Easy star vs easy glider indecis
#1
Postat 11 April 2010 - 09:24 AM
Doresc sa imi iau si eu un moto-planor,si am gasit 2 variante acesibile.
Avantaje Easy glider:
-are si eleroane
-e mai greu,deci mai rezistent in vant
-e mai mare
Desavantaje:
-costa mai mult
-imi mai trebuie un servo (am 3 deja)
-predispus la indoirea axului motor
Avantaje Easy star:
-e foarte recomandat
-e mai ieftin
-nu imi mai trebuie inca un servo
-nu e predispus la indoirea axului
Desavantaje:
-nu are eleroane
-e mai usor,il ia vantul
-e mai mic
-mai greu de facut brusshless
Mi se pare ca sunt egale,dar optez mai mult pt easy glider.
Am si o parte de electronica:Statie 4 canale 2.4 +receptor 6 canale,3 servo,1 motor brusshless cu tractiune de 650 g cu 11x7,regulator 20 A
Care ar fi mai recomandat pt un incepator?

#2
Postat 11 April 2010 - 09:45 AM
Eleroanele pot fi puse, iar un servo costa mult mai putin decat diferenta pana la EG
Mai usor... pune-i un lipo de 3300 si s-a rezolvat. Sau teava de otel in aripi.
Mai mic - si care ar fi problema ?
Greu de facut cu brushless ? Glumesti? E mult mai simplu decat la EG, la care daca nu ai luat tot kitul de BL original pentru EG, care cam costa, ai de scobit bine pe acolo prin bot... La ES, o cutie cu medicamente si un motor cu talpa si esti rezolvat.
Problema ta este ca ai deja acel motor care pare de turatie mica daca cere elice mare.
Nu asa se face, nu cumperi electronica si pe urma te intrebi ce avion se potriveste la ea, ci invers.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 09:47 AM
#3
Postat 11 April 2010 - 09:51 AM
renatoa, la Apr 11 2010, 10:45 AM, a spus:
Eleroanele pot fi puse, iar un servo costa mult mai putin decat diferenta pana la EG
Mai usor... pune-i un lipo de 3300 si s-a rezolvat. Sau teava de otel in aripi.
Mai mic - si care ar fi problema ?
Greu de facut cu brushless ? Glumesti? E mult mai simplu decat la EG, la care daca nu ai luat tot kitul de BL original pentru EG, care cam costa, ai de scobit bine pe acolo prin bot... La ES, o cutie cu medicamente si un motor cu talpa si esti rezolvat.
Problema ta este ca ai deja acel motor care pare de turatie mica daca cere elice mare.
Nu asa se face, nu cumperi electronica si pe urma te intrebi ce avion se potriveste la ea, ci invers.
Nu am cumparat electronica,e de la alt avion.
Cum pot fi puse eleroanele?sunt deja predecupate?
Nu cred ca am sa il ingreunez decat daca il iau vantu de tot,sasa e la limita cu motorizarea.
Ma gandeam ca un motor fara perii e mai puternic si va merge mai bine.
Daca el e de turatie mica,nu incape o elice mai mare intre locasul de suport motor si coada?
Daca nu,ii pun o elice de 9x9,care cred ca incape.
Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 11 April 2010 - 09:52 AM

#4
Postat 11 April 2010 - 09:59 AM
Aha, ok, deci nu e primul
> Cum pot fi puse eleroanele?sunt deja predecupate?
Nu, dar nu e mare problema decuparea, cu un cutter bun si indemanare.
> Nu cred ca am sa il ingreunez decat daca il iau vantu de tot,sasa e la limita cu motorizarea.
Daca zici ca 650 grame tractiune pentru ES este la limita, ceeace nu este, atunci pentru EG de 900 grame cum va fi ?
> Ma gandeam ca un motor fara perii e mai puternic si va merge mai bine.
De acord, doar ca se pune mai usor pe ES decat pe EG
> Daca el e de turatie mica,nu incape o elice mai mare intre locasul de suport motor si coada?
> Daca nu,ii pun o elice de 9x9,care cred ca incape.
Nu incape, decat cu modari intradevar mai dificile. Nu incape nimic peste 6 fara sa treci la chirurgie serioasa.
Chiar si la EG cei care i-au pus pilon nu au mers peste 8.
Mie pe un Junior cu pilon o elice 7*5 mi-a dat rezultate net mai bune decat una 8*4 la 1500kv.
Poate ar fi bine sa pui datele motorului tau.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 10:00 AM
#5
Postat 11 April 2010 - 10:04 AM
#6
Postat 11 April 2010 - 10:06 AM
renatoa, la Apr 11 2010, 10:59 AM, a spus:
Aha, ok, deci nu e primul
> Cum pot fi puse eleroanele?sunt deja predecupate?
Nu, dar nu e mare problema decuparea, cu un cutter bun si indemanare.
> Nu cred ca am sa il ingreunez decat daca il iau vantu de tot,sasa e la limita cu motorizarea.
Daca zici ca 650 grame tractiune pentru ES este la limita, ceeace nu este, atunci pentru EG de 900 grame cum va fi ?
> Ma gandeam ca un motor fara perii e mai puternic si va merge mai bine.
De acord, doar ca se pune mai usor pe ES decat pe EG
> Daca el e de turatie mica,nu incape o elice mai mare intre locasul de suport motor si coada?
> Daca nu,ii pun o elice de 9x9,care cred ca incape.
Nu incape, decat cu modari intradevar mai dificile. Nu incape nimic peste 6 fara sa treci la chirurgie serioasa.
Chiar si la EG cei care i-au pus pilon nu au mers peste 8.
Mie pe un Junior cu pilon o elice 7*5 mi-a dat rezultate net mai bune decat una 8*4 la 1500kv.
Poate ar fi bine sa pui datele motorului tau.
1)am mai avut un avion,dar nu am reusit sa-l zbor
motorul provine de la el si are asa:
Specificatii:
Nr. celule: 2 LiPo (7.4 V)
Dimensiuni: D28 x 32 mm
Diametru ax: 3 mm (filetat partial)
Curent in gol: 1.5 A
Curent maxim: 13 A
Putere la ax: 80 W
Turatie fara sarcina: 1500 rpm/V
Tractiune maxima: 650 grame
Masa: 48 grame
Elice recomandata: 8x6, 10x6, 11x7 inch
am si regulator,dar nu are frana
Nu costa mult 30-40 lei,
da zic eu ca e bun.
Daca ES e planor cu anvergura mare,atunci motorizarea slabuta nu va fi prea importanta.
Poate duce un zbor total fara motor?
PS: de cand zic de cele 2,am si uitat care-i care
Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 11 April 2010 - 10:07 AM

#7
Postat 11 April 2010 - 10:16 AM
Zboara-l tu cu palcere si lasa restul problemelor pentru cand vei fi priceput - si atunci iti va fi drag aruncat prin masina..
Succes
#9
Postat 11 April 2010 - 01:32 PM
shogi, la Apr 11 2010, 02:25 PM, a spus:
EG - easy glider
Gata,le-am priceput! :)
Tot mi-e teama cu motorizarea.El are 600 g,iar de la motor mai mult de 430 g nu cred ca poti sa scoti.
O fi el moto-planor,dar stiti...pt mine e bine sa aiba o rezerva de putere...(ma gandesc)
Mi-am facut si o mica configuratie:
1)Kit-ul: 268 lei
2)regulator :72 lei
3)accu lipo 79 lei
4)cablu adaptor egalizare-4 lei
5)Statie rc +receptor 0 lei
6)2 servo:0 lei
TOTAL:432 LEI

#10
Postat 11 April 2010 - 01:51 PM
Strica-tot, la Apr 11 2010, 01:32 PM, a spus:
Tot mi-e teama cu motorizarea.El are 600 g,iar de la motor mai mult de 430 g nu cred ca poti sa scoti.
O fi el moto-planor,dar stiti...pt mine e bine sa aiba o rezerva de putere...(ma gandesc)
Mi-am facut si o mica configuratie:
1)Kit-ul: 268 lei
2)regulator :72 lei
3)accu lipo 79 lei
4)cablu adaptor egalizare-4 lei
5)Statie rc +receptor 0 lei
6)2 servo:0 lei
TOTAL:432 LEI
Am si eu un easy star...de cum l-am cumparat am renuntat la motorul cu perii 400 si l-am motorizat brushless...merge ca uns si e f usor de instalat
-brushless 400 F si regulator 30A

#11
Postat 11 April 2010 - 04:24 PM
BTW, la un graupner elektro uhu te-ai gandit? e mai vioi decat easy star si sta mai bine in termica. E si mai eficient aerodinamic, puteam sa fac un tur complet doar din lansarea din mana, fara motor. Botul e putin mai fragil, dar se lipeste la fel de usor.
#12
Postat 11 April 2010 - 04:43 PM
E mult mai avantajoasa financiar, parerea mea. La 79 Euro vine echipat complet, cu BL, ESC si servo montate
Ma si mir ca nimeni nu l-a remarcat, si cine s-o mai ocupa de Graupner prin tara asta nu il aduce inca.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 04:56 PM
#13
Postat 11 April 2010 - 04:49 PM
Mai bine Rookie,dar nu stiu unde poate fi gasit....
Desigur,daca mai sunt modele ce se gasesc in ro si sunt in gen EZ,va rog sa ma informati si pe mine

#14
Postat 11 April 2010 - 05:03 PM
331 lei, adica in 63 lei peste EZ* ai motor si ESC BL, si 2 servo si e si coada demontabila... Eu zic ca merita.
Si o sa ii faci si primul review-ul, cica te trece la seniori direct pentru asta :D
#15
Postat 11 April 2010 - 05:45 PM
renatoa, la Apr 11 2010, 10:45 AM, a spus:
Renatoa cum arata un astfel de kit fiindca sunt interesat?....Vreau sa montez un BL outrunner si nu vreau sa tai din botul EG-ului.
#16
Postat 11 April 2010 - 06:13 PM
Airflow, la Apr 11 2010, 05:45 PM, a spus:
Stiti ce cred eu?ca nu o sa aiba prea curand un model...inteleg ca vii sa ceri ajutorul celor de aici...dar se pare ca nimic nu ii este de ajutor...aia nu ii place.cealalta nu ii convine...si tot asa...poate peste vreo zece ani te decizi si tu sa iti iei un model...nu profita de bunavointa celor de aici...scuze celorlalti...
#18
Postat 11 April 2010 - 06:37 PM
strica-tot este cel nehotarat si initiatorul topicului, si care am eu asa o vaga senzatie ca l-am convins sa mearga pe Rookie.
Iar Airflow a postat aici prima oara, fiind interesat de cum se pune un BL la EG.
Raspunsul pentru airflow: este vorba de o piesa de plastic ca un panou de foc care permite montarea foarte usoara a unui BL ori afara ori in interior. Vezi ca tocmai ce a postat azi Huffy imagini de detaliu unde se vede foarte bine acea piesa.
De asemenea, in topicul dedicat EG, sunt alte 3-4 solutie gasite de colegii nostrii de-a lungul timpului.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 06:38 PM
#19
Postat 11 April 2010 - 06:38 PM
cristian cris, la Apr 11 2010, 07:13 PM, a spus:
Ce crezi tu nu ma ajuta cu nimic. Daca vrei sa afli motivele pentru care eu inca nu am un model, vino la Ploiesti si hai sa ne vedem fata in fata, fara a mai polua vizual forumul asta. Poate atunci o sa simti nevoia absoluta de a-ti cere scuze pentru un anume scop. Pana atunci nu te mai arunca in polemici de dragul de a posta fiindca sincer esti penibil.
EDIT: Ai citit postul meu si i-ai raspuns initiatorului acestui topic. Excelent. Ce este scris mai sus ramane valabil , dau o bere daca treci prin Ploiesti :D.
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 11 April 2010 - 06:48 PM
#20
Postat 11 April 2010 - 06:43 PM
Airflow, la Apr 11 2010, 06:38 PM, a spus:
nu era pt tine mesajul ci pt strica tot...si nu te mai da mare doar in ....vorbe
Airflow, la Apr 11 2010, 06:38 PM, a spus:
oricum daca te ducea un pic mintea ti-ai fi seama ca nu iti era adresat mesajul
#21
Postat 11 April 2010 - 06:57 PM
renatoa, la Apr 11 2010, 07:37 PM, a spus:
De asemenea, in topicul dedicat EG, sunt alte 3-4 solutie gasite de colegii nostrii de-a lungul timpului.
Am gasit ceva recomandat de producator. Cadrul acela baniuesc ca incape in interior, in locasul din botul EG sau trebuie bricolat ceva pe acolo....?
Este vorba de un BL Himax 3516-1130. Acum caut si imaginile lui Huffy. Mercic
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 11 April 2010 - 06:59 PM
#22
Postat 11 April 2010 - 07:06 PM
Seamana cu asta de la Junior, doar ca e mai conica si taiata oblic:
http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...orS_kit_012.htm
Vezi si pozele urmatoare ca sa o vezi cum vine in fuselaj.
Cea de la EG e conica.
#23
Postat 11 April 2010 - 07:37 PM
renatoa, la Apr 11 2010, 08:06 PM, a spus:
Aceasta este piesa?
Exista vreo diferenta de constructie intre EG si EG Pro? Ma refer la structura elaporului in partea din fata a celor doua sectiuni ale fuselajului?
Voi achizitiona un EG Pro.
#24
Postat 11 April 2010 - 07:58 PM
Daca iei Pro, se va potrivi la fix, la EG-ul vechi un stiu ^_^
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 08:08 PM
#25
Postat 12 April 2010 - 02:40 PM
Strica-tot, la Apr 11 2010, 10:24 AM, a spus:
Doresc sa imi iau si eu un moto-planor,si am gasit 2 variante acesibile.
Avantaje Easy glider:
-are si eleroane
-e mai greu,deci mai rezistent in vant
-e mai mare
Desavantaje:
-costa mai mult
-imi mai trebuie un servo (am 3 deja)
-predispus la indoirea axului motor
Avantaje Easy star:
-e foarte recomandat
-e mai ieftin
-nu imi mai trebuie inca un servo
-nu e predispus la indoirea axului
Desavantaje:
-nu are eleroane
-e mai usor,il ia vantul
-e mai mic
-mai greu de facut brusshless
Mi se pare ca sunt egale,dar optez mai mult pt easy glider.
Am si o parte de electronica:Statie 4 canale 2.4 +receptor 6 canale,3 servo,1 motor brusshless cu tractiune de 650 g cu 11x7,regulator 20 A
Care ar fi mai recomandat pt un incepator?
EZ cu siguranta!!
-Iti trebuie un motor cu turatie ceva mai mare pentru o elice de 6*4 ...>1800 rpm.
-Montarea motorului este simpla......il atasezi de un tub de medicamente..la mine a fost un flacon de zaharina.
-Ai avantajul unei rezistente foarte mari la aterizari gresite.
-Motorul si elice protejate datorita amplasarii
-Poti sa ii pui si eleroane foarte usor.
-Centrat corespunzator mere fara motor foarte bine si aterizezi foarte usor.
#26
Postat 12 April 2010 - 06:49 PM
-nu are eleroane
-e mai usor,il ia vantul
-e mai mic
-mai greu de facut brusshless
1. eleroane nu are nevoie si nici tu dc esti incepator- maiestria e sa il stapinesti asa cum e
2.vintul trebuie sa te ajute sa inveti sa -l stapinesti (si nici nu e o pb pt EZ stok)
3.Marimea conteaza ?.... o intrebare frecventa nu?
4.de ce nu il faci direct jet ? (brushless parerea mea, nu ai nevoie la EZ)
Sfatul meu : clar 100% - EZ stok
#27
Postat 12 April 2010 - 07:03 PM
mihai3d, la Apr 12 2010, 07:49 PM, a spus:
-nu are eleroane
-e mai usor,il ia vantul
-e mai mic
-mai greu de facut brusshless
1. eleroane nu are nevoie si nici tu dc esti incepator- maiestria e sa il stapinesti asa cum e
2.vintul trebuie sa te ajute sa inveti sa -l stapinesti (si nici nu e o pb pt EZ stok)
3.Marimea conteaza ?.... o intrebare frecventa nu?
4.de ce nu il faci direct jet ? (brushless parerea mea, nu ai nevoie la EZ)
Sfatul meu : clar 100% - EZ stok
Am mai avut de aface cu modele sub motorizare,poate chiar mult prea mult sub-motorizare,ca abia se tarau in aer.
Cu directia nu ma descurc,stiu bine asta.(am avut si un crash major fiindca am zburat numai cu directia+profundor)
Din contra,daca nu e vant,mult mai bine decat sa mi-l ia si sa-l duca unde o vrea vantu.
Lasa jet-urile.Sunt superbe,da mai intai trebuie sa imi vand casa ca sa imi permit unul :rolleyes:
Raman la EZ,dar nu stoc.
Sigur ii bag si eleroane.
Totusi,azi am facut si o economie,am readus la viata un pack lipo 2s 1300 mah.
Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 12 April 2010 - 07:04 PM

#28
Postat 12 April 2010 - 07:32 PM
#29
Postat 12 April 2010 - 07:33 PM
renatoa, la Apr 11 2010, 06:03 PM, a spus:
331 lei, adica in 63 lei peste EZ* ai motor si ESC BL, si 2 servo si e si coada demontabila... Eu zic ca merita.
Si o sa ii faci si primul review-ul, cica te trece la seniori direct pentru asta :rolleyes:
Votez si pentru Rookie daca nu ai achizitionat deja EZ* !!!
#30
Postat 12 April 2010 - 07:50 PM
Ca sa nu mai cauti....primele 2 sint cu ce am facut eu,iar celelalte de pe un forum din afara.
Aceasta postare a fost editata de Huffy: 12 April 2010 - 07:50 PM
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan - http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014