Pagina 1 din 1
Sonerai avion experimental
#1
Postat 07 October 2004 - 02:22 PM
Imi incerc si eu norocul cu subiectul asta sa vedem ce iese. Asta primavara, tinar si cu speranta, am primit gratis din America un set de planuri pentru un Sonerai 2LS (low wing strech), prin amabilitatea unui tip pe care l am cunoscut pe net si care avea doua seturi. Am inceput sa ma informez de unde as putea lua materiale pentru a incepe treaba. Aici a inceput beleaua. Fuselajul e o constructie din tuburi de otel sudate, dintr un aliaj de otel care conform AISI se chiama 4130. Cea mai apropiata tara unde am gasit a fost... America. Aluminiul era un pic mai usor de gasit (Alro Slatina) dar si aici e o mica hiba. In dorinta de a ma documenta am ajuns la seful de proiect de la Festival, care mi a spus ca aluminiul romanesc e destul de prost calitativ. Intre timp am inteles ca mai este cineva in tara care vrea sa construiasca un Sonerai la Timisoara. Un domn pe care l chiama Edmond Nicola. Nu stiu insa in ce stadiu se afla la momentul asta.
Vroiam sa aflu daca s a mai gindit cineva sa construiasca avionul asta care e foarte rezistent (+-6g solo +-4 la incarcare maxima) si cu viteza de croaziera mare (in jur de 130 mph). Link ul la site ul avionului e asta:http://www.greatplainsas.com/sonerai.html
Desi am cumparat un ULM second din Italia nu am renuntat la visul de a construi avionul asta. A fost ca sa zic asa dragoste la prima vedere.
Poate stie cineva alta sursa de achizitie a tevilor pentru fuselaj.Orice idei, sfaturi, incurajari, descurajari sint binevenite. Oricum cine are timp si dorinta sa se uite pe site si sa si spuna parerea. Parerea mea...... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
In rest, aterizari sigure!
Cu stima,
Andrei Ungureanu
Vroiam sa aflu daca s a mai gindit cineva sa construiasca avionul asta care e foarte rezistent (+-6g solo +-4 la incarcare maxima) si cu viteza de croaziera mare (in jur de 130 mph). Link ul la site ul avionului e asta:http://www.greatplainsas.com/sonerai.html
Desi am cumparat un ULM second din Italia nu am renuntat la visul de a construi avionul asta. A fost ca sa zic asa dragoste la prima vedere.
Poate stie cineva alta sursa de achizitie a tevilor pentru fuselaj.Orice idei, sfaturi, incurajari, descurajari sint binevenite. Oricum cine are timp si dorinta sa se uite pe site si sa si spuna parerea. Parerea mea...... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
In rest, aterizari sigure!
Cu stima,
Andrei Ungureanu
#2
Postat 07 October 2004 - 02:35 PM
Am uitat sa va spun,
Deocamdata lucrez la un model solid al avionului (in Catia) pentru ca planurile sint oribile. Sint foarte prost desenate si inghesuite. Imi ia o gramada de timp sa inteleg ce a vrut sa spuna proiectantul ala. Si am lucrat doi ani in productia de roti dintate pentru o companie belgiana; vedeam desene tehnice in fiecare zi. Daca o sa vrea cineva in viitor sa construiasca ii va fi foarte usor avind modelul pe comp si dimensiunile gata transformate din inch in mm.
Deocamdata lucrez la un model solid al avionului (in Catia) pentru ca planurile sint oribile. Sint foarte prost desenate si inghesuite. Imi ia o gramada de timp sa inteleg ce a vrut sa spuna proiectantul ala. Si am lucrat doi ani in productia de roti dintate pentru o companie belgiana; vedeam desene tehnice in fiecare zi. Daca o sa vrea cineva in viitor sa construiasca ii va fi foarte usor avind modelul pe comp si dimensiunile gata transformate din inch in mm.
#3
Postat 07 October 2004 - 03:13 PM
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#4
Postat 07 October 2004 - 03:21 PM
Eu ma gindeam la un plan de investitii pe termen lung. Oricum cred ca merita. Mai greu cu materialele.
Sponsori gasesti foarte greu. Pentru ca avionul nu se poate parca in fata la restaurant sa impresionezi "p.....ele". Te bucuri numai tu la o mie de metri deasupra pamantului, scuturat din toate partile de o turbulenta babana, si cu o fata rinjita. Vezi vre un bogatan sa puna banu' la asa ceva? Bineinteles ca nu vorbesc de toti dar cei dornici de aviatie sint foarte putini. Oricum am estimat costul unui set de aripi la vreo 1500 dolari ceea ce nu e foarte mult.
Sponsori gasesti foarte greu. Pentru ca avionul nu se poate parca in fata la restaurant sa impresionezi "p.....ele". Te bucuri numai tu la o mie de metri deasupra pamantului, scuturat din toate partile de o turbulenta babana, si cu o fata rinjita. Vezi vre un bogatan sa puna banu' la asa ceva? Bineinteles ca nu vorbesc de toti dar cei dornici de aviatie sint foarte putini. Oricum am estimat costul unui set de aripi la vreo 1500 dolari ceea ce nu e foarte mult.
#7
Postat 08 October 2004 - 02:10 PM
aungur, la 7 Oct 2004, 14:22, a spus:
Cea mai apropiata tara unde am gasit a fost... America.
Pai urmatoare cred ca era pe luna ca maideparte nici nu se putea. :)
De ce nu incerci la o fabrica care confectioneaza tevi si tabla poate iti fac pe comanda ce ai tu nevoie.
#9
Postat 08 October 2004 - 04:10 PM
O adresa ti-as putea da eu din Italia.E distributorul unei firme din America de materiale de aviatie.Insa parerea mea e ca e pacat sa bagi bani in ceva fara sa stii ca-l vei duce pina la bun sfirsit.Materialul de care
ai nevoie se numeste teava de aliaj crom-molibden care chiar daca se fabrica in Romania nu cred ca are
calitatile unuia din vest.Asta o spun ca unul care a lucrat 13 ani intr-un combinat metalurgic din tara si a vazut cum se "fabrica" otelul romanesc.
Eu in locul tau m-as orienta spre un avion construit din lemn.Chiar stiu un design italian biloc foarte frumos
si cu tren escamotabil.La Sonerai va trebui sa sudez in argon toate componentele metalice ca sa fie cit de cit
trainice.Asta ar fi inca o complicatie in plus.Mai gindeste-te.
ai nevoie se numeste teava de aliaj crom-molibden care chiar daca se fabrica in Romania nu cred ca are
calitatile unuia din vest.Asta o spun ca unul care a lucrat 13 ani intr-un combinat metalurgic din tara si a vazut cum se "fabrica" otelul romanesc.
Eu in locul tau m-as orienta spre un avion construit din lemn.Chiar stiu un design italian biloc foarte frumos
si cu tren escamotabil.La Sonerai va trebui sa sudez in argon toate componentele metalice ca sa fie cit de cit
trainice.Asta ar fi inca o complicatie in plus.Mai gindeste-te.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 09 October 2004 - 06:49 PM
Salut!!!
E super avionul, chiar dragut.
Sincer sa fiu nu stiu unde ai putea gasii tubulatura dar ai putea vorbi cu domnul Dragos Stoicescu, care este in materie de asa ceva. Il gasesti la aerodromuml Stejnic, incerc sa iti fac rost si de un numar dee telefon, dar cecl mai sigur, intra pe situl Aeroclubului Romaniei, la aerodromul Srejnic; acolo gasesti numerele de telefon de la aerodrom.... mai multe info vei gasi acolo.
Succes la constructie!!!!!!!!
E super avionul, chiar dragut.
Sincer sa fiu nu stiu unde ai putea gasii tubulatura dar ai putea vorbi cu domnul Dragos Stoicescu, care este in materie de asa ceva. Il gasesti la aerodromuml Stejnic, incerc sa iti fac rost si de un numar dee telefon, dar cecl mai sigur, intra pe situl Aeroclubului Romaniei, la aerodromul Srejnic; acolo gasesti numerele de telefon de la aerodrom.... mai multe info vei gasi acolo.
Succes la constructie!!!!!!!!
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
#12
Postat 18 October 2004 - 07:50 PM
Da desigur toate avioanele sint construibile daca dispui de know-how-ul corespunzator si materiale.
Dar vezi si tu am zis ca investitia ar fi prea mare si know-how e insuficient.La avioanele din lemn poti
folosi know-how din aeromodelism daca stii sa construiesti un aeromodel dupa metoda clasica.Baghete, nervuri din balsa si placaj de aviatie impinzire,etc.
Firma din state se numeste "Aircraft Spruce and Specialities" iar distribuitorul din Italia il gasesti la pagina
de web:www.flytime-avionics.com.Avionul de care vorbeam e proiectat de un italian si vinde planurile in
licenta la un american.Sint mai multe tipuri de avioane Champion V ,JuniorVI pe care le gasesti la pagina de
web:www.homebuilt.org la numele de S. Littner cel care distribuie planurile.Bafta
Dar vezi si tu am zis ca investitia ar fi prea mare si know-how e insuficient.La avioanele din lemn poti
folosi know-how din aeromodelism daca stii sa construiesti un aeromodel dupa metoda clasica.Baghete, nervuri din balsa si placaj de aviatie impinzire,etc.
Firma din state se numeste "Aircraft Spruce and Specialities" iar distribuitorul din Italia il gasesti la pagina
de web:www.flytime-avionics.com.Avionul de care vorbeam e proiectat de un italian si vinde planurile in
licenta la un american.Sint mai multe tipuri de avioane Champion V ,JuniorVI pe care le gasesti la pagina de
web:www.homebuilt.org la numele de S. Littner cel care distribuie planurile.Bafta
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1