Motor pentru navomodel Ce tip de motor sa folosesc?
#1
Postat 01 April 2010 - 09:18 PM
Sunt nou in aceasta bransa si nu prea ma descurc cu electronica, sunt in dilema ce motor sa folosesc am gasit unul pe net cu urmatoarele specificatii:
3A
Nr. NO Load
Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350
Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load
Poate cineva sa ma edifice daca am un astfel de motor si un acumulator Pb 12 V 7 A cat timp imi va funtiona?
Cu stima la toti cei care scriu aici
mail: bill77se@yahoo.se
#3
Postat 04 April 2010 - 07:09 PM
ionica, la Apr 2 2010, 08:13 AM, a spus:
daca il vrei pt o barca dece nu incerci batranul 755
Deoarece are mai multe RPM ceea ce cred ca imi va duce nada mult mai repede fat de 755 asi fi incercat si asta 700 BB cu urmatoarele specificati:
Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 7,2 ... 19,2 V
No-load rpm 11600 min–1
No-load current drain 2 A
Current drain at max. efficiency 12,5 A
Current drain when stalled 43 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 67 mm
Diameter 44 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 350 g
Ideea este ca unul din aceste motoare vor lucra in preche pe un catamaran, ma bucur pentru raspunsul pe care mi lai dat caci asta cautam sa tina cat mai mult, deci daca pe un acumulator Pbacid de 7A tien doua ore atunci pe unul de 12 A cred ca ma va duce 3 - 3,5 ore sau?
Multumesc si
CRISTOS A INVIAT Snanatate, lumina si liniste in suflet la toti cei care scriu aici.
mail: bill77se@yahoo.se
#6
Postat 07 April 2010 - 11:38 PM
Am dezmembrat o bormasina si am gasit un motor rs-555 care scrie cu pe el 9.6 V dar din ce am citit modelul asta mere si pe 12 v .. acuma intreb,... e nevoie sa investesc intr'un nou motor sau e bun si asta pt o navo de plantat?
#7
Postat 08 April 2010 - 04:12 PM
stelian, la Apr 8 2010, 02:46 PM, a spus:
de accord cu tine dar daca te uiti la detalile lui 755:
Voltaj: 7.2 - 18 V
Nr. celule: 6 - 15 NiCd/ NiMH
Curent nominal : 5.1 A (masurat la 12V)
Curent maxim: 10 A (pentru 60 sec - la 12V)
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru ax: 5 mm
Lungime ax: 14 mm
Masa: 286 g
Lungime: 60 mm
Diametru in zona periilor: 42.2 mm
Diametru pe inelul de flux: 46 mm
si la acest motor :
3A
Part Nr. NO Load
775_ Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350
Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load
consum mai mic si viteza mai mare nui asa?
Cu stima
mail: bill77se@yahoo.se
#8
Postat 08 April 2010 - 04:55 PM
1. in gol la 18V
22000rpm-3A
2.la maximul de eficienta la 18V
18700rpm-15.75A
3. ax blocat-110A
Astea find datele unde este consumul mai mic?Ca putere 755/40 are 160W iar ala al tau 198W iar pretul este dublu.
Aceasta postare a fost editata de cata2: 08 April 2010 - 05:03 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#9
Postat 08 April 2010 - 05:00 PM
Bill, la Apr 8 2010, 05:12 PM, a spus:
Voltaj: 7.2 - 18 V
Nr. celule: 6 - 15 NiCd/ NiMH
Curent nominal : 5.1 A (masurat la 12V)
Curent maxim: 10 A (pentru 60 sec - la 12V)
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru ax: 5 mm
Lungime ax: 14 mm
Masa: 286 g
Lungime: 60 mm
Diametru in zona periilor: 42.2 mm
Diametru pe inelul de flux: 46 mm
si la acest motor :
3A
Part Nr. NO Load
775_ Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350
Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load
consum mai mic si viteza mai mare nui asa?
Cu stima
Nu....
Consum mai mic=putere mai mica-puterea unui motor este data de curentul consumat,daca consuma putin are si putere mica.
Turatie mare=cuplu mic-2 motoare cu acelasi consum dar turatii diferite vor avea cupluri diferite,adica cel cu turatie mare va merge cu o elica maxima mai mica decat cea folosita de cel cu turatie mica.In practica motoarele cu turatie mica au un randament mai mare decat cele cu turatie mare.La turatii mari alunecarea creste.
Aceasta postare a fost editata de amador: 08 April 2010 - 05:00 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#10
Postat 08 April 2010 - 05:04 PM
Noroc am mers editul sa ma corectez
Aceasta postare a fost editata de cata2: 08 April 2010 - 05:06 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#11
Postat 09 April 2010 - 12:35 AM
cata2, la Apr 8 2010, 04:55 PM, a spus:
1. in gol la 18V
22000rpm-3A
2.la maximul de eficienta la 18V
18700rpm-15.75A
3. ax blocat-110A
Astea find datele unde este consumul mai mic?Ca putere 755/40 are 160W iar ala al tau 198W iar pretul este dublu.
De aceea am si postat aici aceasta intrebare eu vreau sa contruiesc un catamaran care sa mearga cu aproximativ 1,2 -1,8 m/s si de aceea am intrebat aici vreau sa folosesc acumulatori Pbacid de 12 A. Ma intreb cat mar tine daca asi folosi 755/40 sau poate 700/ 13T
Cu stima
mail: bill77se@yahoo.se
#12
Postat 09 April 2010 - 06:25 AM
Spre exemplu la o barca de viteza dupa ce m-am complicat cu 2 motoare ,2 reg si 2 acumulatori NiMh,am trecut-o pe un singur motor brushless de putere mai mare si cu acum. cu LiPo, obtinand o barca mai usoara ,mai rapida si consum mai mic,plus ca era mai manevrabila.(Daca iti iei un Porshe nu te uiti la consum,dar mergi repede si daca vrei sa consumi putin atunci iti iei un scuter).
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#13
Postat 09 April 2010 - 09:43 AM
Bill, la Apr 9 2010, 01:35 AM, a spus:
Cu stima
un singur 755 iti asigura viteza dorita de tine.
depinde de forma si dimensiunile catamaranului,
depinde si de elice,si de multi alti factori.
T13 consuma mult,
are turatie foarte mare si trebuie centrat perfect,
altfel ai sansa sa-ti dezmembreze barca sau macar sa-ti distruga axul.
vorbesc din experienta.
#14
Postat 09 April 2010 - 09:56 PM
SPEED 700 BB TURBO 12 V
Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 7,2 ... 19,2 V
No-load rpm 11600 min–1
No-load current drain 2 A
Current drain at max. efficiency 12,5 A
Current drain when stalled 43 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 67 mm
Diameter 44 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 350 g
Daca folosesti cael 700 cat este consumul ca sa stiu ce acumulatori cumpar eu oricum mam gandit la 12 A
Multumesc mult pentru raspuns
mail: bill77se@yahoo.se
#15
Postat 09 April 2010 - 10:24 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#16
Postat 10 April 2010 - 10:55 AM
cata2, la Apr 9 2010, 10:24 PM, a spus:
Uite cam asa arata navomodelul numai ca partea de deasupra este schimbata, de plantat ma rog nu stiu daca cu picapul pus sau nu, ma rog ideea este daca sa pun acumulatari de 12A sau mai mari ma refer sa ma tina 24 h cu de exemplu 20 de plantari sau ceva asemanator. Greutatea barci cred ca ajunge la 8 Kg goala, iar asi dori sa folosesc elice de 50 mm deoarece le am deja.
Multumesc pentru raspuns
Aceasta postare a fost editata de Bill: 10 April 2010 - 10:58 AM
mail: bill77se@yahoo.se
#18
Postat 10 April 2010 - 01:06 PM
cata2, la Apr 10 2010, 12:53 PM, a spus:
Desigur sorry am uitat ca sa le postez, intrebarea este: elicea o stim este 50 mm dar sa merg pe 755 sau 700 schimbarea de mers se face din vtail.
Aceasta postare a fost editata de Bill: 10 April 2010 - 01:09 PM
mail: bill77se@yahoo.se
#20
Postat 10 April 2010 - 02:11 PM
cata2, la Apr 10 2010, 01:12 PM, a spus:
ideea este ca in fiecare picior al catamaranului va sta cate un acumulator pentru balast si portabilitatea. de aceea am gandito asa
deci imi recomanzi 755 in loc de 700
mail: bill77se@yahoo.se
#22
Postat 10 April 2010 - 07:13 PM
cata2, la Apr 10 2010, 02:26 PM, a spus:
Sti nimeni nu imi spune concret cat ma va tine acumulatori de 12A cu motoarele 755 dar si cu 700 da il fac pentru plantat dar am avut un carponaizer pe care i lam dat unui prieten ca ma plictiseam pana ducea firele.
Ma poti ajuta cu consumul?
mail: bill77se@yahoo.se
#23
Postat 10 April 2010 - 08:17 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#24
Postat 10 April 2010 - 09:25 PM
cata2, la Apr 10 2010, 08:17 PM, a spus:
Merci mult crezi ca mai este necesar sa fac racire la motoare si regulatoare? Daca da imi poti recomanda de unde pot cumpara teava de cupru pentru racire asa cum am vazut aici ca au facut si ceilalti.
mail: bill77se@yahoo.se
#25
Postat 10 April 2010 - 11:24 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#27
Postat 13 April 2010 - 08:21 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#28
Postat 13 April 2010 - 09:13 PM
cata2, la Apr 13 2010, 08:21 PM, a spus:
Nu este nici-o problema fiecare scrie cand are timp nu :rolleyes:
Da sunt din Bucuresti locuiesc in zona Dristor, ;) nu nu este secret am omis doar atat :)
mail: bill77se@yahoo.se