi si am gasit mai multe variante:
-pentru platou: HXT 900 / Tower Pro MG90 / Elf Hobby 9g MG
-pentru coada: Robbe FS-61 / HD2216HB
Va rog sa va exprimati opinia. :blink:
#5
Postat 24 May 2010 - 05:03 PM
Eu am oroare si sa repet ceea ce deja am ascris, si stilul tau 'eu vreau, acum dati-mi' nu mi se pare eficient.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 24 May 2010 - 05:05 PM
#6
Postat 24 May 2010 - 05:40 PM
vlad1, la May 24 2010, 06:03 PM, a spus:
Eu am oroare si sa repet ceea ce deja am ascris, si stilul tau 'eu vreau, acum dati-mi' nu mi se pare eficient.
Imi pare rau ca privesti asa situatia. Poti sa fii sigur ca m-am documentat inainte sa fac topicul, care nu este deloc in stilul mai sus enuntat de tine.
#7
Postat 24 May 2010 - 08:03 PM
Au mai fost discutate intrebarile astea ? Da, de nenumarate ori.
Este normal sa apara aceste intrebari din nou si din nou ? Eu zic ca este, cand iei o decizie vrei un raspuns personalizat la intrebarea ta (care este si un fel de reasigurare ca e bine ce faci)
E normal sa ii trimitem la topicele vechi sau sa raspundem din nou ? Nu stiu.
Eu unul sunt mai degraba inclinat sa raspund din nou.
Greenpeace (pace verde ;) ) doreste sa intre in gasca noastra cool de posesori si zburatori de heli. Este un fel de ai spune bineaivenit.
Peste asta incet-incet lucrurile se mai schimba. Mai apare un servo, mai apare un ESC ieftin si bun, mai apare un gyro. Unii incep direct flybarless.
Pe forumul de heli termice e liniste si pace, nimeni nu zice nimic, nu are nici o problema.
La o adica nici nu trebuie sa te chinui pe un forum romanesc cu 100 de participanti, te duci pe helifreak si afli tot ce vrei.
So, cu exceptia unora care bat campii intentionat eu zic ca trebuie sa intampinam cu bratele deschise pe toti cei care vin aici, cu atat mai mult cu cat posteaza in sectiunea de incepatori.
Cine are alta parere sa zica ca nu ma supar.
On topic, dupa ce am recomandat la greu servo HXT900 a inceput sa-mi fie frica de ele. Unul sigur o sa pice dupa un timp. Daca tu busesti heli de 10 ori in timpul acela nu e bai, daca nu faci nici un crash si se blocheaza un servo te oftici si te gandesti ca poate luai ceva mai scump si mai bun.
Stefan
PS Un exemplu bun de cum se mai schimba lucrurile este topicul pinned:
HELI - sfaturi de alegere, ce si cum
vlad1, la May 24 2010, 06:03 PM, a spus:
Eu am oroare si sa repet ceea ce deja am ascris, si stilul tau 'eu vreau, acum dati-mi' nu mi se pare eficient.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2010 - 08:09 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 24 May 2010 - 08:15 PM
pe langa asta dl. ecologist mai a dat si dovada de bun simt , lucru care sigur ii aduce raspunsuri (ca sa nu zic ca e unul din putini incepatori care nu folseste yahonica mesanica , si prescurtonica ).
asadar vlad din punctul meu de vedere ai dreptate dar nu in cazul de fata ia in calcul si atitudinea.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#9
Postat 24 May 2010 - 09:21 PM
-heli: CopterX 450SE V2
-giro: HK 401B
-servo: HXT 900 ??
-ESC: TURNIGY Plush 60A
-motor: Turnigy Typhoon 3550kv
-baterii: ZIPPY Flightmax 2200mAh
As mai avea totusi cateva intrebari, dar pe moment doar asta imi vine in cap: cati dinti trebuie sa aiba pinionul? 11/ 12/ 13? Ma gandesc ca la cel de 13 creste prea mult turatia rotorului. Probabil o sa cumpar toate 3 pinioanele si sa vad cu care imi place cum se comporta.
Aceasta postare a fost editata de Greenpeace: 24 May 2010 - 09:22 PM
#10
Postat 24 May 2010 - 09:35 PM
- am citit ca multe motoare Turnigy Typhoon au Kv mai mare decat scrie pe eticheta. Pachetul standard cu gear are de 11T si 13T (cele Align au si 15T, nimeni nu stie de ce). 12T trebuie sa comanzi separat. 11T merge foarte frumos, suna mai bland, poti sa pui ESC-ul la 100%.
In rest statia Spektrum o am si eu si spun de cate ori am ocazia ca e fenomenala. Gyro asta ieftin HK401B am senzatia ca merge mai bine cu servo ieftin gen HXT900 decat cu servo bun (Futaba 9257) - da asta e numai un feeling.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 24 May 2010 - 09:45 PM
@greenpeace eu as mai pune pe lista cam asa:
le pun in engleza ca sa iti fie mai usor la comandat:
Landing gear, main rotor shaft,feathering shaft, tail boom , flybar , blades, tail blades,paddles, mounting plate,linkage rod....
eventul si un servo sau ceva angrenaje de rezerva.Nu costa chiar o avere si din nefericire o sa ai nevoie de ele.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#12
Postat 24 May 2010 - 09:56 PM
nen77, la May 24 2010, 10:45 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 24 May 2010 - 10:01 PM
nen77, la May 24 2010, 10:45 PM, a spus:
@greenpeace eu as mai pune pe lista cam asa:
le pun in engleza ca sa iti fie mai usor la comandat:
Landing gear, main rotor shaft,feathering shaft, tail boom , flybar , blades, tail blades,paddles, mounting plate,linkage rod....
eventul si un servo sau ceva angrenaje de rezerva.Nu costa chiar o avere si din nefericire o sa ai nevoie de ele.
de unde sti tu ce piese o sa aibe nevoie omu'...
Poate dupa cateva zboruri trece la un alt heli si ramane cu prea multe pe stoc. Eu asa am patit.
Ideal ar fi sa ai cel putin 2 heli ca sa ai unul cel putin functional si sa nu te enerveze asteptarea dupa piese. Dar nici sa cumperi prea multe piese de rezerva pentru ca ajungi sa dai pe ele cat al doilea kit aproape.
In orice caz trebuie sa gandesti un pic in perspectiva si sa anticipezi de exemplu si de care acumulatori vei avea nevoie sau alte accesorii.
ANTICIPAREA este necesara pentru ca timpii de livrare din China sunt mari. Anticiparea salveaza banii!
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 24 May 2010 - 10:03 PM
#15
Postat 24 May 2010 - 10:10 PM
cornel parscov, la May 24 2010, 11:01 PM, a spus:
Poate dupa cateva zboruri trece la un alt heli si ramane cu prea multe pe stoc. Eu asa am patit.
Ideal ar fi sa ai cel putin 2 heli ca sa ai unul cel putin functional si sa nu te enerveze asteptarea dupa piese. Dar nici sa cumperi prea multe piese de rezerva pentru ca ajungi sa dai pe ele cat al doilea kit aproape.
In orice caz trebuie sa gandesti un pic in perspectiva si sa anticipezi de exemplu si de care acumulatori vei avea nevoie sau alte accesorii.
ANTICIPAREA este necesara pentru ca timpii de livrare din China sunt mari. Anticiparea salveaza banii!
cum zici la anticipare ma refeream . cam alea se duc la un crash .
nu cred ca daca esti chiar la zero cu pilotatul o sa ai nevoie de foarte multi acumulatori, din nefericire vorbesc din experienta.
Aceasta postare a fost editata de nen77: 24 May 2010 - 10:11 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#16
Postat 24 May 2010 - 10:21 PM
nen77, la May 24 2010, 11:10 PM, a spus:
nu cred ca daca esti chiar la zero cu pilotatul o sa ai nevoie de foarte multi acumulatori, din nefericire vorbesc din experienta.
Ideea e ca trebuie sa faci un echilibru intre anticiparea nevoii de o piesa si buget. Eu vroiam sa punctez ca se poate ajunge din dorinta de a fi sigur ca ai toate piesele de care , eventual, o sa ai nevoie in a cumpara excesiv. De exemplu eu l-as sfatui sa nu investeasca prea mult in clasa 450 ca poate o sa treaca la o clasa mai mare.
#17
Postat 24 May 2010 - 11:02 PM
Acum am HK450, mai multe si HK500 (+un kit in cutie) + altele. Nu mai tin piese pe stoc. La 450 gasesc piese in RO, la celelalte cand le busesc prefer sa astept. Daca aduni piesele uzuale ca pret este mai ieftin sa cumperi un kit complet (la HK450).
La partea cu acumulatorii asa e, cand am inceput ma minunam daca reuseam sa descarc acumulatorul fara sa busesc heli.
15T este pentru 2s dar eu nu cunosc nici o fiinta vie sa foloseasca 2s pe Trex 450.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 25 May 2010 - 07:32 AM
stiganas, la May 25 2010, 12:02 AM, a spus:
Acum am HK450, mai multe si HK500 (+un kit in cutie) + altele. Nu mai tin piese pe stoc. La 450 gasesc piese in RO, la celelalte cand le busesc prefer sa astept. Daca aduni piesele uzuale ca pret este mai ieftin sa cumperi un kit complet (la HK450).
La partea cu acumulatorii asa e, cand am inceput ma minunam daca reuseam sa descarc acumulatorul fara sa busesc heli.
15T este pentru 2s dar eu nu cunosc nici o fiinta vie sa foloseasca 2s pe Trex 450.
Asa m-am gandit si eu. Nu are rost sa adun un morman de piese, pentru ca gasesc si in Romania la un pret acceptabil. Iar in cazul in care avariile sunt prea serioase, cred ca e mult mai simplu sa cumperi un kit nou.
Inca doua intrebari.
1. Sa iau kit cu frame de alu sau fibra de carbon?
2. Are ceva daca ESC-ul e putin mai mare decat trebuie? La cele de 40A, am vazut ca multe au BEC-ul cam prapadit.
#19
Postat 25 May 2010 - 10:40 AM
Greenpeace, la May 25 2010, 08:32 AM, a spus:
Inca doua intrebari.
1. Sa iau kit cu frame de alu sau fibra de carbon?
2. Are ceva daca ESC-ul e putin mai mare decat trebuie? La cele de 40A, am vazut ca multe au BEC-ul cam prapadit.
parerea mea carbon mai usor vibratii mai mici.
esc mai mic nu, mai mare da , dar nu cu mult pui greutate aiurea.40 amperi e suficient zic eu dar cel mai bine la hk-made e sa asculti de stefan a testat destule
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro