Aceasta postare a fost editata de etaju II: 10 July 2007 - 12:08 PM
Traversarea Pistei am caietul de notite pregatit
#2
Postat 04 September 2004 - 06:07 AM
in aeroporturile mari exista un serviciu specializat ca sa zic asa si care se cheama GROUND.acest serviciu apare datorita faptului
ca pe aeroporturile mari circula pe piste un numar incredibil de mare de vehicule fara aripi.catering,intretinere balizaj si senzori meteo,intretinere tehnica,chiar si un vehicul special care goneste pasarile -ca sa nu mai vorbesc de FOLLOW ME-toate aceste vehicule au nevoie de un centru de coordonare-cu centrul de conduce airoplanele astea pa aeroport(TWR)
nu poti intersecta axul pistei la SOL ,nici pe jos nici motorizat decat cu acceptul "groundului"(de obicei ai frecventza lor separata de restul frecventelor care se folosesc pentru dirijarea aeronavelor )
cand ai aprobarea-poti sa traversezi pista.la aerodroamele mai vechi se folosea un sistem de semafoare montate pe un catarg sus pe PCZ (punct control zbor aka Zebra).daca erea becu rosu aprins statei.cand se facea verde treceai.
de ce acest lucru-timpul de traversare a pistei (cel putin pe jos) este destul de lung iar timpul in care avionul aflat la virajul patru sau in panta de aterizare atinge solul este destul de scurt------>accident.
cat despre intersectarea axului pistei in aer-aprobarea se ia de la TWR (aprobarea se da destul de rar)-bineintzeles vorbesc de traversul pistei la inaltzime mica-daca e la 10000 m nu mai conteaza.
cat despre traversarea pistei de aeromodele:de ex la calugareni se decoleaza-aterizeaza pe un singur ax
se intreaba-tzipa-urla :Baaaaaaaa aterizezi careva? ca de decolat se vede cu ochiu daca se pregateste-bineinteles vorbesc de termicele alea mari-care pot provoca accidente urate.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 04 September 2004 - 06:15 AM
#3
Postat 04 September 2004 - 08:18 AM
...................................... (aprilie 2004)
S-a deschis aici un topic important si anume securitatea si disciplina pe aerodrom. Ca aerodomul e aerodrom ca atare (CLN, STJ, etc.) sau doar "aeromodelodrom", nu conteaza.
Conteaza ca incepem sa fim din ce in ce mai multi (asta e bine!) si inerent, o sa apara situatii la limita. La limita disciplinei sau/si la limita securitatii generale. Trebuie sa dovedim maturitate (chiar daca ne jucam cu jucarele...) si responsabilitate. Atat fata de propria persoana cat, mai important, fata de terti. Ca la o adica, tertii te pot da si in judecata... Sau macar poa sa te dea in ...aia ma-tii, nesimtzitule!
Pe un aerodrom, exista niste reguli, scrise sau tacite, de acces pe terenul de zbor, de exemplu. Campul de zbor nu se traverseaza de-a-mpulea, de-a curmezisul, pe unde mi se scoala mie. Daca vreau sa trec dintr-o parte intr-alta a tarlalei, nu o fac pe unde mi se pare mie ca mi-ar fi mai usor si drumul e mai scurt. Ma deplasez in lungul unei laturi mari, de preferinta/obligatoriu pana in capatul unde este instalat T-ul de aterizare sau in capatul din vant unde se pun rotile la aterizare. Ma opresc fain frumos si ma uit in stanga si in dreapta. Ma asigur ca nu incurc pe fratii mai mari ce decoleaza/aterizeaza si abia apoi traversez suprafata de zbor. Si asta o fac fuga-fugutza, nu ma opresc ca casc gura si sa vad daca sunt ciuperci sau nu. E valabil si cand sunt cu masina. Cu atat mai mult tre sa belesc ochii cand sunt cu masina si vizibilitatea mi-e redusa. Asigurarea e superobligatorie! Chiar daca nu exista activitate (vizibila) de zbor acolo! Poate oricand ca o aeronava ce nu are neaparat startul instalat pe acel aerodrom, sa vina la aterizare dintr-un raid, sa zicem.
Io de exemplu, acu fo cativa ani, intr-o duminica, veneam dintr-un zbor de la Craiova (cu escala la Silistea-Gumesti), cu un motodeltaplan de al lui amicul/inamicul Girica. El aterizase la CLN cu mult inaintea mea cu biplanul lui. Io abia ma mai taram sleit de puteri dupa fo doua ceasuri de tras de trapez (turbulenta mare) si abia asteptam sa pun rotile si sa ma pish, ca nu mai puteam. M-am aliniat pt. aterizare dinspre lacul Mihailesti si deja savuram numai gandul ca urina ma va parasi exact acolo unde se va opri caruta, in mijlocul campului. Numai ca pe la fo suta-doua de metri de "pragul pistei", vad pe un bou cu o Dacie ce intrase si facea "acrobatie" de viraje in mijlocul terenului, fix pe directia de aterizare. Am intrerupt aterizarea, am degajat pe dreapta si am mai intrat o data, cu succes de data asta. Dupa ce am pus rotile/dus la hangar/pishat (aaaah, nu exista placere mai maaaaareee! Ce sex, ce orgasm?) am vorbit cu viteazul Schumacher. Era si el un gura-casca pe acolo si zicea ca fiind duminica dupamasa, nu zbura nimeni acolo si nu credea ca s-ar putea sa mai vina cineva. De vazut nu m-a vazut, ca veneam cu soarele in spate si motodelta oricum nu e prea vizibil pe orizont!
Deci, "shit can happen" asa ca tre sa fim atenti. Astia cu aveoanele adevarate, au prioritate! Si de la ei de sus, la vitezele lor, lumea de jos se vede altfel. Iar daca mai esti si intr-un planor ce vine la aterizare cu flapsurile si franele scoase, mai greu poti sa ratezi si sa te mai bagi o data...
D.p.d.v. al diciplinei de zbor a aeromodelistilor, ar fi multe de povestit. Pana sa avem teren de zbor cu plasa de protectie ce delimiteaza zona standurilor de terenul propriuzis, tre sa ne autodisciplinam si sa incercam sa-l zburam noi pe aeromodel si nu aeromodelul sa ne zboare pe noi (io inca nu am reushit pe deplin). Vad pe unii ca se tot plimba si se rotesc pe camp cu statia dupa cum e aeromodelul suflat de vant. In mod normal, trebuie fiecare sa ne definim un spatiu virtual de manevra, un acvariu in care sa evoluam si pe care sa nu-l parasim, pe cat posibil. Cei ce zboara F3A (si nu numai) sunt familiarizati cu conceptul. Acest acvariu, in nici un caz nu tre sa se intinda peste masini si public. De asemenea, pilotul ar trebui sa stea intr-un loc, sa nu se tot roteasca ca un koi intr-o caldare si modelul in nici un caz sa nu-i treaca peste spate, inspre public. Este valabil mai ales pt, cei ce zboara aeromodele "adevarate", dar cei cu slowflyere si alte tiripliciuri ar trebui sa fim la fel de disciplinati.
...Ar mai fi mult de spus la subiectul "Disciplina". Am putea aduce pe tapet si problema gunoaielor ce le lasam in urma noastra... La urma-urmei, fiecare putem sa tinem in masina niste saci de gunoi in care sa ne strangem hartiile, ambalajele de pufuletzi si dozele de bere...
#4
Postat 04 September 2004 - 10:06 AM
Aceasta postare a fost editata de etaju II: 10 July 2007 - 12:08 PM
#5
Postat 04 September 2004 - 12:55 PM
etaju II, la 4 Sep 2004, 10:06, a spus:
Povesteste nene, nu mai astepta! Io unul sunt curios!
Cat despre directia in care merge energia si presiunea si temperatura si Marinaru' pe pista, ii las pe altzii mai bataioshi sa se pronunte!
Io am alte pareri si sunt de acord cu Virgiliu: "Felix qui potuit cognoscere de rerum naturae!" sau din alte surse: "Felix qui potuit cognoscere causas rerum!"
Valteras lectorii salutem!
PS
Virgiliu e de pe alt Forum!
#6
Postat 04 September 2004 - 04:00 PM
Aceasta postare a fost editata de etaju II: 10 July 2007 - 12:08 PM
#7
Postat 05 September 2004 - 06:45 AM
te asiguri si treci-in cazul in care nu ai cu cine sa vorbesti
daca ai cu cine sa vorbesti(cezeul de preferintza) itzi spune el ce sa faci si mai ales cand sa faci.
#8
Postat 05 September 2004 - 03:57 PM
Aceasta postare a fost editata de etaju II: 10 July 2007 - 12:09 PM
#9
Postat 05 September 2004 - 11:48 PM
Este vorba despre Calugareni.
1.NU MAI ZBURATI DIN MIJLOCUL PISTEI . COMANDA E RADIO NU E CA LA CAPTIVE DECI PUTETI SI PE DE PE MARGINE . Sambata am tot ocolit pe domnii care stateau in mijocul pistei. Nu poti sa aterizezi nu poti sa decolezi ...
2. NU VA MAI LASATI ACARETURILE PE PISTA. Data viitoare s-ar putea sa nu mai nimeresc pista si sa intru fix peste modele voastre si mai mult o sa va pun sa imi platiti voi mie .
3.NU MAI FACETI Manevre acrobatice repetate la nivelul solului exact pe pista de decolare/aterizare. Daca domnu cu SKY Cat-ul face opturi lupinguri si tonouri exact pe pista la 1 metru de sol io cum decolez ? cum aterizez ? SI mai mult nici macar pe marginea pistei nu mai am curaj sa stau. Imi pare rau ca s-a rupt ala dar ma bucur ca s-a rupt in pamant nu in capu meu.
Vitezele devin din ce in ce mai mari , cel putin la mine, si ati vazut ce se poate intampla daca tuseste motorul sau receptorul s-ar putea sa decapitam pe cineva.
Daca nu sunteti in stare sa respectati niste reguli simple simple inseamna ca nu aveti inteligenta necesara pentru a pilota aeromodele si va lasati pentru ca sunteti un pericol pentru restul modelistilor.
Sper ca am fost destul de direct si sper sa fi fost inteles . Nu am raca pe nimeni dar sunt obstructionat la zbor din cauza lipsei de bun simt.
#10
Postat 06 September 2004 - 08:06 AM
etaju II, la 5 Sep 2004, 15:57, a spus:
Da nene, am citit-o din prima!
Aproape am inteles cate ceva.
Sencs!
#11
Postat 06 September 2004 - 09:02 AM
ZOD, la 6 Sep 2004, 00:48, a spus:
SUBSCRIU!
Si cine se supara, ii spunem de sora si de mama lui, ca am venit sa ne distram, nu sa ne facem nervi in incercarea de a educa needucabilii.
In plus, daca tot nu avem tabela de frecvente sau carlige, macar sa avem bun simt sa intrebam frecventele cand ajungem la camp. Ca tot si-a racit Men gura degeaba de prea multe ori!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 06 September 2004 - 06:14 PM
Aceasta postare a fost editata de etaju II: 10 July 2007 - 12:09 PM
#13
Postat 06 September 2004 - 06:36 PM
etaju II, la 6 Sep 2004, 18:14, a spus:
........................
Este plauzibil ca acei aeronauti sa ma fi confundat cu discipol al lui Benjamin Franklin venit in inspectie.
Din respect pentru stiinta, ei s-au conportat ca si cum nu ash fi fost acolo.
Asha nene! Eshtia tre luatzi prin surprindere si invaluire ca atunci se fastaceste si-i dovedesti una-doua!
Garantat suta'n mie te-au luat drept discipol, daca de-a dreptul drept Benjamin Franklin! Cine poa sa fie cu zmeul si paratraznetul, altul decat Benjy?
#14
Postat 07 September 2004 - 11:47 AM
etaju II, la 6 Sep 2004, 19:14, a spus:
aproape ca imi vine sa zic: no comment.
ca despre conportare, e grea stiinta asta, cam ca carnea de pork (e cu k, ca e chinezesc porcu, ca pe vremuri...)
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#15
Postat 07 September 2004 - 12:08 PM
De fapt omu' vroia sa zica "s-au colportat"!
Ce? Tu nu ai gresit niciodata? Agramaticalule!