Modelism - RHC Forum: problema arcus - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

problema arcus aproape incontrolabil

#1 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 30 January 2010 - 07:15 PM

Am modificat si eu arcus-ul meu ca sa pot filma de pe el mai usor, l-am facut pusher.
Cam asa a fost primul zbor :
- l-am aruncat din mana (cu motorul 50%), a luat-o repede in sus si abia am reusit sa-l redresez din profundor
- am dat motorul la 100% si a inceput sa ia ceva inaltime, dar o lua ba in stanga ba in dreapta si abia raspundea la comenzi..
- am vrut sa-l aduc la pamant.. i-am inchis motorul, si a inceput s-o ia in sus rau de tot, cam la 45 grade, asa ca am pornit motoru la max si a inceput s-o ia puternic in jos, nici profundorul nu mai raspundea

Acuma ce cred eu.. cg-ul nu e de vina sigur, l-am echilibrat de acasa.. unghiul motorului nu cred ca e de vina, pt ca e indreptat putin in jos (el fiind pus in spatele cg-ului).. cred ca e din cauza panoului motorului ca opune rezistenta foarte mare, de aici si inclinarea in sus cand opresc motorul sau la decolare.. aveti alte idei sau solutii??


http://i46.tinypic.com/154g4np.jpghttp://i47.tinypic.com/2guy4i9.jpg


Si un filmulet poate se vede mai bine cum e pozitionat motorul

0

#2 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 30 January 2010 - 07:22 PM

1 la mana...panoul ala e ca o frana aerodinamica masiva....si fiind aproape de centrul de greutate dar departe de fuzelaj il face sa o ia in sus
2 la mana..cand pornesti motorul e aceeasi chestie dar invers, motorul fiin pus aproape de centrul de greutate , unde este punctul de torsiune, ii schimba directia instantaneu.
FLYING IS AN ART
0

#3 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 30 January 2010 - 07:39 PM

uite un desen..poate te lamureste
apropo ai putea rezolva chestia asta punand un firewall nu cu mult mai mare decat motorul si mutat tot ansamblu mult mai departe de CG, elice mai mica etc :rolleyes: succes

Fisiere atasate


FLYING IS AN ART
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 January 2010 - 07:45 PM

Punctul 2 ar trebui sa fie rezolvat prin alegere corespunzatoare a unghiului ! in jos !, si care nu mai e 2-3 grade ca la montarea in fata, ci poate atinge si 10 grade, depinde de lungime pilon si pozitia fata de CG.

Cat despre masivitatea panoului... nu stiu ce sa zic, nu explica de ce nu mai raspunde la comenzi si o ia stanga-dreapta, ar explica doar angajarea in sus. Pun altii camere de filmat cat un ipod si nu se simte, nu as fi asa categoric.
As schimba motorul cu unul mai mic si de o forma care sa permita un panou redus la limita la ... nimic :rolleyes:
Cum ar fi un BL 2409-12, a carui talpa permite prinderea pe un panou care sa vina in continuarea motorului in fileul de aer. Sau chiar prindere directa a axului, fara acea talpa.
Ca tractiune este suficient, mie mi-a ridicat un Junior, care e mai greu ca Arcusul, cu o elice 7*4, alimentat din 2s.
Cand filmezi oricum nu mai decolezi la 45 grade...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 January 2010 - 07:46 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 January 2010 - 08:17 PM

Exemplu de cum ar fi mai bine.
Esc-ul pe fuselaj, cat mai plat, doar radiatorul daca se poate sa fie spalat de aer.

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 01 February 2010 - 06:13 PM

O sa incerc maine sa mut pilonul mai in spate si sa mai decupez din panoul ala, mai mult de atat nu pot face pentru ca asta ar inseamna sa schimb si motorul asa ca mai bine cumpar alt model gata facut pusher ca asta a suferit prea multe modificari si deja nu prea se mai merita.
0

#7 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 02 February 2010 - 05:46 PM

Am montat motorul mai in spate ca in imaginea lui renatoa, dar trebuie schimbat si sensul de rotatie, se poate schimba cumva sensul ? fara sa inversez polaritatea sau sa intorc invers elicea.. din telecomanda ceva?
ce ar trebui sa fac?
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 February 2010 - 06:16 PM

Din firele intre motor si ESC. Inversezi oricare doua intre ele.
Din statie nu poti face nimic.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 04 February 2010 - 02:24 PM

Atentie...daca schimbi sensul de rotatie al motorului iti trebuie o alta elice, cea normala avand un randament f scazut.
Prin intoarcerea elicii actuale nu rezolvi nimic....

Bafta!

ps. ai putea prelua ideea de prindere a motorului de mai sus dar cu motorul montat in pozitia in care l-ai pus tu initial...ceva de genul...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 04 February 2010 - 02:28 PM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2010 - 02:32 PM

Elicea va lovi in pilon, nu merge, decat daca l-a montat vertical.
Indiferent cum este prins motorul, daca elicea este montata corect cu bordul de atac inainte, si sensul de rotatie al motorului corespunzator, va merge la fel.
Natura de pusher sau tractor a unui avion nu este data de pozitia de montare a motorului cu axul inainte sau inapoi, ci de pozitia lui fata de centrul de greutate si ce suprafete spala aerul de la elice.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2010 - 02:33 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   alexu` 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 22-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

  Postat 04 February 2010 - 05:25 PM

Citeaza

Atentie...daca schimbi sensul de rotatie al motorului iti trebuie o alta elice, cea normala avand un randament f scazut.
Prin intoarcerea elicii actuale nu rezolvi nimic....


Nu sunt de acord! Daca elicea este pozitionata normal (cu extradosul spre in fata) si i se da sensul de rotatie adecvat ea trebuie sa functioneze corect.

Stima,
Alex
Nu lasa MiG-ul 29 din mana pe F-ul 16 de pe gard!...
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2010 - 05:50 PM

Probabil se referea la faptul ca sa nu cumva sa inverseze elicea in loc sa inverseze firele / sensul :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2010 - 07:46 PM

Vezi postarearenatoa, la Jan 31 2010, 08:17 PM, a spus:

Exemplu de cum ar fi mai bine.
Esc-ul pe fuselaj, cat mai plat, doar radiatorul daca se poate sa fie spalat de aer.


In poza pusa de tine, elicea nu e asezata bine. E cu intradosul inspre in fatza.
In rest, ce zici tu si alexu` e OK. Daca elicea e cu "fatza" in fatza si se invarte cum trebe, totul e in regula.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2010 - 08:16 PM

Nu e a mea, este ce am gasit pe net mai apropiat de ce a facut cosmin. Nici nu am observat elicea, eram concentrat pe pilon si motor :)
Ce am avut eu este pe undeva prin topicul de EJ.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2010 - 08:17 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2010 - 11:23 PM

Vezi postarearenatoa, la Feb 4 2010, 08:16 PM, a spus:

Nu e a mea, este ce am gasit pe net mai apropiat de ce a facut cosmin. Nici nu am observat elicea, eram concentrat pe pilon si motor :rolleyes:
Ce am avut eu este pe undeva prin topicul de EJ.


Eram sigur ca nu e combinatia ta. Nici nu ma asteptam sa "eronezi" asa flagrant :D
Vroiam doar sa atrag atentia, sa nu cada vreun incepator ignorant in pacat.
Chestia e ca o elice montata invers, continua sa functioneze ca o elice, adica arunca aerul in spate, doar ca o face cu randament prost si cel care a cazut in pacat s-ar putea sa nu-si dea seama.
O data, am zburat si io un Izii Glaidar de-al unui amic cu elicea (iepuras) montata invers. Parca-parca as zice ca tragea ceva mai bine!!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#16 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 05 February 2010 - 01:26 PM

Am montat motorul mai in spate si l-am intors si invers, elicea am lasat-o asa cum era si am inversat firele, totu e in regula jos .. sa vedem acuma cum zboara..
0

#17 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 05 February 2010 - 01:41 PM

Nu vreau sa ma contrazic...deci daca gresesc este pacatul meu.
Eu stiu ca o elice are un sens de rotatie si numai unul, sens care nu depinde de pozitia ei de montaj (intoarsa sau nu) ci de constructia ei.
Daca e facuta pt. rotatie pe stanga (de exemplu), in momentul in care schimbi 2 fire de la motor (deci sensul de rotatie) iti trebuie o alta elice (in general la magazine aceste elici au mentiunea "reverse").

Bafta!

ps. inca odata zic...daca gresesc imi cer scuze...dar eu asa stiu...si mai mult...chiar imi pare ca e logic.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2010 - 01:52 PM

Corect, doar ca o poti pune pe axul motorului in ambele pozitii.
Si atunci, ce te impiedica sa o pui bine, adica "cu fata inainte" indiferent cum ar fi motorul montat?
Elicele reverse sunt mai mult pentru facut perechi in bimotoare contrarotative, nu ca ar fi speciale pentru pushere, sau alte minuni din astea.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 February 2010 - 01:53 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 05 February 2010 - 01:56 PM

Faptul ca o poti monta bine sau rau este clar...vei avea sau nu randamentul corespunzator.
Eu doar am subliniat ca, dupa parerea mea, o elice folosita corect pt. un sens de rotatie ...este inutila daca schimbi sensul de rotatie (indiferent cum o montezi)...repet...parerea mea.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2010 - 02:00 PM

Pai asta incerc sa zic, dar nu reusesc, deh, inginer :unsure:
Ca daca va fi montata corect, si sensul de rotatie iar e corect, faptul ca motorul e in fata sau in spatele ei nu are nici o importanta, tractiunea va fi aceasi.
Ce conteaza este ca aceasta tractiune ii este aplicata avionului in fata sau in spate, iar aripa este sau nu spalata de aerul impins de elice. Dar asta nu are legatura cu eficienta ansamblului motor elice in sine, ci e de aerodinamica.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu