Programare statie
#1
Postat 23 May 2010 - 03:02 PM
Am o statie Futaba T6exap si ma itrebam daca pot face ca eleroanele sa functioneze si pe post de flapsuri, am incercat tot felul de programari dar nu am reusit. Daca se poate lucru asta si cunoasteti pasii as fi bucuros sa-mi impartasiti si mie. Daca nu o sa mai pun 2 servouri si o sa fac flapsuri separat pe alt canal.
Multumesc
#2
Postat 23 May 2010 - 03:20 PM
Avionu, la May 23 2010, 04:02 PM, a spus:
Multumesc
As fi curios solutia asta cum va ganditi sa o implementati, din moment ce la T6 tocmai asta lipseste, controlul canale altcumva decat prin mixere.
#4
Postat 23 May 2010 - 04:14 PM
Dar decat sa tai flapsuri si inca doua servo, uite cum se face cu orice statie care nu stie flaperon.
Iei un V-tail mixer, pe intrarile lui pui canalul 1 (eleroane) si canalul 5. Pe iesiri pui cele doua eleroane.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2010 - 04:16 PM
#6
Postat 23 May 2010 - 08:44 PM
renatoa, la May 23 2010, 05:14 PM, a spus:
Dar decat sa tai flapsuri si inca doua servo, uite cum se face cu orice statie care nu stie flaperon.
Iei un V-tail mixer, pe intrarile lui pui canalul 1 (eleroane) si canalul 5. Pe iesiri pui cele doua eleroane.
Sa inteleg ca aceasta statie T6exp nu cunoaste functia pentru flapsuri? Sau nu am inteles eu bine, si pe mine ma intereseaza flapsurile la un EG, am tot aceasta statie T6EXP. Poate cineva sa ne explice mai in amanunt cum sta treaba in cele doua cazuri, statia daca cunoaste functia pentru flapsuri si cealalta optiune cu V-tail Mixer, eu unul as prefera prima optiune daca se poate.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 23 May 2010 - 08:45 PM
#8
Postat 24 May 2010 - 08:32 AM
renatoa, la May 23 2010, 08:57 PM, a spus:
E la pagina 14. Nu aveam manual dar l-am scos de pe net. Incurcatura mea era ca nu puneam in canale diferite ci intrunul cu cablu Y.
Pentru colegul din Iasi da un PM si iti povestesc cum am facut si impresii ca azi ma duc la zbor in noua configuratie.
#10
Postat 24 May 2010 - 11:27 AM
Nu incerci un mix intre ch6 - flap switch - si ch 2 - profundor- , care sa faca echilibrarea necesara ?
#11
Postat 24 May 2010 - 11:45 AM
Avionu, la May 24 2010, 12:18 PM, a spus:
Si atunci cum explici ca unii de pe acest forum cu mult mai multa experienta decat noi, au folosit o astfel de futaba in 4 sau 6 canale pe planoare, defapt pe EG-uri si au fost foarte multumiti de flapsuri, chiar isi facea treaba bine, ma gandesc ca poate la modelul tau zburator nu ii sta bine cu functia de flapsuri, am sa incerc si eu treaba asta cu flapsurile zilele astea.
Daca mai sunt persoane care au folosit aceste functii, la aceste zburatoare sau nu numai, poate ne explica si noua avantajele si dezavantajele folosind sau nu flapsurile.
Multumim.
#12
Postat 24 May 2010 - 11:46 AM
renatoa, la May 24 2010, 11:27 AM, a spus:
Nu incerci un mix intre ch6 - flap switch - si ch 2 - profundor- , care sa faca echilibrarea necesara ?
Evident ca instinctiv asta am facut ca sa nu-l dau cu botul de pamant, dar asa de asa de tare in schimba flaperonul directia de zbor incat eram cu profundorul la maxim doar ca sa-l tin la orizontala, in sus nu o mai lua deloc. Si flapsurile sunt actionate de canalul 6 care e un potentiometru si daca nu revin la pozitia corecta care mi-am notat-o pe statie schimba total caracteristicele de zbor. problema mea era ca WT vine la aterizare cu viteza cam mare pentru un trainer si vroiam sa-l franez un pic, pentru ca zbor pe un camp si fiind tren triciclu il cam dau in bot la aterizare
#13
Postat 24 May 2010 - 12:10 PM
Fa doua mixere, ambele avand ca master ch5, si unul ca slave ch6, flapsurile, si celalalt ch, profundorul.
Le setezi la ambele % la fix pentru aterizarea perfecta, si le actionezi on off cu comutatorul de gear - ch5 :blink:
Asa nu mai umbli la potentiometrul de ch6.
Si dozezi proportia intre profundor si flapsuri, fiecare individual, trebuie sa gasesti o setare optima.
Daca nu exista, nu stiu daca flapsuri separate te vor ajuta, chiar daca sunt in alta pozitie decat eleroanele si au alt efect.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 May 2010 - 12:12 PM
#14
Postat 24 May 2010 - 02:30 PM
Avionu, la May 24 2010, 12:46 PM, a spus:
Am zburat si eu WT ! Nu mi se pare ca vine repede deloc - practic sa asezat singur jos ! Am pus un pack de 1350 mAh ! Incearca sa vii la orizontala cu joc din acceleratie atat cat sa nu intre in limita si sa ai managementul profundorului O.K. Cum sesizezi ca este prea incet il mai bagi putin pe impins , mai dai un pic acceleratie etc. E prea complicat cu flaps si iti strici si stilul de zbor ! Ce te faci mai tarziu cand treci la modele acrobate , eventual si mai mari ?!
Incearca la inaltime mai mare sa zbori foarte incet ca sa stii cam cat sa ai acceleratie inainte de a intra in limita !
P.S.
Eu am facut la o Cessna de la ArTech Flaperon si nu venea incet - tot eu eram de vina si nu reusea sa franeze daca eu veneam tot tare . La WT am mutat trenul mai in fata si am pus bechie ca sa nu mai capoteze . ATENTIE ca este gol in zona botului si materialul este de slaba calitate !
Bafta !
Si inca ceva : C.G. - ul - asa incat cu Thr la jumatate sa zboare inca in linie dreapta fara sa tragi de profundor ! Daca cu acceleratie scazuta incepe sa cada ...... nu este bine !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 May 2010 - 02:33 PM