Pagina 1 din 1
Vinci desprindere
#1
Postat 30 September 2004 - 10:37 PM
acum cateva zile am terminat de construit un moto-planor.toate bune si frumose...prima data l-am inaltat cu un
speed400.acum ca sa comand motorul trebuie sa folosesc un releu si 2 packuri de acumulatori (un circuit pack+releu+motor iar celalalt pack+receiver care implicit actioneaza releul). problema este ca planorul nu se mai echilibreaza. si ma gandeam sa dau jos motorul cu acumulatorii aferennti si sa ramana numai cei pt receiver(6V 5 celuleAAA de 300mAh).
dar problema se pune astlef...cum reusesc sa inalt avionul? si ma gandeam la un vinci mai simplu: planorul prins cu un fir si un coechipier sa fuga de mama focului pana se inalta planorul.
1- oare un sprint reuseste sa ridice planorul in aer?
2-cum se realizeza legatura dintre planor si fir ca la un moment dat firul sa se desprinda de planor?
speed400.acum ca sa comand motorul trebuie sa folosesc un releu si 2 packuri de acumulatori (un circuit pack+releu+motor iar celalalt pack+receiver care implicit actioneaza releul). problema este ca planorul nu se mai echilibreaza. si ma gandeam sa dau jos motorul cu acumulatorii aferennti si sa ramana numai cei pt receiver(6V 5 celuleAAA de 300mAh).
dar problema se pune astlef...cum reusesc sa inalt avionul? si ma gandeam la un vinci mai simplu: planorul prins cu un fir si un coechipier sa fuga de mama focului pana se inalta planorul.
1- oare un sprint reuseste sa ridice planorul in aer?
2-cum se realizeza legatura dintre planor si fir ca la un moment dat firul sa se desprinda de planor?
#2
Postat 01 October 2004 - 05:49 AM
inspira-te dupa un sandou clasic.
la capatul firului este pus un inel iar planorul are un simplu ghimpe de agatat/
la capatul firului este pus un inel iar planorul are un simplu ghimpe de agatat/
flying is my life...
#3
Postat 01 October 2004 - 09:20 AM
Si ai grija sa nu fuga prea tare sa se plieze aripile in zbor(mai ales daca bate si vantul).Si tre avut grija sa fie bine trimmerat.Parerea mea ca mai bine ramaneai la varianta moto si foloseai un controller tip BEC(care sa alimenteze receptia din acu de propulsie si taie alimetarea la motor pe la 4.8V ca sa iti ramana curent pt. comenzi)
Centrajul daca ai cum, poti sa il faci din acumulator.
Centrajul daca ai cum, poti sa il faci din acumulator.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 01 October 2004 - 09:25 AM
#4
Postat 01 October 2004 - 10:33 PM
unde se pozitioneaza ghimpele de care zicea silviu?in centrul de greutate?
#5
Postat 02 October 2004 - 02:06 AM
Este inaintea centrului de greutate. De fapt mai corect ar fi sa folosesti o piesa cu mai multi dinti si sa alegi dintele cel mai bun prin tatonari. Nu trebuie sa fugi chiar foarte tare. Pana si eu, care nu-s sportiv de felul meu, an inaltat planoare asa.
#6
Postat 02 October 2004 - 10:51 AM
Pai:
- carligul de remorcaj se monteaza pe burta planorului cam la 30-60 de grade fata de centrul de presiune in zbor orizontal. Dar ca sa simplificam lucrurile faci tu fain frumos un carlig in forma de L dar cu unghiul ceva mai mare de 90 de grade. Latura lunga o fixezi in planor. pozitia lui sa fie undeva in drept cu bordul de atac al aripii sau chiar mai in fata daca ai sandou pouternic. Poti sa pui 2-3 carlige si vezi care merge mai bine.
- sandoul. pt. anverguri pana la 2m se gaseste de cumparat sandou de gata. Are un fir de elastic si in prelungire unul de nylon. Un streamer langa inelul ce sa agatza de carligul din planor va face sandoul sa declanseze cand firul ramane fara tensiune, deci nu mai trage. pretul este pe la 15 euro unul din import. Poti sa iti faci si tu dar...
- mosor electric e mai complicat de facut. ca ai nevoie de un motor, de accu, de un scripete si de fir. Eu prefer sandoul.
Big.
- carligul de remorcaj se monteaza pe burta planorului cam la 30-60 de grade fata de centrul de presiune in zbor orizontal. Dar ca sa simplificam lucrurile faci tu fain frumos un carlig in forma de L dar cu unghiul ceva mai mare de 90 de grade. Latura lunga o fixezi in planor. pozitia lui sa fie undeva in drept cu bordul de atac al aripii sau chiar mai in fata daca ai sandou pouternic. Poti sa pui 2-3 carlige si vezi care merge mai bine.
- sandoul. pt. anverguri pana la 2m se gaseste de cumparat sandou de gata. Are un fir de elastic si in prelungire unul de nylon. Un streamer langa inelul ce sa agatza de carligul din planor va face sandoul sa declanseze cand firul ramane fara tensiune, deci nu mai trage. pretul este pe la 15 euro unul din import. Poti sa iti faci si tu dar...
- mosor electric e mai complicat de facut. ca ai nevoie de un motor, de accu, de un scripete si de fir. Eu prefer sandoul.
Big.
FROGS CAN FLY!
#7
Postat 04 October 2004 - 09:20 PM
urmand sfaturile celor mai experimentati am reusit sa ridic planorul in aer cu un sandou mai rudimentar ce-i drept, dar ma bucur ca am reusit.
pacat de coechipier care saracu fugea mai mult in 4 labe ca avea sasiul cam ingust si telescoape scurte...intr-un final fesele lui facand cunostinta cu solul.pana si vacile care pasteau linitite se mirau de omul ghiulea :)
multumesc
PS: dupa 5 ore inca se mai vaita de durere :)
PPS: o sa va tin la curent cu starea pacientului
pacat de coechipier care saracu fugea mai mult in 4 labe ca avea sasiul cam ingust si telescoape scurte...intr-un final fesele lui facand cunostinta cu solul.pana si vacile care pasteau linitite se mirau de omul ghiulea :)
multumesc
PS: dupa 5 ore inca se mai vaita de durere :)
PPS: o sa va tin la curent cu starea pacientului
#8
Postat 04 October 2004 - 10:03 PM
Ai curajul sa muti carligul putin mai in spate? Cred ca o sa fuga mai incet data viitoare coechipierul... Din ce am inteles cred ca e prea in fata carligul si e greu de ridicat. Sau eventual sa-l ajuti cu profundorul din statie? Am ridicat planoare la mansa dar nu erau RC. Felicitari pentru zbor. Sa-l inveti si pe coechipier sa piloteze, macar ca semn de recunostinta pentru efortul facut la prima lansare. Apropo, sa-i spui sa te asculte mai ceva ca in armata, daca e cazul. Uneori planoarele se salveaza singure, prin lasarea libera a mansei, daca traiectoria nu e cea dorita si nu te mai asculta... Nu ezita sa lasi mansa din mana (efectiv s-o arunci) atunci cand e cazul. Sper sa nu inveti din greseli. Daca o sa ai curajul sa zbori pe vant o sa ajungi in situatia sa alergi SPRE planor ca sa-l ridici in siguranta. Mai bine mai tarziu decat prea devreme. Evita vantul acum.
Pe la ce inaltime l-ai ridicat cu acel "sandou"? Ai avut parte de curenti ascendenti sau a fost doar coborare? Sunt curios...
Poate gasesti un deal sau ceva mai inalt si lansezi din mana?
Apropo de sandou, mai merge un simplu fir de nylon rezistent, lung de cateva zeci de metri. Lansarea e cam la fel, cam ca pe un zmeu, ca mi-am amintit de alt subiect...
Bafta in continuare!
Pe la ce inaltime l-ai ridicat cu acel "sandou"? Ai avut parte de curenti ascendenti sau a fost doar coborare? Sunt curios...
Poate gasesti un deal sau ceva mai inalt si lansezi din mana?
Apropo de sandou, mai merge un simplu fir de nylon rezistent, lung de cateva zeci de metri. Lansarea e cam la fel, cam ca pe un zmeu, ca mi-am amintit de alt subiect...
Bafta in continuare!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 05 October 2004 - 10:06 PM
Cand coechipierul fugea, eram cu mansa trasa aproape de maxim.Se inalata si el singur (doar tras) dar mai incet...toata treaba a stat in echilibrare care am facut-o ad-hoc (niste baterii in loc de alice).
Cat despre coechipier...am avut ceva peripetii cu el si un PiperCub.Eram pe camp si pilotat micul avionas cand il vad pe amicul meu cu niste ochi mari mari cat 2 cepe si i-am zis sa piloteze si el...zboara vreun minut jumate impecabil (am trimerit avionul se mearga in cercuri largi ) dupa care bubuie avionul de pamant.Nu era nimic grav...dar saracu om s-a speriat.De atunci fuge de avione ca de mama naibii! (de aia fugea el asa tare...am imi pica fisa).
Nu stiu daca este normal...vroiam sa redresez avionul (aripile sa fie paralele cu solul) de la o inclinatie de aprox 30 grade....si a trebuit sa dau mansa la maxim timp de vreo 3->4sec.Asa reactioneaza un planor sau a prins o o mica rafala carma avand o cursa de aprox 2.5 cm?
Pe vant inca nu indraznesc sa pilotez sa ma obisnuiesc cu el pe vreme calma....iar sandoul fantoma era un mosor de ata la capatul firului un ghiltz.Nu stiu daca la voi este o regula ca ultimul zbor este cel mai frumos...
dar la mine asa ii tot timpul...cand am ridicat planorul pe la vreo 10m dupa care a inceput sa coboare destul de lin...poate putin cam greu de bot dar se va rezolva.
PS:Starea pacientului este stabila. :)
Cat despre coechipier...am avut ceva peripetii cu el si un PiperCub.Eram pe camp si pilotat micul avionas cand il vad pe amicul meu cu niste ochi mari mari cat 2 cepe si i-am zis sa piloteze si el...zboara vreun minut jumate impecabil (am trimerit avionul se mearga in cercuri largi ) dupa care bubuie avionul de pamant.Nu era nimic grav...dar saracu om s-a speriat.De atunci fuge de avione ca de mama naibii! (de aia fugea el asa tare...am imi pica fisa).
Nu stiu daca este normal...vroiam sa redresez avionul (aripile sa fie paralele cu solul) de la o inclinatie de aprox 30 grade....si a trebuit sa dau mansa la maxim timp de vreo 3->4sec.Asa reactioneaza un planor sau a prins o o mica rafala carma avand o cursa de aprox 2.5 cm?
Pe vant inca nu indraznesc sa pilotez sa ma obisnuiesc cu el pe vreme calma....iar sandoul fantoma era un mosor de ata la capatul firului un ghiltz.Nu stiu daca la voi este o regula ca ultimul zbor este cel mai frumos...
dar la mine asa ii tot timpul...cand am ridicat planorul pe la vreo 10m dupa care a inceput sa coboare destul de lin...poate putin cam greu de bot dar se va rezolva.
PS:Starea pacientului este stabila. :)
Arata acest topic
Pagina 1 din 1