Router CNC...de la capat !
#31
Postat 13 April 2010 - 10:30 PM
O sa ma mai joc cu microswitch-urile alea ...sa vad unde ajung ...daca nu scap de zgomot , o sa-i dau cateva ciocane si gata ( sa-l ia dracii de controler )
Cya , ma duc sa ma culc ... Maine am de facut 400 de Km ... abia de joi pot sa mai intru in atelier ...mi-a luat nevasta-mea cheile , ca altfel ...
#32
Postat 13 April 2010 - 10:31 PM
La unele reglajul se face continuu cu un semireglabil, la altele e ca pe placa ta. Stiu de la cei de la care am mai cumparat ca e cel mai des problema de tensiune de alimentare si curent reglat (restul fiind fixe).
Ca sa nu para ca dau sfaturi (astea le astept de la cei care au facut controlere ca ei stiu despre ce-i vorba exact) iti zic ce am intalnit eu. Plecand cu curentul de la zero, nu are cuplu, cresti curentul creste si cuplul, ajungi intr-o zona in care motorul incepe sa scoata sunete (acel tiuit enervant uneori) si depasesti acea zona. Daca cresti curentul in continuare dupa o anumita limita controlerul intra in protectie si-l reduce la zero. Trebuie sa o iei de la capat cu reglarea ca reglajul nu este cel potrivit. Stiu ca gasesti o zona in care motorul functioneaza bine. La majoritatea zona aia este dupa ce inceteaza tiuitul pana intra in protectie controlerul. Pe undeva in acest interval intervine si problema cu temperatura motorului, ca va creste exagerat, cu riscul arderii lui.
Asa ca ramane zona de dupa tiuit pana acolo unde motorul nu este prea fierbinte.
La unele controlere intervalul asta desi reglarea e pe semireglabil, este extrem de mic si este greu de gasit, la altele e loc destul. Adica exista posibilitatea sa ai motorul liniistit dar sa intri prea repede in protectie si nu ai loc de "joaca". Am gasit si curse de ordinul a 1-2 grade...
Cred ca la SW-uri trebuie gasita valoarea optima (presupun ca sunt cateva disponibile in lista) astfel incat motorul sa nu scoata nici un fel de sunete. sa nu soliciti termic motorul sau placa. Ar trebui gasita undeva punerea in functiuneca de regula se explica bine cum se face. Nu mai stiu daca exista si drivere care au zona aia "non-resonant region" cum scrie acolo, inainte de tiuit. Majoritatea stiu ca au dupa el.
Problema nasoala e ca reglajul asta e diferit in functie de fiecare tensiune de alimentare. Adica zona se schimba in functie de tensiunea de alimentare. In cel mai rau caz incearca sa reglezi curentul si pentru alta tensiune. Cel mai fain e ca probezi totul cu o sursa reglabila cu afisaj unde vezi si tensiunea si curentul. Dupa ce afli pozitia optima pentru switchuri, treci pe o sursa fixa apropiata ca cea pe care ai facut reglajul.
Parerea mea, nu stiu sigur daca e bine. Asteapta sa intre cei care au construit drivere ca sunt cativa si stiu sigur ca ei cunosc bine problema.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2010 - 10:41 PM
Telefon: 0721 385365
#33
Postat 13 April 2010 - 10:43 PM
curentul se regleaza din dipswitchurile 1 si 2 pe fiecare axa in parte. Se seteaza conform specificatiilor motorului.
De fapt ce ar fi trebuit sa spuna chinezul cu procentele alea, ar fi trebuit sa fie : niste valori in amperi 0.75A , 1.5A, 2.25A, 3A, dar tot el isi da peste mana :
"*Attention: This driver is the 1.5A-3A version, it's specially designed for stepper motors with rated current from 1.5A to 3A, it's NOT compatible with stepper motors with rated current below 1.5A or above 3A!
If the rated current your stepper motors is below 1.5A, you can choose the 0.5A-2.5A version!"
Deci varianta cu 25% nu ar trebui selectata :rolleyes:
#34
Postat 13 April 2010 - 11:07 PM
Si in cealalta poza, in partea de sus e o lista cu valorile curentului reglat. Nu sunt multe, dar s-ar gasi ceva pe acolo.
Cu o valoare aleasa, as modifica tensiunea pana as gasi varianta optima legata de zgomot. Daca motoarele nu-s identice s-ar putea sa fie necesar un compromis, in functie de comportamentul motoarelor.
Nu stiu, nu-s electronist. La driverele pe care le-am avut, a fost din reglarea curentului (uneori si a tensiunii, pentru ceva optim).
PS. Vad ca pozele au aparut in ordine inversata, nu e grav.
Driverul pozat e al meu, dar nu l-am pus in functiune si nu stiu daca nu cumva voi avea aceeasi problema... Cred ca asa voi face, voi alege o setare si voi modifica tensiunea. Avantajul e ca ca aici sunt independente si pot face asta, dezavantajul e ca va trebui sa merg cu sursa unica de tensiune, nu-i rentabil sa am 3 separate daca nu ma descurc altfel.
De fapt la mine nu-i grava problema ca sunt cam surd si aparent nu ma deranjeaza zgomotul ala. Pe langa cum face ala de frezare, asta de la steppere ar fi Clayderman.
Posibil ca procentele alea de 25%, 50%... sunt pentru intervalul precizat, intre 1,5 si 3A. Mai mult la deruteaza ca apare 100% si apoi full curent, ca si cum n-ar fi tot aia. Posibil ca nu e cum am zis eu :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2010 - 11:22 PM
Telefon: 0721 385365
#35
Postat 15 April 2010 - 09:07 PM
Inca nu stiu ce motor vrea clientul pe masina , asa ca mount-ul de motor mai asteapta ...
Am miscat-o , merge corect , fara probleme . Cursele utile au iesit : 700mm pe X , 400mm pe Y , 120mm pe Z .
Alinierea a fost usoara , am avut noroc si mi-a iesit din prima ... doar tramming-ul motorului trebuie sa-l corectez ( un shim de 0.15mm) .
Fara motor , nu pot sa testez cum lucreaza inca , dar am sperante mari ...
Cam asta ar fi si cu proiectul asta ... O sa incep alta masina , un pic mai mica ... sine NSK LY20 , suruburi RM1605 pe toate axele ... inca
nu am client , dar sper s-o " marit " rapid ... am nevoie de ceva banuti pentru materiale ...
................
#37
Postat 17 April 2010 - 05:51 PM
sabinescu2006, la Apr 17 2010, 04:23 PM, a spus:
Placa aia are 622mm x 150mm x 9.52mm(3/8in) . Nu pot sa dau un pret la dimensiunile astea... placile mele au 750mm x 250mm , daca tai din
placa cat ai tu nevoie , raman cu niste straifuri inutilizabile ... placa intreaga costa in jur de 90-95USD . Cel putin atat ma costa pe mine
sa o aduc ... si nu prea-mi convine sa-l dau ...se gaseste greu , si e si mai greu de adus ... Nu cred ca as vinde o placa sub 150 ...
Asta e , sorry ...
#38
Postat 18 April 2010 - 08:23 AM
#39
Postat 18 April 2010 - 09:30 PM
aluminiu MIC-6 , etc . Controler cu drivere separate pe fiecare axa ( 4.2Amp ) , alimentare 36V/10Amp + break-out board .
..........................
Aceasta postare a fost editata de katran: 18 April 2010 - 09:32 PM
#42
Postat 20 April 2010 - 09:37 PM
Motorel, la Apr 20 2010, 10:21 PM, a spus:
Teoretic da ... numai ca trebuie rectificate capetele ... nu stiu cine ar putea s-o faca ... sinele sunt facute dintr-un material destul de dur ...
Imbinarea trebuie sa fie perfecta , altfel ai probleme ...
#43
Postat 21 April 2010 - 10:25 AM
katran, la Apr 18 2010, 10:30 PM, a spus:
aluminiu MIC-6 , etc . Controler cu drivere separate pe fiecare axa ( 4.2Amp ) , alimentare 36V/10Amp + break-out board .
..........................
Salut Gabi!
Imi protejezi dreptul de preemtiune? :rolleyes:
Sal,
MS
#44
Postat 21 April 2010 - 08:15 PM
Mihai Stancu, la Apr 21 2010, 11:25 AM, a spus:
Imi protejezi dreptul de preemtiune? :)
Sal,
MS
Sigur... daca esti realmente interesat ... tocmai am terminat cealalta masina , vine clientul duminica s-o ia ... asa ca
pot incepe lucrul la asta noua ... astept setul de sine ( Xsi Y ) , sper sa apara curand , oricum , am la ce lucra ( frame , axa Z , componente aluminiu ) .
Vorbim ...
#45
Postat 22 April 2010 - 09:12 AM
-are rost sa pun cate 2 rulmenti la ambele capete?
-ar fi bine ca lagarele sa aibe si siguranta pentru rulmenti pe langa piulita de strangere pe surub?
ms !o zi buna in cotinuare! :D
#46
Postat 22 April 2010 - 11:42 AM
sabinescu2006, la Apr 22 2010, 10:12 AM, a spus:
-are rost sa pun cate 2 rulmenti la ambele capete?
-ar fi bine ca lagarele sa aibe si siguranta pentru rulmenti pe langa piulita de strangere pe surub?
ms !o zi buna in cotinuare! :D
Exact asa cum ai spus ... doi rulmenti ( radiali-axiali ) la motor , pentru eliminarea jocurilor axiale , si un rulment chior ( radial ) la celalalt capat
pentru sustinere ... cei doi rulmenti de la capatul motor se monteaza cap in cap , iar cu ajutorul piulitei se face preload-ul ... ( se elimina backlash-ul )
Este necesara o contra piulita , uneori se slabeste piulita principala si apar jocuri ... sau piulita principala are sistem de franare ( blocare pe pozitie ) .
Siguranta ar fi necesara la capatul de sustinere ( unde ai un singur rulment ) , in cazul in care iese rulmentul ... Eu pun rulmentul ala cu presa , asa ca
nu mai misca , prin urmare nu are nevoie de siguranta ( care implica o prelicrare suplimentare a capatului surubului ...)
Presupun ca stii ce sunt rulmentii radiali axiali si cum se monteaza ( pereche ) ...
In poza e reprezentat un ansamblu surub / piulita / blocuri rulment . Blocul care inghite rulmentii radiali-axiali are un mic guler ( cu rosu.. ) ,
ala e tot chichirezul ... in el se face preload-ul ... mare grija la gaurile de rulmenti ... daca nu sunt coaxiale , esti in pom ...
sper ca te-am lamurit ... daca nu , spune ce si cum , poate reusesc data viitoare ...
#47
Postat 22 April 2010 - 11:58 AM
Blocul e proiectat sa accepte rulmenti cu diametrul exterior de 32mm ( nu stiu seria ) , si diamentrul interior de 10mm ...se monteaza
cap in cap ( in pozitia corecta , altfel , la strangerea piulitei , nu se elimina backlash-ul ...)
........................
#49
Postat 22 April 2010 - 07:32 PM
2 rulmenti radiali axiali la un capat, pentru lungimi mici ale surubului.(un capat fixat)
2 rulmenti radiali axiali la un capat si un rulmet radial la celalalt cea mai utilizata.(un capat fixat si unul sprijinit)
2 rulmenti radiali axiali la un capat si 2 rulmenti radiali axiali la celalat capt. (Fixat fixat). Asigura cea mai mare turatie critica la aceeasi lungime insa necesita conditii speciale de montaj.
Montarea rulemtior radiali axiali se poate face: In "O" asa cum a prezentat katran solutie folosita de isel.
Sau in X asa cum ii monteaza Thk, nsk etc
Difernta exacta din punct de vedere teoretic nu o stiu in cazul suruburilor cu bile, la reductore de exeplu pentru pinoane concie prinse in consola sa prefera prinderea in "O" iar pentru rotile dintate conice aflate intre rulmenti se prefera prinderea in "x". Drectiile de aplicare a pretensionarii se intersecteaza mai aproape de punctul de aplicare al incarcarilor.
Pentru suruburile cu bile unele din diferentele de executie tehnologica intre cele doua solutii sunt: La prindere in "O" principala problema este executia celor doua diametre pentru rulmet in corespondenta. Executia lor se face din doua prinderi si centrarea este o etapa cruciala pestru calitatea lagarului. Avantjul principal este sinplitatea corpul lagarului este dintr-o singura bucata.
La cel in "X" ambi rulmeti monteaza pe acelasi diametru care se poate executa mult mai usor precis. Dezavantaj necesita mai multe piese minim 3, carcasa, capacul si o bucsa distantier.
Pentru ambele solutii ar mai fi necesare niste etansari, iar strangerea sa se faca cu o piulita cu posibilitatea de blocare(de cele mai multe ori cu un stift filetat).
Pentru capatul celalalt daca se foloseste un singur rulemt radial cu bile sau cu ace atunci cand este necesara reducerea inaltimii lagarului.
Rulmentul este fixat pe capatul surubului cu un inel de siguranta iar in carcasa rulemntul are posibilitatea sa se deplaseze. Acest montaj permite preluara dilatrailor termice ale surubului.
Rulmentul se mai poate monta cu strangere pe surub, ina acest caz nemaifiind necesar inelul elastic, aceasta solutie o folosesc cei de la isel si se poate aplica numai in cazul in care fie producatorul prelucraza surubul pentru un astfel de montaj fie iti prelucrezi singur capaetele de surub.
La proiectarea carcaselor de rulmenti trebuie avuta mare grija la tolerante si prevazute corespunzator in functie de ce se vrea sa se obtina fie un ajustaj alunecator fie unul cu strangere.
Aceasta postare a fost editata de katalinhr: 22 April 2010 - 07:34 PM
#52
Postat 15 November 2010 - 09:55 PM
folosit pana acum reductoare ... am preferat sa folosesc motoare mai puternice ... Arata bine , oricum ... are loc cureaua , nu loveste pe nicaieri ?
Ce raport de demultiplicare ai acolo ? Din ce tai piesele , din otel sau aluminiu ?
Succes !!
#53
Postat 16 November 2010 - 07:44 AM
katran, la Nov 15 2010, 09:55 PM, a spus:
folosit pana acum reductoare ... am preferat sa folosesc motoare mai puternice ... Arata bine , oricum ... are loc cureaua , nu loveste pe nicaieri ?
Ce raport de demultiplicare ai acolo ? Din ce tai piesele , din otel sau aluminiu ?
Succes !!
Piesele as dori sa le tai din otel.
Cureaua are loc ca am luat rotile dintate din biblioteca cad a producatorilor. Raportul e de 1/3 dar variaza in functie de ce roti dintate voi folosi. E cu transmisie pe cremaliera. Va fi folosit la o masa de taiere cu plasma si vreau sa protejez cat de cat cureaua si motoarele.
Daca asta e ok... are cineva cum sa ma ajute cu axa Z? o schema sau chiar executie?
#54
Postat 16 November 2010 - 08:12 AM
Bogdan Rotaru, la Nov 16 2010, 07:44 AM, a spus:
Cureaua are loc ca am luat rotile dintate din biblioteca cad a producatorilor. Raportul e de 1/3 dar variaza in functie de ce roti dintate voi folosi. E cu transmisie pe cremaliera. Va fi folosit la o masa de taiere cu plasma si vreau sa protejez cat de cat cureaua si motoarele.
Daca asta e ok... are cineva cum sa ma ajute cu axa Z? o schema sau chiar executie?
salut
am eu o axa z completa cu o cursa cam de 300 echipata complet mai putin transmisia surub piulita.cind zic complet asta inseamna structura de rezistenta,bare calibrate de 20,rulmenti liniari,carcase,mpp,cuplaj elastic,mount motor.toate sint gata montate.exista si lagarele pt rulmenti si carcasa piulitei pt surub cu bile.am facut-o pt ceva asemanator dar acum am alt proiect in lucru.
daca te intereseaza pot trimite niste poze
toate cele bune
#55
Postat 16 November 2010 - 01:58 PM
La reductor rar.pdf schimbi extensia pdf in rar pentru dxf-uri.
Fisiere atasate
-
reductor_rar.pdf (8.81K)
Number of downloads: 186
Aceasta postare a fost editata de fanefane: 16 November 2010 - 02:01 PM
#57
Postat 09 December 2010 - 09:52 PM
la ce pret ar ajunge modelul descris initial?
tnx
Gone Sailing! S/Y Haimana
#58
Postat 09 December 2010 - 10:47 PM
sebba, la Dec 9 2010, 09:52 PM, a spus:
la ce pret ar ajunge modelul descris initial?
tnx
Daca te referi la masina descrisa in acest topic , aceasta s-a vandut cu 9000 RON unui baiat din Ploiesti . In functie de motorul de frezare folosit ,
se poate prelucra aluminiu , lemn , plastic , compozite , etc . Cam orice , mai putin aliajele din fier ( otel , fonta , etc . )
Precizia masinii nu poate depasi clasa de precizie a componentelor folosite , si aici este vorba de suruburile cu bile din clasa de precizie C7.
Un motor de 1,5-2Kw cred ca ar fi suficient , de preferinta brushless ( spindle-motor ) , numai sa nu fie foarte greu ( 4-5Kg max. ) .
Mai trebuie luate in considerare si sculele ( tooling-ul ) motorului . In functie de spindle , poti sa mergi pe solutia pensetelor ( ER , TG , KS , R8 , MT)
sau conuri de prindere ( daca ai un motor destept , mergi pe BT , CAT , ISO ) .
Cam asta ar fi ...
#60
Postat 11 December 2010 - 04:14 PM
sebba, la Dec 11 2010, 10:59 AM, a spus:
9000 ron? wow! in banii astia ce intra? tot? sau doar "mecanica" la care mai trebuie puse motoare si electronica? softul nu-l mai iau in calcul..., nici tools-urile...
tnx
La banii astia am dat sistemul complet ( masina , controller , motor frezare , plus ceva scule ... ) , gata de pus la treaba ...
Daca ti se pare mult , nimeni nu te impiedica sa construiesti una singurel ... E chiar mai bine , in felul asta inveti mult mai mult
( in definitiv asta e scopul , nu ? ) , si cu ocazia asta te pui la curent cu preturile ( sine , suruburi , aluminiu , profile ,
motoare , drivere , ) , nu mai vorbim de proiectare , manopera , uzuri ...
Succes !!!
gabriel .