problema arcus aproape incontrolabil
#1
Postat 30 January 2010 - 07:15 PM
Cam asa a fost primul zbor :
- l-am aruncat din mana (cu motorul 50%), a luat-o repede in sus si abia am reusit sa-l redresez din profundor
- am dat motorul la 100% si a inceput sa ia ceva inaltime, dar o lua ba in stanga ba in dreapta si abia raspundea la comenzi..
- am vrut sa-l aduc la pamant.. i-am inchis motorul, si a inceput s-o ia in sus rau de tot, cam la 45 grade, asa ca am pornit motoru la max si a inceput s-o ia puternic in jos, nici profundorul nu mai raspundea
Acuma ce cred eu.. cg-ul nu e de vina sigur, l-am echilibrat de acasa.. unghiul motorului nu cred ca e de vina, pt ca e indreptat putin in jos (el fiind pus in spatele cg-ului).. cred ca e din cauza panoului motorului ca opune rezistenta foarte mare, de aici si inclinarea in sus cand opresc motorul sau la decolare.. aveti alte idei sau solutii??
http://i46.tinypic.com/154g4np.jpghttp://i47.tinypic.com/2guy4i9.jpg
Si un filmulet poate se vede mai bine cum e pozitionat motorul
#2
Postat 30 January 2010 - 07:22 PM
2 la mana..cand pornesti motorul e aceeasi chestie dar invers, motorul fiin pus aproape de centrul de greutate , unde este punctul de torsiune, ii schimba directia instantaneu.
#3
Postat 30 January 2010 - 07:39 PM
apropo ai putea rezolva chestia asta punand un firewall nu cu mult mai mare decat motorul si mutat tot ansamblu mult mai departe de CG, elice mai mica etc :rolleyes: succes
Fisiere atasate
-
untitled.JPG (42K)
Number of downloads: 397
#4
Postat 30 January 2010 - 07:45 PM
Cat despre masivitatea panoului... nu stiu ce sa zic, nu explica de ce nu mai raspunde la comenzi si o ia stanga-dreapta, ar explica doar angajarea in sus. Pun altii camere de filmat cat un ipod si nu se simte, nu as fi asa categoric.
As schimba motorul cu unul mai mic si de o forma care sa permita un panou redus la limita la ... nimic :rolleyes:
Cum ar fi un BL 2409-12, a carui talpa permite prinderea pe un panou care sa vina in continuarea motorului in fileul de aer. Sau chiar prindere directa a axului, fara acea talpa.
Ca tractiune este suficient, mie mi-a ridicat un Junior, care e mai greu ca Arcusul, cu o elice 7*4, alimentat din 2s.
Cand filmezi oricum nu mai decolezi la 45 grade...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 January 2010 - 07:46 PM
#5
Postat 31 January 2010 - 08:17 PM
Esc-ul pe fuselaj, cat mai plat, doar radiatorul daca se poate sa fie spalat de aer.
Fisiere atasate
-
IMGP1404.jpg (67.98K)
Number of downloads: 449
#6
Postat 01 February 2010 - 06:13 PM
#7
Postat 02 February 2010 - 05:46 PM
ce ar trebui sa fac?
#8
Postat 02 February 2010 - 06:16 PM
Din statie nu poti face nimic.
#9
Postat 04 February 2010 - 02:24 PM
Prin intoarcerea elicii actuale nu rezolvi nimic....
Bafta!
ps. ai putea prelua ideea de prindere a motorului de mai sus dar cu motorul montat in pozitia in care l-ai pus tu initial...ceva de genul...
Fisiere atasate
-
IMGP1404.jpg (68.64K)
Number of downloads: 239
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 04 February 2010 - 02:28 PM
#10
Postat 04 February 2010 - 02:32 PM
Indiferent cum este prins motorul, daca elicea este montata corect cu bordul de atac inainte, si sensul de rotatie al motorului corespunzator, va merge la fel.
Natura de pusher sau tractor a unui avion nu este data de pozitia de montare a motorului cu axul inainte sau inapoi, ci de pozitia lui fata de centrul de greutate si ce suprafete spala aerul de la elice.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2010 - 02:33 PM
#11
Postat 04 February 2010 - 05:25 PM
Citeaza
Prin intoarcerea elicii actuale nu rezolvi nimic....
Nu sunt de acord! Daca elicea este pozitionata normal (cu extradosul spre in fata) si i se da sensul de rotatie adecvat ea trebuie sa functioneze corect.
Stima,
Alex
#12
Postat 04 February 2010 - 05:50 PM
#13
Postat 04 February 2010 - 07:46 PM
renatoa, la Jan 31 2010, 08:17 PM, a spus:
Esc-ul pe fuselaj, cat mai plat, doar radiatorul daca se poate sa fie spalat de aer.
In poza pusa de tine, elicea nu e asezata bine. E cu intradosul inspre in fatza.
In rest, ce zici tu si alexu` e OK. Daca elicea e cu "fatza" in fatza si se invarte cum trebe, totul e in regula.
#14
Postat 04 February 2010 - 08:16 PM
Ce am avut eu este pe undeva prin topicul de EJ.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2010 - 08:17 PM
#15
Postat 04 February 2010 - 11:23 PM
renatoa, la Feb 4 2010, 08:16 PM, a spus:
Ce am avut eu este pe undeva prin topicul de EJ.
Eram sigur ca nu e combinatia ta. Nici nu ma asteptam sa "eronezi" asa flagrant :D
Vroiam doar sa atrag atentia, sa nu cada vreun incepator ignorant in pacat.
Chestia e ca o elice montata invers, continua sa functioneze ca o elice, adica arunca aerul in spate, doar ca o face cu randament prost si cel care a cazut in pacat s-ar putea sa nu-si dea seama.
O data, am zburat si io un Izii Glaidar de-al unui amic cu elicea (iepuras) montata invers. Parca-parca as zice ca tragea ceva mai bine!!
#16
Postat 05 February 2010 - 01:26 PM
#17
Postat 05 February 2010 - 01:41 PM
Eu stiu ca o elice are un sens de rotatie si numai unul, sens care nu depinde de pozitia ei de montaj (intoarsa sau nu) ci de constructia ei.
Daca e facuta pt. rotatie pe stanga (de exemplu), in momentul in care schimbi 2 fire de la motor (deci sensul de rotatie) iti trebuie o alta elice (in general la magazine aceste elici au mentiunea "reverse").
Bafta!
ps. inca odata zic...daca gresesc imi cer scuze...dar eu asa stiu...si mai mult...chiar imi pare ca e logic.
#18
Postat 05 February 2010 - 01:52 PM
Si atunci, ce te impiedica sa o pui bine, adica "cu fata inainte" indiferent cum ar fi motorul montat?
Elicele reverse sunt mai mult pentru facut perechi in bimotoare contrarotative, nu ca ar fi speciale pentru pushere, sau alte minuni din astea.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 February 2010 - 01:53 PM
#19
Postat 05 February 2010 - 01:56 PM
Eu doar am subliniat ca, dupa parerea mea, o elice folosita corect pt. un sens de rotatie ...este inutila daca schimbi sensul de rotatie (indiferent cum o montezi)...repet...parerea mea.
Bafta!
#20
Postat 05 February 2010 - 02:00 PM
Ca daca va fi montata corect, si sensul de rotatie iar e corect, faptul ca motorul e in fata sau in spatele ei nu are nici o importanta, tractiunea va fi aceasi.
Ce conteaza este ca aceasta tractiune ii este aplicata avionului in fata sau in spate, iar aripa este sau nu spalata de aerul impins de elice. Dar asta nu are legatura cu eficienta ansamblului motor elice in sine, ci e de aerodinamica.