Castle Creation ICE 100A ESC setari, log-uri, sfaturi
#1
Postat 03 March 2010 - 11:22 PM
In poza motorul vechi cu pinionul bushit.
#2
Postat 04 March 2010 - 01:42 AM
Sunt destule postari prin US cam ca sa oprit in zbor. Chiar si Castle scrie atat pe net cat si in manual ca nu recomanda folosirea BEC intern la Heli de clasa 600 si peste...
Daca vrei sa folosesti bec intern tias sugera un pack Eneloop 4 celule de 800mAh. Are 50 grame cu tot cu mufa si nu doar ca poti ateriza in caz ca moare bec-u dar il si ajuta. Cand tragi mai mult de 5 Amp este sustinut de pack.
Singura conditie este sa pui Bec din ICE la 5.6V.
Eu folosesc manevra asta la Rigid cu Bec din Jive. Si pot zice ca mia salvat heli. Mia iesit mufa de la pack in timp ca faceam niste tic tocuri "calme". A sustinut singur acel pack micut toate servourile si am autorotat frumos cu 0 avarie :rolleyes:
Personal folosesc CC Bec Pro pe ESC ca am servo Align care se zvoneste ca sunt flamande rau si trec lejer de 4 Amp peak per bucata in situatii mai agresive...
#3
Postat 04 March 2010 - 08:40 AM
O sa trec si eu pe un bec CC si pack separat, dar nu vad rostul la nivelul meu de zbor in acest moment.
Detaliaza, te rog, cum legi packul la sistemul electric. Pur si simplu il bagi in receiver?
Inca o chestie, pe mail cei de la CC zic ca se poate folosi bec-ul pe trex600e, dar sa nu i se mai adauge alti consumatori gurmanzi, gen helicomand, flymentor sau luminite pentru scale-uri.
Aceasta postare a fost editata de morph: 04 March 2010 - 08:43 AM
#4
Postat 04 March 2010 - 11:21 AM
Idea era ca loggeru nu prinde peak-urile scurte dar foarte mari.
Si eu am DS610 pe platou si pot confirma ca nu consuma foarte mult. Insa peak-urile sunt mari. Exista cazuri in care sa oprit Bec pe Jive cu DS620 pe platou sau JR8717. Si ala duce 15 Amp...
Pack-u de backup il bagi pur si simplu in receptor. Cat timp are BEC 5.6V rezerva sta in idle :) Nu se descarca nu se incarca. Este folosita doar cand e nevoie.
Idea cu pack-u Nimh nu este originala a mea. Scrie in manualu de la Jive. Eu doar am ascultat si cum ziceam mia salvat heli o data.
Parerea mea este ca 15 euro si 50 grame merita pentru linistea mea...
CC Bec PRO are avantaju ca trage curent din pack-u de zbor. Nu trebuie pack separat. Si daca ti legaturile scurte adaugi doar 35-40 Grame pe heli.
Si ala are rating de 10 Amp continu si 20 Peak deci duce cam orice servo de platou si coada...
PS. De ce crezi ca zic ca nu merge cu Helicommand sau Flymentor ? Nu consumu dispozitivului e problema. Alea lucreaza servo din greu. Fac multiple compensari pe secunda si in momentu in care e solicitat BEC pe o durata mai lunga crapa...
Aceasta postare a fost editata de Iceman575: 04 March 2010 - 11:23 AM
#5
Postat 04 March 2010 - 04:53 PM
Acum ce sa zic, daca ar fi chiar asa de rau cum se plang unii (sa nu faca fata bec de 10A continuu) nu si-ar mai lua nimeni heliuri mari electrice.
Problemele nu vin doar din servouri ci si din ce trag servourile respective. Spre exemplu si palele pot influenta intr-un fel dramatic amperajul stors de un servo. Pe langa acest lucru unitatile fbl alimenteaza servourile printr-un singur fir de servo foarte subtirel. Ma gandesc ca 5 amperi prin firicelul acela subtire ca naiba ar pune probleme inainte ca bec-ul sa guite.
Multe din probleme apar pe servourile 620 din feedbackul utilizatorilor pe alte forumuri si din ce am vazut, majoritatea au pale RADIX "stick bangers" care se stiu ca sunt mult mai flamande ca SAB-urile spre exemplu. Si alt factor determinant este si voltajul la care lucreaza servourile (ieri era o banuiala, acum e o certitudine), cu cat e mai mare voltajul si servoul mai rapid, cu atat creste si amperajul necesar punerii lor in miscare.
Se poate calcula o medie foarte simplu, eu aveam pack de receptie de 1000mah cu care dadeam 4 zboruri si imi sugea aprox 800mah (cam 200 pe zbor)
200mah, pentru 6,5min de zbor vine (60/6.5)x0.2=1,84A medie.
#7
Postat 06 March 2010 - 03:07 PM
Initial Spool-up Rate: Low(2)
Head Speed Change Speed - Medium(5)
Brake e oricum oprit
Cutoffs:
Auto Li-Po
3.0V/Cell
Current Limiting: Insensitive(175A)
Cutoff: Soft
Motor:
Motor Start Power: Low(39)
Motor Timing: High(10)
Direction: Reverse
PWM Rate: Outrunner Mode
Other:
Power-on Beep: On
Bec Voltage: 5.0V
Astea sunt setarile complete
BEC intern nu il folosesc dar nu poate fi oprit deci e pe default.
Lam zburat si in Gov mode High insa sustine mai bine turatie cu fix endpoint. Curba e 100%-90%-100%
Spoolup lam avut la medium. Dar pe asfalt e prea violent si il invarte de coada si nu imi place aia.
Turatia e intre 2300-1900. Mi se pare foarte decent.
#8
Postat 06 March 2010 - 03:19 PM
Ale mele sunt:
Hex55: 85
Brake Strength: 0
Brake Delay: .6 sec (Delayed) (*)
Brake Ramp: Immediate (*)
Cutoff Type: Soft Cutoff
Motor Start Power: 59
Direction: Forward (*)
PWM Rate: Outrunner Mode (*)
Current Limiting: Insensitive (175A)
Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)
Motor Timing: 5
Vehicle Type: Helicopter
Throttle Type: Fixed Endpoints
Throttle Response: 5
Governor Gain: 15
Initial Spool-Up Rate: 2
Head Speed Change Rate: 5
Auto Rotate Enabled: False
Governor Mode Type: Simple
Data Log Enabled: 61
Sample Frequency: 5 Sample / Sec (*)
BEC Voltage: 5
Power-On Beep: Enabled (*)
Auto-Lipo Volts/Cell: 3.1 Volts/Cell
Cateva intrebari, motor timming e pe high, in afara de un raspuns mai bun al motorului si un consum mai mare in packuri, e setat asa si din alt motiv? La fel motor start power, de ce low?
Merci.
#13
Postat 06 March 2010 - 04:31 PM
Daca la 2380rpm sa zicem esti cu th la 90-100% la maxim 75-85% cum se recomanda ca sa poata si governerul sa lucreze, o sa ai undeva sub 2000rpm cu pinion de 15t. O turatie constanta, dar cam mica.
Mi se pare cam mult 2380 Iceman.
#14
Postat 06 March 2010 - 05:23 PM
#15
Postat 06 March 2010 - 06:37 PM
Scade de la 2300 la 1800 turatia.
Nu stiu ce stil de zbor ai dar la 3D iti garantez ca nu imi mentine turatia. Si 3D pentru mine nu e flip sau roll asa ca...
Cu fix point e foarte simplu. 100-90-100. Scade la minim 1900 turatia. Deci pentru mine e clar ca e mai bine asa. 100 de ture se simt deja in zbor.
2380 ajung la pasaje unde nu este aplicata forta suplimentara pe pale doar cea centrifugala. In general in coborari creste la atat. Pe sol la pas 0 am 2300.
Da suna mult dar nu este. T-rex 700E produs de align se zboara cu 2250 in toate test flights si sunt pale de 690.
In afara de asta am masurat turatia si la zborurile diferitilor profesionisti. Rar vezi unu cu turatie sub 2400 la heli de clasa 600. (masurat cu helitach de pe iphone care masoara foarte bine si pe baza sunetului din filmuletele de pe youtube).
Daca asta ti se pare mult cum e 3500 care am pe 450 PRO cu curba dreapta de 100% http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Este foarte probabil ca va sustine turatia mai bine daca zbor la 75% dar sa am heli clasa 600 care are turatie nativa de 1900 e trist. In tic tocuri si multe alte manevre nu ai nevoie de forta imensa sustinuta. Ai nevoie de un impuls de 0.5 secunde. Asa ca prefer turatie mai mare care imi pica la pas sustinut decat turatia la care imi pica dar continua...
PS. Nu toate heli mele zboara cu turatie aberanta. Rigidu are 1850 la cap. ESC am jive. Pack SLS ZX 35C. Motor Pyro. Gov e la 60% (sweet spot pentru sustinerea turatiei la Kontronik). Si cu toate astea daca dau in el fara mila si fara cap pica turatia considerabil. Deci NU exista gov care sa sustina turatia in orice conditie.
Daca e cineva curios pt sa atasez niste loguri. Am unu fain cu un peak de peste 4000 W cu motoru 600M :) 2200 e scris in peak. Aparent W-ti chinezesti sunt mai tari ca astia europeni:p
PPS. Pack e Align 6S 5200mAh 40C continu deci nu e pack-u care nu duce turatia.
#16
Postat 06 March 2010 - 07:13 PM
In sfarsit, am tras si eu primul "log". Multumesc lui Mircea ca mi-a imprumutat castle linkul lui, al meu e pe drum. Btw, daca iei un cc ice 100A, ai si un castle link moca.
Rog pe Primus sa imparta topicul acesta in doua separate si sa mute discutiile despre CC ice 100A unde ii este locul.
#17
Postat 06 March 2010 - 07:35 PM
Am senzatia ca la heli-urile uzuale raportul intre curentul de hover si cel maxim e cam 1:2; daca faci hover cu 30A - consumul maxim e pe undeva pe la 60A
Pe masura ce pak-ul se consuma - voltajul scade, curentul pare ca scade, daca erai cu gov, crestea curentul sa tina puterea constanta.
Cum e cu castle link moca ? nu am inteles. Stefan
morph, la Mar 6 2010, 07:13 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 06 March 2010 - 08:32 PM
http://www.infinity-hobby.com/main/product...roducts_id=4970 pentru cel de 75 si exista pe stoc si de 50. Eu l-am comandat vineri dimineata si luni era in otopeni. EMS-ul a costat undeva la 18$ si au pus si pe factura valoare mai mica. De promotie nu stiu, doar ca in pachetul de la ice era un cupon de 100%reducere la interfata de conectare la pc.
#21
Postat 06 March 2010 - 08:43 PM
Pana acuma cel mai mare peak care lam avut este de 175 de Amp dar sa intamplat o singura data.
In schimb la fiecare zbor am peak-uri multe in jur de 145 Amp.
Si echiparea e la fel cu a lui morph. 600M motoru cu ESC Ice 100
Deci raporu real e de 1:5 si uneori chiar mai mare.
Castle link e cum a zis si morph. In ambalaj la esc e un cupon. "Promotia" e facuta de Castle si nu are nici o legatura cu magazinu de la care cumperi ESC-u.
#22
Postat 06 March 2010 - 09:03 PM
pretul este bun si ai si o reducere de 5%.
Aceasta postare a fost editata de Olufsen: 06 March 2010 - 09:06 PM
#23
Postat 07 March 2010 - 02:48 AM
Nu stiu ce se intampla dar au disparut Castle Ice 100. Nu mai gasesc la nici un shop pe stoc.
Ori sunt tare bune si se vand ca painea calda ori ESC align aveau termen de expirare in 01.01.2010 si au explodat in masa (al meu cred ca a fost unu din alea expirate :D )
#24
Postat 07 March 2010 - 09:09 AM
Are cineva experienta cu cele de 50A, pentru 450?
Stiu de asemenea ca ICE au avut ceva probleme de calitare la montarea unor componenete, nu erau rigidizate cum trebuie, Morph al tau cum pare?
#27
Postat 07 March 2010 - 09:42 PM
Vreau sa zic ca motorasul align 600m are ceva vlaga in el, nu-i trebuie la un t600e nimic mai mult.
#29
Postat 08 March 2010 - 12:16 PM
de pe site Align
650L 14T
(12.147:1) 600 Carbon Fiber Blades 0 32.5 100% 2320(RPM)
comparati cu fisa motorului 600M atasata.
Cred ca problema la motoarele Align "clasice" cu carcasa fixa este ca de fapt sunt outrunere mici ca diametru al rotorului si erau fortate peste ce puteau dimensiunile lor.
Toata seria noua, M, este tipica, cu carcasa rotitoare, de dimensiuni normale, bine facute, eficiente si adaptate la clasa de heli pe care stau, nu cred ca are rost sa treci pe 10-12s cum nu cred ca are rost sa pui pe 450 baterie 4s.
Cei care o fac se jura ca e cu totul altceva dar, inca odata, o baterie de 800g e o baterie de 800g indiferent daca e 6s sau 12s (OK, curentul e la jumate dar nu cred ca pierderile in cabluri sunt atat de mari la curenti pana in 100A). 12s e musai la Trex700 electric. Vorbeam pe camp ca eu la asta visez.
Curentul de hover este important - da o imagine clara asupra eficientei elicopterului in ansamblul lui.
Stefan
Fisiere atasate
-
RCM_600M.PDF (40.99K)
Number of downloads: 117
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#30
Postat 08 March 2010 - 12:24 PM
stiganas, la Mar 8 2010, 12:16 PM, a spus:
de pe site Align
650L 14T
(12.147:1) 600 Carbon Fiber Blades 0 32.5 100% 2320(RPM)
comparati cu fisa motorului 600M atasata.
Cred ca problema la motoarele Align "clasice" cu carcasa fixa este ca de fapt sunt outrunere mici ca diametru al rotorului si erau fortate peste ce puteau dimensiunile lor.
Toata seria noua, M, este tipica, cu carcasa rotitoare, de dimensiuni normale, bine facute, eficiente si adaptate la clasa de heli pe care stau, nu cred ca are rost sa treci pe 10-12s cum nu cred ca are rost sa pui pe 450 baterie 4s.
Cei care o fac se jura ca e cu totul altceva dar, inca odata, o baterie de 800g e o baterie de 800g indiferent daca e 6s sau 12s (OK, curentul e la jumate dar nu cred ca pierderile in cabluri sunt atat de mari la curenti pana in 100A). 12s e musai la Trex700 electric. Vorbeam pe camp ca eu la asta visez.
Curentul de hover este important - da o imagine clara asupra eficientei elicopterului in ansamblul lui.
Stefan
stefane in curand ni se implinesc visele. si eu vreau 700e-apare oficial la align.
eu am 650l si colegul meu are 600m se vede ceva diferenta de putere.
tot aci cred ca o sa imi cer scuze la "dragonu de foc" am pus ieri pe 450 pro un rhino 40c ,si fata de zippy 30c e cam mare diferenta la putere .
cred ca e valabil si la 600e cu cat mai mult c cu atat va trage mai bine ..eu am turnigy 5000, 35c colegul align 40 c 5200 si diferenta iar e vizibila ..bine el are si alt motor.
RD pe 10-12 s avantajele sunt altele consum mai mic putere categoric mai mare, dar sut si dezavantaje amrunte , usor surplus de greutate , u nele packuri nu intra fara sa scoti baterry tray , regulatoare mai scumpe alte incarcatoare alte packuri.
Aceasta postare a fost editata de nen77: 08 March 2010 - 12:25 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro