Diamond 2500 si Futaba T6EX-2.4GHz incompatibile???
#2
Postat 25 May 2010 - 05:43 PM
Mai precis, ca sa conectezi flapsurile, eleroanele nu mai pot fi conectate separat, ci doar prin cablu Y, deci ai pierdut functiile eleron diferential si crow/butterfly, ultima functie oricum nu este cunoscuta de statie, dar exista alte statii din aceasi clasa care o ofera.
Cred ca era sarcina comerciantului care a vandut aceasta combinatie sa iti atraga atentia asupra acestui lucru, asta daca a avut loc vre-un dialog, daca nu, si ai comandat pur si simplu pe net fara sa te consulti cu nimeni, atunci... deduci singur :)
Ca incepator complet, cum te-ai definit, nu cred ca este nici avionul cel mai potrivit, din pacate. Cu siguranta nu fara un indrumator langa tine la primele zboruri.
Din fericire, ai o portita de scapare, fiind obiecte nou achizitionate, legea iti permite sa le returnezi, ambele, sau macar statia, in 10 zile, fara sa dai nici o justificare.
#7
Postat 25 May 2010 - 08:39 PM
Ca sa functioneze desi am o ca statie Futaba T9 CAP am procedat in felul urmator :
- canalul 1 - eleroanele prin cablu "Y" caci asa erau deja !
- canalul 2 - profundorul - idem cablul deja tras
- canalul 3 - thr ( firul de la regulator )
- canalul 4 - directie - idem cablul deja tras
- canalul 5 - " cutiuta " care activeaza flapsurile - ea are functia de reglare a unghiului de actionare a flapsurilor si de reglare a vitezei de coborare/ridicare
a flapsurilor. A venit reglata la 20 grade si coborare lenta cam in 4 - 5 secunde .
DECI FLAPSURILE NU COBOARA DOAR DIN SWITCH BRUSC SI INSTANTANEU !
Deci nu vad de ce nu ar merge cu o statie cu 6 canale - si nu vad de ce ar fi nevoie de alte complicatii in mixaje - frane si cu flaps si cu eleroane in acelasi timp etc. tinand cont ca totusi nu este un model de mare viteza - are totusi o anvergura de 2,6 metri.
L-am montat in maxim 1,5 ore - mi-a luat mai mult timp sa lipesc niste coliere diferit colorate ca sa asamblez mai repede perechile de mufe de pe model si de pe aripi si sa slefuiesc putin locasul unde lucreaza roata - freca putin undeva.
Am mai pitrocit putin la teava de fier care intra in aripi deoarece nu se opreste in nici o aripa sa ramana pe jumatate - se ducea ori in stanga ori in dreapta si intra aproape pana la capat. Am taiat din autocolant un " fir " de 1 mm , l-am infasurat pe mijlocul tevii ca un inel dupa care am pus superglue mediu peste el si am intarit imediat cu activator - am realizat astfel un colier opritor pentru teava - merge perfect.
Am mai legat o ata textila la suprtii care intra si fixeaza aripa pe fuselaj ca sa am de trage cand vreau sa ii scot.
Are putere foarte mare motorul dar mai bland ca acest model eu nu am intilnit. Maidenul l-am facut intr-o sambata cand practic afara era FURTUNA nu vant !
L-am lansat si pentru ca il luat vantul in toate partile dupa viraj am venit contra vantului si practic a ramas in loc ( lucrand din thr ) si l-am pus jos incet .
Am zburat si pe zi normala si la aterizare odata activate flapsurile fileaza incet si luuuuung pana se aseaza jos - franarea este vizibila.
L-am aterizat si fara flaps dar a trebuit sa vin de la o distanta putin mai mare , dar fara probleme.
P.S. De preferat sa il arunce altcineva la inceput caci este destul de greu si faptul ca are 2,6 m simte toate adierile de vant si este greu sa il tii doar cu o mana - asta pana faci eventuale trimari si pana il inveti.
Cu pack-ul de 4S si 2600 mAh cu care a venit zbori lejer 30- 40 de minute daca si planezi cu el iar daca prinzi si o termica serioasa stai pana ramai fara pack la statie !
Deci baga tare ca nu este de speriat.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 25 May 2010 - 08:41 PM
#8
Postat 25 May 2010 - 08:41 PM
Daca a fost gandit de chinez ca un RTF, nu vad de ce sa nu poate fi exploatat corect la maxim, si nu "merge si asa"
Pe un Optic 6 eleroanele ar fi fost conectate pe canalele 1 si 5, flapsurile pe 6, activat eleron diferential si crow, actionat din levierele laterale.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2010 - 08:50 PM
#9
Postat 25 May 2010 - 08:44 PM
renatoa, la May 25 2010, 09:41 PM, a spus:
Multumim dar nu ne cunoastem si oricum nu prea ma incanta tare mult planoarele - un singur lucru imi place - device-ul care actioneaza flapsurile - ma bate gandul sa il iau si sa il pun pe B-25 Mitchell ! Nici nu stiam ca exista asa ceva - desi cred ca este o realizare de 2 lei facuta de ArTech - ramane de vazut cat tine pana crapa !
#10
Postat 25 May 2010 - 09:22 PM
http://www.youtube.com/watch?v=5XN9OUvD4fw...player_embedded
#11
Postat 25 May 2010 - 09:22 PM
Pentru un incepator total, cred ca este cam dificil sa incepi pe el intrucat trebuie sa se acomodeze repede cu zborul combinat eleroane - directie (altfel schimbarea de directie este greoaie), iar combinatia eleroane - flapsuri ar fii fost de folos. Ce-l salveaza pe incepator este insa motorul foarte puternic care-l arunca imediat (si aproape vertical) in sus, la siguranta...cu conditia sa fie orientat cum trebuie (apropo de incepatori). Deci ca sa nu mai o lungesc...si plus-uri si minus-uri pentru incepator (minus-urile pot fii anulate daca asista cineva cu experienta...eu nu am avut).
#12
Postat 25 May 2010 - 09:37 PM
Am de cativa ani Futaba T6EXAP si merge foarte bine pentru banii pe care i-am dat pe ea.
Stie flaperon (ch1+ch6 - pag 7 din manual).
E recomandabil sa pui eleroanele pe canale diferite si sa reglezi miscarea diferential. Miscarea nu e simetrica sus-jos ci e mai ampla in sus decat in jos. Se recomanda mai ales la modelele cu anvergura mare pentru a contracara asa numitul adverse yaw - dai comanda de viraj (din eleroane) stanga si se duce dreapta.
Apoi faci un artificiu. Activezi functia flaperon dar faci in asa fel incat eleroanele sa se ridice si nu sa coboare.
Flapsul poti sa-l pui pe canalul 5 care ramane liber, mai ales ca ai si acel dispozitiv pentru micsorarea vitezei de actionare.
Asa vei avea o frana eficienta la aterizare.
Off topic
@Real Design:
Pentru bombardier:
Un dispozitiv ce stie sa micsoreze viteza de actionare a servomecanismelor cu trei iesiri, doua normale si una revers. Merge si la 6V si poti regla viteza de actionare diferita pe urcare fata de coborare.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXPNV2&P=7
Si un dispozitiv de secventiere pentru trenul de aterizare:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXCJE0&P=M.
Pe acesta din urma nu l-am incercat dar primul lucreaza perfect.
Spor la lucru,
Adrian
Aceasta postare a fost editata de atro: 25 May 2010 - 09:38 PM
#13
Postat 25 May 2010 - 09:47 PM
Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/u...?idProduct=8863
e si pe lista mea de achizitii de mult timp dar nu a foast sa fie. E bun ca face multe chestii.
Stefan
REAL DESIGN, la May 25 2010, 09:44 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 25 May 2010 - 10:43 PM
atro, la May 25 2010, 10:37 PM, a spus:
...LOL... :lol: aici nu cred ca ai nimerit-o...din cate am vazut io...cred ca renatoa zboara tocmai cu o futaba...LOL... :lol: e adevarat ca nu 6...dar sigur o futaba :o :(
Aceasta postare a fost editata de EZ*: 25 May 2010 - 10:44 PM
#15
Postat 25 May 2010 - 10:54 PM
EZ*, la May 25 2010, 11:43 PM, a spus:
din memorie parca e un T9CAP :o
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#16
Postat 26 May 2010 - 01:26 PM
Ice9, la May 25 2010, 10:22 PM, a spus:
Bine, eu cand zic complet incepator ma refer la faptul ca n-am mai zburat niciodata cu un model real, dar teorie stiu cat de cat, plus ca am cateva zeci de ore petrecute in Microsoft Fly Simulator, iar mai nou in RealFlight, asa ca eu sper ca daca o sa reusesc sa-l lansez cum trebuie (lucru care am inteles ca nu-i foarte greu datorita puterii motorului) si dupa ce o sa-l ridic la o altitudine rezonabila si-o sa ma obisnuiesc putin cu comenzile, o sa reusesc sa-l si aduc la sol in conditii de siguranta :) Cel putin asta e planul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif. Pana una alta stau si ma uit la planor si nu pot face nimic (cu toate ca e o vreme superba de zbor) pentru ca telecomanda cu pricina n-a venit si cu un transformator care sa-l pot conecta sa incarc acumulatorii (cu toate ca telecomanda are mufa pentru incarcare), asa ca deocamdata stau si ma zgarii de nervi...
Oricum, pe renatoa n-am sa-l uit pentru ce mi-a facut ieri... Nestiind ce si cum (fiind primul avion si prima telecomanda nici nu stiam cum trebuie conecta toata electronica), m-a bagat complet in boale cu faza cu telecomanda, am crezut ca n-am s-o pot folosi cu acest planor, dupa ce am dat aproape 1500 RON pe avion si telecomanda. Incearca sa explici mai bine ce ai de spus, mai ales la incepatori, daca tot vrei sa-ti dai o parere si nu mai panica lumea degeaba.
#17
Postat 26 May 2010 - 01:39 PM
ddalcu, la May 26 2010, 02:26 PM, a spus:
Oricum, pe renatoa n-am sa-l uit pentru ce mi-a facut ieri... Nestiind ce si cum (fiind primul avion si prima telecomanda nici nu stiam cum trebuie conecta toata electronica), m-a bagat complet in boale cu faza cu telecomanda, am crezut ca n-am s-o pot folosi cu acest planor, dupa ce am dat aproape 1500 RON pe avion si telecomanda. Incearca sa explici mai bine ce ai de spus, mai ales la incepatori, daca tot vrei sa-ti dai o parere si nu mai panica lumea degeaba.
Salutare !!
Calm si fara nervi!! Ai incarcator pentru accu.....ceva universal adic LiPo, NIMH si alte tipuri de accu?
Eu folosesc un Thunder Charger ca sa imi incarc accu de la statie......ca de accesorii pentru Graupner nu prea avem pe plaiurile mioritice!
#18
Postat 26 May 2010 - 01:54 PM
ddalcu, la May 26 2010, 02:26 PM, a spus:
Oricum, pe renatoa n-am sa-l uit pentru ce mi-a facut ieri... Nestiind ce si cum (fiind primul avion si prima telecomanda nici nu stiam cum trebuie conecta toata electronica), m-a bagat complet in boale cu faza cu telecomanda, am crezut ca n-am s-o pot folosi cu acest planor, dupa ce am dat aproape 1500 RON pe avion si telecomanda. Incearca sa explici mai bine ce ai de spus, mai ales la incepatori, daca tot vrei sa-ti dai o parere si nu mai panica lumea degeaba.
Iti urez mult succes si te asteptam cu poze-filme. Lansatul iti recomand sa-l lasi pe seama unui prieten la inceput (asa cum s-a mai zis), caci nu este un model deloc usor si cu o anvergura mare a aripii. Apoi motor tare si sus cu el! Acumulatorii poti sa-i incarci separat de la un incarcator universal Ni-Me, Li-po s.a.m.d. pe care-ti recomand sa-l cumperi, pentru ca banuiesc ca o sa vrei si alte modele (sau transimatatoare) care o sa vina in toate combinatiile posibile. Plus ca incarca si altfel decat unul de perete destinat unui produs anume. Eu asta folosesc la toate modelele si statiile.

#19
Postat 26 May 2010 - 02:09 PM
...si bafta la primele zboruri...stai linistit...nu cred ca a vrut nimeni sa te sperie cu atat mai putin unii membrii care contribuie sanatos la acest forum (btw, am recitit mesajele de ieri si eu consider ca sunt doar sfaturi utile, nicidecum sperieturi)...
...dupa ce-l zbori (sa nu zic in pauza dintre lipiri)...o sa ai timp sa rasfoiesti putin stufosenia asta de forum si o sa vezi...deci vanticel numa cat trebuie si mare grija... :D
Aceasta postare a fost editata de EZ*: 26 May 2010 - 02:12 PM
#20
Postat 26 May 2010 - 02:26 PM
EZ*, la May 26 2010, 03:09 PM, a spus:
Mai intai au fost niste mesaje private, iar mai apoi am deschis acest topic. In fine, la cate stiam eu ieri si la ce am dedus eu din ce mi-a spus omul, am crezut ca nu voi putea controla separat eleroanele (care ramasesem cu ideea ca se vor misca ambele in acelasi sens, adica fie ambele sus sau ambele jos :-O ) si flapsurile. Faza naspa a fost ca nici nu stiam cum sa fac conexiunile acolo ca sa verific (abia scosesem avionul din cutie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ). Eh, a fost naspa sentimentul... imi venea sa dau si avionul si telecomanda inapoi si sa renunt, dar incetul cu incetul m-am prins cum se conecteaza lucrurile si am verificat ca totul functioneaza cum trebuie.
Am in casa un transformator de 12V 500mAh, oare n-ar merge sa-l conectez la telecomanda? (in carte scrie sa nu incarci acumulatorul la mai mult de 1000 mAh, deci sunt binisor sub aceasta valoare)
#22
Postat 26 May 2010 - 02:48 PM
poi telecomanda asta cati acumulatori are?...e ok... oricare din alimentatoare daca telecomanda are pana in 8 acumulatori
#23
Postat 26 May 2010 - 03:00 PM
EZ*, la May 26 2010, 03:48 PM, a spus:
poi telecomanda asta cati acumulatori are?...e ok... oricare din alimentatoare daca telecomanda are pana in 8 acumulatori
Da, eu am trecut peste... Bine ca merge totul asa cum ma asteptam http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Acumulatorul din telecomanda e un pack de 8 celule: 9.6V, 1200mAh. Deci care din cele doua transformatoare pot sa-l folosesc?
Aceasta postare a fost editata de ddalcu: 26 May 2010 - 03:01 PM
#24
Postat 26 May 2010 - 03:29 PM
#25
Postat 26 May 2010 - 06:25 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Ai intrebat la magazinul de unde ai cumparat radio-ul? Nu an chargerul dedicat?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 May 2010 - 06:28 PM
#26
Postat 26 May 2010 - 08:40 PM
dan_mitea, la May 26 2010, 07:25 PM, a spus:
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Ai intrebat la magazinul de unde ai cumparat radio-ul? Nu an chargerul dedicat?
Cica nu au... au tot felul de incarcatoare de la 100 ron in sus :-S
De 2 ore am cuplat la telecomanda un transformator reglabil. L-am setat la 9V, iar curentul maxim debitat de el este de 500mAh. Din pacate n-am nici un led pe telecomanda care sa-mi arate ca s-ar incarca ceva, habar n-am daca merge sau nu... Am crezut ca macar o sa se incalzeasca putin acumulatorul, dar nimic.. Vre-o idee ceva cum as putea verifica daca merge?
#27
Postat 26 May 2010 - 10:42 PM
asa ca mai asteapta un pic si cumparati un incarcator bun ca nu o sa regereti.Vezi ca poate mai gasesti ceva pe la vanzari.
baftaaaa
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#28
Postat 27 May 2010 - 03:28 AM
Trebuie sa incarci cu 120 mA timp de 12-15 ore.
Strici acumulatorul. Nu trebuie incarcat rapid ca cel pentru tractiune. Este alta mancare de peste. Eu am ca charger:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXVZA8&P=0
dar acumulatorul statiei il incarc cu chargerul ei dedicat, cel pe care ti l-am pus prima data. Am statia de sapte ani si merge perfect.
Tu, faci cum vrei, dar dupa cateva luni vei spune ca acumulatorul se descarca repede, etc, etc.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 May 2010 - 03:29 AM
#29
Postat 27 May 2010 - 12:02 PM
Aceasta postare a fost editata de ddalcu: 27 May 2010 - 12:03 PM
#30
Postat 27 May 2010 - 12:19 PM
ddalcu, la May 27 2010, 01:02 PM, a spus:
Mai mult de 11,6v nu am avut la sfarsitul incarcarii(cu incarcatorul original),deci e bine 11,5v.