Modelism - RHC Forum: incarcator sau acumulator defect? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

incarcator sau acumulator defect? putin ajutor, va rog

#1 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 30 May 2010 - 08:50 PM

Problema a fost postata aici, insa o escaladez catre voi toti in speranta ca cineva s-a mai lovit de ea si imi poate da o solutie...

Am cumparat de la Botosani (stiti voi) un incarcator POWER PEAK A4 EQ-LCD dar are manualul in germana. Ei spun ca e complet automat si ca recunoaste singur NiMH sau LiPo. Am cumparat, de asemenea, de la Brasov (hobistii constructori) si o radiocomanda Spektrum DX7 care are un acumulator NiMH original de 1500mA si 9.6V. Ambele firme sunt serioase si daca e o problema cu unul din produse sunt convins ca vor remedia problema, dar cum sa aflu?

Problema este urmatoarea:
Cand pun acumulatorul la incarcat apare pe displayul incarcatorului "LiPo" (desi el este NiMH) si o tensiune de incarcare de aprox 9V (oscileaza in jurul acestei valori). L-am lasat 20 de ore si degeaba, nu a incarcat nimic, cand pornesc radiocomanda e LowBattery. Am incerca sa scot din ea acumulatorull si sa-l incarc separat, dar la fel... Mai am un acumulator LiPo de la un elicopter, de 2500mA, 3 celule si 11.1V. Cand il pun la incarcat apare LiPo pe display si aprox 11V. Dar nu se aprind ledurile corespunzatoare celulelor...... Daca apas butonul START, la ambele acumulatoare face la fel, pe display se plimba o liniuta si scoate un sunet de alarma ca si cand am inversat firele. Nu stiu daca incarca acumulatorul LiPo deoarece nu l-am lasat la incarcat si oricum nu pot verifica fiindca fara telecomanda nu pot porni elicopterul.
Nu ma pricep la electronica si nu am aparat de masura, dar pot face rost de unul... dar ce sa masor? Sau ce sa fac???

Multumesc
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 30 May 2010 - 09:52 PM

Eu am 300EQ si din cate vad al tau are doar LCD in plus.
La alarma nu se aprinde si ledul rosu? Fiecare eroare are un anumit numar de clipiri pe secventa:

1clipire - tensiune alimentare <11V sau >15V
2clipiri - bateriile puse la incarcare sunt conectate invers
3 - nu sunt puse baterii la incarcare
4 - procesul de incarcare nu s-a finalizat nici dupa 3ore
5 - eroare de voltaj la bateriile puse la incarcare
6 - eroare in circuit

Eu zic sa faci asa:
Conectezi separat acumulatorul statiei la incarcator si tii apasat cateva secunde pe butonul start pana cand ledul se aprinde verde si daca nu merge vezi ce eroare este.
La Li-Po conectezi firele principale de incarcare dar si mufa lui la senzorul de voltaj (firul negru de la mufa acumulatorului trebuie sa fie aliniat cu sageata de pe egalizator) .De asemenea trebuie apasat mai lung butonul start si vezi ce eroare este.
Poate sunt caraghios cu detaliile astea marunte dar vreau sa ma asigur ca problema nu e de aici. Eu mi-am batut putin capul la inceput cu incarcatorul si am citit si recitit de multe ori manualul.
It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 May 2010 - 10:31 PM

Iti recomand calduros sa nu incarci rapid acumulatorul emitatorului. Nu-l trata ca cel de tractiune.
Cel mai bine...si mai ieftin, pana la urma... ar fi sa cumperi incarcatorul statiei.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#4 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 31 May 2010 - 09:49 AM

Of, am rezolvat-o... va multumesc pentru raspunsuri!!!

Problema era de la LIPSA MANUALULUI IN LB ROMANA, deoarece in instructiuni spune clar ca trebuie selectat MANUAL (desi in reclama zice ca o face automat) tipul acumulatorului.

Pasi necesari:
1. se conecteaza la sursa incarcatorul
2. se apasa START pana apare NiMH pe afisaj
3. se conecteaza acumulatorul
4. se face (automat) detectia numarului de celule
5. se mai apasa o data START ca sa inceapa incarcarea

Multumesc si pe aceasta cale colegului forumist firedragon care mi-a tradus dintr-un manual in italiana!

TOATE BUNE
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 May 2010 - 12:58 PM

Te rog sa ma scuzi pentru insistenta. Daca ''automat'' inseamna ca il incarca la curent mare, nu-i bine. Cat dureaza incarcarea?
0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 31 May 2010 - 01:16 PM

Domnu mitea scuza-ma ca intervin. Curentul de incarcare se seteaza manual dintr-un potentiometru (0,3 - 3A). Eu incarc acumulatorii statiei NiMH 9,6V 1500mAh la curent de 500mA.
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu