Modelism - RHC Forum: Fum negru depus pe peretii adaptorului de toba - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Fum negru depus pe peretii adaptorului de toba MVVS 4.6

#1 Useril este offline   modelnicson 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 101
  • Inregistrat: 20-December 06

Postat 29 May 2010 - 12:49 PM

Salut,

Am un motor MVVS de 4,6 pe care, zic eu ca l-am rodat week trecut. Motorul l-am primit nerodat (doar pornit 7 min). Am folosit combustibil cu 1% nitro si 25-26% ulei.
Rodajul a fost facut dupa instructiunile MVVS: 20-30 min (un rezervor), turatia crescuta progresiv etc. Conform instr MVVS, nu am deschis carburatorul la maxim decat cateva sec. si asta la final. Insa, spre finalul celor 20 minute a mers cateva minute cu carb deschis 3/4, deci turatie mare.
In final, cand l-am curatat, am obs ca s-a depus pe peretii interiori ai adaptorului (nu am toba, va dati seama ca am plecat putin surd) un fum negru uscat. E normal?


Multumesc
Nicu

Aceasta postare a fost editata de modelnicson: 29 May 2010 - 01:04 PM

Sonic Low Wing
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
0

#2 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 May 2010 - 05:51 PM

Ciudata combinatia de carburant ! E facut de tine amestecul ? Eu folosesc numai CoolPower 5% sau 10 % nitro cu uleiul aferent ( cred 16 sau 18 % ) pentru motoare 2T. Mi se pare foarte mult ulei - si probabil ca el sa ars !
Nu cred ca este bine ca un motor sa functioneze fara toba !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#3 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 29 May 2010 - 06:32 PM

...din fabricatie piesele din motor sunt unse si deci acest ulei se arde in timpul rodajului. Depinde si ce ulei ai folosit in combustibil si este cam mare proportia de 25% ulei , se arde ulei in cantitate mare . Cumpara combustibil gata preparat ca este mai sigur,
0

#4 Useril este offline   modelnicson 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 101
  • Inregistrat: 20-December 06

Postat 29 May 2010 - 06:50 PM

Vezi postareaARU, la May 29 2010, 07:32 PM, a spus:

...din fabricatie piesele din motor sunt unse si deci acest ulei se arde in timpul rodajului. Depinde si ce ulei ai folosit in combustibil si este cam mare proportia de 25% ulei , se arde ulei in cantitate mare . Cumpara combustibil gata preparat ca este mai sigur,


Combustibilul T o r n a d o (standard) are 16,5% ulei. MVVS vrea ca rodajul sa se faca 25% ulei deci am adaugat ulei de ricin.

Nicu

Aceasta postare a fost editata de modelnicson: 29 May 2010 - 06:58 PM

Sonic Low Wing
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 29 May 2010 - 07:45 PM

Fumul provine de la uleiul pe care l-ai adaugat tu (probabil).

Un carburant bun, contine mai mult ricin, in scopul de a nu participa la ardere. Ricinul nu depune calamina (fum negru), nu arde, dar iese clar pe evacuare, sub forma de ulei. E normal sa fie negru la inceput (primele rezervoare), si motorul sa stringa la peste 130 grade.
0

#6 Useril este offline   modelnicson 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 101
  • Inregistrat: 20-December 06

Postat 29 May 2010 - 07:56 PM

Vezi postareavlad1, la May 29 2010, 08:45 PM, a spus:

Fumul provine de la uleiul pe care l-ai adaugat tu (probabil).

Un carburant bun, contine mai mult ricin, in scopul de a nu participa la ardere. Ricinul nu depune calamina (fum negru), nu arde, dar iese clar pe evacuare, sub forma de ulei. E normal sa fie negru la inceput (primele rezervoare), si motorul sa stringa la peste 130 grade.



NU stiu ce sa inteleg.... Ulei a iesit pe teava, dovada picaturile de pe pantoful meu... :rolleyes:

-Combustibilul folosit (Tornado de la Kele):
Ulei sintetic si ricin: 16.5%
Nitrometan: 1%
Aditivi speciali: 1%

-Ulei ricin adaugat (RC Pelikan de la Kele)

Mi-e greu sa cred ca cele de mai sus nu sunt de calitate. Mi-e frica sa nu fi gresit eu proportia (probabil in sensul de a pune prea mult ricin). Pe de alta parte mi-e teama sa nu fi fortat motorul...

Ce ar trebui sa fac cu calamina depusa? Cea de pe adaptor pot sa o curat. Exista si in interior?





Multumesc
Nicu

Aceasta postare a fost editata de modelnicson: 29 May 2010 - 08:01 PM

Sonic Low Wing
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
0

#7 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 29 May 2010 - 08:14 PM

desfa backplate-u si uita-te
FLYING IS AN ART
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 May 2010 - 08:15 PM

Asa am patit si eu - anume - la un motor 4T ( care se stie merge cu ulei mai mult ) am luat carburant Roktan de la Robbe special pentru 4T ( nu este prea grozav ) si am adaugat ulei de ricin de unde ai luat si tu ( de la Kele ) ca sa ajung la 20 % iar rezultatul a fost vizibil - o chestie neagra-maronie care sa depus si pe toba pana sa colorat toata plus mirosul specific de ulei ars !
Am curatat-o la perie fina pusa pe bormasina si am folosit dupa aceea carburant CoolPower Patern 20 cu 20 sau pentru Heli cu 15 % nitro si 18 % ulei ! Totul este ca nou, nici urma de mazga arsa si merge brici !
Numai adauga ulei, cauta un carburant care sa aiba 16 - 18 % ulei si 5 - 10 % nitro si o sa fie O.K.
La rodaj important este sa fie foarte bogat din surubul de Hight asa incat pe toba sa arunce mult ulei pana face o pata mare sub ea si rodat ca in manual in ceea ce priveste regimul de turatie . Nici prea rece nu e bine pentru ca nu se dilata piesele ci mai mult se freaca intre ele dar nici incins rau nu este bine - un termometru si un turometru ajuta mult !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   modelnicson 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 101
  • Inregistrat: 20-December 06

Postat 30 May 2010 - 07:48 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la May 29 2010, 09:15 PM, a spus:

Asa am patit si eu - anume - la un motor 4T ( care se stie merge cu ulei mai mult ) am luat carburant Roktan de la Robbe special pentru 4T ( nu este prea grozav ) si am adaugat ulei de ricin de unde ai luat si tu ( de la Kele ) ca sa ajung la 20 % iar rezultatul a fost vizibil - o chestie neagra-maronie care sa depus si pe toba pana sa colorat toata plus mirosul specific de ulei ars !
Am curatat-o la perie fina pusa pe bormasina si am folosit dupa aceea carburant CoolPower Patern 20 cu 20 sau pentru Heli cu 15 % nitro si 18 % ulei ! Totul este ca nou, nici urma de mazga arsa si merge brici !
Numai adauga ulei, cauta un carburant care sa aiba 16 - 18 % ulei si 5 - 10 % nitro si o sa fie O.K.
La rodaj important este sa fie foarte bogat din surubul de Hight asa incat pe toba sa arunce mult ulei pana face o pata mare sub ea si rodat ca in manual in ceea ce priveste regimul de turatie . Nici prea rece nu e bine pentru ca nu se dilata piesele ci mai mult se freaca intre ele dar nici incins rau nu este bine - un termometru si un turometru ajuta mult !


REAL DESIGN, tu ai desfacut si motorul ca sa-l cureti? La mine cred ca e vb mai mult de funingine depusa doar pe partea de evacuare, pe care am curatat-o f. usor cu alcool izopropilic (de la magazine de electronice).

Poate totusi ne lamureste cineva cu experienta....cand se formeaza funinginea/calamina...


Multumesc,
Nicu

Aceasta postare a fost editata de modelnicson: 30 May 2010 - 07:58 AM

Sonic Low Wing
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
0

#10 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 30 May 2010 - 02:12 PM

in general uleiul de ricin de depune avand o culoare maronie , si este foarte greu de curatat. Daca are un surplus de ulei sintetic acesta nu se arde si este scos afara , avand o culoare mai inchisa .
0

#11 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 30 May 2010 - 04:07 PM

Salut,

motorul nu are nimic, totul e OK, da tare cu el la zbor. MVVS-urile sunt motoare tari, nu trebuie sa iti faci probleme mai ales daca ai respectat recomandarile lor privind rodajul.

Mugurel

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 30 May 2010 - 04:09 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu