Modelism - RHC Forum: Plasamentul motorului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Plasamentul motorului influente

#1 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 18 February 2010 - 11:32 AM

Salut. Am si eu o dilema. Daca in incercarea de a urca Cg cat mai mult, plasez motorul aproximativ central intr-o racheta, astfel incat iesirea ajutajului este in interiorul fuselajului la o anumita distanta, ce influenta are acest lucru asupra destinderii gazelor si asupra performantelor generale ale motorului (in ipoteza ca destinderea gazelor arse in ajutaj este perfecta, si fuselajul este protejat termic ).

Multumesc,
Florin
0

#2 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 20 February 2010 - 11:55 AM

E posibil sa ai niste probleme.
Daca undele de soc vor lovi peretii, gazele iti vor eroda izolatia si totul se va duce dreq. Uita-te la primele teste ale motoarelor dual-phase de la sugarshot, au avut aceeasi probleme, crapau carcasele de la prima faza datorita faptului ca mid-bulkhead-u se comporta ca si un ajutaj...a trebuit reproiectat astfel incat gazele care se expandeaza sa nu mai loveasca peretii carcasei primei faze.
Cred ca mai bine ramai cu motorul pus clasi si ajustezi cg din electronica/parasute si eventual ceva pb in varf.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#3 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 04 March 2010 - 07:54 PM

Salut,
revin cu o noua inrebare tot aici ca sa nu deschid alt topic. Este vreo legatura 'empirica' intre culoarea gazelor expulzate din motor si nivelul presiunii din motor?

Intreb asta pentru ca tin minte vag ca am citit pe undeva ca gazele de culoare puternic inchisa indica o presiune mult prea mare in motor, iar o culoare benefica ar fi alb. Ce stiti despre acest lucru?

Multumesc,
Florin

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 04 March 2010 - 07:55 PM

0

#4 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 March 2010 - 10:15 PM

Vezi postareaMr. F, la Mar 4 2010, 07:54 PM, a spus:

am citit pe undeva ca gazele de culoare puternic inchisa indica o presiune mult prea mare in motor, iar o culoare benefica ar fi alb.


Nu stiu ce ai citit tu,poate intensitatea luminoasa a gazelor este determinata de presiunea mai mare sau mai mica in motor.

Culoarea unui corp este determinata de lungimea de unda pe care o emite,determinata la randul ei de agitatia termica,adica de temperatura.
Cu cat temperatura este mai mare,cu atat culoarea emisa este "mai avansata" in spectrul vizibil ROGVAIV.
Culorile aritficiilor de exemplu sunt variate datorita faptului ca diferite elemente au diferite temperaturi de ardere.

Prin urmare,o flacara alba indica o temperatura mare de ardere(indiferent de presiune),in timp ce zaharelul scoate o flacara portocaliu-rosiatica,ceea ce ne indica o temperatura de aprox 1800K(1527C). Cu teoria o putem lungi si la infrarosu,ultraviolet,etc


Am atasat o imagine cu distributia aproximativa a spectrului ROGVAIV in functie de temperatura corpului de emitere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Culoare_Temperatura.png

It's difficult to make things simple!
0

#5 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 05 March 2010 - 11:34 PM

Ai dreptate, dar nu la asta ma refeream. Ceea ce ai spus poate fi aplicat eventual doar asupra flacarii pentru a-i afla temperatura, nu asupra gazelor evacuate din motor.
Eu ma refeream strict la faptul ca o culoare negricioasa a gazelor poate indica o suprapresiune in motor, sau o destindere incompleta a gazelor in ajutaj. Eu inca mai caut articolul complet unde a citit despre asta, dar goagalul nu imi da rezultate.

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 05 March 2010 - 11:34 PM

0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 06 March 2010 - 09:19 PM

Acum inteleg ce ai vrut sa spui,te-ai referit la...fum. Ce am observat eu la combustibilul cu zahar este ca fumul este negricios cand ratia zahar/azotat este mai mare decat cea normala,si mai albicios cand ratia e mai mica.

Fumul mai negru in general este urmarea unei arderi incomplete,stii cand se defecteaza injectoarele la un diesel ce fum negru scoate :rolleyes:
It's difficult to make things simple!
0

#7 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 March 2010 - 09:26 PM

Vezi postareaZen, la Mar 6 2010, 09:19 PM, a spus:

Fumul mai negru in general este urmarea unei arderi incomplete,stii cand se defecteaza injectoarele la un diesel ce fum negru scoate :rolleyes:


Nu neaparat.Culoarea fumului se mai poate schimba si din "ingredientele" motorului asfel se pot colora pentru show in negru sau rosu sau stiu si io in cate culori.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#8 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 06 March 2010 - 09:39 PM

Vezi postareaSkyspy, la Mar 6 2010, 09:26 PM, a spus:

Culoarea fumului se mai poate schimba si din "ingredientele" motorului asfel se pot colora pentru show in negru sau rosu sau stiu si io in cate culori.

Sigur acolo e vorba de un praf colorat,un solid pana la urma "imprastiat" in fum.
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu