Modelism - RHC Forum: Motor pentru navomodel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor pentru navomodel Ce tip de motor sa folosesc?

#1 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 01 April 2010 - 09:18 PM

Dragi prieteni,

Sunt nou in aceasta bransa si nu prea ma descurc cu electronica, sunt in dilema ce motor sa folosesc am gasit unul pe net cu urmatoarele specificatii:

3A
Nr. NO Load
Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350

Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load


Poate cineva sa ma edifice daca am un astfel de motor si un acumulator Pb 12 V 7 A cat timp imi va funtiona?

Cu stima la toti cei care scriu aici
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#2 Useril este offline   ionica 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 04-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bihor alesd

Postat 02 April 2010 - 08:13 AM

cam 2 ore
daca il vrei pt o barca dece nu incerci batranul 755
0

#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 04 April 2010 - 07:09 PM

Vezi postareaionica, la Apr 2 2010, 08:13 AM, a spus:

cam 2 ore
daca il vrei pt o barca dece nu incerci batranul 755



Deoarece are mai multe RPM ceea ce cred ca imi va duce nada mult mai repede fat de 755 asi fi incercat si asta 700 BB cu urmatoarele specificati:
Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 7,2 ... 19,2 V
No-load rpm 11600 min–1
No-load current drain 2 A
Current drain at max. efficiency 12,5 A
Current drain when stalled 43 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 67 mm
Diameter 44 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 350 g
Ideea este ca unul din aceste motoare vor lucra in preche pe un catamaran, ma bucur pentru raspunsul pe care mi lai dat caci asta cautam sa tina cat mai mult, deci daca pe un acumulator Pbacid de 7A tien doua ore atunci pe unul de 12 A cred ca ma va duce 3 - 3,5 ore sau?

Multumesc si

CRISTOS A INVIAT Snanatate, lumina si liniste in suflet la toti cei care scriu aici.
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#4 Useril este offline   cricri_pescar68 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 401
  • Inregistrat: 16-November 09
  • Gender:Male

Postat 05 April 2010 - 07:16 PM

salut bill unde gasesc motorul asta si cat costa?
0

#5 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 06 April 2010 - 04:25 PM

Vezi postareacricri_pescar68, la Apr 5 2010, 07:16 PM, a spus:

salut bill unde gasesc motorul asta si cat costa?


Despre care motor intrebi, primul in descriere sau al doilea?
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#6 Useril este offline   tetaNOS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 13-July 08

Postat 07 April 2010 - 11:38 PM

am scris aici sa nu mai deschid alt topic..
Am dezmembrat o bormasina si am gasit un motor rs-555 care scrie cu pe el 9.6 V dar din ce am citit modelul asta mere si pe 12 v .. acuma intreb,... e nevoie sa investesc intr'un nou motor sau e bun si asta pt o navo de plantat?
"Think globally, act locally"
0

#7 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 08 April 2010 - 04:12 PM

Vezi postareastelian, la Apr 8 2010, 02:46 PM, a spus:

755/40 de la si,,,,,,ra !


de accord cu tine dar daca te uiti la detalile lui 755:

Voltaj: 7.2 - 18 V
Nr. celule: 6 - 15 NiCd/ NiMH
Curent nominal : 5.1 A (masurat la 12V)
Curent maxim: 10 A (pentru 60 sec - la 12V)
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru ax: 5 mm
Lungime ax: 14 mm
Masa: 286 g
Lungime: 60 mm
Diametru in zona periilor: 42.2 mm
Diametru pe inelul de flux: 46 mm

si la acest motor :

3A
Part Nr. NO Load
775_ Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350

Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load

consum mai mic si viteza mai mare nui asa?

Cu stima
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#8 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 08 April 2010 - 04:55 PM

Tati nu ne baga in ceata,am cautat si eu motorul ala si in primul rand nu este un motor pt modelism.Chiar daca este puternic nu este facut sa mearga timp indelungat si uite si niste date de catalog pt el:
1. in gol la 18V
22000rpm-3A
2.la maximul de eficienta la 18V
18700rpm-15.75A
3. ax blocat-110A
Astea find datele unde este consumul mai mic?Ca putere 755/40 are 160W iar ala al tau 198W iar pretul este dublu.

Aceasta postare a fost editata de cata2: 08 April 2010 - 05:03 PM

tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#9 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 08 April 2010 - 05:00 PM

Vezi postareaBill, la Apr 8 2010, 05:12 PM, a spus:

de accord cu tine dar daca te uiti la detalile lui 755:

Voltaj: 7.2 - 18 V
Nr. celule: 6 - 15 NiCd/ NiMH
Curent nominal : 5.1 A (masurat la 12V)
Curent maxim: 10 A (pentru 60 sec - la 12V)
Turatie: 5600 - 8400 rpm
Diametru ax: 5 mm
Lungime ax: 14 mm
Masa: 286 g
Lungime: 60 mm
Diametru in zona periilor: 42.2 mm
Diametru pe inelul de flux: 46 mm

si la acest motor :

3A
Part Nr. NO Load
775_ Un U N0 I0 Weight
[V] [V] [rpm] [A] [g]
8013F 12 6...12 22000 3,00 350

Un = Rated Voltage, U = Operating Voltage, N0 = NO-Load-Speed, I0 = Current-NO-Load

consum mai mic si viteza mai mare nui asa?

Cu stima

Nu....
Consum mai mic=putere mai mica-puterea unui motor este data de curentul consumat,daca consuma putin are si putere mica.
Turatie mare=cuplu mic-2 motoare cu acelasi consum dar turatii diferite vor avea cupluri diferite,adica cel cu turatie mare va merge cu o elica maxima mai mica decat cea folosita de cel cu turatie mica.In practica motoarele cu turatie mica au un randament mai mare decat cele cu turatie mare.La turatii mari alunecarea creste.

Aceasta postare a fost editata de amador: 08 April 2010 - 05:00 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#10 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 08 April 2010 - 05:04 PM

M-am scrantit la creieri,in loc de `O` pun `A`.De ce oare? :)
Noroc am mers editul sa ma corectez

Aceasta postare a fost editata de cata2: 08 April 2010 - 05:06 PM

tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#11 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 09 April 2010 - 12:35 AM

Vezi postareacata2, la Apr 8 2010, 04:55 PM, a spus:

Tati nu ne baga in ceata,am cautat si eu motorul ala si in primul rand nu este un motor pt modelism.Chiar daca este puternic nu este facut sa mearga timp indelungat si uite si niste date de catalog pt el:
1. in gol la 18V
22000rpm-3A
2.la maximul de eficienta la 18V
18700rpm-15.75A
3. ax blocat-110A
Astea find datele unde este consumul mai mic?Ca putere 755/40 are 160W iar ala al tau 198W iar pretul este dublu.


De aceea am si postat aici aceasta intrebare eu vreau sa contruiesc un catamaran care sa mearga cu aproximativ 1,2 -1,8 m/s si de aceea am intrebat aici vreau sa folosesc acumulatori Pbacid de 12 A. Ma intreb cat mar tine daca asi folosi 755/40 sau poate 700/ 13T


Cu stima
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#12 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 09 April 2010 - 06:25 AM

Viteza mai mare.consum mai mare.Cu 755/40 obtii cunsum mai mic,iar cu 700/13T o sa ai viteza mai mare.Eu persomal nu sunt adeptul folosirii a doua motoare pt ca sunt multe lucruri complicate ce trebuiesc rezolvate si costul este mai mare.
Spre exemplu la o barca de viteza dupa ce m-am complicat cu 2 motoare ,2 reg si 2 acumulatori NiMh,am trecut-o pe un singur motor brushless de putere mai mare si cu acum. cu LiPo, obtinand o barca mai usoara ,mai rapida si consum mai mic,plus ca era mai manevrabila.(Daca iti iei un Porshe nu te uiti la consum,dar mergi repede si daca vrei sa consumi putin atunci iti iei un scuter).
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#13 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 09 April 2010 - 09:43 AM

Vezi postareaBill, la Apr 9 2010, 01:35 AM, a spus:

De aceea am si postat aici aceasta intrebare eu vreau sa contruiesc un catamaran care sa mearga cu aproximativ 1,2 -1,8 m/s si de aceea am intrebat aici vreau sa folosesc acumulatori Pbacid de 12 A. Ma intreb cat mar tine daca asi folosi 755/40 sau poate 700/ 13T


Cu stima


un singur 755 iti asigura viteza dorita de tine.
depinde de forma si dimensiunile catamaranului,
depinde si de elice,si de multi alti factori.

