Modelism - RHC Forum: Programare statie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Programare statie

#1 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 23 May 2010 - 03:02 PM

O intrebare si o rugaminte:
Am o statie Futaba T6exap si ma itrebam daca pot face ca eleroanele sa functioneze si pe post de flapsuri, am incercat tot felul de programari dar nu am reusit. Daca se poate lucru asta si cunoasteti pasii as fi bucuros sa-mi impartasiti si mie. Daca nu o sa mai pun 2 servouri si o sa fac flapsuri separat pe alt canal.
Multumesc
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 03:20 PM

Vezi postareaAvionu, la May 23 2010, 04:02 PM, a spus:

...Daca nu o sa mai pun 2 servouri si o sa fac flapsuri separat pe alt canal.
Multumesc


As fi curios solutia asta cum va ganditi sa o implementati, din moment ce la T6 tocmai asta lipseste, controlul canale altcumva decat prin mixere.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 23 May 2010 - 04:11 PM

Sa inteleg ca nu se poate programa lucrul asta. Pun pe canalul 5 alte 2 servo pe flapsuri separat ca suprafata de control de eleroane.

Lucrul asta vreau sa-l fac pe Wing Tiger
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 04:14 PM

Nu am zis ca nu se poate programa, ca nu cunosc statia in amanunt.
Dar decat sa tai flapsuri si inca doua servo, uite cum se face cu orice statie care nu stie flaperon.
Iei un V-tail mixer, pe intrarile lui pui canalul 1 (eleroane) si canalul 5. Pe iesiri pui cele doua eleroane.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2010 - 04:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 23 May 2010 - 04:16 PM

La Wing Tiger eleroanele sunt pe toata lungimea aripii, eu vreau sa decupez flapsuri si nu stiu inca daca sa le fac mai late din depron.
0

#6 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 May 2010 - 08:44 PM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 05:14 PM, a spus:

Nu am zis ca nu se poate programa, ca nu cunosc statia in amanunt.
Dar decat sa tai flapsuri si inca doua servo, uite cum se face cu orice statie care nu stie flaperon.
Iei un V-tail mixer, pe intrarile lui pui canalul 1 (eleroane) si canalul 5. Pe iesiri pui cele doua eleroane.

Sa inteleg ca aceasta statie T6exp nu cunoaste functia pentru flapsuri? Sau nu am inteles eu bine, si pe mine ma intereseaza flapsurile la un EG, am tot aceasta statie T6EXP. Poate cineva sa ne explice mai in amanunt cum sta treaba in cele doua cazuri, statia daca cunoaste functia pentru flapsuri si cealalta optiune cu V-tail Mixer, eu unul as prefera prima optiune daca se poate.

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 23 May 2010 - 08:45 PM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 08:57 PM

Cunoaste, cum sa nu, scrie in manual la pagina 20, FLPR, deh, cine sa citeasca manualul... :(

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2010 - 08:59 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 24 May 2010 - 08:32 AM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 08:57 PM, a spus:

Cunoaste, cum sa nu, scrie in manual la pagina 20, FLPR, deh, cine sa citeasca manualul... :rolleyes:



E la pagina 14. Nu aveam manual dar l-am scos de pe net. Incurcatura mea era ca nu puneam in canale diferite ci intrunul cu cablu Y.
Pentru colegul din Iasi da un PM si iti povestesc cum am facut si impresii ca azi ma duc la zbor in noua configuratie.
0

#9 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 24 May 2010 - 11:18 AM

ERONAT cu flaperoane, nu am reusit sa-l trimez si fac mai mult pe profundoare decat flapsuri asa ca renunt la idee. Nu stiu cat de bine ar lucra daca decupez din eleroane ca sa fac flapsuri.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2010 - 11:27 AM

Asta este partea a doua, orice actionare de eleron pe post de flaps necesita si o actionare a profundorului corespunzatoare pentru contracararea efectului. Doar ca unele statii implementeaza complet si corect, altele doar ca sa zica ca au si functia asta.
Nu incerci un mix intre ch6 - flap switch - si ch 2 - profundor- , care sa faca echilibrarea necesara ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 24 May 2010 - 11:45 AM

Vezi postareaAvionu, la May 24 2010, 12:18 PM, a spus:

ERONAT cu flaperoane, nu am reusit sa-l trimez si fac mai mult pe profundoare decat flapsuri asa ca renunt la idee. Nu stiu cat de bine ar lucra daca decupez din eleroane ca sa fac flapsuri.

Si atunci cum explici ca unii de pe acest forum cu mult mai multa experienta decat noi, au folosit o astfel de futaba in 4 sau 6 canale pe planoare, defapt pe EG-uri si au fost foarte multumiti de flapsuri, chiar isi facea treaba bine, ma gandesc ca poate la modelul tau zburator nu ii sta bine cu functia de flapsuri, am sa incerc si eu treaba asta cu flapsurile zilele astea.
Daca mai sunt persoane care au folosit aceste functii, la aceste zburatoare sau nu numai, poate ne explica si noua avantajele si dezavantajele folosind sau nu flapsurile.
Multumim.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#12 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 24 May 2010 - 11:46 AM

Vezi postarearenatoa, la May 24 2010, 11:27 AM, a spus:

Asta este partea a doua, orice actionare de eleron pe post de flaps necesita si o actionare a profundorului corespunzatoare pentru contracararea efectului. Doar ca unele statii implementeaza complet si corect, altele doar ca sa zica ca au si functia asta.
Nu incerci un mix intre ch6 - flap switch - si ch 2 - profundor- , care sa faca echilibrarea necesara ?



Evident ca instinctiv asta am facut ca sa nu-l dau cu botul de pamant, dar asa de asa de tare in schimba flaperonul directia de zbor incat eram cu profundorul la maxim doar ca sa-l tin la orizontala, in sus nu o mai lua deloc. Si flapsurile sunt actionate de canalul 6 care e un potentiometru si daca nu revin la pozitia corecta care mi-am notat-o pe statie schimba total caracteristicele de zbor. problema mea era ca WT vine la aterizare cu viteza cam mare pentru un trainer si vroiam sa-l franez un pic, pentru ca zbor pe un camp si fiind tren triciclu il cam dau in bot la aterizare
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2010 - 12:10 PM

Mai incearca ceva...
Fa doua mixere, ambele avand ca master ch5, si unul ca slave ch6, flapsurile, si celalalt ch, profundorul.
Le setezi la ambele % la fix pentru aterizarea perfecta, si le actionezi on off cu comutatorul de gear - ch5 :blink:
Asa nu mai umbli la potentiometrul de ch6.
Si dozezi proportia intre profundor si flapsuri, fiecare individual, trebuie sa gasesti o setare optima.
Daca nu exista, nu stiu daca flapsuri separate te vor ajuta, chiar daca sunt in alta pozitie decat eleroanele si au alt efect.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 May 2010 - 12:12 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 May 2010 - 02:30 PM

Vezi postareaAvionu, la May 24 2010, 12:46 PM, a spus:

....... problema mea era ca WT vine la aterizare cu viteza cam mare pentru un trainer si vroiam sa-l franez un pic, pentru ca zbor pe un camp si fiind tren triciclu il cam dau in bot la aterizare


Am zburat si eu WT ! Nu mi se pare ca vine repede deloc - practic sa asezat singur jos ! Am pus un pack de 1350 mAh ! Incearca sa vii la orizontala cu joc din acceleratie atat cat sa nu intre in limita si sa ai managementul profundorului O.K. Cum sesizezi ca este prea incet il mai bagi putin pe impins , mai dai un pic acceleratie etc. E prea complicat cu flaps si iti strici si stilul de zbor ! Ce te faci mai tarziu cand treci la modele acrobate , eventual si mai mari ?!
Incearca la inaltime mai mare sa zbori foarte incet ca sa stii cam cat sa ai acceleratie inainte de a intra in limita !

P.S.

Eu am facut la o Cessna de la ArTech Flaperon si nu venea incet - tot eu eram de vina si nu reusea sa franeze daca eu veneam tot tare . La WT am mutat trenul mai in fata si am pus bechie ca sa nu mai capoteze . ATENTIE ca este gol in zona botului si materialul este de slaba calitate !
Bafta !

Si inca ceva : C.G. - ul - asa incat cu Thr la jumatate sa zboare inca in linie dreapta fara sa tragi de profundor ! Daca cu acceleratie scazuta incepe sa cada ...... nu este bine !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 May 2010 - 02:33 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu