am un filmulet cu o aripa la panta ...
Zborul la panta cum se face??
#32
Postat 16 March 2007 - 11:55 AM
Filmuletul e fain numai ca:
- aia nu e panta, e faleza - e mai abrupta, artizanala, constanta....
- ala nu e vint, e briza - bate toata ziua, constant, tare, din aceeasi directie si fara turbulente
Pune si ceva cu termica la nisip.
Noi nici macar nu visam asemenea conditii, cind vine aerul la 25-35 grade de pe mare, si da de nisip la 60 grade, stiti cum se duce ? cit de constant, si cit de tare ..... Asa termice fioroase, ample si in acelasi loc, nu mai sunt alt undeva.
- aia nu e panta, e faleza - e mai abrupta, artizanala, constanta....
- ala nu e vint, e briza - bate toata ziua, constant, tare, din aceeasi directie si fara turbulente
Pune si ceva cu termica la nisip.
Noi nici macar nu visam asemenea conditii, cind vine aerul la 25-35 grade de pe mare, si da de nisip la 60 grade, stiti cum se duce ? cit de constant, si cit de tare ..... Asa termice fioroase, ample si in acelasi loc, nu mai sunt alt undeva.
#33
Postat 16 March 2007 - 01:04 PM
vlad1, la 16 Mar 2007, 11:55, a spus:
Filmuletul e fain numai ca:
- aia nu e panta, e faleza - e mai abrupta, artizanala, constanta....
- ala nu e vint, e briza - bate toata ziua, constant, tare, din aceeasi directie si fara turbulente
Pune si ceva cu termica la nisip.
Noi nici macar nu visam asemenea conditii, cind vine aerul la 25-35 grade de pe mare, si da de nisip la 60 grade, stiti cum se duce ? cit de constant, si cit de tare ..... Asa termice fioroase, ample si in acelasi loc, nu mai sunt alt undeva.
- aia nu e panta, e faleza - e mai abrupta, artizanala, constanta....
- ala nu e vint, e briza - bate toata ziua, constant, tare, din aceeasi directie si fara turbulente
Pune si ceva cu termica la nisip.
Noi nici macar nu visam asemenea conditii, cind vine aerul la 25-35 grade de pe mare, si da de nisip la 60 grade, stiti cum se duce ? cit de constant, si cit de tare ..... Asa termice fioroase, ample si in acelasi loc, nu mai sunt alt undeva.
Imi pare rau, doar atata film am momentan...e interesant de incercat la vara un zbor asa la faleza, mai ales ca sunt multe locuri k lumea pe tot litoralul: Costinesti, Vama Veche, 2 Mai...faza cu briza e adevarat bate constant, dar dimineata e dinspre mare, iar seara isi schimba directia, dispre uscat... oricum sunt curenti dinamici k lumea...hai cu termica! ;)
Aceasta postare a fost editata de melsoft: 16 March 2007 - 01:04 PM
#34
Postat 17 March 2007 - 02:23 AM
Da, profilele laminare sunt ok, insa doar la anumite Re, si doar daca sunt executate-intretinute brici. Altfel pot sa aibe calitati sunb cele ale unui turbulent sau semilaminar.
Din orice polara de planor si chiar de avion se vede clar ca viteza minima de infundare se afla putin mai sus de viteza minima de zbor dar in nici un caz la viteza mare! Ar fi caz ideal si spre aia se ocheste insa e imposibil. Babeste: viteza minima de infundare este in mod clar in prima jumatate a ecartului de viteza, iar viteza unde ai finete maxima undeva pe la mijloc spre viteza mare.
Insa daca vorbim de finete maxima discutia se poate lungi putin cu optimizarea ei in functie de viteza pe verticala a masei de aer pe carte o traversezi tu. Din nou babeste: e mai eficient sa zbori cu viteza mare intr-o descendenta, vei pierde mai putina inaltime. Masele de aer sunt ca lifturile: cu cat stai mai mult intr-una care coboara cu atat vei pierde mai multa inaltime, si viceversa. Oricum cu putina experienta in zborul la termica , atunci cand faci salturile intre camine, iti dai seama usor, la ochi, cum sta treaba, nu-i mare filozofie.
Big
Din orice polara de planor si chiar de avion se vede clar ca viteza minima de infundare se afla putin mai sus de viteza minima de zbor dar in nici un caz la viteza mare! Ar fi caz ideal si spre aia se ocheste insa e imposibil. Babeste: viteza minima de infundare este in mod clar in prima jumatate a ecartului de viteza, iar viteza unde ai finete maxima undeva pe la mijloc spre viteza mare.
Insa daca vorbim de finete maxima discutia se poate lungi putin cu optimizarea ei in functie de viteza pe verticala a masei de aer pe carte o traversezi tu. Din nou babeste: e mai eficient sa zbori cu viteza mare intr-o descendenta, vei pierde mai putina inaltime. Masele de aer sunt ca lifturile: cu cat stai mai mult intr-una care coboara cu atat vei pierde mai multa inaltime, si viceversa. Oricum cu putina experienta in zborul la termica , atunci cand faci salturile intre camine, iti dai seama usor, la ochi, cum sta treaba, nu-i mare filozofie.
Big
FROGS CAN FLY!