Modelism - RHC Forum: Aveti nevoie sa mentineti pack-utile calde? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Aveti nevoie sa mentineti pack-utile calde? Lipo heater

#1 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 May 2010 - 11:20 AM

Pentru unele aplicatii, unde se utilizeaza pack-rile la curenti mari, este nevoie ca pack-urile sa fie aduse la o temperatura de aprox. 40 grC inainte de a fi instalate pe model. De asemenea, pe timp racoros, pe camp acestea trebuie tinute calde. De aceea, dupa o tura pe net, am facut un lipo heater care sa functioneze la 12V :

1. am luat o lada termoizolata de tinut alimente si am redimensionat-o la aprox 30% din volumul ei.
2. am atasat o priza de conectare cablu alimentare si am inglobat in peretii cutiei un termometru digital cu sonda exterioara.
3. am construit un fund dublu dintr-un placaj in care am introdus la nivel un radiator de aluminiu.
4. am montat pe radiator doua placute de incalzire autotermostatate la 40 gr.C ( DBK heater PTC F-plate 15W )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5030662.JPG
  • Imagine atasata: P5030663.JPG
  • Imagine atasata: P5030669.JPG

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 03 May 2010 - 11:24 AM

0

#2 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 03 May 2010 - 11:21 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5030665.JPG
  • Imagine atasata: P5030666.JPG
  • Imagine atasata: P5030667.JPG

0

#3 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 May 2010 - 01:03 PM

...stiind ca rezistenta creste cu temperatura ,mai tragi vara 50-100A timp de 2-3 minute si ai un pepene in avion ,iar cu putin "noroc" chiar un aeroplan in flacari, iarna poate e util, dar vara si nu numai ,temperatura ambianta zic eu ca-i arhisuficienta !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 May 2010 - 09:12 AM

Titlul contine un ?, deci ar trebui intai sa lamurim daca *avem nevoie*.
E prima oara cand aud de teoria asta... stiu doar ca nu le e bine sub 5gr.C, dar ca ar trebui aduse la 40gr... :D sursa informatiei ?
Iarna imi ajunge sa le tin la corp.
Daca tot ai facut lada asta, nu mergea sa o combini si cu un charger si ce mai trebuie la in fieldbox electrc ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 04 May 2010 - 09:19 AM

Vezi postarearenatoa, la May 4 2010, 10:12 AM, a spus:

Titlul contine un ?, deci ar trebui intai sa lamurim daca *avem nevoie*.
E prima oara cand aud de teoria asta... stiu doar ca nu le e bine sub 5gr.C, dar ca ar trebui aduse la 40gr... :D sursa informatiei ?
Iarna imi ajunge sa le tin la corp.
Daca tot ai facut lada asta, nu mergea sa o combini si cu un charger si ce mai trebuie la in fieldbox electrc ?


in aero (nu vorbesc de alte pasiuni) pentru clasa F5B se recomanda acest lucru. sursa probabila http://www.f5b.co.uk/?q=node/134
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#6 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 04 May 2010 - 09:24 AM

Cata apropo de unde ai luat termometrul; rezistentele probabil sunt luate de la farnell. eu vreau sa includ ceva de genul asta in cutia mea: http://www.rhc.ro/fo...showtopic=30091
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 May 2010 - 10:31 AM

"...If you fly F5B on a cold day..." deci la iarna o sa va trebuiasca.

"...About 30 degrees C seems a safe starting temperature..." deci nu 40C

Cum nu am pack-uri de 6s si jumatate de kilogram, tinutul in buzunar lipit de corp cred ca imi va ajunge pentru moment, in ultmele doua ierni cel putin a functionat. Alternativa aleasa de mine a fost sa trec pe LiFe pentru zborurile de iarna.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 May 2010 - 11:04 AM

Vezi postarearenatoa, la May 4 2010, 11:31 AM, a spus:

"...If you fly F5B on a cold day..." deci la iarna o sa va trebuiasca.

"...About 30 degrees C seems a safe starting temperature..." deci nu 40C

Cum nu am pack-uri de 6s si jumatate de kilogram, tinutul in buzunar lipit de corp cred ca imi va ajunge pentru moment, in ultmele doua ierni cel putin a functionat. Alternativa aleasa de mine a fost sa trec pe LiFe pentru zborurile de iarna.


Cam ce intelegi tu prin " cold day " --- doar iarna ?
Ai vazut cum merge un astfel de " planor " , ce fel de motor are , cum se activeaza motorul , cam ce consum are , caci tot esti fun electrice?
Intreb si eu .... ! Eu am vazut, si mi-a si explicat Cata ce si cum !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 04 May 2010 - 11:09 AM

Vezi postarearenatoa, la May 4 2010, 11:31 AM, a spus:

"...If you fly F5B on a cold day..." deci la iarna o sa va trebuiasca.

"...About 30 degrees C seems a safe starting temperature..." deci nu 40C

Cum nu am pack-uri de 6s si jumatate de kilogram, tinutul in buzunar lipit de corp cred ca imi va ajunge pentru moment, in ultmele doua ierni cel putin a functionat. Alternativa aleasa de mine a fost sa trec pe LiFe pentru zborurile de iarna.



ca de obicei. vine omu spune ceva constructiv si multi se trezesc ca au alte pareri. in momentul in care subiectul s-ar fi chemat "cum sa tin packurile in brate" cred ca comentariul tau ar fi fost bine venit.
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 May 2010 - 11:43 AM

> Cam ce intelegi tu prin " cold day " --- doar iarna ?

Asa cum am spus, conform chimiei lipo, sub 5 grade. In unele locuri de unde tocmai m-am intors, in timp ce la RR ardea, poate fi din octombrie pana in mai. Acolo se justifica o asemenea cutie, doar ca acolo cutiile alimentare de masina - nu le mai zic frigidere - au functie duala, racire / incalzire, si problema e rezolvata.

> Ai vazut cum merge un astfel de " planor " , ce fel de motor are , cum se activeaza motorul , cam ce consum are , caci tot esti fun electrice?
> Intreb si eu .... ! Eu am vazut, si mi-a si explicat Cata ce si cum !

Sigur, nu vorbesc din auzite.

@stefan: mai putem avea opinii personale pe acest forum, fara ca altii sa se simta atacati personal?
Are rost sa explic de ce MIE, in clima DE AICI, nu imi foloseste un astfel de echipament? Poate ca sunt uni care de abia incep si ar putea crede ca nici nu te poti apuca de un electric fara asemenea dotare...

Poate ca ar trebui splitat forumul in "performanta" si just hobby...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 May 2010 - 01:01 PM

[/quote]
Poate ca ar trebui splitat forumul in "performanta" si just hobby...
[/quote]

Sa nu se supere initiatorul dar, la prima vedere si eu am avut o reactie la modul "la ce bun?".
Pur si simplu la nivel fun lumea nu stie chestiile astea.
E drept ca, am asteptat sa ma luminez un pic.
Cred ca, daca mentionai in titlul topicului ramura sau clasa careia se adreseaza, era mai clar.
Altfel, chiar daca mie personal nu-mi foloseste asa ceva, felicitari pentru modul ingrijit si stilul "nemtesc" de lucru.

Bafta

PS. Dezbaterea nu-i fara rost; un nou venit se bulverseaza de tot...
0

#12 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 04 May 2010 - 03:29 PM

Salut tuturor,

Eu personal folosesc lipo heater-ul pentru F5B. In F5B motorul este folosit doar la putere maxima 3-4 kW ( 3 sec) si de aceea este pus pe swich on/of . In consecinta inca de la inceput din pack se trag curenti intre 160 si 200 A. Pentru optimizarea performantelor este recomandat ca pack-urile chiar de la pornire sa fie calde ( aprox. 30 grC). Device-ul meu realizeaza 40 grC in interiorul cutiei, numai bine ca packul sa ajunga la 30 gr.C intr-un timp rezonabil.
Sunt sigur ca se putea realiza si in alte feluri. Sursa de inspiratie a fost F5B UK.

@stefan , da heater plate-urile sunt luate de la farnell iar termometrul este un kit ieftin de la Adelaida Electronics ( AD-TERM 04 - 39 Ron).

PS: chiar nu am vrut sa supar pe nimeni cu postul meu, insa mai multi colegi mi-au cerut detalii deoarece vor si ei sa construiasca ceva asemanator .

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 04 May 2010 - 03:32 PM

0

#13 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 04 May 2010 - 04:57 PM

apropo's de electric field box, un box compact pe care il folosesc atat acasa cat si pe camp:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 04 May 2010 - 05:09 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu