Modelism - RHC Forum: Jurnal reparatie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Jurnal reparatie Crash si reparatie

#1 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 09:53 AM

Am deschis acest topic pentru a prezenta aici greselile ce au dus la un crash, pagubele rezultate, reparatie si in final redarea la zbor a unui aeromodel. (in cautarile mele nu am gasit un topic specific).
Pentru inceput voi prezenta cauzele: Expo bagat din statie ceva mai mult decat permite pentru acest model in cazul unei vrii, am avut expo 80%, motiv pentru care comanda de iesire din vrie nu a fost prompta si ca atare aeromodelul se izbit destul de violent de raza pamantului (fara expo scoteam aeromodelul la 5m de sol il redresam acum cu expo nu a mai mers figura si ca atare am facut alta figura "crash" ).
Pagube: - ax motor stramb, elice rupta, capota sparta (mai mult decat era), bot turtit, ureche prindere aripa rupta, "parbriz" spart, pasagerii nu au fost de gasit :unsure:
Reparatie:
Pentru a putea continua zborul in ziua respectiva am pus pe el scoci si a fost dat la zbor. Revenit acasa aeromodelul a fost desfacut si a inceput cu adevarat reparatia lui, pentru argumentare si prezentare mai rapida am facut poze.

Fisiere atasate


As vrea sa zbor perpetum...
0

#2 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 09:56 AM

motorul l-am desfacut complet pentru indreptarea axului. In apa fiarta l-am bagat pentru refacerea botului care era turtit (receptorul a fost scos depe aeromodel in timpul operatiei singura electronica ramasa fiind servourile de la directie si profundor). Dupa indreptarea botului am lipit cu Bizon se vede in poze toate crapaturile respectiv particele rupte, dupa care cu scoci de hartie am tinut toate lipiturile presate.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de 22CMM: 14 January 2010 - 10:03 AM

As vrea sa zbor perpetum...
0

#3 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 10:17 AM

...
Pentru refacerea urechii de prindere a aripi am folosit polistiren extrudat pe care cu ajutorul unui cater l-am adus la dimensiunile cerute, fixarea piesei noi fata de fuselaj am facut-o prin 2 scobitoriacestea avand rol atat de rigidizare cat si de fixare a lipiturii. Revopsirea aeromodelului am facut-o cu un marker cu vopsea galbena.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de 22CMM: 14 January 2010 - 10:21 AM

As vrea sa zbor perpetum...
0

#4 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 10:21 AM

Pentru autocolantul din fata am folosit autocolant la rola din comert. In final aeromodelul a iesit pot spune ca nou. :unsure:

...

Fisiere atasate


As vrea sa zbor perpetum...
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 January 2010 - 10:33 AM

Axul nu l-as indrepta, l-as schimba.
Si as pune unul fara filet din otel de calitate.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 14 January 2010 - 10:49 AM

Are deja dat in lucru la cineva ax din sarma de otel de arc.
Teoretic ar trebui sa fie ok.
Axul vechi nu il mai aduce la drept...avand in vedere ca e la a 4 sau a 5-a "reindreptare"...ma mir ca inca nu s-a rupt.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#7 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 11:13 AM

Pe motor se afla axul vechi care a fost indreptat usor cu dorn de aluminiu dupa care s-a corectat filetul cu o filiera, si da am si axul din sarma de arc e ok cu o singura conditie cota de rulment nu e buna, adik rulmenti au cota interioara uzata ca atare axul nou facut la cota nominala nu se pupa. Il pastrez ca rezerva pe camp.
As vrea sa zbor perpetum...
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 January 2010 - 11:20 AM

Aha, nu m-am prins ca topicul asta este despre cum sa repari fara sa dai un ban...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 14 January 2010 - 11:27 AM

Vezi postarearenatoa, la Jan 14 2010, 11:20 AM, a spus:

Aha, nu m-am prins ca topicul asta este despre cum sa repari fara sa dai un ban...


Ba dai, dar numai pe scobitori....
0

#10 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 14 January 2010 - 11:57 AM

Da nu este cazul ca orice reparatie sa constea in cumpararea unui reper nou ca asa nu am lipi ci am cumpara fuselajul sau aripa sau etc noi. Deci sunt situatii in care savantul din noi poate gasi o solutie de economisire a banilor ca de doar e perioada de criza. :unsure:
As vrea sa zbor perpetum...
0

#11 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 January 2010 - 12:08 PM

La acelasi motor si la acelasi model, eu am folosit un ax recuperat dintr-0 imprimanta. Nici nu va inchipuiti ce calit este. Nu am reusit sa folosesc randalina in el. Dar vad ca este exceptional.
Asa ca , daca aveti imprimante defecte, recuperati toate axele din ele, ca au materiale foarte bune
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 January 2010 - 12:10 PM

Te rog nuanteaza putin cum este cu "redresatul caroseriei" in apa calda ca nu cunosc procedeul
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 January 2010 - 12:16 PM

Criza, criza, dar axul la motor nu este de inlocuit cu orice sarma, e 5 lei !
Mai curand solutii ca a lui Radu.
Sau, alta idee: ma astept ca in orice oras mare sa fie un reparator de copiatoare consacrat, care sa il stie toata lumea. Acolo sigur gasiti asa ceva.
Al nostru mai nou a dat lovitura orientandu-se catre reciclarea de materiale din electronicele colectate cu ocazia diverselor actiuni ecologice. Daca ati sti ce pestera a lui Alibaba este depozitul ala...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 14 January 2010 - 12:20 PM

Vezi postareaRadu_, la Jan 14 2010, 12:10 PM, a spus:

Te rog nuanteaza putin cum este cu "redresatul caroseriei" in apa calda ca nu cunosc procedeul



http://www.rhc.ro/fo...showtopic=20712

ai aici un tutorial... este bun, te invata cum sa repari spumele.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#15 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 January 2010 - 01:29 PM

Multumesc, dar era vorba despre procedeul cu "galeata"

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 14 January 2010 - 01:30 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#16 Useril este offline   Costache Dan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 24-April 09
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti

Postat 14 January 2010 - 07:58 PM

Vezi postareaRadu_, la Jan 14 2010, 01:29 PM, a spus:

Multumesc, dar era vorba despre procedeul cu "galeata"

era o cratita , nu o galeata... dar nu asta e important ci efectul obtinut !!!

iar pt "renatoa" cand mesteresti la el ca sa il refaci apt de zbor poate ai mai multa grija data viitoare la zbor si pregatirea zborului ( verificarile de rigoare) daca dai bani si GATA .... tot asa vei si zbura

Aceasta postare a fost editata de Costache Dan: 14 January 2010 - 08:01 PM

0

#17 Useril este offline   22CMM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 08-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Zbor cu motor

Postat 16 January 2010 - 10:16 AM

Vezi postarearenatoa, la Jan 14 2010, 12:16 PM, a spus:

Criza, criza, dar axul la motor nu este de inlocuit cu orice sarma, e 5 lei !
Mai curand solutii ca a lui Radu.
Sau, alta idee: ma astept ca in orice oras mare sa fie un reparator de copiatoare consacrat, care sa il stie toata lumea. Acolo sigur gasiti asa ceva.
Al nostru mai nou a dat lovitura orientandu-se catre reciclarea de materiale din electronicele colectate cu ocazia diverselor actiuni ecologice. Daca ati sti ce pestera a lui Alibaba este depozitul ala...

Sarma de arc nu este orice sarma, iar axul de la motor original e facut mai de graba din fier mort la cat de usor de modeleaza, e probabil o solutie ca axul sa se deformeze rapid si motorul sa nu sufere. Sarma de arc e aproximativ la fel de buna ca axul de la o imprimanta dar un pic mai dura, oricum am un ax din sarma de arc si unul din coada de supapa deci ca duritate si deformabilitate nu imi mai fac griji acum urmeaza sa vedem comportarea lor in timp.
Numai bine.

P.S. Eu vazusem pretul la ax de 15 ron, dar sa zicem 5 ron + posta = aprox 7 ron = nu zic doua zic una bucata elice cam asa gandesc eu reparatia adik ce pot sa fac eu fac eu ca daia am 2 maini si ceea ce ma depaseste cer ajutor daca nici ajutat nu iese atunci cumpar, si asa vei constata ca aeromodelul reparat cum e al meu de 4 reparatii din care 2 f grave (unde a fost reparat de yr-zbg datorita starii deplorabile a epavei), pretul aeromodelul nu depaseste cu mult pretul lui original; dar daca tu ai cumpara fiecare reper (o aripa + fuselaj= 75+60 , iar un aeromodel e 270 ) in loc sa il repari ai constata ca la 2 sau 3 reparatii iti mai luai un aeromodel.
As vrea sa zbor perpetum...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu