Acest subiect se vrea un mic sondaj in urma caruia fiecare dintre noi sa-si poata lua masurile de siguranta necesare, urmarea fiind o dispunere a echipamentului radio in cel mai sigur loc posibil ferit de orice element daunator functionarii propice, eventual, evitarii defectarii datorita socului la impactul cu solul;dar nu in cele din urma a asigurarii ca elementele de executie de pe model isi fac treba in cel mai eficient mod cu putinta.
Deci cred ca sunt destule persoane pe acest forum care le pare rau pt pirderile materiale suferite in urma unor probleme la sol sau in timpul zborului si care ar putea sa ne impartaseasca niste reguli minime in urma carora sa beneficiem de o minima siguranta fata de banii investitisi chinuiala,sau noptile albe de munca.
Asa cum avioanele mari au cutia neagra in cel mai sigur loc cu putinta (varful derivei) asa cred ca s-ar gasi un loc mai ferit de probleme in gramada de polistiren,balsasau alte materiale folosite la modelul nostru.
Personal, am facut surcele o gramada de captive in evolutii uneori simple,cauza....centrajul defectuos,unghiuri de calaj prost gandite si aplicate, lipsa unei documentari temeinice.Mai tarziu lipsa unei motorizari corespunzatoare a dus la angajarea pe o aripa a primului RC trainer construit de mine. Au mai colaborat si alti factori printre care incarcarea prea mare a aripii aeromodelului respectiv.Nu am o mare experienta la RC dar cred ca pot,putem invata foarte multe unii de la altii.
Drept urmare am inceput construirea unui aeromodel RC de acrobatie cu Speed 600, elice 9X5 , acum 235gr 9,6V;2100mA , controler GS-600 JR , receptor Kraft cu 4 canale , 2 X servo Snano , 1 servo microXT.... anvergura de 1000mm, suprafata portanta de 28 dmxx2. aripa avand un profil gros de 50mm la incastrare. Aeromodelul a fost conceput in totalitate de Mamutel si sper sa aduca cateva mici noutati in acest forum.
Cred ca aceasta e una din metodele de a benefica la maxim de pe urma investitiilor facute in acest domeniu.
Va multumesc anticipat pentru sprijin si participarea fructuasa de care sunt sigur ca veti face dovada !
Si ca sa nu credeti ca ati citit acest mesaj degeaba va dau un pont in legatura cu materalul cel mai ieftin si rezistent in crearea balamalelor.... materalul magnetic de la discheta de 1,4 mb, iar tabla de aluminiu cu care e prevazuta (viziera) poate servi la realizarea unor parghii ale suprafetelor de control ,eventual ranforsarea anumitor locuri mai subrede !
Pagina 1 din 1
ce a ramas "intreg" dupa ce ati rupt modelul cum ati rupt modelul,cauze posibile
#2
Postat 26 July 2004 - 09:53 PM
..cam cum ai gindit balamalele alea din floapa de 1.44...de nu'ti e cuBANAT :)...cumva dupa modelul celor din scotch ?
......SPL egal ...pentru stabilitate :)
......SPL egal ...pentru stabilitate :)
#3
Postat 26 July 2004 - 10:06 PM
poate ca scotchul se rupe sau se taie dar floapa acolo moare pana la pensionare, si cred ca e mult mai bine sa ai balamaua pe mijloc(din nenumarate motive, incepand cu flutter si terminand cu reducerea rezistentei la inaintare), .......arata ca la alea adevarate....
#4
Postat 27 July 2004 - 07:24 AM
Pai pana acum s-a mai discutat pe aici pe undeva ca regula de baza este sa pui receptia in fatza acumulatorilor...in felul asta ai certitudinea ca la un crash, datorita greutatii acumulatorilor se scapa usor de grija receptorului vechi prin simpla cumparare a unuia nou!!!
Receptorul il invelesc de regula in burete foarte gros (2-3 cm, pe toate laturile).
Am constatat deasemenea ca aeromodelele care au aripa legata cu elastic scapa mai intregi decat cele cu aripa fixa sau montata rigid, cumva, cu suroabe!
Receptorul il invelesc de regula in burete foarte gros (2-3 cm, pe toate laturile).
Am constatat deasemenea ca aeromodelele care au aripa legata cu elastic scapa mai intregi decat cele cu aripa fixa sau montata rigid, cumva, cu suroabe!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 28 July 2004 - 06:14 PM
Si sa ai elice care se rupe repede, astfel permite modelului sa intre cat mai adanc in pamant
#6
Postat 29 July 2004 - 12:24 AM
Chestie vazuta pe kielea mea....receptorul in spatele acumulat, acumulat bine pus in avion ca daca nu zboara si strica fuselajul si daca se poate un zboar deasupa unui camp frumos inverzit cu iarba de juma de metru...si pamant moale afanat! Am patit-o cu 2 modele unul s-a implantat in pamant...cam vreo 3 cm....iar celalalt, o decolare nereusita soldata cu fuselaj crepat langa acumulat, motorul mai sa iasa din avion, o aripa crepata, elice de 8x4 rupta si zgarieturile de rigoare.
#7
Postat 29 July 2004 - 12:56 AM
...aja, aja! si conul la elice din otzel "vidia" daca se poate, nu de alta, da' sa percuteze si o eventuala suprafatza mai dura ... de ex. portiera de Mertz' in cazul subsemnatului...
...audaces fortuna iuvat...
#8
Postat 29 July 2004 - 01:14 AM
Nasol...da lasa mai Silfax asa ai impuscat 2 iepuri deodata! :D Zic ca ii mai bine sa blindezi masina ca cine stie pe viitor ce se poate intampla! :D Glumeam.....nu te supara....oricum nasoala chestie.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1