bataie mare pentru statie?
#91
Postat 23 August 2004 - 12:48 PM
Fara nici o legatura cu subiectul de fata, se poate face comparatie intre CNC-ul lui Sergiu si al lui Se poate si asa.
Tehnica ruseasca versus tehnic americana. Cam asa si noi.
Telefon: 0721 385365
#92
Postat 23 August 2004 - 12:49 PM
toti au probleme cu fiantarea!
da multora le lipseste calitatea sa fac treaba cu fonduri putine
Cat despre satelitul ala stiu toata povestea, era cat pe ce sa ma bage un prof sa rezolv ceva la el.
Dar cand firmele ce faceau unele parti, au zis cat costa (una din ele era a acestui prof) domnii de la ASR au uitat repede de el.
Hai mai mig-ule daca se axau sa faca un motor hibrid erau de 1000x mai castigati
Nici macar o racheta de sondaj nu au facut, si din alea ies baini sa stii. Nu e exclus ca ARCA asa se apuce de comercilizat astefel de chestii in curand
#93
Postat 23 August 2004 - 12:51 PM
terhnica ruseasca e cam in pana din cauza economiei proaste, asa ca lasam sentimentalismele pro est acasa in dulap. prefer vestul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#94
Postat 23 August 2004 - 01:01 PM
Telefon: 0721 385365
#95
Postat 23 August 2004 - 01:04 PM
ca se folosesc la fel de ushor
Acum nu stiu exact cum se foloseste unu si de vazut unu live nu am vazut
tie care iti place? ia zi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ca e domeniul tau si am incredere in tine
#96
Postat 23 August 2004 - 01:25 PM
Am adus pozele pentru o comparatie. Se vede cam aceeasi parte din CNC.
PS. Fara nici o suparare pentru Se poate si asa! La el apreciez munca pentru realizare, dar scopul final e altul.
Cand a vazut un prof de-al meu un subansamblu dintr-un aparat a zis ceva cam asa: "Nu se poate! Fara nici un surub? Se ghideaza doar in asta? " Era ca la noi la mecanica: daca un lucru nu are 200 de suruburi 50 arbori si 6 motoare nu-i bun. Si era chestie vestica. De regula imi plac lucrurile simple care-si fac treaba, nu conteaza din ce parte vin.
Fisiere atasate
-
desters.jpg (36.06K)
Number of downloads: 48
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 01:31 PM
Telefon: 0721 385365
#97
Postat 23 August 2004 - 01:29 PM
Macar ceva de dimensiunile unei coli A3 sa prelucreze (zic eu lipsit de experientza) :)
Iti urez succes
Poate o sa te rog sa faci ceva pt racheta la CNC-ul tau
#98
Postat 23 August 2004 - 01:35 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 01:41 PM
Telefon: 0721 385365
#99
Postat 23 August 2004 - 01:41 PM
sigur o sa-ti iasa
o sa te ajut cu vreo schema, program daca e nevoie, etc
#100
Postat 23 August 2004 - 08:24 PM
In general pentru Agentia Spatiala Romana eu NU consider ca este rentabil sa se axeze pe portiune de propulsie (recomandarea ta motor hibrid) deoarece sunt proiecte scumpe iar banii sunt putini. Pe de alta parte deja exista piata a lansatoarelor cu participanti redutabili... crede-ma ca acolo nu intri nici daca esti Agentia Spatiala Romana nici daca esti ARCA... sunt lansatoare care sunt testate ras-testate... sunt tehnologii care nu sunt cunoscute tuturor desi principiile de baza sunt aceleasi. Cu alte cuvinte sunt deja lucruri facute si n-are rost sa cheltuim resursele in asa ceva... pentru o tara ca a noastra dezvoltare de tehnologie spatiala (poate cel mult thrustere ionice de corectie de atitudine) ar fi suficienta si nici n-am reinventa ceea ce altii fac de 40 de ani.
De aceea si agentia spatiala italiana si alte agentii puternice au preferat fie sa adere la ESA si sa foloseasca lansatoarele ESA/rusesti (lucru pe care-l intentioneaza si romanii) fie sa construiasca sateliti si echipamente de sateliti. Avem mare sansa si potential in portiunea de sateliti si echipamente ... dar pentru dezvoltare de lansatoare si alte jucarii... astea sunt visuri si n-au rentabilitate economica... plus ca nici n-ai unde sa-i lansezi/testezi in Romania.
Satelitul a trecut pe varianta de standby din cauza neinteresului guvernantilor catre portiunile de tehnologie in general si a lipsei creierului in particular...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 08:25 PM
#101
Postat 23 August 2004 - 08:32 PM
Nu are rost sa-ti zic cu m-am simtit cand asteptam sa primesc detalii interesante legate de minunatul satelit ca in schimb sa aud ca "au uitat de satelit" :wacko:
#102
Postat 23 August 2004 - 11:13 PM
ASR a lucrat foarte bine din pacate insa majoritatea oamenilor de acolo au plecat si au acum nume americane... iar Piso e unul singur! si e "sugrumat" (daca pot zice asa) cu organizarea, administratia- el fiind directorul tehnic... iti dai seama hartzogaraie ce are de facut cu Guvernul si alte organisme internationale. Noi am zburat pe avion parabolic cu ESA anul trecut si pot spune ca am primit suport 100% de la agentia spatiala romana... si ei continua sa se implice in cercetare- cativa dintre colegii mei din Bucuresti chiar colaboreaza cu ei si am inteles ca au pornit de un laborator la Facultatea de Fizica... intr-o agentie nu se fac lucrurile pentru ca pot fi facute ci pe principiul de unde ies bani... ori din senzori, giroscoape precise, micro-actuatori ies bani! Si sunt si noutati!
MIG-29
P.S.: ASR a avut experimente si pe MIR si pe navete spatiale... experimente chiar foarte importante si interesante... faptul ca nu s-a auzit in mass-media de ele nu cred ca e chiar asa de important.... viziteaza-i si vezi ce portofoliu au...
#103
Postat 24 August 2004 - 12:37 AM
Imi pare rau prima ocazie de a colabora cu ei s-a "uitat", si ar trebui sa faca ceva cu totul deosebit sa-mi recastige increderea. Iar din puntunctul meu de vedere nu ar strica sa se auda si in massmedia ce mai fac, daca fac lucruri deosebite.
#104
Postat 24 August 2004 - 02:49 AM
Pe de alta parte pentru Xprize nu cred ca puteau oferi ajutor deoarece chiar regulile concursului prevad sa nu primiti ajutor guvernamental sau de la organizatii aerospatiale... oricum probabil tu stii regulamentul mult mai bine decat mine.
De ce nu ati mers pe solutia de motor hibrid ? Nu oferea posibilitate de altitudine mai mare? Oricum pentru vehiculul pilotat cred ca veti folosi motor racheta cu combustibil lichid (parca ati testat unul cu petrol si acid azotic...) nu?
Aveti posibilitatea atasarii de boostere cu combustibil solid la actualul demonstrator pentru boost-ul altitudinii si al sarcinii utile?
MIG-29
P.S.: si repet.. vreau si eu filmul lansarii de la capul midia... sper ca nu ma uiti :wacko:
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2004 - 02:50 AM
#105
Postat 24 August 2004 - 02:58 AM
Cat despre putere, n-ai nevoie de prea multa, atata timp cat planoru e mai sus de cateva sute de metri (ai vizibilitate directa, fara obstacole sau curbura pamantului).
De ex. cu statii PMR in 433 MHz de 500mW s-a vorbit si la sute de km..
Cu statii de unde scurte de 4 Watt se poate vorbi la antipozi ...
40 de watt e exagerat de mult.
---------
Un automat care merge dupa sursa de semnal e mai simplu si mai practic decat sa teleghidezi pasaroiu de la distanta mare - ai nevoie de feedback vizual sau macar dupa instrumente...
---------
Giroscoapele piezo de modelism costa cateva zeci de dolari, probabil nu pot mentine atitudine+directie la zboruri lungi dar sigur pot stabiliza aeroplanul in turbulente.
---------
bafta,
cezar
#106
Postat 24 August 2004 - 03:03 AM
am discutat astazi cu maestrii de la electronica (eu am mai facut amplificatoare operationale, dracovenii dar ca hobby si deci nu ma bazez pe mana mea...)... a ramas sa achizitionam una bucata amplificator care daca nu va fi pe frecventa il pot modifica ei. Despre putere am stabilit un 3-5 Watti. Eu sunt pe 72 Mhz cu statia mea... deci va trebui sa gasesc un amplificator pe aceeasi frecventa sau frecventa apropiata...
Pasul doi ar fi sa incerc si dracovenia cu ghidare cu fascicul radio... si giro pentru stabilizare in turbulente... sa vedem... aici trebuie sa ma mai documentez si sa vedem ce exista pe piata deja...
Pasul trei ar fi sa termin (cand?) corpul auto-portant si sa-l pot zbura tot prin cadere de la mare altitudine.
Pentru pilotaj folosesc video aflat la bordul pasarii :wacko:
MIG-29
#107
Postat 24 August 2004 - 03:04 AM
MrSpace, la 24 Aug 2004, 00:37, a spus:
Imi pare rau prima ocazie de a colabora cu ei s-a "uitat", si ar trebui sa faca ceva cu totul deosebit sa-mi recastige increderea. Iar din puntunctul meu de vedere nu ar strica sa se auda si in massmedia ce mai fac, daca fac lucruri deosebite.
salutari...
si mai am si eu ceva intrebari referitoare la motor...
de ce nu folositi hidrazina ? nu e mai eficienta decat apa oxigenata? sau au fost doar ratiuni economice si de usurinta gasirii chimicalelor?:wacko: si de ce ati renuntat la motorul racheta cu combustibil lichid?
Apoi.. motoarele monopropelant nu sunt ineficiente? din ce stiu eu au impuls specific mic si au randament scazut fata de motoarele cu combustibil lichid sau cele hibride si de obicei sunt folosite la stabilizarea atitudinii satelitilor dar in nici un caz ca mijloace principale de propulsie...
MIG-29
P.S.: eu pregatesc pentru semestrul asta un proiect de experimente pe un satelit pe care-l vom face aici (grup de studenti) si sper sa testam si niste jucarii :wacko: tine-mi pumnii ca si eu vi-i tin voua http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif si apoi sper sa mai prind un zbor parabolic :) apropos... ce altitudine maxima sperati sa atingeti cu modelul racheta principal? (demonstratorul cu motor hibrid parca era...)...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2004 - 03:08 AM
#108
Postat 24 August 2004 - 03:15 AM
ctotth, la 24 Aug 2004, 02:58, a spus:
Cat despre putere, n-ai nevoie de prea multa, atata timp cat planoru e mai sus de cateva sute de metri (ai vizibilitate directa, fara obstacole sau curbura pamantului).
De ex. cu statii PMR in 433 MHz de 500mW s-a vorbit si la sute de km..
Cu statii de unde scurte de 4 Watt se poate vorbi la antipozi ...
40 de watt e exagerat de mult.
---------
Un automat care merge dupa sursa de semnal e mai simplu si mai practic decat sa teleghidezi pasaroiu de la distanta mare - ai nevoie de feedback vizual sau macar dupa instrumente...
---------
Giroscoapele piezo de modelism costa cateva zeci de dolari, probabil nu pot mentine atitudine+directie la zboruri lungi dar sigur pot stabiliza aeroplanul in turbulente.
---------
bafta,
cezar
cloth eu inca nu-s lamurit desi s-au chinuit cei de aici sa-mi explice... stii tu pricep mai greu...
aeromodelul se ghideaza dupa undele radio... dar semnale de comanda la servo-uri trec prin giroscoape? sau cum se face dracovenia? eu stiu ca giroscoapele pe pui pe model si astea iti pastreaza modelul cu cele trei axe de-a lungul axelor lor principale si orice turbulenta care incearca sa-l scoata de pe directii va fi anihilata de giroscoape care dau semnal opus pe servo-urile corespunzatoare...
in acest sistem cum bagi sistemul de ghidare pe unde radio? de la sistemul asta stii cat de deviat esti fata de directia dorita de zbor.. dar daca sistemul asta incearca sa te corecteze va intra la cearta cu giroscoapele care nu-l vor lasa sa iasa de pe traiectoria impusa de ele (de-a lungul axelor lor)... e ceva ce-mi scapa?
MIG-29
P.S.: mi s-a zis ca semnalul radiot rece prin giroscoape.. dar ele nu sunt elemente de comanda.. ele sunt elemente de stabilizare! n-ai cum sa treci semnale prin ele...
#109
Postat 24 August 2004 - 03:48 AM
folosite pe model merg in felul urmator... sa zicem ca ai un giro- pe axa longitudinala a modelului... cand dai inclinare stanga cu cat daii mai mult cu atat mai putin e activ giroscopul urmand ca atunci cand ai dat maxim stanga giroscopul sa fie zero... lasi mansa in pozitie neutra giroscopul isi revine in functie si redreseaza modelul...
acum ramane de vazut cum ar merge dracia asta bagata in bucla de ghidare pe fascicul radio...
MIG-29
#110
Postat 24 August 2004 - 09:05 AM
Citeaza
Migule, nu stiu ce giroscop e asta, dar al meu se leaga intre servouri si receptor si actioneaza doar atunci cand modelul deviaza de la traiectorie, de ex cand bate vantul si-l inclina.
Aceasta postare a fost editata de Vivi: 24 August 2004 - 11:28 AM
#111
Postat 24 August 2004 - 10:12 AM
Sa vad daca am inteles:
- giro e legat intre receptor si servo
- actioneaza doar cand modelul deviaza de la traiectorie (fara comanda data de pilot)
- atunci cand comanzi servourile din statie giroscopul nu face nici o corectie
Sa inteleg si ca giro isi face teaba doar daca mansa e in pozitie neutra? Sau cand e in aceeasi pozitie pentru un timp ceva mai lung?
Ce se intampla daca vreau traiectorie circulara si tin mansa permanent actionata spre stanga? In toata acea perioada giro nu actioneaza? Daca imi doresc traiectorie circulara stabilizata cum fac?
Fac precum blondele si trag concluzia ca giro stabilizeaza pozitia modelului in spatiu (inclusiv pe cea aplecata, de viraj)? Atunci nu imi pot da seama cand ramane el activ, ca daca eu readuc mansa la zero e nu sa intre el in functie ci sa zbor modelul drept. Cred ca trebuie sa aflu mai multe despre giro.
Este cate un giro pentru fiecare servo? (Presupun ca nu-i nevoie ca unul singur acopera toate rotatiile). Daca pun doar unul intre receptor si servo pentru eleroane cum stie ala sa-mi actioneze si ampenajul orizontal? Toate servourile se leaga la acel giroscop? Adica e o legatura unica intre receptor si giro si servourile pleaca din giroscop in continuare?
Multam fain daca ai timp sa explici! Chiar daca n-ai, acum sunt curios cum functioneaza si o sa caut pe net.
Telefon: 0721 385365
#112
Postat 24 August 2004 - 10:52 AM
Ce urata afirmatie!!! Acest ASR a existat inca inainte de a se naste Arca si chiar astazi, ASR nu are tangenta cu arca...cat despre "saracul Piso", las-o moarta nenea Mig!!!...nici grija celor cativa angajati nu o are...raman cu salariile in urma pe luni intregi in timp ce domnul Piso are salariul asigurat!!!
Recunosc ca a fost o afrmatie urata din partea mea. Era din cauza dispozitiei. Imi cer scuze public.
Dar cineva mia prezentat destul de amanuntit in ce consta activitatea ASR acum 2 ani cand eran "shtudinte" si nu m-a impresionat nimic. de asta am o mica tendinta sa o discreditez, (exagerez mai mult ca sigur)
Asa este ASR nu are leg cu ARCA si am exagerat comparandu-le. Dar totusi (vezi doamne ambele au legatura cu spatiul) una mai mult alta mai putin
Pentru Mig : Pai noi tot pe hibrid ne bazam, dar pe asta monoprpelant vrem sa testam anumite lucruri. impulsul e mic ce-i drept dar nu foarte 90s mai bun ca la rachetomodelele cu pulbere neagra ce au 70s
Cat depre autorizatii si inaltimi maxime admise nu stiu toate detaliile, dar racheta din septembrie nu si-a propus sa aiba mari performante, la uma urmei nici un astfel de motor nu ammai propulsat o racheta, trebuie verificate multe.
Cu solid nu o cred ca o sa facem nimic, el e sigur doar daca ai experientza in a face motoare cu combustibil solid. Uitate la ce au patit cei de la Space Transport Corporation din cauza... ca nu era bine omogenizat combustibilul.
O sa-ti pot pune la dispozitie doar ce voi putea arata publicului, nu stiu daca filmarea intregii lansari.
Esi o sa vina multe televiziuni Antena 1 Realitatea TV si cica chiar si din germania una.. o sa mai vedem
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 24 August 2004 - 11:06 AM
#113
Postat 24 August 2004 - 11:02 AM
Sa inteleg si ca giro isi face teaba doar daca mansa e in pozitie neutra? Sau cand e in aceeasi pozitie pentru un timp ceva mai lung?
Ce se intampla daca vreau traiectorie circulara si tin mansa permanent actionata spre stanga? In toata acea perioada giro nu actioneaza? Daca imi doresc traiectorie circulara stabilizata cum fac?
Nu mey bitex, giro dau comanda spre servouri mereu.
Ele au rolul ca modelul sa se miste cum zici tu din mansha daca vrei sa faci curbe ai sa le faci fi fara griji
cu alte cuvinte daca nu ai giro cand dai din mansha controlezi unghiul cu care se deplaseaza eleronul sau flapsul etc care la randul lui modifica atitudinea modelului si o gramda de factori pot influentza atitudinea optinuta: vant, geometria suprafetelor de comanda etc
daca ai giro si dai din mansha, giroscopul va actiona in asa fel asupra flapsurilor sau a elementelor de comanda, ca AEROMODELUL sa aiba atitudinea pe care o doresti - direct- legata de pozitia manshelor, indiferent de vant, geometria elementelor de comanda etc
Recunosc ca practic nu am folosit nazbatii de astea dar cei ce le-u folosit au confirmat ca asta fac (am avut cu corsair4F mai demult o discutie lunga pe tema asta el folosea un giro de la robbe)
Acum Vivi vad ca zice altceva?
De unde stii ca giro nu face nimic cand faci curba? si tu cum il conectezi?
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 24 August 2004 - 11:04 AM
#114
Postat 24 August 2004 - 11:17 AM
PS. Desi stiu ca e conectat mereu, giro nu poate actiona elementele de comanda decat in anumite situatii, cel mai probabil cand pozitia modelului se schimba fara o comanda data din statie.
PS2. DAR unele traiectorii (zborul in cerc) se obtin prin comanda permanenta data din statie. Asta inseamna ca giro nu e activ?
PS3. Ar putea deveni activ in momentul in care comanda data de la statie se mentine neschimbata o perioada anume de timp. Adica daca nu modific pozitia mansei 1 secunda giro poate mentine pozitia. Dar nici asa nu-i bine. ca eu si in pozitia neutra a mansei am semnal de la receptor.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 August 2004 - 11:22 AM
Telefon: 0721 385365
#115
Postat 24 August 2004 - 11:25 AM
Citeaza
- actioneaza doar cand modelul deviaza de la traiectorie (fara comanda data de pilot)
- atunci cand comanzi servourile din statie giroscopul nu face nici o corectie
Exact.
Citeaza
Nu are legatura cu pozitia mansei. Asa cum ai zis mai sus, tot ce vine de la pilot este ignorat, tot ce vine de la vant este compensat.
Citeaza
Ba da, actioneaza, dar asa cum am mai zis raspunde doar la factorii externi.
Citeaza
Exact!
Citeaza
Giro-ul se pune o singura axa, care poate fi stabilizata de 1 sau doua servouri. De ex giroul meu poate comanda doua servouri.
Citeaza
Pai ampenajul orizontal stabilizeaza deja alta axa si nu se mai pune problema...
Poate daca descriu cum este giroscopul meu (ACT Fuzzy) se va face lumina.
Giroscopul are 2 intrari si doua iesiri pentru servo. Fiecare iesire de servo are servo reverse.
(intrare servo = intra semnal de la receptor
iesire servo = iese semnal spre servouri)
Acuma sa zicem ca vrem sa stabilizam axa de ruliu (eleroanele) si presupunem ca avem cate un servo pe fiecare eleron. Scoatem primul servo din receptor, bagam giroul in receptor si servoul in giro. La fel si cu al doilea servo. Daca servourile nu actioneaza antagonist, se poate schimba directia lor din giro (cum am mai spus, giroul are servo reverse).
EDIT:
Citeaza
De unde stii ca giro nu face nimic cand faci curba? si tu cum il conectezi?
Scuze, m-am facut gresit inteles. Am modificat mesajul cu pricina!
Aceasta postare a fost editata de Vivi: 24 August 2004 - 11:29 AM
#116
Postat 24 August 2004 - 11:40 AM
Singura diferenta era ca lucreaza in paralel, si giro si receptorul comanda simultan servourile, corectiile facandu-se din mansa. Practic nedeplasarea mansei (in orice pozitie ar fi) lasa giro sa-si faca treaba.
"If the helicopter tends to rotate clockwise the gyro sends a signal to the tail rotor servo to rotate clockwise to stop the rotation and hold the tail rotor position. Unfortunately when you want the tail to move you will have to overcome the resistance of the gyro to that rotation. Some have devised schemes that reduce the effectiveness of the gyro in proportion to that amount the tail rotor stick is pushed (stick priority), so when you want to rotate hard, the gyro is essentially turned off. However flying fast sideways with lots of tail input would be without gyro."
Se spunea ca mai exista o varianta dar nu-i descrisa.
PS. Altul era textul initial dar asta-i mai concentrat.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 August 2004 - 11:53 AM
Telefon: 0721 385365
#117
Postat 24 August 2004 - 06:50 PM
bitex, la 24 Aug 2004, 10:12, a spus:
Sa vad daca am inteles:
- giro e legat intre receptor si servo
- actioneaza doar cand modelul deviaza de la traiectorie (fara comanda data de pilot)
- atunci cand comanzi servourile din statie giroscopul nu face nici o corectie
Sa inteleg si ca giro isi face teaba doar daca mansa e in pozitie neutra? Sau cand e in aceeasi pozitie pentru un timp ceva mai lung?
Ce se intampla daca vreau traiectorie circulara si tin mansa permanent actionata spre stanga? In toata acea perioada giro nu actioneaza? Daca imi doresc traiectorie circulara stabilizata cum fac?
Fac precum blondele si trag concluzia ca giro stabilizeaza pozitia modelului in spatiu (inclusiv pe cea aplecata, de viraj)? Atunci nu imi pot da seama cand ramane el activ, ca daca eu readuc mansa la zero e nu sa intre el in functie ci sa zbor modelul drept. Cred ca trebuie sa aflu mai multe despre giro.
Este cate un giro pentru fiecare servo? (Presupun ca nu-i nevoie ca unul singur acopera toate rotatiile). Daca pun doar unul intre receptor si servo pentru eleroane cum stie ala sa-mi actioneze si ampenajul orizontal? Toate servourile se leaga la acel giroscop? Adica e o legatura unica intre receptor si giro si servourile pleaca din giroscop in continuare?
Multam fain daca ai timp sa explici! Chiar daca n-ai, acum sunt curios cum functioneaza si o sa caut pe net.
maestre bitex tocmai asta intrebam si eu acum cateva zile de mi se zicea aici ca daca dai comenzi se schimba axa de stabilizare a giroscopului si mi s-a parut cel putin ciudat deoarece axa e una si e fixata din momentul in care-l prinzi in shuruburi pe aeroplan. Giroscoapele se foloseau la stabilizarea pe o traiectorie data a proiectilelor... in cazul avioanelor care nu merg neaparat pe traiectorie dreapta si unde vrei sa fii capabili sa faci si curbe (fara ca giroscopul sa lupte impotriva ta!-> ce-ti zicea de ghidarea pe unde radio care se bate cap in cap cu giroscopul...) atunci giroscopul merge pe principiul: cu cat se baga pilotu mai mult cu atat eu mai putin.
Daca vrei sa faci o curba larga si inclini usor pe dreapta atunci giroscopul atenueaza usor implicatia lui in stabilizare iar daca dai maxim la dreapta in mod ideal giroscopul nu intra pe schema... cu cat bagi mai multa comanda cu atat giroscopul iese mai mult din circuit... cum face asta? habar nu am... probabil vreo schema desteapta electronica inauntru care se prinde cat dai tu comanda si stabileste (si aici intervin settarile pre-zbor) cat sa se diminueze el in influenta...
MIG-29
P.S.: nu stiu de ce tipuri de giroscoape vorbiti voi dar in nici un caz giroscopul nu se baga la fel cand esti cu mansa trasa la jumate si cand esti cu mansa neutra... am sa trimit pdf-ul cu documentatie pentru giroscoape care vreau sa le achizitionez...
P.S.S.: recitind mesajele anterioare am vazut ca bitex a gasit paragraf lamuritor: "Unfortunately when you want the tail to move you will have to overcome the resistance of the gyro to that rotation. Some have devised schemes that reduce the effectiveness of the gyro in proportion to that amount the tail rotor stick is pushed (stick priority), so when you want to rotate hard, the gyro is essentially turned off. However flying fast sideways with lots of tail input would be without gyro."
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2004 - 06:59 PM
#118
Postat 28 August 2004 - 05:17 AM
si revenim din seria cu telecomanda cu lunga bataie...
aveti pe vreundeva planuri de planoare (modele) care sa reziste la acceleratii mari? ce recomandati ca elemente de structura? materiale? e de incercat fibra de carbon? nu iese prea greu?
aveti idee de ceva software ce s-ar pricepe sa dimensioneze si sa evalueze rezistenta planorului la diverse acceleratii?
sau poate aveti vreun plan de-a gata care sa fiteze largile cerinte de mai sus? (finete aerodinamica nu neaparat exceptionala, dar sa fie stabi - o mai rezolv din centraj-, si sa reziste la acceleratii mari... 8-9 g).
Mersi,
MIG-29
#119
Postat 28 August 2004 - 11:41 AM
se poate monta unul sau mai multe giro la un elicopter pt ca acesta sa stea aproximativ pe loc in aer , daca nu se umbla la comenzi? (Ma refer sa nu se deplaseze lateral , inainte /inapoi si chiar sus jos)
#120
Postat 28 August 2004 - 12:00 PM
Toate softurile de simulare sau modelare cu care am lucrat, fac ce zici tu, privind rezistenta.
Sunt urmatoarele probleme: e greu de facut modelul 3D al planorului cu cat mai mare exactitate, sunt foarte greu de definit caracteristicile materialelor (majoritatea sunt compozite, anizotrope... ) si distributia fortelor pe suprafete si ai foarte multe elemente componente (=> meshare cacacioasa) fiind nevoie de putere mare de calcul. Cu "puterea" de calcul poate o rezolvi, dar nu-i obligatoriu ca daca-i universitate in SUA sa dispuna de tot ce trebuie. E discutabila si asta.
De obicei se testeaza separat elementele componente sau pe portiuni mai mici. Sa zicem aripa la solicitari pe directii diferite si intereseaza rezistenta ei si a incastrarii, ampenajul cam la fel, fuselajul la incovoiere, torsiune si tot asa, urmand ca simulatea intregului model sa o faci pe o structura completa dar aproximativa.
Daca la 1:1 stii materialele cu exactitate (duraluminiu, otel, bla bla bla), la astea folosite in modele mici e putin mai greu. Poti afla prin masuratoric aracteristicile pe fiecare directie dar e mult de munca.
Succes in tot ce faci!
Telefon: 0721 385365