Lansare ARCA de la Capul Midia
#32
Postat 09 September 2004 - 06:46 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 September 2004 - 06:48 PM
Telefon: 0721 385365
#36
Postat 09 September 2004 - 07:43 PM
la stiri la ora 6 la prima s-a dat pe post decolarea+zborul.
dupa cum am spus mai sus a zburat f frumos.
decat ca a decolat mai devreme decat trebuia si fara contributia omului care trebuia sa apese pa "LAUNCH" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#37
Postat 09 September 2004 - 07:50 PM
http://www.anticipatia.ro/neworld/modules....artid=28&page=1
http://www.space-tra...om/?stc=gallery (videoclipul "de la ora 12", adica al doilea de pe primul rand, ca sa nu vorbesc de primul sau ultimul, ca te apuca groaza)
PS. Si altii mai au 20 de zile pana la lansarea pentru concurs...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 September 2004 - 08:39 PM
Telefon: 0721 385365
#38
Postat 09 September 2004 - 08:31 PM
SILVIU66, la 9 Sep 2004, 19:43, a spus:
la stiri la ora 6 la prima s-a dat pe post decolarea+zborul.
dupa cum am spus mai sus a zburat f frumos.
decat ca a decolat mai devreme decat trebuia si fara contributia omului care trebuia sa apese pa "LAUNCH" :D
de ce a plecat mai devreme?
poate posteaza filmele lansarii si pe aici pe site... :)
MIG-29
#40
Postat 10 September 2004 - 09:43 AM
Din cate am vazut eu traiectoria nu prea a fost verticala( mie mi s-a parut chiar stramba dar nu-s expert)
Pana la urma la ce altitudine ar fi trebuit sa ajunga.
Despre parasuta nu stiu ce sa mai zic. Ieri seara au zis la tv ca aterizarea a fost reusita si in interior perimetrului in care trebuia sa aterizeze iar azi dimineata la radio a zis ca de fapt s-a prabusit.
A aratat un filmulet la stiri dar arata doar partea in care racheta urca nu si cea in care coboara.
#42
Postat 10 September 2004 - 01:05 PM
apare doar asta :wub:
ULTIMELE STIRI
August 18, 2004 – Capu Midia
Lansarea vehiculului Demonstrator 2B a fost stabilita pentru 8 septembrie 2004. Acest zbor nepilotat se va desfasura din poligonul Fortelor Aeriene de la Capu Midia, pe tarmul Marii Negre. Demonstrator 2B va fi lansat la o altitudine de sub 5 000 m, in principal din cauza restrictiilor necesare din motive de securitate a poligonului. Principalul obiectiv al acestui zbor va fi acela de a califica pentru zbor primul motor din lume monopropelant, reutilizabil, construit din materiale compozite. Motorul care va propulsa racheta a incheiat deja un program de 28 de teste terestre
#43
Postat 10 September 2004 - 06:34 PM
Am gasit o discutie online cu Dumitru Prunariu si cu fiul sau Catalin Prunariu pe http://www.tufaciviitorul.ro/forum/shwmess...messageid=23452
:wub:
#44
Postat 10 September 2004 - 06:46 PM
Telefon: 0721 385365
#48
Postat 10 September 2004 - 06:57 PM
PS. Nu prea pricep de ce ARCA nu a binevoit sa puna ceva pe site pentru a inlatura orice suspiciune.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 10 September 2004 - 07:22 PM
Telefon: 0721 385365
#49
Postat 10 September 2004 - 09:33 PM
Poate doresc sa-si protejeze patentul de catalizator care am inteles ca consta in "tablete"... da bine la ziar dar pentru cei cunoscatori e mai putin probabil. Pana una alta sa fim fericiti ca a functionat si cu bani mai putini decat pentru altii desi performantele au fost mai reduse.
Nu pot sa ma abtin si sa nu mentionez caracterul ciudat in care au fost relatate lucrurile in evenimentul zilei (repet nu am reusit sa vad transmisiunile TV... poate are cineva vreo caseta sau poate ne povesteste cum au decurs lucrurile).
Multa lume intelesese ca motorul este de tip nou... ceea ce trebuie mentionat este faptul ca asemenea motoare exista de multa vreme pe piata doar ca nu sunt folosite in unitati de putere datorita impulsului specific mic. Lucrul interesant e legat doar de catalizator care insa poate sa poate sa nu fie nou...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 10 September 2004 - 09:48 PM
#50
Postat 10 September 2004 - 10:00 PM
Ce nu inteleg e de se se feresc sa puna secvente sa explice ce si cum a fost, asa cum fac altii. Multora, pe la case mai mari, le-au explodat modelele si n-au facut un caz din asta. Peste tot sunt filme, reportaje... Ai nostri parca nu exista. Au lasat-o sa moara de batrana. Peste doua zile cand vor veni cu amanunte, lumea nu va mai sti de ei. Imi pare rau, s-ar parea ca scapa trenul publicitatii. Sau vor veni cu adevarul lasat pe mana jurnalistilor... Nu stiu de ce de fiecare data trebuie sa intreb pe ocolite sa aflu ce a fost.
Telefon: 0721 385365
#51
Postat 10 September 2004 - 11:58 PM
Sa mai asteptam poate pun povestea lor si nu a ziaristilor pe site... as prefera sa scriu parerile si povestea lor decat parerile si povestile interpretate de ziaristi...
Cat despre catalizator as paria ca a fost folosit magneziu... desi exista si alte metale (compusi) insa probabil au folosit ceva ce se gaseste in comert. Un loc simplu de gasit asa ceva e la farmacie- desi cantitatea s-ar putea sa fie un pic cam mare... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Un tip interesant de catalizator folosit aici a fost multa vreme bucati de potasiu microfabricate pentru a avea suprafata de reactie mai mare. Reactiile au fost "filmate" cu ajutorul unor pulsuri laser de durata mica si s-au vazut detalii la nivel de femtosecunda- ramura numindu-se femtochimie.
Ma rog despre lucrurile acestea se poate discuta mai mult dar nu cred ca fac subiectul topicului.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 September 2004 - 12:15 AM
#52
Postat 11 September 2004 - 08:00 PM
Nu stiu cum naiba se face ca pana sa vina Marinaru de la zbor acasa aflu si ce nu stie el, desi dintre noi doi doar el fost acolo. In 2 ore e plin forumul de poze. Deci se poate daca se vrea. Adica pe forum se pot pune in cateva ore si pe ala dureaza zile...
E bine ca e considerata o lansare reusita. Succes in continuare!
Telefon: 0721 385365
#55
Postat 12 September 2004 - 09:29 AM
9 September 2004 - CAPU MIDIA
LANSARE REUSITA!
Astazi, din Poligonul apartinand Fortelor Aeriene Romane de la Capu Midia a fost lansat cu succes vehiculul Demonstrator 2B, echipat cu primul motor din lume reutilizabil, construit din materiale compozite. Din pacate, mai multe fotografii si inregistrarile zborului obtinute cu propriile camere video si cu cele de monitorizare ale Poligonului Capu Midia vor fi disponibile peste cateva zile. Mai multe detalii
Eu ii felicit pe acesta cale!
Se pare ca inaltime a fost limitata de viteza vantului si diametrtul zonei de siguranta de 2100 de m.
Totusi eu ma asteptam sa vad si o parasuta.
La bordul vehiculului Demonstrator 2B s-a aflat, in momentul lansarii, numai 19.6 % din cantitatea proiectata de combustibil
o altitudine maxima de cca 1000
o viteza de cca 630 km/h
#56
Postat 12 September 2004 - 09:58 AM
Au tot dreptul sa nu publice nimic, sau sa faca ce vor, dar pretentiile pot fi pe masura. E cam: o facem pentru publicitate si atragere de fonduri dar fara publicitate daca se poate.
E (ERA) un eveniment mare care trebuia facut cunoscut. Intreb un vanzator de ziare: in ce ziar este un reportaj cu lansarea rachetei de ieri? Si imi raspunde: Care lansare? Ce racheta? Si faze asemanatoare in mai multe locuri. Reclama adevarata era daca ajungeau si aia sa stie. Si daca ajungeam sa aud cate ceva din ora in ora la stiri. Pacat ca e asa la noi.
Imagini atasate
Telefon: 0721 385365
#57
Postat 12 September 2004 - 09:47 PM
Bine v-am regasit
Nu am avut acces la net in navodari si de abia acum cand am ajuns in londra va scriu
treaba a fost asa
1. racheta demonstrator2b e diferita de demonstrator2 (fara :lol: in total sunt trei rachete
2. pe data de 8 sept, la sfrasitul procesului de presurizare furtunul ce lega rezervorul de electrovalvele motorului s-a desprins de rezervor pt ca colierele nu au tinut
nu a fost nici o explozie ci doar s-a pierdut combustibilulu
3. pe data de 9 sept vremea era f proasta vantul batea cu 50km/h iar maximul pt un zbor pana la 2km alt era de 14km asa ca pe ultima suta de metrii ne-am decis sa coboram altitiudinea la 1km pentru a nu iesi din zona de siguranta (un cerc cu raza de 2km)
asa ca am pus mult mai putin combustibil
Ce s-a intamplat pe 9 sept: pe racheta sunt 3 fire si un furtun de presurizare
furtunul de presurizare trebuie indeparat manual.
ghinionul a facut ca el sa cada, cand a fost tras, peste firele ce alimentau electrovalvele, care sunt normal deschis, asa ca in momentul in care nu au mai avut curent, racheta a pornit! simplu
Cat despre parashuta nu a fost nici una pt ca s-a renuntat la ea
s-a recuperat doar o bucata de vreo 70cm rezultata in urma amerizarii rachetei in mare
#58
Postat 12 September 2004 - 10:11 PM
Exact ce am spus mai devreme. Daca dupa atita balamuc vinzatorul de la ziar nu stia nimic chiar stind cu ziarele in fata ce sa mai zic de un om oarecare ca nu a auzit nici in ziua de azi.
Oricum pentru ei este prea putin important cati oameni de rind au idee cine sunt si ce fac.
Iti dai seama daca nu se facea atita balamuc ca nu stiau nici un sfert din cati au habar azi?
Pina la urma sa promovat inventia motorului ecologic si tipul de combustibil inventat si folosit deci nu are importantza inaltimea atinsa si metode de recuperare.
Aceasta postare a fost editata de GIGI: 12 September 2004 - 10:13 PM
#59
Postat 12 September 2004 - 10:50 PM
Ce naiba nu ati dat amanunte mai serioase pentru publicare? Apropo, s-a inventat telefonul mobil si laptopul. Astea functioneaza si in Navodari si in Capul Midia. Nu-i o scuza pentru lipsa de informatii. Macar presa putea primi informatii corecte, ca se deformau ele pe parcurs, dar exista o scuza.
Ce nu inteleg e cum de a fost zona aia asa de limitata, la 2 km? Cand eram in armata imi bagam piciorul in ele proiectile si le trageam la 6 km de poligon cand aveam ocazia, chiar daca dupa aia aveam de bagat sectoare toata luna! Chiar nu se putea gasi o perioada libera la Capul Midia pentru lansare fara presiunea timpului? Adica s-a meritat sa reduceti din performantele rachetei numai de dragul unor constrangeri de tipul asta? Ce se intampla daca depaseati zona de siguranta? Ramaneati fara caii de la bicicleta? Directia de deplasare se cunostea. Din moment ce e foarte departe premiul cel mare, nu era macar necesar sa obtineti maximul cu ce aveati? Nu stiati de limitarile astea cu mult timp inainte? Pe site se vorbea si de o parasuta. Era chiar asa de greu de folosit? Banuiesc ca in cazul asta nu mai depindeati de cei 2 km. De ce nu aveti pagina de net actualizata? Nu se spune nimic nicaieri de Demonstrator 2B acolo. Presupun ca nu-i construit cu 2 nopti inainte si n-ati avut timp de pus informatia pe site... Imi pare rau, la capitolul reclama stati tare rau. Sa inteleg ca daca nu ati fi lansat-o pe 9 se pierdea totul si trebuia lansata musai atunci?
In privinta sistemului de lansare cred ca mai aveti mult de lucrat, incepand cu decuplarea acelui furtun pana la sistemul normal deschis sau inchis al supapelor. In mod normal, pe lumea asta, se merge pe pornire la alimentare nu la intreruperea alimentarii.
Si poate spuneti si cine era curajosul care cu 7 secunde inainte de lansare a desfacut acel furtun? La ce distanta era de rachata? Ce masuri de siguranta erau luate pentru tipul ala? Sau nu se bronzase vara asta si i-ati pus gand rau?
Nu inteleg cum puteti pastra tacerea atatea zile.
Telegrafic precum ceilalti.
Daca e sa revii cu amanunte pe data de 8 rachata s-a miscat pe rampa? A incercat sa se ridice? Cum si cand v-ati dat seama ca s-a pierdut combustibilul? In momentul lansarii sau dupa? Daca a fost inainte, nu se putea realimenta in aceeasi zi? Daca a fost dupa, s-a ridicat macar 1 metru pe rampa? Aveati camere video langa racheta si vedeati permanent ce se intampla? Si pe data de 8 ce performante s-ar fi obtinut daca nu se pierdea combustibil si totul functiona dupa plan? Ce inaltime trebuia sa atinga? Nu batea vantul si pe 8? Apropo, daca nu cadea acel furtun peste fire si se punea pe un fir o pereche de pescarusi indragostiti (ca doi pescarusi) ar fi putut lansa rachata? Asa din curiozitate, sa vad cam cat de fiabil era sistemul de lansare...
Stii ce am zis atunci si zic si acum? Bine ca n-a patit nimeni nimic. Asta succes!
Pe cand secvente video? Ce sanse crezi ca mai aveti in ce faceti? Privind premiul, privind motorul ecologic?
Telefon: 0721 385365
#60
Postat 12 September 2004 - 10:54 PM
PS. De fapt la pozitionari... nu la propulsie. Stiu ei de ce.
Ete cu ce se mai joaca unii: http://www.meditech.ch/exoticthermoenginee.../indexete2.html
http://www.meditech.ch/exoticthermoenginee...ring/ete18.html
http://www.tecaerome.../peroxidoi.html
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 September 2004 - 12:00 AM
Telefon: 0721 385365