T13 consuma mult,
are turatie foarte mare si trebuie centrat perfect,
altfel ai sansa sa-ti dezmembreze barca sau macar sa-ti distruga axul.
vorbesc din experienta.
si totusi se invirte !
0

#14 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 09 April 2010 - 09:56 PM

OK Great Boys forma catamaranului este ca in fiecare picior de al lui intra un acumulator si motor este ceva in genul lui Thor care se construia la Timisoara. Dar nici acesta nu credeti ca ar fii bun este putin mai scumput dar poate merita:

SPEED 700 BB TURBO 12 V
Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 7,2 ... 19,2 V
No-load rpm 11600 min–1
No-load current drain 2 A
Current drain at max. efficiency 12,5 A
Current drain when stalled 43 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 67 mm
Diameter 44 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 350 g

Daca folosesti cael 700 cat este consumul ca sa stiu ce acumulatori cumpar eu oricum mam gandit la 12 A


Multumesc mult pentru raspuns
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#15 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 09 April 2010 - 10:24 PM

Nu stiu barca aceia.Consum la motorul ala depinde (forma, greutate daca plantezi cu pickapul pus sau nu)Spre exemplu la una din barcile mele ( vezi foto)2.8kg acc 8.4V 3300mA NiMh elice 40mm 2 pale mergea la 7 plantari la 200m( 7X 2X200=2.8km),iar la alta mai mare de 6kg acelasi motor dar baterie 12V 9A elice 50mm 3 pale la viteza maxima fara oprire 45min,dupa care a inceput sa oboseasca(app 1.5m/sX2700s=4.05km,fara boabe si gute dupa ia).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografii_0011.jpg

tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#16 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 10 April 2010 - 10:55 AM

Vezi postareacata2, la Apr 9 2010, 10:24 PM, a spus:

Nu stiu barca aceia.Consum la motorul ala depinde (forma, greutate daca plantezi cu pickapul pus sau nu)Spre exemplu la una din barcile mele ( vezi foto)2.8kg acc 8.4V 3300mA NiMh elice 40mm 2 pale mergea la 7 plantari la 200m( 7X 2X200=2.8km),iar la alta mai mare de 6kg acelasi motor dar baterie 12V 9A elice 50mm 3 pale la viteza maxima fara oprire 45min,dupa care a inceput sa oboseasca(app 1.5m/sX2700s=4.05km,fara boabe si gute dupa ia).

Uite cam asa arata navomodelul numai ca partea de deasupra este schimbata, de plantat ma rog nu stiu daca cu picapul pus sau nu, ma rog ideea este daca sa pun acumulatari de 12A sau mai mari ma refer sa ma tina 24 h cu de exemplu 20 de plantari sau ceva asemanator. Greutatea barci cred ca ajunge la 8 Kg goala, iar asi dori sa folosesc elice de 50 mm deoarece le am deja.

Multumesc pentru raspuns

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b13.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bill: 10 April 2010 - 10:58 AM

tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#17 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 April 2010 - 12:53 PM

O poza din spate?
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#18 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 10 April 2010 - 01:06 PM

Vezi postareacata2, la Apr 10 2010, 12:53 PM, a spus:

O poza din spate?

Desigur sorry am uitat ca sa le postez, intrebarea este: elicea o stim este 50 mm dar sa merg pe 755 sau 700 schimbarea de mers se face din vtail.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spate1.jpg
  • Imagine atasata: lateral1.jpg
  • Imagine atasata: cu_elici_montate.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bill: 10 April 2010 - 01:09 PM

tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#19 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 April 2010 - 01:12 PM

755/40 si vei face minuni.Incearca constructia doar cu un acumulator.

Aceasta postare a fost editata de cata2: 10 April 2010 - 01:15 PM

tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#20 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 10 April 2010 - 02:11 PM

Vezi postareacata2, la Apr 10 2010, 01:12 PM, a spus:

755/40 si vei face minuni.Incearca constructia doar cu un acumulator.

ideea este ca in fiecare picior al catamaranului va sta cate un acumulator pentru balast si portabilitatea. de aceea am gandito asa
deci imi recomanzi 755 in loc de 700
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#21 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 April 2010 - 02:26 PM

Daca il faci pt plantat da ,daca il faci sa te joci cu el atunci viteza mare data de 700 13T isi v-a spune cuvantul.
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#22 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 10 April 2010 - 07:13 PM

Vezi postareacata2, la Apr 10 2010, 02:26 PM, a spus:

Daca il faci pt plantat da ,daca il faci sa te joci cu el atunci viteza mare data de 700 13T isi v-a spune cuvantul.


Sti nimeni nu imi spune concret cat ma va tine acumulatori de 12A cu motoarele 755 dar si cu 700 da il fac pentru plantat dar am avut un carponaizer pe care i lam dat unui prieten ca ma plictiseam pana ducea firele.

Ma poti ajuta cu consumul?
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#23 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 April 2010 - 08:17 PM

viteza vei avea destula cu 755/40(daca nu este suficienta pt tine pune elice de 60)consumul v-a fii la jumatate fata de 700/13Tsau chiar mai putin si nici nu fortezi regulatoarele(daca te decizi la 700/13T atunci sa pui tub portelice cu rulmenti)
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#24 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 10 April 2010 - 09:25 PM

Vezi postareacata2, la Apr 10 2010, 08:17 PM, a spus:

viteza vei avea destula cu 755/40(daca nu este suficienta pt tine pune elice de 60)consumul v-a fii la jumatate fata de 700/13Tsau chiar mai putin si nici nu fortezi regulatoarele(daca te decizi la 700/13T atunci sa pui tub portelice cu rulmenti)

Merci mult crezi ca mai este necesar sa fac racire la motoare si regulatoare? Daca da imi poti recomanda de unde pot cumpara teava de cupru pentru racire asa cum am vazut aici ca au facut si ceilalti.
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#25 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 April 2010 - 11:24 PM

Racirea te v-a salva de multe neplaceri.Serpentinele pt motor cred ca sunt mai bune cele cumparate(sunt aplatizate pe interior si au suprafata de contact mai mare) Nu lasa regulatorele calde ca nu`i bine.
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#26 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 11 April 2010 - 06:46 PM

Merci mult pentru indrumari atunci am sa renunt la elicea de 50 mm si am sa comand de 60 mm crezi ca gasesc aici pe forum un sytem de racire pentru regulatoare?
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#27 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 April 2010 - 08:21 PM

Scuze pt ca nu ti-am raspuns mai repede.Elici de 60 mai am eu cateva.Racire la regulator iti pot face si eu , dar din pacate nu se vede de unde esti ( este secret?) . Daca esti din Bucuresti te pot ajuta cu multe. Nu cer renumeratie pt ninic .
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#28 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 13 April 2010 - 09:13 PM

Vezi postareacata2, la Apr 13 2010, 08:21 PM, a spus:

Scuze pt ca nu ti-am raspuns mai repede.Elici de 60 mai am eu cateva.Racire la regulator iti pot face si eu , dar din pacate nu se vede de unde esti ( este secret?) . Daca esti din Bucuresti te pot ajuta cu multe. Nu cer renumeratie pt ninic .


Nu este nici-o problema fiecare scrie cand are timp nu :rolleyes:
Da sunt din Bucuresti locuiesc in zona Dristor, ;) nu nu este secret am omis doar atat :)
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

#29 Useril este offline   cata2 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 643
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 13 April 2010 - 09:37 PM

Daca pot sa te ajut fizic cu ceva atunci nr meu secret de telefon este 0765940409
tel . 0765940409

Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
0

#30 Useril este offline   Bill 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 12-May 09
  • Gender:Male

Postat 14 April 2010 - 12:51 PM

Vezi postareacata2, la Apr 13 2010, 09:37 PM, a spus:

Daca pot sa te ajut fizic cu ceva atunci nr meu secret de telefon este 0765940409

Salut cata tu folosesti YM am incercat sa te adaug acolo.
tel: 0767 488 406
mail: bill77se@yahoo.se
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu