Legile lui Murphy in aeromodelism
#1
Postat 27 February 2003 - 11:19 AM
2. Pentru a afla punctul cel mai departat de masa de lucru e de ajuns sa scapi o piulita mica.
3. Surubul pe care ai uitat sa-l verifici inainte de a zbura:
a. il vei pierde cu siguranta
b. daca se va desuruba va provoca cele mai mari stricaciuni
c. este localizat in cel mai greu accesibil loc.
4. Cand cea mai buna termica a zilei isi face aparitia, tocmai ai ramas fara baterii.
5. Daca nu poti zbura in ziua urmatoare, conditiile meteo vor fi perfecte.
6. Metoda corecta de acoperire a unei aripi o vei afla cu siguranta a doua zi dupa ce ai acoperit-o gresit.
7. Daca nu trebuie sa misti modelul pentru a se usca, cu siguranta ti-l va muta cineva.
8. Intotdeauna ploua in ziua ta libera.
9. Cand ai reusit in sfarsit sa-ti cumperi o masina suficient de mare pentru transportul aeromodelelor, sotia o va pretinde pentru a o transforma in masina familiei, lasandu-te pe tine tot cu vechea masina neincapatoare.
10. La fel ca la alimente, fiecare aeromodel are o data de expirare. Unele mai cu mult mai scurte decat altele.
11. Cand construiesti un kit de aeromodel, intotdeauna vei gasi piesa lipsa imediat dupa ce ai reusit sa mesteresti una similara.
12. Daca pe campul de zbor este un singur copacel, aeromodelul tau il va gasi intotdeauna
13. Cand un model scump este in aer intotdeauna se va gasi un pusti cu o janghina de masinuta a carei radiocomanda sa foloseasca aceeasi frecventa si acelasi canal.
14. Cand tii telecomanda in mana, te apuca tot felul de mancarimi sau ti se inmoaie picioarele, imediat ce aeromodelul tau a decolat.
15. Super Glue-ul este un adeziv medical. In principiu, este mult mai eficace la lipitul degetelor decat la lipitul lemnului de balsa.
16. Cand in timpul constructiei unui model ai nevoie de cel putin trei maini libere, sticla cu SuperGlue se va varsa neobservata pe podea, unde sunt picioarele tale, lipindu-te in pozitie de lucru.
17. Probabilitatea ca un motor sa se opreasca este direct proportionala cu distanta dintre aeromodel si punctul de aterizare.
18. O bujie noua va functiona la nesfarsit atat timp cat ai una de schimb, dar se va arde in 10 minute daca este
ultima.
19. Numarul problemelor cu radiocomanda unui model este invers proportionala cu experienta pilotului.
20. Marimea atelierului nu are nici o legatura cu marimea modelelor care le construiesti, ci doar cu marimea intelegerii sotiei.
#2
Postat 27 February 2003 - 11:41 AM
Am verificat eu destule si mai cunosc pe altii care le-au verificat pe celelalte.
Legea 21 Spatiul aerian in care este cea mai mare activitate aeromodelistica este situat intotdeauna deasupra masinilor, locul de aterizare preferat este de asemenea in apropierea masinilor. (lege confirmata de un prieten pe masina mea)
Spor la distractie in continuare.
Mai propune cineva vreo lege spre aprobare....
#3
Postat 27 February 2003 - 11:47 AM
#4
Postat 28 February 2003 - 01:55 AM
Este super de super !!!
Baga repede si restul pina la 100 ca tocmai construiesc si "trebuie" sa stiu ce ma-nasteapta. :(
Bafta
#5
Postat 28 February 2003 - 10:30 AM
Daca la sfirsitul unei zile perfecte de zbor, cind deja te pregatesti sa stringi si sa pleci multumit acasa, tu sau altcineva pronunta fraza fatidica "Hai totusi sa mai facem inca un zbor" atunci sansele de a se intimpla ceva rau cresc astronomic, cu mult peste cotele normale.
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#6
Postat 28 February 2003 - 10:36 AM
Sunt super !!!!
Trebuie puse pe usa ateliarului !!!!! :angry: :(
#7
Postat 28 February 2003 - 10:55 AM
Legea 22. De cate ori ajung la camp, constat ca am uitat ceva acasa si trebuie sa improvizez!!! (...asta dupa ce intorc geanta pe dos...iar la sfarsitul zilei constat ca era totusi acolo...)
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 28 February 2003 - 02:25 PM
Cu rabdare si ciocan.
#8
Postat 28 February 2003 - 10:56 AM
#9
Postat 28 February 2003 - 11:57 AM
#10
Postat 02 March 2003 - 12:40 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#11
Postat 02 March 2003 - 12:44 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#12
Postat 02 March 2003 - 12:46 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#13
Postat 19 April 2003 - 02:44 PM
REGULI DE ZBOR PENTRU PILOTI INCEPATORI
1. Decolarea e optionala. Aterizarea insa e obligatorie
2. Daca impingi mansa, casele devin mai mari. Daca tragi de mansa,
casele se fac mai mici, asta daca nu tragi in continuare pana cand ele devin
mari din nou
3. Zborul nu e periculos. Periculos e sa te prabusesti.
4 E mereu mai bine sa fii aici jos si sa vrei sa fii acolo sus, decat sa
fii acolo sus si sa iti doresti sa fi fost acolo jos
5.Singurul caz in care ai prea mult combustibil e atunci cand esti in flacari
6. Elicea e doar un ventilator mare, montat in fata avionului ca sa il racoreasca pe
pilot. Cand se opreste, se poate vedea cum pilotul incepe sa transpire
7. Cand esti in incurcatura ( nu stii ce sa faci ) mentine altitudinea.
Nimeni nu s-a ciocnit de cer
8. O aterizare buna e aceea dupa care poti pleca pe picioarele tale. O
aterizare excelenta e aceea dupa care se mai poate utiliza si avionul
9. Invata din greselile altora. Nu o sa traiesti atat de mult incat sa le
faci tu pe toate!
10. Poti sa aflii daca ai aterizat cu rotile in sus, daca trebuie sa
turezi motorul la maxim ca sa ajungi la locul de parcare
11. Probabilitatea supravietuirii este invers proportionala cu unghiul de
sosire. Cu cat unghiul e mai mare, cu atat probabilitatea supravietuirii e
mai mic si invers
12. Niciodata sa nu lasi un avion sa te duca undeva unde mintea ta nu a
fost cu cinci minute inainte
13. Stati afara din nori. Linia argintie de care se tot vorbeste poate fi
un alt avion care vine din sens opus. Surse demne de incredere relateaza ca
muntii obisnuiesc sa se ascunda si ei in nori
14. Incearca mereu sa mentii semnul egal intre numarul de decolari si
numarul de aterizari
16. Ca incepator, incepi cu un sac mare plin de noroc si un sac mare gol
de experienta. Smecheria este sa umplii sacul de experenta inainte sa ti se
goleasca sacul cu noroc
17. Elicopterele nu pot sa zboare, dar sunt asa de urate incat pamantul le
respinge
18. Daca tot ce poti vedea prin cupola (fereastra) este pamantul care se
invarte si tot ce poti auzi sunt strigatele de disperare ale pasagerilor,
inseamna ca lucrurile nu sunt tocmai cum ar trebui sa fie.
19. In lupta continua dintre obiectele facute din aluminiu ce se avanta cu
sute de Km pe ora si pamantul ce se avanta cu zero Km pe ora, pamantul inca
mai trebuie invins.
20. Gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire experienta vine
din gandirea gresita
21. Aminteste-ti ca forta gravitationala nu e doar o idee buna. E o lege.
Si nu se refera doar la mere
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#14
Postat 19 April 2003 - 09:32 PM
Citeaza
pilot. Cand se opreste, se poate vedea cum pilotul incepe sa transpire
Aceasta postare a fost editata de Emilare: 19 April 2003 - 09:33 PM
#15
Postat 20 April 2003 - 12:11 PM
#16
Postat 17 September 2004 - 04:25 PM
#17
Postat 17 September 2004 - 05:43 PM
Parerea mea ....DUPA FIECARE ZBOR ...TRE SA MAI FACI CATE CEVA LA AVION ..PT CA AI VENIT PREA TARE LA ATERIZARE !
#19
Postat 25 September 2004 - 09:59 PM
eleronu, la 17 Sep 2004, 17:43, a spus:
Parerea mea ....DUPA FIECARE ZBOR ...TRE SA MAI FACI CATE CEVA LA AVION ..PT CA AI VENIT PREA TARE LA ATERIZARE !
Frumos este cand dupa fiecare zbor faci alt avion.
#20
Postat 26 September 2004 - 07:29 AM
daca te enervezi asa de rau incat bei o tuica brusc se insenineaza si se face vreme buna ,da nu mai poti sa pleci la camp decat cu bicicleta si bineinteles fara modele.
#21
Postat 01 October 2004 - 09:31 PM