Modelism - RHC Forum: bataie mare pentru statie? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

bataie mare pentru statie?

#61 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 11:43 AM

bitex, la 23 Aug 2004, 11:42, a spus:

In toate sistemele de orientare pe care le-am facut am mers numai pe maxim. Si nu neaparat pe maxim ci pe semnal egal de la ambii senzori. E foarte precisa metoda.
Daca faci tu receptorul faci ce vrei au RAA-ul.

pai semnal egal la ambii senzori inseamna de fapt nul (ca diferenta dintre ei e 0... adica ai mers pe metoda de masurare la 0 ca in electronica). Dar daca ai semnal mari in senzori ajungi la saturarea lor si de aceea e bine sa mergi dupa semnal de 0 pe ambii senzori.. ca folosesti precizia data de masurare la 0 si eviti si suprasaturarea lor cu semnal.

MIG-29
0

#62 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 11:45 AM

Eu azi serbez 23 AUGUST nu fac nici un receptor! cu sau fara RAA
0

#63 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 11:45 AM

am vazut pe site inaltimea de sub 5000 de metri... oricum felicitari pentru motorul respectiv! e o noutate!

de ce e necalificat pentru zboruri la inaltimi mai mari poligonul midia? va puteau da aprobare sa zburati oricat de sus... doar e marea neagra:) luati apoi un vapor si va duceati dupa ea... :D serios acum erau conditii, cred, si pentru zboruri mai inalte...

va tin pumnii si astept filmul lansarii! :D

MIG-29
0

#64 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 11:45 AM

Ce incarcatura poate ridica un malon din acela mare, de zici tu ca poate ridica si o racheta pana la inaltimea aia? Poate rachetuta!

Inseamna ca nu cunosc terminologia folosita in electronica dar am o scuza. De obicei nu discut cu nimeni cand fac ceva si n-am probleme cu termenii. Semnal nul o fi dupa comparator, eu zic ce semnale furnizeaza senzorii. Cred ca vorbeam despre acelasi lucru in limbi diferite.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 11:49 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#65 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 11:47 AM

poti sa ridici si 500 de kilograme la 30-40 de kilometri cu baloane mai mari.
cel de care vorbesc ridica vreo 25 de kilograme din cate retin.. ma pot uita in specificatiile tehnice si iti pot spune.

MIG-29

P.S.: bre cand am zis racheta ma gandeam tot la racheta fara om... Nu ma gandeam la soyuzu rusesc :D

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 11:47 AM

0

#66 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 11:48 AM

mai bitex cu erau cantecele alea de 23 August ca nu-mi vine nici unu in minte si englezoii vor sa serbeze cu mine 23 August?

Baloanele lui skyspy ridicau 2kg la 20km erau de 3m diametru cu heliu
0

#67 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 11:50 AM

MrSpace, la 23 Aug 2004, 11:48, a spus:

mai bitex cu erau cantecele alea de 23 August ca nu-mi vine nici unu in minte si englezoii vor sa serbeze cu mine 23 August?

Baloanele lui skyspy ridicau 2kg la 20km erau de 3m diametru cu heliu

daca le folosea cu hidrogen pot sa urce si mai sus ca are cam cu 20% mai multa forta de ridicare... dar problema cu hidrogenul e ca mai si bubuie... in rest e OK... :D

MIG-29
0

#68 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 11:50 AM

Inseamna ca nu cunosc terminologia folosita in electronica dar am o scuza. De obicei nu discut cu nimeni cand fac ceva si n-am probleme cu termenii. Semnal nul o fi dupa comparator (sumator? amplificator diferential?), eu zic ce semnale furnizeaza senzorii. Cred ca vorbeam despre acelasi lucru in limbi diferite.
Multam fain pentru luminare! Macar acum o sa inteleg ce zice un electronist cu "metoda de masurare la 0".

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 11:52 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#69 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 August 2004 - 11:50 AM

Am citit o carte " Armele secrete ale Germaniei " de R. V. Jones. Tipul a fost in timpul razboiului mare stab in serviciul tehnic al contraspionajului britanic....sau asa ceva. Printre altele s-a ocupat si de descoperirea modului de ghidare al bombardierelor germane ce veneau in Anglia.
Iata una din metode. Doua emitatoare cu doua antene directionale ce erau decalate cu ~ 1 grad emiteau, unul linii iar celalalt puncte. Distanta dintre linii era de exact un punct. Cele doua antene erau in Franta si indreptate inspre orasul britanic de bombardat. Cand bombardierul zbura exact pe bisectoare nu se auzea nimic in casti. Daca devia auzea puncte sau linii si stia in ce parte sa intoarca. Distanta o masurau clasic. S-ar putea adapta si la ceva automat : liniile actioneaza un servo.....
0

#70 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 11:56 AM

al dreq nemtzi... :D
0

#71 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 11:58 AM

Se foloseau si 3 emitatoare si aveau exact pozitia locului de bombardat "in nocturna", dar trebuiau sa se deplaseze pe o directie pana o intalneau pe a doua. Cu doua se deplasau pe o singura directie.
Daca foloseste doua emitatoare are definit un plan dar problema e ca trebuie sa-l gaseasca, sa se orienteze astfel incat sa-l intersecteze si sa se stabilizeze in el, apoi sa vina pe directie. Daca e la inaltime mare poate depasi locul dorit ca semnalul e la fel. Se foloseste cel mai des faza cu doua receptoare cu antene unidirectionale si se obtine ce trebuie.

Plus ca emitatoarele terbuiesc dispuse la distanta mare unul de altul altfel trebuie receptor foarte sensibil. S-ar putea ca modelul sa nu ajunga la bisectoare, tinand cont ca e bine sa coboare in spirala nu in linie dreapta. Nu se stie directia de plecare si e posibil sa se departeze.

Conteaza directia din care intra in acel plan

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 12:04 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#72 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:01 PM

da dar ramane problema stabilizarii planorului... daca e aruncat de la inaltime mare prinde destula viteza si poate sa intre in vrie sau sa faca tot felul de tumbe... daca-i pui sistem giroscopic asta il stabilizeaza dar apoi lupta impotriva sistemului de ghidare radio care vrea sa-l aduca la baza...
sistemul radio zice stanga... si asta ar insemna iesirea de pe stabilizarea giroscopica... si giroscopul ii va zice dreapta...

MIG-29

P.S.: pe site-ul care l-am dat acum cateva posturi respectivii chiar ziceau ca au avut probleme cu planorul... a intrat in spirale, tumbe etc... plus viteza devenea destul de mare ca e atmosfera rarefiata si pica destul de mult...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:02 PM

0

#73 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 12:05 PM

Un planor stabil, construit bine planeaza normal, fara tumbe, vrie, spirale aiurea. Coboara sau se ridica in cerc (uneori elipsa daca bate vantul).

Nu stiu nimic despre atmosfera de la inaltimea aia, dar cand ajunge (daca ajunge intreg) in zona cu aer cu densitate normala planeaza normal. Important e sa nu se rupa pana acolo.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 12:07 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#74 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:08 PM

construit bine= centrat bine?
dar el la 45 km nu poate sa planeze... sau planeaza si acolo? (presiunea atmosferica e cam o sutime din presiunea la sol).

(bineinteles fara asimetrii si alte dracovenii de genul asta)

MIG-29
0

#75 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 12:13 PM

Da, centrat bine si model stabil, cu diedru si ce mai trebuie. Intreaba-i pe planoristi ca stiu mai multe si mai corect.
Nu cred ca planeaza de la inaltimea aia. Eu zic ca trebuie facut sa reziste sa coboare ca o piatra pana pe la 1-2 km si abia apoi facut sa planeze. Chiar si cu parasuta. Ce n-am intrebat, cam la ce distanta pe orizontala se departeaza balonul de locul de lansare? Posibil sa trebuiasca sa pui motor pe planor ca totdeauna balonul va fi impins de vant si planorul trebuie sa ajunga inapoi. Plus ca inaltimea de la care trebuie sa inceapa zborul normal trebuie corelata cu distanta pe care o are de parcurs pe orizontala. Asta trebuie sa se regleze automat.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#76 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 12:14 PM

Nemtii daca nu incepeau razboiul si ii lasau pe evrei in pace erau cea mai mare putere economica acum

cat despre giroscoape,Mey Migule ele nu se lupta contr a sistemului radio.

Treaba e cam asa
Planorul zboara
vrei s faca curba cu 23 grade bate vantul si el face curba cu 46 grade
Griroscopul "vede" eroarea si-l readuce la 23 grade, daca e rapid nici nu apuca sa faca cele 46 grade... e ca la buclele pll prin giro se face o reactie negativa pt reglaj automat.

Nu ati invatat trucurile astea la fac de fizica?

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 23 August 2004 - 12:14 PM

0

#77 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:18 PM

ba da bre stim despre feedback si dracovenii... eu ma refeream la altceva...
tu ai una bucata modul radio (doua receptoare) care iti dau orientarea planorului fata de baza de emisie de pe sol (punctul unde vrei sa ajunga in final planorul in cazul unui zbor reusit). Bate vantul si planorul e deviat deci receptoarele alea doua de pe planor nu mai vad zero ci unu mai mult si unu mai putin... deci el trebuie sa vireze catre cel care vede mai mult (mergem pe ideea de minim). Si vireaza... asta ar fi ideal considerand ca el se mentine cumva centrat si nu se dezechilibreaza (cum zice bitex daca-i bine facut sta in picioare).

dar daca ai avea giroscoape nu te-ar lasa sa mai faci virajul de corectie a traiectoriei pentru ca l-ar interpreta drept perturbatie... cum faci sa legi giroscoapele sa stie cand e perturbatie externa si cand e viraj comandat din interior?

MIG-29

P.S.: mai mult... planorul va fi eliberat nu neaparat cu botul pe directia de minim (adica pe traiectoria optima de zbor)... si atunci receptoarele vor sa-l aduca pe traiectoria optima... iar giroscoapele vor sa-l stabilizeze... si se ataca unul pe celalalt... cum le faci sa se pupe intre ele?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:19 PM

0

#78 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:21 PM

bitex, la 23 Aug 2004, 12:13, a spus:

Da, centrat bine si model stabil, cu diedru si ce mai trebuie. Intreaba-i pe planoristi ca stiu mai multe si mai corect.
Nu cred ca planeaza de la inaltimea aia. Eu zic ca trebuie facut sa reziste sa coboare ca o piatra pana pe la 1-2 km si abia apoi facut sa planeze. Chiar si cu parasuta. Ce n-am intrebat, cam la ce distanta pe orizontala se departeaza balonul de locul de lansare? Posibil sa trebuiasca sa pui motor pe planor ca totdeauna balonul va fi impins de vant si planorul trebuie sa ajunga inapoi. Plus ca inaltimea de la care trebuie sa inceapa zborul normal trebuie corelata cu distanta pe care o are de parcurs pe orizontala. Asta trebuie sa se regleze automat.

cum pot calcula pe la ce inaltimi incepe sa planeze? si cum pot calcula de exemplu daca un anumit planor il pot folosi la 20 kilometri? (cum pot calcula daca planeaza la 20 kilometri altitudine?).
daca stau bine si ma gandesc avand suficienta viteza ar putea plana chiar si la 45 kilometri... cumva cred ca viteza minima de planare e dependenta de inaltimea de zbor (fiind dependenta de presiunea atmosferica si deci de densitatea locala a atmosferei...)... cam asa stau lucrurile nu?

densitatea o pot calcula la orice inaltime (sau eventual pot masura presiunea etc)... parca pentru aripi erau polarele care ajutau?

MIG-29

P.S.: planorul nu se deplaseaza foarte mult pe orizontala... sa zicem maxim 3-4 kilometri... de obicei cam urca pe verticala destul de bine... acum depinde si de vantul respectiv... exista si cazuri in care se deplaseaza mai mult... e foarte mult influentat de jet stream care in cazul zborurilor la mare altitudine (35-45-50 kilometri) cam conteaza destul de mult... exista insa profile bine cunoscute de zbor si se pot aproxima pentru diverse misiuni etc... poti avea o estimare destul de buna...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:25 PM

0

#79 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 12:24 PM

MIG: dar daca ai avea giroscoape nu te-ar lasa sa mai faci virajul de corectie a traiectoriei pentru ca l-ar interpreta drept perturbatie... cum faci sa legi giroscoapele sa stie cand e perturbatie externa si cand e viraj comandat din interior?

ba o sa te lase pt ca giroscoapele au rolul sa mentina directia dorita (nu iti zic unde sa mergi)
pate nu intelegi legaturile.

receptoarele zic giroscpoapelor ca vor s-o ia spre sud
iar giroscoapele fac ce le zice radioul chiar daca bate vant sau nu

sevourile iau comanda de la giro!!!!

sistemele astea doua nu "se bat" nu-ti fa griji merg f bine impreuna

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 23 August 2004 - 12:27 PM

0

#80 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 12:24 PM

Nu stiu daca parasuta e o solutie buna ca nu prea zboara usor impotriva vantului. N-am avut onoarea si poate spun prostii. Poate "zboara"...
Si nici planorul nu stiu daca-i solutie buna. Poate motoplanor, poate aeromodel in toata regula (adica ceva mai rezistent). Trebuie sa zboare mult cu motor sa ajunga de unde a plecat. De unde sa inceapa zborul, tu stii mai bine ca stii mai multe despre baloanele alea. Daca-l ridici 40 km si se deplaseaza pe verticala tot 40 atunci e de venit inapoi destul.

PS. Giroscopul trebuie sa-si ia directia de referinta numai in momentul cand modelul e orientat bine. Altfel e inutil sau chiar daunator.
Nu trebuie mers pe giroscoape. Sau trebuiesc permanent pilotate de electronica si devin inutile. Daca giroscopul iti va mentine permanent modelul cu botul pe o directie modelul va merge in acea directie, paralela cu cea buna. Trebuie sa se orientese precum fluturele daca ati invatat le electronica, chiar si in spirala, lucru poe care giroscopul singur nu-l face.

PS. E prea complicat sa comanzi giroscopul daca tot nu-i cazul sa fie folosit.
Plec la bere dar revin.
Parerea mea e ca te complici cu giroscopul si nu e vorba de pret si de electronica.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 12:36 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#81 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:28 PM

MrSpace, la 23 Aug 2004, 12:24, a spus:

MIG: dar daca ai avea giroscoape nu te-ar lasa sa mai faci virajul de corectie a traiectoriei pentru ca l-ar interpreta drept perturbatie... cum faci sa legi giroscoapele sa stie cand e perturbatie externa si cand e viraj comandat din interior?

ba o sa te lase pt ca giroscoapele au rolul sa mentina directia dorita (nu iti zic unde sa mergi)
pate nu intelegi legaturile.

receptoarele zic giroscpoapelor ca vor s-o ia spre sud
iar giroscoapele fac ce le zice radioul chiar daca bate vant sau nu

sevourile iau comanda de la giro!!!!

sistemele astea doua nu "se bat" nu-ti fa griji merg f bine impreuna

am inteles eu gresit. intre doua corectii de traiectorie giroscoapele pastreaza directia dreapta... corect? (adica aripile la nivel, si botul la orizontala... sau depinde cum le setezi?).

MIG-29

P.S.: prin giroscop stiam un corp care-si pastreaza axa initiala de rotatie (momentul de inertie etc... iti pot face calculele aferente... ) si de aceea ziceam ca atunci cand incearca sa corecteze il scoate de fapt de pe axa giroscopului si asta s-ar opune...
da-mi ceva pdf-uri cu documentatie despre giroscoape solid state daca ai...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:29 PM

0

#82 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 12:30 PM

da
nu-i asa ca-i frumos cu giro astea
de ai costa sute de euroi nenorociti
0

#83 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:33 PM

piso de la agentia spatiala romana lucra la un giroscop cu fluide magnetice... cauta pe net si ai sa vezi lucruri interesante... super mici si super fiabile... m-am ocupat si eu intr-o vreme de formularaia legata de ele.

MIG-29

P.S.: nu cred sa coste sute de euro... poate cel mult 100-200 de dolari... aici sunt in general lucrurile mai ieftine... si oricum pot sa vad pe la universitate de au astia vreo ceva...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:33 PM

0

#84 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:34 PM

corectez... nu ca n-ar costa sute de euro... dar nu cred ca nu exista si variante mai ieftine... in sensul asta am scris mesajul anterior http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29
0

#85 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 12:36 PM

Mi-e sa nu zic ceva de duhh legat de agentia spatiala romana?
Dar mai bine imi zici tu ce au realizat? ca esti in stranse legatura cu ei din cate vad. Ce au facut? Vre-o lansare? vre-un motor? ce legatura au cu spatiu?
0

#86 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 12:37 PM

Sunt inutile giroscoapele. Parerea mea. Aici nu ai de mentinut o directie stabila ci trebuie sa te indrepti spre o directie.
PS. Permanent trebuie sa-i spui giroscopului care-i pozitia buna, dar poti comanda direct planorul caci antenele au o pozitie bine definita pe planor.

Alt PS. Corectia directiei de deplasare a modelului se face permanent. Nu exista pozitii succesive. Apropo, atiti cum zboara planoarele la "orientare magnetica"? Cam asta face un giro daca nu-i asistat de semnal extern. Si daca tot exista semnalul extern de ce sa nu comande direct planorul.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 12:42 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#87 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 August 2004 - 12:41 PM

eu as folosi accelerometre sunt cam de trei ori mai ieftine dar intervin complicatii in prelucrarea datelor, evident nu-s problema pentru mine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#88 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:43 PM

MrSpace, la 23 Aug 2004, 12:36, a spus:

Mi-e sa nu zic ceva de duhh legat de agentia spatiala romana?
Dar mai bine imi zici tu ce au realizat? ca esti in stranse legatura cu ei din cate vad. Ce au facut? Vre-o lansare? vre-un motor? ce legatura au cu spatiu?

uite bre: http://www.ad-astra.ro/whoswho/view_profil....php?user_id=59

si mai clar catre giroscoapele cu fluide magnetice: http://www.rosa.ro/Common/Documents/Print/...M_COMPO_Rev.htm

uita-te in link-ul al doilea la angular speed measurement... ideea e sa bagi micro-sfere conductoare intr-un fluid magnetic si prin aplicarea unui camp magnetic variabil astea se rotesc generand inertie mare si deci obtinand un soi de giroscop.... cand te uitgi insa la borcanul cu fluid magnetic nu vezi sferele rotindu-se... ci simti doar efectul... (dificultatea de a schimba directia...)... in plus semnalul electric din bobine amplasate corespunzator e direct proportional cu deviatia... deci ai un giroscop http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29

P.S.: cei de la agentia spatiala romana au mari probleme cu finantarea.. se tot chinuie sa lanseze un satelit... dar asta nu inseamna ca nu au oameni capabili... si crede-ma ca de-a lungul timpului au facut chestii interesante... piso de exemplu detine din ceea ce stiam eu aprox. 80% din patentele la nivel mondial pe accelerometre, giroscoape etc cu fluid magnetic... e ceva.. :)
0

#89 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2004 - 12:43 PM

Si eu m-as complica oricat daca as sti electronica. Cum nu stiu, fac simplu.
Acum sterg praful de pe pasaport, ca bag sama ca trebuie sa-l scot la lumina. E prea mult praf in invatamant.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2004 - 12:45 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#90 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 August 2004 - 12:45 PM

bitex, la 23 Aug 2004, 12:37, a spus:

Sunt inutile giroscoapele. Parerea mea. Aici nu ai de mentinut o directie stabila ci trebuie sa te indrepti spre o directie.
PS. Permanent trebuie sa-i spui giroscopului care-i pozitia buna, dar poti comanda direct planorul caci antenele au o pozitie bine definita pe planor.

Alt PS. Corectia directiei de deplasare a modelului se face permanent. Nu exista pozitii succesive. Apropo, atiti cum zboara planoarele la "orientare magnetica"? Cam asta face un giro daca nu-i asistat de semnal extern. Si daca tot exista semnalul extern de ce sa nu comande direct planorul.

si deci giroscoape intercalate pe circuit ar aduce plus de stabilitate in caz ca obiectul n-ar fi intrinsec stabil... asa este?

MIG-29

P.S.: gata eu m-am tirat sa prind vreo ora de somn ca maine (adica astazi) incepe scoala aici... si mai trebuie sa ajung si pe la cursuri...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 August 2004 - 12:46 PM

0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu