La ce te ajuta simulatorul?
#1
Postat 29 October 2009 - 01:08 AM
#2
Postat 29 October 2009 - 08:03 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#4
Postat 29 October 2009 - 01:25 PM
#5
Postat 29 October 2009 - 01:30 PM
Poti incepe si direct cu un termic, daca alegi, de exemplu, ceva in genul:
http://www.hobby-lob...0_3890_prd1.htm
Este nemaipomenit pentru asa ceva.
De asemeni si SIG are modele excelente pentru inceput.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#7
Postat 29 October 2009 - 02:07 PM
Trainerul daca bruscam o comanda pana revenea te treceau toti fiorii, acrobatul raspunde instantaneu la orice comenzi. Daca setezi dual rate cum trebuie si expo la fel ca sa eviti manevre bruste si sa il faci titirez , eu cred ca inveti mai repede si mai bine, daca bine inteles inainte de toate astea zbori pe un simulator de calitate foarte, foarte bine.
E cum ai face scoala de soferi pe o Dacie veche pe motiv ca nu are demaraj mare sau pe un BMW seria 3 sau 5 ( nu chiar 6, caci nici eu nu am zis de acrobat de 2,5m.).
La Dacie faci basici in palme tragand de volan la parcari, iar la cealalta te ajuta servodirectia . Asa cum conteaza starea tehnica la o masina la fel e si la model - daca e stramb si descentrat din fabrica nu ai cum sa inveti.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 29 October 2009 - 02:11 PM
#8
Postat 29 October 2009 - 02:23 PM
#9
Postat 29 October 2009 - 02:26 PM
Salut,
Pina acum am citit dar, pentru ca am trecut si eu pe acolo nu de mult, ma bag. Dupa parerea mea, marea diferenta este tremuratul genunchilor, miinile umede si nodul in git.
Asta e marea diferenta.
In plus, calmul din fata monitorului nu te va impinge la miscari ample la mansa; pe viu, in primul moment in care ai intrat in panica (si sa stii ca se intimpla) vei mesteca frenetic in manse, facind orice altceva decit ce ai invatat pe simulator ori de prin carti sau sfaturi.
Mai este de mare folos o voce linga tine, un cineva care sa se piceapa si sa-ti sugereze ce ar fi de facut.
In fine, chiar trebuie va te prezinti la cimp; asta e primul pas.
Multa bafta si spor la lucru.
#10
Postat 29 October 2009 - 02:31 PM
Fratilor, singurele modele care zboara sunt acrobatele de la sebart ... le poti zbura chiar daca nu stii pe ce lume esti...
Haide RD, te rog mult...
#12
Postat 29 October 2009 - 02:53 PM
Abburo, la Oct 29 2009, 02:31 PM, a spus:
Fratilor, singurele modele care zboara sunt acrobatele de la sebart ... le poti zbura chiar daca nu stii pe ce lume esti...
Haide RD, te rog mult...
Filosofie si cuvinte mari ca de obicei dar nu'i cu suparare .
Nu numai Sebart ! Un acrobat care sa fie usor ! Intamplator alea asa sunt, la fel si cele de la ExtremeFlight, Hangar 9 ( vezi Funtana 120 ) poate si multe altele dar eu nu le am chiar pe toate desi am depasit de mult 40. Cele de la Jamara , CMpro nu au aceleasi calitati ( caramizi zburatoare cum au spus multi colegi de forum ) - am si d'astea si asa este ! .
Acum daca tu nu esti fun Sebart nu am ce face ! Eu mi-am luat penalizare pe chestia asta ca am gresit si am vorbit mai mult decat trebuia dar nu in faza initiala ci intr-un comenariu care oricum urma sa se stearga - dar asta e - greseala se taxeaza !
Suntem off "simulator" - topic !
P.S.
Sa inteleg ca preferi un Trainer Jamara decat un acrobat "ultrausor" si bine facut care ia viraje lin si precis, care vine c un " fulg " la aterizare etc ?
P.S. Bis
Intreaba'l pe MlGore cum se chinuia sa bage in limita si sa angajeze Katana lui si nu reusea frate , nu vroia sa se incline pe o aripa neam - motor zero, profundor maxim, directie maxim - ea nimic !
#14
Postat 29 October 2009 - 03:32 PM
Ma insel eu sau s-a intrebat de simulator si s-a raspuns cu "trainer, ba nu, acrobat.."
Omul vrea sa stie cum e cu simulatorul si la ce ajuta... nu pozitionarea aripii si cat de tare e producatorul X sau Y
Mirel, pentru ca ti-am vazut si modelul in Berceni, recomandarea simulatorului este una fireasca. Pana iti faci mana si reflexele pentru un model rapid (cum este Mustangul) este bine "sa rupi" cat mai multe pe simulator pentru ca este muuuult mai ieftin. Nu ai vrea ca toata munca ta sa ajunga scobitori intr-o clipita... In realitate nu poti da reset cum faci pe simulator. Cand vezi ca ti-au iesit toate perfect pe simulator si reflexele sunt deja formate (in situatii limita oricum actionezi din reflex; reflex capatat pe baza experientei) poti sa incerci si in realitate. Realitatea aduce mult mai mult variabile in joc, dar macar partial stii la ce sa te astepti ca doar ai exersat pe simulator.
Legat de simulatoare eu le-a clasifica asa:
FMS - entry.. primul zbor, nu inveti decat sa tii avionul in aer
Aerofly - oarecum mai aproape de realitate
Real Flight - cel mai apropiat de realitate
Dupa cum ai vazut "maestrii" precum Florin desi sfideaza legile fizicii in realitate :) tot se mentin in forma cu simulatorul.
Pe mine unul m-a ajutat foarte mult si in continuare imi place mult simulatorul. E o investitie one-shot, din care nu ai decat de castigat
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#15
Postat 29 October 2009 - 03:43 PM
Abburo, la Oct 29 2009, 03:03 PM, a spus:
Simulatorul e SFANT ! si pentru incepatori si pentru perfecionarea anumitor manevre foarte complicate de avion sau heli.
La intrebarea lui Abburo :
Eu cred ca nu se autorecupereaza nici unul - poate doar daca este la 300 m inaltime ! Poate gresesc !
Caz concret : Trainer EXPLORER de 1,6 m de la Botosani , survolez pista la mica inaltime ca sa aterizez din capatul opus , iau viraj la aceeasi inaltime joasa dar inclinat cam mult ca il iau mai in scurt dau sa il indrept si el se misca in reluare , atinge cu aripa de sol si cade in cap - stricaciuni minore - aripa sare din elastice si se boteste putin in zona elasticelor.
Ca incepator am pornit cu deja vestitele mele 10 Cessne si 10 Decathloane. Nu aveam simulator si nu stiam nici teoretic cum trebuie sa se miste suprafetele de comanda sau stiam dar gresit , iar modelele cadeau dupe maxim 5-10 secunde.
Ce faceam : decola bine se alinia pe traseu iar la viraj eu tragem de eleron si IL TINEAM TRAS ACOLO, timp in care trageam si de profundor - se inclina si in timp ce incerca sa ia viraj venea direct in cap. Facea un fel de semi tonou finalizat in cap.
Dupa 10 + 10 modele am " auzit " si eu de simulor si dupa ce l-am cumparat ( am oroare de piraterie ) am incercat acelasi lucru cu acelasi tip de avion ( Cessna ) si se intampla aceasi lucru. Nu mai stiam ce sa fac. Am schimbat tipul de model in simulator si am pus un acrobat . Am incercat acelasi lucru si surpriza - la actionare eleron prelungitaaaaa a inceput
sa se rasuceasca in jurul axei ( tonou " sustinut " ) cu pierdere de inaltime adevarat , dar asa am descoperit ce facea de fapt si cu ala am continuat pe simulator iar la camp am schimbat modelele cu un RedHawk care nu mai cadea desi ala era mai rau - de viteza.Zburam haotic, nu stiam ce inseamna sa faci linii drepte - aici cu liniile ZOD m-a luminat.
Acum am incercat pe P h o e n i x SIM un Corsair - abia decoleaza frate, lunggggg de tot si daca vrei sa urci mai brusc putin, nu pe verticala se angajeaza imediat si abia il redresez, la fel i la aterizare cand il cntrezi pe pista din eleroane - se balangane de.......
In final :
O concluzie buna o poate trage cineva care face hover la 10 cm de sol cu un model de 3 m deci un foarte bun pilot. Il rugam sa zboare in mod " normal " ca un incepator, pe rand un trainer de 1500 si un acrobat bun de aceleasi dimensiuni si sa ne spun care este mai precis , mai " docil", care aterizeaza mai usor la aceleasi curse si expo pe comenzi.
In rest fiecare si cum este obisnuit !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 29 October 2009 - 03:47 PM
#16
Postat 29 October 2009 - 04:11 PM
Eu zic asa: zboara pe simulator modele trainer pana inveti sa zbori drept si sa-l aterizezi unde vrei tu, apoi ia-ti un trainer termic pt. motor de 7,5-10cmc si vino la camp, sigur vei primi ajutor. Ca o recomandare, incearca sa iei un trainer cu profil semisimetric, nu Clark-y. (Trainer 46 de la Jamara, Piper-ul de la Graupner, Arrow de la Hangar9 sau Kyosho Calmato Sport)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#17
Postat 29 October 2009 - 04:55 PM
florin100%, la Oct 29 2009, 02:23 PM, a spus:
taci ma.....tu mai esti de nivelul simulatorului.....sunt curios cum ai incercat tu pe simulator sa tii avionul in hovering si sa-l prinzi de coada cu mana... sper ca n-ai spart monitorul cand ai infipt mana in directie... :) :) :D ......tipul e incepator rau si vrea sa zboare direct Mustang de 2,4m anv. si 16kg.....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 29 October 2009 - 04:57 PM
#18
Postat 29 October 2009 - 05:25 PM
Maverick, la Oct 29 2009, 03:32 PM, a spus:
Acum am realizat, ori confund Mirelul :), ori esti la al doilea Mustang..
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#19
Postat 29 October 2009 - 06:18 PM
Daca toti acestia sunt stupizi si noi recomandam pentru primul model un acrobat 3D, cred ca ceva nu se leaga.
@ RD. Te rog sa ma scuzi pentru intrebare, ai invatat bine sa zbori utilizand in locul modelului consacrat un acrobat 3D?
Inca o precizare pentru RD. Scopul nu este de a gasi un model care zboara singur. Ci un model care te invata sa zbori. De exemplu instructorul meu nu era incantat de telemaster deoarece te solicita prea putin. Adica zbura prea bine....
Trainere clasice:
http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/...d_20Trainers_01
http://www.greatplan...s/gpma0118.html
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 October 2009 - 06:31 PM
#20
Postat 29 October 2009 - 06:35 PM
http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/...d_20Trainers_01
#21
Postat 29 October 2009 - 07:45 PM
dan_mitea, la Oct 29 2009, 06:18 PM, a spus:
Inca o precizare pentru RD. Scopul nu este de a gasi un model care zboara singur. Ci un model care te invata sa zbori. De exemplu instructorul meu nu era incantat de telemaster deoarece te solicita prea putin. Adica zbura prea bine....
Domnul Dan, am spus putin mai sus cu ce am inceput ( cele 10 Cessna si cele 10 Decathloane de la Artech ) si nu am reusit sa invat nimic. Nici acum nu pot sa spun ca stiu. Acum zeci de ani cand se antrenau marii experti de mai tarziu nu cred ca erau acrobate de 1,9 m si doar 4 Kg greutate ( sau poatre erau - nu stiu). Eu am avut si doua trainere ( Explorer si Lucky Star ) si pot spune ca zburam si aterizam mai bine ( in aceeasi perioada ) cu acrobatul, pentru ca era mai precis in comenzi ( comenzi "date" pe "mic" ) nu pentru ca zbura singur.
Scoala de soferi poti sa o faci direct pe TICO , pe camion si ala cu remorca sau daca vrei sa devii vatman pe tramvai nu te poti antrena pe Matiz la inceput, musai pe tramvai si nu au nici simulator.
Inca ceva : ce se fac cei care vor elicptere ? au luat direct T-Rex 450 care este iute, agresiv sii dupa ce se acomodeaza cu el iau unul mai mare desi multi din cei cu experienta spun ca e mai controlabil un T-rex 600 cu rezerva sa stai mai departe de el. Daca incepi cu unul coaxial nu are nici o treaba cu unul cu swash la 120 grade, iar heli trainer cu elicea dedesubt nu am auzit ( iarasi poate fi vina mea ).
Acum ca o concluzie : nu am spus ca este bine direct cu acrobat, ( am spus ca si eu am trecut prin trainer dar dupa 4 zboruri l-am pus in cui - nu ma ajuta - acrobatul DA si am avut un acrobat prost - Katana mica de la CmPro ca de altele nu auzisem ).
Am intrebat doar de ce se incepe cu trainer caci pe mine nu m-a ajutat, si poate erau bune niste explicatii directe, si nu doar ca asa e bine. Bunica cand spuneam o traznaie imi spunea : Nu e bine maica ! De ce ? Asa , nu e bine !
P.S.
Daca ati stii cate modele de peste 2,2 m au facut cunostinta cu Terra in ultima vreme si in mana unor profesionisti ! aste este ! Este un sport in care nu poti sa spui ca am facut o investitie - e pierdere totala sau partiala mai devreme sau mai tarziu . Domnul Manacu un vechi si impatimit modelist spune ca este un
sport " sangeros " la portofel !
Nu am spus toate astea cu rautate, pentru ca nu este locul ca disputele de idei sa dea nastere la ranchiuna si suparare chiar daca cate odata se mai intampla !
P.S. Bis
Apropo de ce a zis MLGore - nu o fi bun de inceput un " galbior " de peste 3 m pentru cine are buget corespunzator ?
#22
Postat 29 October 2009 - 08:59 PM
Maverick, la Oct 29 2009, 03:32 PM, a spus:
Ma insel eu sau s-a intrebat de simulator si s-a raspuns cu "trainer, ba nu, acrobat.."
Omul vrea sa stie cum e cu simulatorul si la ce ajuta... nu pozitionarea aripii si cat de tare e producatorul X sau Y
Mirel, pentru ca ti-am vazut si modelul in Berceni, recomandarea simulatorului este una fireasca. Pana iti faci mana si reflexele pentru un model rapid (cum este Mustangul) este bine "sa rupi" cat mai multe pe simulator pentru ca este muuuult mai ieftin. Nu ai vrea ca toata munca ta sa ajunga scobitori intr-o clipita... In realitate nu poti da reset cum faci pe simulator. Cand vezi ca ti-au iesit toate perfect pe simulator si reflexele sunt deja formate (in situatii limita oricum actionezi din reflex; reflex capatat pe baza experientei) poti sa incerci si in realitate. Realitatea aduce mult mai mult variabile in joc, dar macar partial stii la ce sa te astepti ca doar ai exersat pe simulator.
Legat de simulatoare eu le-a clasifica asa:
FMS - entry.. primul zbor, nu inveti decat sa tii avionul in aer
Aerofly - oarecum mai aproape de realitate
Real Flight - cel mai apropiat de realitate
Dupa cum ai vazut "maestrii" precum Florin desi sfideaza legile fizicii in realitate :D tot se mentin in forma cu simulatorul.
Pe mine unul m-a ajutat foarte mult si in continuare imi place mult simulatorul. E o investitie one-shot, din care nu ai decat de castigat
#23
Postat 29 October 2009 - 09:08 PM
zgr_44, la Oct 29 2009, 04:55 PM, a spus:
#26
Postat 29 October 2009 - 10:35 PM
mirel_1900, la Oct 29 2009, 09:59 PM, a spus:
Sper sa ma insel, insa "echipamentul" Futaba T10CP nu prea se impaca cu simulatorul. Nu stiu de ce. Vezi ca e un topic deschis pe aceasta tema.
#27
Postat 29 October 2009 - 11:13 PM
marian_d, la Oct 29 2009, 10:35 PM, a spus:
#28
Postat 29 October 2009 - 11:18 PM
#29
Postat 29 October 2009 - 11:43 PM
Abburo, la Oct 29 2009, 11:18 PM, a spus:
#30
Postat 30 October 2009 - 04:43 AM
http://www.towerhobbies.com/products/realf...t/gpmz4440.html
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 October 2009 - 04:49 AM