Modelism - RHC Forum: Termic 2T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Termic 2T

#1 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 12 April 2010 - 02:52 PM

Salutare!

Am o curiozitate in privinta motoarelor in 2 timpi.......poate fi ales sensul de rotatie?

multumesc,
0

#2 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 12 April 2010 - 03:31 PM

Vezi postareadraude80, la Apr 12 2010, 03:52 PM, a spus:

Salutare!

Am o curiozitate in privinta motoarelor in 2 timpi.......poate fi ales sensul de rotatie?

multumesc,


Da,dar de nou,facand rodajul in sensul dorit.
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2010 - 06:15 PM

Singurele motoare care pot merge la fel in cele doua sensuri sunt cele care au reed valve. Tipice sunt Cox-urile cu carburatorul in spate. Restul, cele care au admisia prin ax sau cu valva rotativa, au distributia optimizata doar pentru un sens. In 99.9% din cazuri antiorar, cum privesti dinspre elice inspre motor.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 April 2010 - 06:17 PM

0

#4 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 April 2010 - 08:29 AM

Problema este putin mai complexa. Daca pistonnul are gaura de bolt decalata, atunci nu va iesi din punctul mort fara vibratii. Trebuie intors pistonul, si asta numai daca permit segmentii, in sensul ca fanta de la segmenti sa cada pe o fasie continua a cilindrului, fara gauri de baleiaj, admisie sau evacuare. Daca pistonul este cu gaura de bolt pe centru, atunci trebuie mutat punctul de aprindere (magnetul) intr-o pozitie convenabila. Motorul va functiona la fel in ambele sensuri, cu acordarea respectiva a aprinderii.

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 13 April 2010 - 08:29 AM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 April 2010 - 12:50 PM

Si cu admisia, daca nu este cu valva reed, cum ramane?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 April 2010 - 12:52 PM

0

#6 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 April 2010 - 01:27 PM

Pistonull circula la fel. Nu conteaza din ce sens vinemiscarea daca este simetric. Incearca sa pornesti un motor pe dos si vezi ce face. Eu am facut. Singura conditie la ambielaj simetric este momentul aprinderii. Insa atentie la sensul filetului de la arbore.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 April 2010 - 06:27 PM

Radule, tot ceea ce spui este corect si de bun simt.
Mica inadvertenta este referitor la admisie. Daca se face prin ax sau cu valva rotativa, momentul in care carburantul este tras, este decalat, asa cum este si normal, fata de PMS. Moment optimizat pentru un sens de rotatie. Pornit in celalalt sens, se invarte, dar puterea generata este nesemnificativa.
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 April 2010 - 09:16 PM

Dan, probabil nu ai citit atent.
Citez din postul meu de mai sus
"fanta de la segmenti sa cada pe o fasie continua a cilindrului, fara gauri de baleiaj, admisie sau evacuare."
Altfel takeoff a scris:
"Singurele motoare care pot merge la fel in cele doua sensuri sunt cele care au reed valve. "
Deci dupa cum vezi, m-am referit doar la motorul clasic 2T cu admisie in carter prin cilindru, sau "muzicuta". Si cred ca initioatorul topicului s-a referit la acest tip de distributie.
Sigut ca cele cu admisie prin ax si cele cu "supapa rotativa" nu vor functiona corect.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 April 2010 - 02:53 AM

Consens.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

PS. Doar ca exercitiu, ar fi bine ca initiatorul sa ne arate motorul la care s-a referit, zic si eu.
0

#10 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 14 April 2010 - 08:06 AM

Vezi postareaRadu_, la Apr 13 2010, 10:16 PM, a spus:

Dan, probabil nu ai citit atent.
Citez din postul meu de mai sus
"fanta de la segmenti sa cada pe o fasie continua a cilindrului, fara gauri de baleiaj, admisie sau evacuare."
Altfel takeoff a scris:
"Singurele motoare care pot merge la fel in cele doua sensuri sunt cele care au reed valve. "
Deci dupa cum vezi, m-am referit doar la motorul clasic 2T cu admisie in carter prin cilindru, sau "muzicuta". Si cred ca initioatorul topicului s-a referit la acest tip de distributie.
Sigut ca cele cu admisie prin ax si cele cu "supapa rotativa" nu vor functiona corect.



motorul vazut de mine la un magazin on-line din Romania este un ASP AP06A de 1cc.
Are o greutate de 55g ....si cum eu sunt plin de idei traznite...am zis ca ar fi interesant de propulsat un EZ cu un asemenea motor!
Si daca vreau pusher sa il invart in sensul acelor de ceas.
multumesc pentru raspunsuri!!!
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 April 2010 - 01:00 PM

Acesta este:
http://www.himodel.com/engines/ASP_AP06A_E..._Airplanes.html
In acest caz, fiind cu admisie prin ax, nu se poate schimba sensul de rotatie. Solutia este sa cumperi o elice pusher.
Daca vrei cu adevarat sa faci asa ceva, iti recomand:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXRWT3&P=0
este o bijuterie.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 April 2010 - 01:03 PM

0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 April 2010 - 01:34 PM

Pai.. Takeoff zice ca se poate daca il rodezi invers.
DT
0

#13 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 April 2010 - 07:59 PM

Din pacate, acel motor motor va functiona corect NUMAI in sensul normal de rotatie. Asa cum bine a precizat Dan, admisia se face prin ambielaj.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#14 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 15 April 2010 - 06:46 AM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 14 2010, 02:00 PM, a spus:

Acesta este:
http://www.himodel.com/engines/ASP_AP06A_E..._Airplanes.html
In acest caz, fiind cu admisie prin ax, nu se poate schimba sensul de rotatie. Solutia este sa cumperi o elice pusher.
Daca vrei cu adevarat sa faci asa ceva, iti recomand:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXRWT3&P=0
este o bijuterie.


multumesc pentru recomandare!
0

#15 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 17 April 2010 - 04:34 PM

Eu am pornit osul 46fx in sens invers sa vedem daca o ia :D si stam in fata elici si ma racorea , la cele pe benzina daca se modifica senzorul de turatie o poate lua si invers totusi nu e recomandat.
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 April 2010 - 04:38 PM

Nu a spus nimeni ca nu poate porni invers, chiar se intampla destul de frecvent. Dar puterea optinuta este o fractiune din cea normala.
0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2010 - 07:57 PM

Vezi postareadraude80, la Apr 14 2010, 09:06 AM, a spus:

motorul vazut de mine la un magazin on-line din Romania este un ASP AP06A de 1cc.
Are o greutate de 55g ....si cum eu sunt plin de idei traznite...am zis ca ar fi interesant de propulsat un EZ cu un asemenea motor!
Si daca vreau pusher sa il invart in sensul acelor de ceas.
multumesc pentru raspunsuri!!!


Vezi ca vindea cineva, pe rhc, Cox-uri de 0,8cmc. Astea merg in ambele sensuri, dar nu au acceleratie.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 18 April 2010 - 10:19 AM

Vezi postareaMLGore, la Apr 17 2010, 08:57 PM, a spus:

Vezi ca vindea cineva, pe rhc, Cox-uri de 0,8cmc. Astea merg in ambele sensuri, dar nu au acceleratie.



multumesc pentru sfat!

Persoana care vinde motoarele astea am vazut ca are preturi in urcare......astept sa ajunga la 200 eur/buc.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu