Modelism - RHC Forum: Rezolvarea problemei combustibilului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Rezolvarea problemei combustibilului MAGNUM 8,2CC benzinar de serie!!!!

#1 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 04:23 PM

Ia uitati-va aici:
http://www.youtube.com/watch?v=vwORvsf3oVs...layer_embedded#
13X8 la 9500 rpm...ce mai vreti fratilor???Mai tare ca OS max de 10cc.
Daca apare repede pe piata o serie de alti producatori de motoare isi vor lua adio de la vinzari daca nu vor lua ultrarapid contramasuri...

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 11 April 2010 - 04:29 PM

0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 April 2010 - 05:24 PM

Este clar. Redescoperim ceea ce era inainte si imediat dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Roata se invarte....
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2010 - 06:50 PM

Siiigur ca da! Si marmota invelea ciocolata in staniol....
Oricum, 350g le ai in plus numai de la aprindere+pack-ul aferent. Iar faptul ca Magnum umfla specificatiile, e un lucru cunoscut de multi. Niciodata nu o sa aibe putere mai mare un benzinar fata de un metanol. Nu are cum.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 April 2010 - 06:57 PM

Plus greutatea, plus dificultatea reglajelor. Oricum, cine da 50-100 de dolari pe un servo, ar fi ridicol sa se gandeasca la pretul combustibilului la un motor mititel. De aceea au si disparut. Singurele imbunatari, fata de trecut, sunt aprinderea electronica si bateriile mai usoare, zic si eu.
0

#5 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 11 April 2010 - 07:32 PM

Vezi postareaMLGore, la Apr 11 2010, 07:50 PM, a spus:

Siiigur ca da! Si marmota invelea ciocolata in staniol....
Oricum, 350g le ai in plus numai de la aprindere+pack-ul aferent. Iar faptul ca Magnum umfla specificatiile, e un lucru cunoscut de multi. Niciodata nu o sa aibe putere mai mare un benzinar fata de un metanol. Nu are cum.


Adevarat! Deci daca ar fi sa alegi dupa specificatii....

MAGNUM XL-15S (2.5 cc)
Capacitate: 2.49 cc
Putere: 0.69 KW / 0.94 CP
Turatie: 3.000 - 19.500 rpm
Masa: 165 g (fara toba)
Masa: 200 g (cu toba)
Elice recomandata: 8 x 6"


O.S. MAX 15CV (2,5cc)
Capacitate: 2.49 cc
Bore: 15.2 mm
Stroke: 13.7 mm
Power Output: 0.5 HP la 18000 RPM
Turatie: 2.500 - 19.000 rpm
Masa: 170 g (fara toba)
Masa: 205 g (cu toba)
Elice recomandata: 7x5-6; 8x4-6; 9x4

Practic Magnumul de 2,5 ar avea putere cat O.S. MAX 35AX (5.77 cc)
(OS e dublu la pret si nu cred varianta cu platitul firmei in acest caz)

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 11 April 2010 - 07:36 PM

0

#6 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 08:05 PM

Vezi postareaMLGore, la Apr 11 2010, 07:50 PM, a spus:

Niciodata nu o sa aibe putere mai mare un benzinar fata de un metanol. Nu are cum.

Punem pariu?
Punem alaturi un Super Tigre pe metanol si modificatul meu pe benzina,ambele de 30cc cu aceeasi elice si vedem care are turatie mai mare.Ca sa nu mai vorbesc de 3w 28 i pe benzina care bate la spate de departe orice metanol de capacitate chiar mai mare.Sa nu spui de exemplu ca ASP sau Magnum de 30cc sau chiar OS BGX de 35cc au putere mai mare decit 3w28i.
Daca tu imi aduci vre-un motor de pina in 35 cc pe metanol si e mai puternic decit 3w28 meu,il maninc...
Nu vorbim aici de motoare de constructie speciala alde OS 91 FX DF si altele de genul.Vorbim de motoare care invirt aceeasi elice.
Mai exista un motor rusesc,foarte putin cunoscut la noi in Rominia,SM 30.Sa vezi si ala ce scoate din el,cu toba normala si elice de 20X10 trage 10 kile.Arata-mi un singur metanol de clasa 30cc care poate asta.

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 11 April 2010 - 08:17 PM

0

#7 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 08:26 PM

Motorul fiind asta:

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 April 2010 - 08:27 PM

nu vreau sa alimentez flama dar unicul model care-l mai am pe metanol e inca pe metanol deoarece n-am gasit benzinar asa de mic. Altfel era demult trecut pe benzina din mai multe considerente:
- mizerie mai putina (ardere mai completa, ulei mai putin)
- benzina pe toate gardurile (momentan) si pot alimenta oricand de la orice benzinarie, nefiind nevoit sa stau dupa comanda, curier si mai nou politie?
- toxicitate mai mica
- putoare mai placuta (aminteste de pe vremea primarii carburatorului lastunului... cu gura ^_^)

Desigur dezavantajele sunt majore, cu cat avionul e mai mic, greutatea in plus a aprinderii + pack etc nu e justificata. Dar nici pe o hardughie de 2+m n-am sa pun metanol de 20-30-40 cc... never ever poa sa fie din aur.


0

#9 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 08:32 PM

Nu e nici un flame,ci pur si simplu un lucru adevarat.S-a facut o afirmatie falsa,asta e.Daca pina acuma nu s-au facut benzinare de 2-3 cc e din simplul motiv ca nu se justifica la greutate.Dar asta nu inseamna ca un motor pe metanol are putere mai mare ca unul pe benzina.
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 April 2010 - 08:35 PM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 11 2010, 07:57 PM, a spus:

...plus dificultatea reglajelor...


Dan cu tot respectul trebuie sa te contrazic aici. Nu ma refer la acest magnum prezentat aici, ce la celelalte benzinare pe care le-am rodat si le exploatez. Reglajul benzinarelor il faci odata si bine. Benzinarele nu sunt atat de sensibile la presiunea atmosferica, altitudine umezeala etc prin simplul fapt ca au carburator cu labirint, pompa cu membrana etc. Amestecul e mult mai bine tinut sub control comparat cu carburatoarele (mai usoare si simple) metanoalelor.


0

#11 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 08:42 PM

Daca va uitati cu atentie la carburatorul de pe motorul prezentat in video,se vede clar ca e un fel de miniwalbro,adica un carburator adevarat de benzinar,care e usor de reglat si isi pastreaza reglajul relativ pe termen lung,daca nu se schimba elicea cu vre-una semnificativ diferita.
0

#12 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2010 - 08:59 PM

Eu nu stiu cum puteti face astfel de afirmatii cand , in aceeasi cantitate de oxigen poti arde de 3,2ori mai mult metanol decat benzina, ca sa nu mai vorbim de amestecul metanol+nitrometan care poate mari aceasta cantitate. Metanolul o avea el putere calorica mai mica, dar, daca inmultesti cu 3,16 o sa vedeti ca puterea, in final, va fi mai mare. Am si eu 3W de 28, dar am si metanoale. Prefer benzina, din motivele enumerate de voi, dar nu devin subiectiv din cauza asta.

@nitrometan: poti sa vii cu ce motor vrea muschiul tau, si-ti demonstrez ca un OS de 26cmc, iti bate benzinarul de 30.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#13 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 09:03 PM

Vezi postareaMLGore, la Apr 11 2010, 09:59 PM, a spus:

Eu nu stiu cum puteti face astfel de afirmatii cand , in aceeasi cantitate de oxigen poti arde de 3,2ori mai mult metanol decat benzina, ca sa nu mai vorbim de amestecul metanol+nitrometan care poate mari aceasta cantitate. Metanolul o avea el putere calorica mai mica, dar, daca inmultesti cu 3,16 o sa vedeti ca puterea, in final, va fi mai mare. Am si eu 3W de 28, dar am si metanoale. Prefer benzina, din motivele enumerate de voi, dar nu devin subiectiv din cauza asta.

@nitrometan: poti sa vii cu ce motor vrea muschiul tau, si-ti demonstrez ca un OS de 26cmc, iti bate benzinarul de 30.

Vin cu 3w-ul si il punem pe elice de 20x8,ok?Deci aceeasi elice si la tine si la mine si masuram turatia.

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 11 April 2010 - 09:05 PM

0

#14 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2010 - 09:37 PM

Vezi postareanitrometan, la Apr 11 2010, 10:03 PM, a spus:

Vin cu 3w-ul si il punem pe elice de 20x8,ok?Deci aceeasi elice si la tine si la mine si masuram turatia.



Am 3W28 CS cu rezonator si OS 160FX deasemeni cu rezonator. Care crezi ca e mai tare? Eu le-am testat....

Edit: e vorba de asta: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...tunel+rezonator

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 11 April 2010 - 09:41 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#15 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 11 April 2010 - 10:32 PM

O dam in barci!Clar ca daca pui Krummscheidul pe OS are Kraft ohne ende,cum zic astia pe aici.Si OS AX 120 pe care il am eu cu rezonator Krummscheid ma minuneaza cita putere scoate,dar ma minuneaza la fel cum se duce metanolul din rezervor.Vorbim aici de motoare fara rezonatoare si de fiecare cu toba lui.Ia pune la 3W pe care il ai un rezonator PEFA si dupa aia mai vorbim.Nu merge Krummscheidul la 3w bine,chiar daca se cistiga ceva in putere.Eu le vad aici in fiecare weekend si crede-ma ca stiu ce spun.Ai un setup bun acolo,dar Krummscheid din pacate nu e supplierul 3W ci PEFA,iar Peter a muncit un an la combinatia 3w28-rezonator pentru a o optimiza.OS 160 FX scoate putere cu elici mici,ceea ce inseamna zgomot mare,eficienta mica.3W scoate putere cu elici mari la turatii mai mici,zgomot mic,eficienta mare.Daca nu folosim rezonatoare,nu stiu cum ar putea sa fie superior OS 3W-ului.De aceea am zis sa pui 20X8 pe ambele motoare.FX ul are eficienta maxima cu elici de 17X10 sau 18X8 la 8200-8600 rpm.3W e eficient cu 20x8 si 22x6,depinde ce vrei,la 7200-7500rpm.Mult mai putin zgomot,eficienta mare.Si nu in ultimul rind 3W cu toba standard si 20x8 trage 10 kg.La noi aici toti cei care au avioane de 7-8 kile au 3w cu toba standard,multi avind inainte OS.Asta e adevarul:OS la deal nu trage,la orizontal la viteza merge.Aici se vede daca un motor are putere:un avion de 7 kg o ia in sus racheta cu 3W ,iar cu OS FX mai pauza,indiferent cu ce elice.De aia se pune Krummscheidul la OS,ca sa poata trage de o elice mai mare.
Concluzionind,fara nici un artificiu,teoria si practica zic asa :puterea necesara pentru a invirti elicea x este de...Daca ACEEASI elice e invirtita la fel,puterea e egala.
In acest caz elicea e de 20X8.Fara rezonator,3w o invirte mai repede decit OS fara rezonator.Punct.
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2010 - 02:14 AM

Vezi postareanitrometan, la Apr 11 2010, 08:32 PM, a spus:

Daca pina acuma nu s-au facut benzinare de 2-3 cc e din simplul motiv ca nu se justifica la greutate.Dar asta nu inseamna ca un motor pe metanol are putere mai mare ca unul pe benzina.

S-au facut cu varf si indesat. Citeste un pic pe aici:
http://www.modelengi....org/index.html
pentru ca sa vezi cat de multe au fost.
Dar la capacitati mici au fost spulberate de motoarele alimentate cu metanol.
0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2010 - 06:24 AM

Vezi postareanitrometan, la Apr 11 2010, 11:32 PM, a spus:

O dam in barci!Clar ca daca pui Krummscheidul pe OS are Kraft ohne ende,cum zic astia pe aici.Si OS AX 120 pe care il am eu cu rezonator Krummscheid ma minuneaza cita putere scoate,dar ma minuneaza la fel cum se duce metanolul din rezervor.Vorbim aici de motoare fara rezonatoare si de fiecare cu toba lui.Ia pune la 3W pe care il ai un rezonator PEFA si dupa aia mai vorbim.Nu merge Krummscheidul la 3w bine,chiar daca se cistiga ceva in putere.Eu le vad aici in fiecare weekend si crede-ma ca stiu ce spun.Ai un setup bun acolo,dar Krummscheid din pacate nu e supplierul 3W ci PEFA,iar Peter a muncit un an la combinatia 3w28-rezonator pentru a o optimiza.OS 160 FX scoate putere cu elici mici,ceea ce inseamna zgomot mare,eficienta mica.3W scoate putere cu elici mari la turatii mai mici,zgomot mic,eficienta mare.Daca nu folosim rezonatoare,nu stiu cum ar putea sa fie superior OS 3W-ului.De aceea am zis sa pui 20X8 pe ambele motoare.FX ul are eficienta maxima cu elici de 17X10 sau 18X8 la 8200-8600 rpm.3W e eficient cu 20x8 si 22x6,depinde ce vrei,la 7200-7500rpm.Mult mai putin zgomot,eficienta mare.Si nu in ultimul rind 3W cu toba standard si 20x8 trage 10 kg.La noi aici toti cei care au avioane de 7-8 kile au 3w cu toba standard,multi avind inainte OS.Asta e adevarul:OS la deal nu trage,la orizontal la viteza merge.Aici se vede daca un motor are putere:un avion de 7 kg o ia in sus racheta cu 3W ,iar cu OS FX mai pauza,indiferent cu ce elice.De aia se pune Krummscheidul la OS,ca sa poata trage de o elice mai mare.
Concluzionind,fara nici un artificiu,teoria si practica zic asa :puterea necesara pentru a invirti elicea x este de...Daca ACEEASI elice e invirtita la fel,puterea e egala.
In acest caz elicea e de 20X8.Fara rezonator,3w o invirte mai repede decit OS fara rezonator.Punct.



Deja esti pe aratura rau, nu cred ca are sens sa-mi mai bat capul. Nu stiu cine e peter asta al tau, dar zi-i sa se mai chinuie!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 April 2010 - 01:05 PM

Vezi postareanitrometan, la Apr 11 2010, 10:32 PM, a spus:

De aceea am zis sa pui 20X8 pe ambele motoare. FX ul are eficienta maxima cu elici de 17X10 sau 18X8 la 8200-8600 rpm.3W e eficient cu 20x8 si 22x6,depinde ce vrei,la 7200-7500rpm.

Adica comparam OS-ul cu o elice care nu este optima pentru el cu 3W-ul cu elicea optima? Nu prea este corect. Sau imi scapa ceva.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 April 2010 - 01:06 PM

0

#19 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 17 April 2010 - 11:44 AM

Sal pe youtube am vazut os 61fx trecut pe benzen ... iar toata eletronica era preluata de la benzinarul 26 c.c. ... nu stiu de unde a procurat bujia ... iar chiuloasa era schimbata si un pic mai gorasa plus fantele mai mari pentru a radia caldura.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu