Aceasta postare a fost editata de alexandru0690: 14 April 2010 - 09:17 PM
Pagina 1 din 1
coltul incepatorului cum se da unghiul la motor?
#1
Postat 14 April 2010 - 09:16 PM
salutare,am terminat de curand un aeromodel.(o sa bag si poze)..mai am cateva retusuri...dar motorul inca nu l-am pus...este un outruner brushless...dar nu stiu cu sa-i dau unghiul mai exact,am inteles ca se da inclinatie cu 2 grade in jos,am mai auzit ca se da spre dreapta ca sa se compenseze cu cuplul motorului...sau eu nu trebuie sa imi fac griji?deoarece se aplica numai la modelele cu motor puternic..sau gresesc?....ma poate lamuri cineva va rog frumos...?salutare numai bine !
#3
Postat 14 April 2010 - 09:37 PM
ilie F1A, la Apr 14 2010, 10:28 PM, a spus:
Motorul se inclina in jos si la dreapta.Ce model ai construit si ce motor ai? Numai bine.
motorul e un brushless Motor BL Outrunner C2830/ 21 cu elice gws 11x8 si mai am una 10x6.avionul...e facut fara plan,e ceva asemanator cu un regal...cam cat trebuie sa inclin motorul si sa-l aplec? mult?sau sa am in credere in mine si sa-i dau eu cat consider eu din raportul putere/greutate?salutare si multumesc pt ajutor
Aceasta postare a fost editata de alexandru0690: 14 April 2010 - 09:39 PM
#4
Postat 14 April 2010 - 10:29 PM
Eu dau de obicei 2 in jos si 2 la dreapta dar daca cu gazul la maxim si modelul centrat o ia in sus mai maresc unghiul motorului.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#5
Postat 15 April 2010 - 08:05 AM
alexandru0690, la Apr 14 2010, 10:16 PM, a spus:
salutare,am terminat de curand un aeromodel.(o sa bag si poze)..mai am cateva retusuri...dar motorul inca nu l-am pus...este un outruner brushless...dar nu stiu cu sa-i dau unghiul mai exact,am inteles ca se da inclinatie cu 2 grade in jos,am mai auzit ca se da spre dreapta ca sa se compenseze cu cuplul motorului...sau eu nu trebuie sa imi fac griji?deoarece se aplica numai la modelele cu motor puternic..sau gresesc?....ma poate lamuri cineva va rog frumos...?salutare numai bine !
in mod normal cu suprafetele trimate pe 0 ar trebui sa ii dai blana si sa vezi comportamentul avionului.Daca traiectoria este puternic ascendenta inseamna ca mai trebuie sa ii dai unghi in jos.In mod normal ar trebui trimat din directie si profundor iar dupa ce zborul este ok se masoara aceste unghiuri care se reprecuteaza asupra unghiurilor motorului.
bafta,
Olivian Diaconescu
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#6
Postat 15 April 2010 - 11:47 AM
Un avion greu de bot poate sa zboare bine cu motorul redus, din cauza ca este trimat, dar daca bagi motorul in plin o ia in sus. Din cauza cresterii vitezei, efectul profundorului creste.
Corect este sa te asiguri ca CG este corect, apoi sa umbli la motor.
Numai dupa ce reglezi CG, poti sa incerci sa umbli la unghiul motorului. Daca unghiul este complet aiurea, se vede in zborul orizontal, atunci cand bagi motorul in plin brusc, sau cand il scazi brusc. Reglajele de finete se fac urcand avionul la verticala.
Reglaje de finete se mai pot face si din mixaje, dar cele grosiere consider ca e mai bine sa fie facute chiar din unghiul motorului.
Din mixaje poti sa reglezi eleroanele in functie de turatie. Asta nu se poate face din unghiul motorului. Tendinta in general este foarte mica, dar existenta mai ales la acrobate, unde ai cuplul foarte mare raportat la momentul de rotatie.
Mi-am amintit ca cineva a facut un efort si a tradus un articol bun:
aeroclubul-iasi.ro/download/aeromodelism/trimaj_rc.pdf
Nu mai stiu unde se gaseste articolul original, in engleza
Corect este sa te asiguri ca CG este corect, apoi sa umbli la motor.
Numai dupa ce reglezi CG, poti sa incerci sa umbli la unghiul motorului. Daca unghiul este complet aiurea, se vede in zborul orizontal, atunci cand bagi motorul in plin brusc, sau cand il scazi brusc. Reglajele de finete se fac urcand avionul la verticala.
Reglaje de finete se mai pot face si din mixaje, dar cele grosiere consider ca e mai bine sa fie facute chiar din unghiul motorului.
Din mixaje poti sa reglezi eleroanele in functie de turatie. Asta nu se poate face din unghiul motorului. Tendinta in general este foarte mica, dar existenta mai ales la acrobate, unde ai cuplul foarte mare raportat la momentul de rotatie.
Mi-am amintit ca cineva a facut un efort si a tradus un articol bun:
aeroclubul-iasi.ro/download/aeromodelism/trimaj_rc.pdf
Nu mai stiu unde se gaseste articolul original, in engleza
#7
Postat 19 April 2010 - 11:15 PM
Dragos Avramescu, la Apr 15 2010, 12:47 PM, a spus:
Un avion greu de bot poate sa zboare bine cu motorul redus, din cauza ca este trimat, dar daca bagi motorul in plin o ia in sus. Din cauza cresterii vitezei, efectul profundorului creste.
Corect este sa te asiguri ca CG este corect, apoi sa umbli la motor.
Numai dupa ce reglezi CG, poti sa incerci sa umbli la unghiul motorului. Daca unghiul este complet aiurea, se vede in zborul orizontal, atunci cand bagi motorul in plin brusc, sau cand il scazi brusc. Reglajele de finete se fac urcand avionul la verticala.
Reglaje de finete se mai pot face si din mixaje, dar cele grosiere consider ca e mai bine sa fie facute chiar din unghiul motorului.
Din mixaje poti sa reglezi eleroanele in functie de turatie. Asta nu se poate face din unghiul motorului. Tendinta in general este foarte mica, dar existenta mai ales la acrobate, unde ai cuplul foarte mare raportat la momentul de rotatie.
Mi-am amintit ca cineva a facut un efort si a tradus un articol bun:
aeroclubul-iasi.ro/download/aeromodelism/trimaj_rc.pdf
Nu mai stiu unde se gaseste articolul original, in engleza
Corect este sa te asiguri ca CG este corect, apoi sa umbli la motor.
Numai dupa ce reglezi CG, poti sa incerci sa umbli la unghiul motorului. Daca unghiul este complet aiurea, se vede in zborul orizontal, atunci cand bagi motorul in plin brusc, sau cand il scazi brusc. Reglajele de finete se fac urcand avionul la verticala.
Reglaje de finete se mai pot face si din mixaje, dar cele grosiere consider ca e mai bine sa fie facute chiar din unghiul motorului.
Din mixaje poti sa reglezi eleroanele in functie de turatie. Asta nu se poate face din unghiul motorului. Tendinta in general este foarte mica, dar existenta mai ales la acrobate, unde ai cuplul foarte mare raportat la momentul de rotatie.
Mi-am amintit ca cineva a facut un efort si a tradus un articol bun:
aeroclubul-iasi.ro/download/aeromodelism/trimaj_rc.pdf
Nu mai stiu unde se gaseste articolul original, in engleza
multumesc Dragos!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1