EDF afterburner constructie
#121
Postat 13 February 2010 - 07:23 PM
Poate reusesti o modficare ca sa poti ajusta usor pozitia conului pana gasesti pozitia optima ! Eventual o tija filetata pe axa tubului iar conul sa aiba 1 piulita in interior la un capat si o bucsa de trecere la celalalt capat - eventual piulita sa fie cu autoblocare ca sa se insurubeze mai greu putin ! ( sa nu fie chiar noua caci se va insuruba greu, se poate chiar rupe conul - o uzezi putin pe un surub !
#122
Postat 13 February 2010 - 07:34 PM
REAL DESIGN, la Feb 13 2010, 07:23 PM, a spus:
Poate reusesti o modficare ca sa poti ajusta usor pozitia conului pana gasesti pozitia optima ! Eventual o tija filetata pe axa tubului iar conul sa aiba 1 piulita in interior la un capat si o bucsa de trecere la celalalt capat - eventual piulita sa fie cu autoblocare ca sa se insurubeze mai greu putin ! ( sa nu fie chiar noua caci se va insuruba greu, se poate chiar rupe conul - o uzezi putin pe un surub !
hmm...sincer nu stiu ce rol avea conul la mig-21 1:1 :rolleyes: ....de exemplu mig 15 nu are con si e aproximativ aceeasi structura a tubului.
eu am prins conul cu 3 scobitori :D dar din moment ce acumulatorul fa sta fix in spatele lui, il pot lipi de carcasa acestuia :)
#123
Postat 13 February 2010 - 08:09 PM
""gaura" mare din bot" este dispozitivul de admisie. Conul este format dintr-un invelis radiopenetrant pentru ca in cavitatea sa interioara se afla radarul de bord. Totodata, conul are un anumit profil pentru a crea un sistem de unde de soc care sint/trebuie sa fie mentinute intr-o configuratie bine definita din motive de functionare stabila a instalatiei de propulsie. Pentru a realiza aceasta functionare stabila, conul isi schimba pozitia in functie de viteza si unghiul de bracare a stabilizatorului comandat. Dublele au o geometrie putin diferita a dispozitivului de admisie, si in cazul lor, reglarea pozitiei conului se face in trei pozitii, in timp ce la simple reglarea se face continuu.
Explicatiile sint putin simplificate si pe scurt, dar cred ca transmit ideea importantei "sulitei" si "gaurii mari din bot".
Uite niste poze cu diferite pozitii ale conului.
P.S.
Fuselajul nu este cilindru perfect ci la " bot diametrul este putin mai mic iar cand conul iese aproape ca inchide zona iar cand se retrage pe langa el intra aer la greu.
Functie de altitudine unde oxigenul este mai rarefiat sau mai bogat asigura si intr-un fel simplist amestecul aer/carburant.
Fisiere atasate
-
mig_21.jpg (46.42K)
Number of downloads: 720 -
romania_mig_21.jpg (38.87K)
Number of downloads: 746
#124
Postat 13 February 2010 - 09:38 PM
REAL DESIGN, la Feb 13 2010, 08:09 PM, a spus:
""gaura" mare din bot" este dispozitivul de admisie. Conul este format dintr-un invelis radiopenetrant pentru ca in cavitatea sa interioara se afla radarul de bord. Totodata, conul are un anumit profil pentru a crea un sistem de unde de soc care sint/trebuie sa fie mentinute intr-o configuratie bine definita din motive de functionare stabila a instalatiei de propulsie. Pentru a realiza aceasta functionare stabila, conul isi schimba pozitia in functie de viteza si unghiul de bracare a stabilizatorului comandat. Dublele au o geometrie putin diferita a dispozitivului de admisie, si in cazul lor, reglarea pozitiei conului se face in trei pozitii, in timp ce la simple reglarea se face continuu.
Explicatiile sint putin simplificate si pe scurt, dar cred ca transmit ideea importantei "sulitei" si "gaurii mari din bot".
Uite niste poze cu diferite pozitii ale conului.
P.S.
Fuselajul nu este cilindru perfect ci la " bot diametrul este putin mai mic iar cand conul iese aproape ca inchide zona iar cand se retrage pe langa el intra aer la greu.
Functie de altitudine unde oxigenul este mai rarefiat sau mai bogat asigura si intr-un fel simplist amestecul aer/carburant.
hmm..la mine nu e cu mult mai mic diametrul tubului fiind simplu, la duble am vazut ca e mult mai mic la bot, deci cum ziceam oricum il pun in spate sau in fatza e aceeasi chestie mai ales ca tubul interior are acelasi diametru, fiind format din 3 straturi ultimele au fost slefuite pentru ai da forma dar inauntru este peste tot 70mm.
#125
Postat 13 February 2010 - 09:42 PM
Fisiere atasate
-
07022010524.jpg (72.58K)
Number of downloads: 706
#126
Postat 13 February 2010 - 10:04 PM
9unuunu, la Feb 13 2010, 09:42 PM, a spus:
De la modelele de la Styro Kit am invatat o "smecherie" la asamblarea trenului si anume : se folosesc doua placute de balsa (NU placaj ) intre care se pune sarma si prin presarea placutelor sarma se va "afunda" in lemnul de balsa cele doua placi venind in contact una cu alta si putand fi lipite.
Arata mai frumos decat cu excesul de adeziv pus pe sarma si cred ca sunt si mai usoare.
P.S.
Trenul ajuta mult la decolare ( daca este si pista dreapta - eventual asfaltata ) dar incurca la fel de mult la aterizare existand riscul sa se smulga din fuselaj
sau din aripi - pe burta pe iarba este mai mult bine !
Uite la astia doi - le decoleaza pe tren si le aterizeaza pe burta :
MIG 29 FlyFly - RIPMAX
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 February 2010 - 10:09 PM
#127
Postat 14 February 2010 - 12:19 AM
REAL DESIGN, la Feb 13 2010, 10:04 PM, a spus:
Arata mai frumos decat cu excesul de adeziv pus pe sarma si cred ca sunt si mai usoare.
P.S.
Trenul ajuta mult la decolare ( daca este si pista dreapta - eventual asfaltata ) dar incurca la fel de mult la aterizare existand riscul sa se smulga din fuselaj
sau din aripi - pe burta pe iarba este mai mult bine !
Uite la astia doi - le decoleaza pe tren si le aterizeaza pe burta :
MIG 29 FlyFly - RIPMAX
tare ideea cu placile de balsa :)
vreau roti din 3 motive: 1 ca e scale
2 daca fac niste gauri in fatza turbine va intra iarba la aterizare
3 daca nu-i pun roti pot foarte usor sa stric conul + ca se mareste rata de degradare a modelului, si la vreo 700grame(jet) nu o sa fie soft landings fara putina viteza.
#128
Postat 18 February 2010 - 04:41 PM
9unuunu, la Feb 13 2010, 05:53 PM, a spus:
si io m-am gandit la faza cu 2 edf-uri...respectiv unul de 55mm in fatza care sa suga aerul mai usor si sa-l trimita comprimat la cel de 70mm, si probabil randamentul ar fi fost mai bun, fiinda daca mai pun si conul nu mai are forta edf-ul direct din spate sa traga aer dintr-o fanta de 1mm....daaaar poate rezolv problema cu niste intakes in fatza turbinei :)
acum nu prea am timp, dar pe weekendu viitor va fi gata :D
Aceasta idee cu 2 edf-uri puse in serie pentru a imita un turboreactor vi se pare viabila?Chiar creste randamentul?Intreb deoarece ma gandesc la aceasta posibilitate in viitor.Daca a mai incercat cineva varianta sa ne spuna si noua pareri.Si cred ca ar trebui pus in fata cel de 70 mm si apoi cel de 55,deoarece in mod normal ventilatorul(aici primul edf)are diametrul mai mare,turbina propriu-zisa avand un diametru mai mic.
Asa e sau ma insel? :rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#129
Postat 18 February 2010 - 07:06 PM
#130
Postat 18 February 2010 - 10:43 PM
protheus, la Feb 18 2010, 07:06 PM, a spus:
probabil sa ai dreptate.Totusi ma gandeam ca daca folosesc niste turbine care pot merge pana la 50000 rpm si ele sa fie folosite astfel incat sa nu se depaseasca aceasta turatie dar sa ai un randament mai bun,poate ar fi o solutie!O sa studiez posibilitatea si sa fac niste teste.
toate bune.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#131
Postat 19 February 2010 - 09:09 AM
edf sunt doar niste acceleratoare de aer, sa incercat acest lucru acum 20 de ani si nu se obtine mai nimic nu se poate aplica(idea) ca si in cazul turbinei
poti sa incerci sa pui un edf de 68mm si unul de 70 mm in spate si vei obtine cam 7 % randamanet mai bun decat ai folosi doar unul de 70mm dar avand in vedere ca trebuie si baterie + esc pentru cel de 68mm inseamna greutate suplimentara cea ce va duce la o foarte mare ineficienta.(plus viteza mai mica datorita greutati) Mai bine adaugi inca 100 de wats la edf de 70mm si ai aceiasi performanta(poate chiar mai buna). Exista ceva threaduri despre acest lucru dar nu le-am gasit. oricum stiu ca si eu m-am gandit la varianta asta doar ca eu ma gandeam la idea sa folosesc un rotor de tip "screw" ca primul rotor ptr a incerca sa creez presiune joasa dar la 200 mph eflux nu se poate obtine nimic eficent
#132
Postat 19 February 2010 - 09:47 AM
ideea e ca o turbina de 70mm trage ca una de 55mm daca-i pun conu...
deoarece oricat de puternica ar fi turbina , ea trebuie sa traga ceva, iar acel con diminueaza cu mult cantitatea aerului tras de turbina, mai ales in cazul in care ea este in spate
deci daca as pune o turbina cat de mica, in fata care sa-i ofere turbinei secundare un flux de aer normal,cred ca ea ar avea randament maxim.
#133
Postat 19 February 2010 - 09:54 AM
9unuunu, la Feb 19 2010, 09:47 AM, a spus:
ideea e ca o turbina de 70mm trage ca una de 55mm daca-i pun conu...
deoarece oricat de puternica ar fi turbina , ea trebuie sa traga ceva, iar acel con diminueaza cu mult cantitatea aerului tras de turbina, mai ales in cazul in care ea este in spate
deci daca as pune o turbina cat de mica, in fata care sa-i ofere turbinei secundare un flux de aer normal,cred ca ea ar avea randament maxim.
ai 2 variante, pastrand configuratia actuala:
1) Renunti la con(cea mai indicata);
2) Pui un con cat un creion de gros, care sa iasa 1-2cm...cum ti-a aratat real design in poze
Eu as opta pentru 1...renunta naibii la conu' ala :unsure: ...ce e mai important? sa arate bine? sau sa zboare?
Sa te apuci sa pui J'de mii de EDF-uri in bot nu cred ca are rost...
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 19 February 2010 - 09:56 AM
#134
Postat 19 February 2010 - 10:15 AM
#135
Postat 19 February 2010 - 07:45 PM
lefmir, la Feb 19 2010, 09:54 AM, a spus:
1) Renunti la con(cea mai indicata);
2) Pui un con cat un creion de gros, care sa iasa 1-2cm...cum ti-a aratat real design in poze
Eu as opta pentru 1...renunta naibii la conu' ala :rolleyes: ...ce e mai important? sa arate bine? sau sa zboare?
stii ca pt mine aspectul conteaza foarte mult
trebuie sa arate bine in primul rand, ca daca e urat nici nu vreau sa zbor cu el.
Sa te apuci sa pui J'de mii de EDF-uri in bot nu cred ca are rost...
asta asa o fi
Iamzoli, la Feb 19 2010, 10:15 AM, a spus:
da cheater hole pare cel mai ok
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 19 February 2010 - 07:46 PM
#136
Postat 21 February 2010 - 02:59 PM
am facut gaura, montat trenul,lipit carcasa acumulatorului, pus conul <_<, mai trebuie sa ii pun magneti pe trape si sa-l fac frumos
Fisiere atasate
-
21022010606.jpg (72.5K)
Number of downloads: 410 -
21022010609.jpg (65.9K)
Number of downloads: 401 -
21022010605.jpg (36.84K)
Number of downloads: 111 -
21022010603.jpg (39.07K)
Number of downloads: 104 -
21022010599.jpg (41.19K)
Number of downloads: 121 -
21022010602.jpg (39.99K)
Number of downloads: 130 -
21022010597.jpg (61.92K)
Number of downloads: 137
#137
Postat 21 February 2010 - 03:28 PM

Number of downloads: 146

Number of downloads: 117jpg]
#138
Postat 21 February 2010 - 08:24 PM
Stima si multa bafta la urmatorul zbor! :rolleyes:
#139
Postat 24 February 2010 - 09:45 PM
nu cred ca o sa-l fac albastru, incerc gri,ori cu solarfilm ori vopsea...sau scoci...sau toate trei
in legatura cu acumulatorul, l-am mutat acum dupa con, in tzeava, deci e ventilat calumea, in carlinga urmeaza sa pun recipientul cu gaz :angry2:
#140
Postat 02 March 2010 - 08:29 PM
E destul de mic, are si o parte atasata de plastic de care poti sa te legi si cred ca ti-ar tine suficient gaz :D
Fisiere atasate
-
Image1137.jpg (293.87K)
Number of downloads: 62
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#141
Postat 02 March 2010 - 09:29 PM
#142
Postat 03 March 2010 - 07:49 AM
am mai gasit si spray de gura tot aceeasi dimensiune, sau d-ala care-l bagi in incuietoarea de la masina daca ti-a inghetzat dar e un pic mai mare
totusi pot sa improvizez niste adaptoare pt refil cu gaz?? sau trebuie sa dau o caruta de bani de pe site-uri?
apropo imi place ce scrie pe tub :D
Fisiere atasate
-
Image1137_1_.jpg (77.03K)
Number of downloads: 69
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 03 March 2010 - 07:53 AM
#143
Postat 03 March 2010 - 01:00 PM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#144
Postat 28 March 2010 - 05:44 PM

Number of downloads: 74
#145
Postat 28 March 2010 - 07:19 PM
silver arrow, la Mar 28 2010, 05:44 PM, a spus:

nu prea am mai avut timp de el dar poate dupa vacanta il testez :D
o sa imi iau aerofly si o sa te anunt :D