Canary 40 Despre Canary 40 de P.H.O.E.N.I.X Models
#1
Postat 26 December 2009 - 12:40 AM
Este primul meu trainer si vreau sa aflu cat mai multe posibil despre acest model pentru a ma pregati cat mai bine de zbor.
As vrea sa stiu ce motor imi recomandati (eu am zis un Magnum de 7,5 ccm).
Ce elice?
IN kit am primit un con care cand l-am vazut mi s-a parut ca este enorm de mare (diametru de 57 mm).
Ce combustibil ce servomecanisme?(AM UN SERVO DE LA A.R.T T.E.C.H) standard.
Ce acumulator imi trebuie pt receptor ?
Si multe altele despre el ce mai stiti din experienta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Momentan kit-ul sta pe dulap in asteptarea sezonului .
As vrea sa mai imi spuneti despre motoarele termice (cum se face rodajul) cu ce combustibil etc ...?
Multumesc astept raspunsuri !
Pt. dorinta de a ma contacta : ID MESS: neagoe_adrian95
#2
Postat 26 December 2009 - 04:07 AM
Sa le luam pe rand
-Motorul care il ai este ok.Daca vroiai ceva de firma iti luai un O.S. Max dar repet,este ok ce ai.
-Ca elice poti folosi APC intre 9 si 11 diametrul si pasul 5 sau 6(9x5,9x6....11x5,11x6),depinde si de cat iti permite roata din fata,ca s`ar putea sa atingi cu ea de pamant la un diametru mai mare.
-Conul care l`ai primit cred ca este bun.De obicei diametrul conului trebuie sa fie la fel sau daca nu cat mai aproape de diametru cercului de pe capota(gaura prin care iese axul motorului + marginea de fibra)
-Ca servouri,ai nevoie de 4 bucati daca ai decat unul pe eleroane sau 5 bucati daca ai 2.Iti recomand futaba s3003 sau hitec 311 sau 422 daca vrei ceva mai strong cu toate ca nu cred ca o sa ai nevoie.
-Combustibil...Tornado 10% nitro.De obicei acelasi combustibil care il folosesti in rodaj e bine sa il folosesti si dupa(ma refer la concentratia de nitro).Modul de a`l roda ar trebui sa fie in manualul motorului.Daca nu...cauta pe forum ca au fost o groaza de discutii pe tema asta.
-Pentru receptie poti fie sa pui un Ni-Mh de 4,8 sau 6V(depinde cat de bine vrei sa`ti mearga servourile) si intre 1000-1500mAh fie pui un UBEC(regulator de tensiune) si un lipo de 2 celule de 1000-1300mAh.Regulatorul de tensiune nu face decat sa`ti scada voltajul la 6 sau 4,8V,cat suporta receptorul.La dimensiunea modelului recomand prima varianta.
-FOARTE IMPORTANT : in caz ca nu ai mai pilotat termice iti recomand sa te duci cu cineva care stie cat de cat la primul zbor.Cu toti stim cat de debusolati suntem cat dam cu unul de pamant da pai la primul zbor.Sper ca te`am lamurit cat de cat ! Spor!
#3
Postat 27 December 2009 - 11:16 PM
#4
Postat 28 December 2009 - 12:17 AM
shogi, la Dec 26 2009, 04:07 AM, a spus:
-Ca elice poti folosi APC intre 9 si 11 diametrul si pasul 5 sau 6(9x5,9x6....11x5,11x6),depinde si de cat iti permite roata din fata,ca s`ar putea sa atingi cu ea de pamant la un diametru mai mare.
-
Bogdane cu 9 cu 6 cred ca o sa arunce pistonu prin chiulasa ! e mai bine de la 11 in sus !Zic eu!LA 7,5!
#5
Postat 28 December 2009 - 12:23 AM
#6
Postat 28 December 2009 - 04:39 PM
nicajohn, la Dec 28 2009, 12:16 AM, a spus:
Bag seama ca sti ceva dar si iti cam dai cu parerea.:rolleyes:
Din fericire are balamale din metal si sunt gata montate :rolleyes:
Oricum multumesc la toti de informatii.
Si inca ceva daca nici nu cunosti avionul, de ce iti dai tu cu parerea de tren de aterizare?
Eu cred ca e facut foarte bine.
Pentru ca stiu sa aterizez;-) si credema ca daca vi cu el tare la aterizare si reusesti sa rupi trenul de la Canary :rolleyes: e jale (CRASH).
Asa ca proiectantul stie el ce stie .
#7
Postat 28 December 2009 - 04:45 PM
Dar si de crashuit este foarte greu, am vazut aterizari de ma pregateam sa aprind focul, si nu a avut nimic.
Ei folosesc elici de 10-11 la Magnum de 7.5cc 2T si 10cc 4T
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 December 2009 - 04:47 PM
#8
Postat 28 December 2009 - 05:30 PM
renatoa, la Dec 28 2009, 05:45 PM, a spus:
Dar si de crashuit este foarte greu, am vazut aterizari de ma pregateam sa aprind focul, si nu a avut nimic.
Ei folosesc elici de 10-11 la Magnum de 7.5cc 2T si 10cc 4T
Si eu am auzit ca sunt foarte rezistente la crashuri am vazut un video pe youtube si o intrat cu Canary intr-un copac si surprise.
Nu a avut absolut nimic:)
La roata din fata am vazut si eu ca e foarte prost conceputa, chiar mi s-a parut ciudat faptul ca atunci cand am legat tija de control de elementul de control de la roata freca de gaura prin care iesea din fuselaj.
Freca destul de tare si ingreuna miscarile:)
Acuma pana in vara mai am mult de aflat despre model ca doar am timp asa ca va rog! ;-)
#9
Postat 28 December 2009 - 08:49 PM
nu vreau sa se zica ca le stiu pe toate cum probabil stiu unii dintre noi....si nu raspund la provocari...mai bine bem o bere cand ne intalnim decat sa ne certam pe forum...
mult succes la zburat noul model
#10
Postat 28 December 2009 - 09:03 PM
Ca servouri, as merge pe Hitec 311 sau Futaba S3003, sunt arhisuficiente pt. un trainer. Daca vrei sa uti de griji, pune un servo cu angrenaj metalic pe directie (aici poti avea probleme din cauza rotii fata).
Combustibil: Orice cu 5 pana la 10% nitro, preferabil CoolPower sau Tornado.
Accu receptie: Ni-Mh de 2000 mAh, 4-5 celule.
Switch receptie: Unul bun, format mare.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 28 December 2009 - 09:11 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#11
Postat 28 December 2009 - 10:43 PM
Nu prea esti in pozitia de a da 11 metri alora care se apuca sa-ti dea sfaturi referitoare la avionul matale vietnamez
Sarind peste faptul ca toata cultura ta aero este facut pe internet si ca acum o luna de zile nici nu stiai cum se imperecheaza un avion cu motorul - eu propun sa lasi afirmatiile legate de trenul de aterizare si de proiectant deoparte
Noi ca aeromodelisti cu o amarita de experienta ne bucuram sa auzim ca un avion care intra in copac se face muci - pen'ca inseamna ca acel avion e usor si are incarcare alara mica - deci potrivit pentru un incepator
Alea care rezista la testul cu copacul - poate sunt facute din beton si au o caracteristica de zbor newtoniana fantastica - dar nepotrivita pentru un incepator
Lasam gluma de o parte - ridica urechile sus lipeste ochii de ecran si asculta cu rabdare ce spune lumea pe aici - mai ales aia care au avut mult mai multe trainere - care indiferent de marca au belele la trenul de aterizare si la roata de bot - dixit
Ne bucuram ca ai ales cel mai tare trainer din lume ca si calitate pret , ca balamalele tale sunt metalice ( vezi incarcarea alara ) si ca trenul de aterizare nu se poate smulge nici cu metroul
Problema este ca daca nu asculti si nu vei lua treptat zborul ca o lectie si nu ca o gluma - probabil din aeromodel la primul zbor vor ramine fix balamalele si trenul de aterizare
Ceea nu iti dorim sa se intample
Revino la postul tau din decembrie - ia un plan de acolo fa-l din depron - zboara pina nu mai poti chiar si pe zapada si-ti promit ca la Ripa Rosie te invat eu cum sa ridici modelul termic in aer - asta daca nu-si fac mila de tine Calin si celalti din Timisoara pina atunci
Caz in care ar fi de zis un mare sarumina
Iti urez succes
Fram Ursul Polar
#12
Postat 29 December 2009 - 02:09 PM
Si apropo de model din depron am facut EDGE-ul lui Intruder(NEMO)
A iesit super bine de zburat il zbor peste o luna ca nu am acumulator:)
#14
Postat 31 December 2009 - 10:26 AM
Spun ca AM AVUT modelul asta deoarece am reusit sa-l rup totusi. S-a intamplat la aterizare cand am nimerit din greseala un stalp si am reusit sa rup fuselajul. Greseala mea dar asta a fost. Se poate repara dar nu am timpul necesar si mai ales ca am trecut la alt tip de model.
Parerea mea este ca modelul asta este un model trainer foarte bun pentru un incepator iar daca mai ai si un pic de experienta in zborul RC iti va face o mare placere sa il zbori. Singurele metehne care i le-am gasit eu sunt legate de trenul de aterizare. Roata de fata intradevar creaza probleme prin faptul ca la fiecare aterizare sarma aia arc se indoaie cate putin si mai ales prinde joc in suport. Trenul principal este si el destul de slab. Nu se rupe din fuselaj dar sarmele alea desi groase se indoaie la aterizare si va trebui sa le readuci cu mana la loc dupa fiecare zbor.
De rezistat insa rezista si nu se rupe chiar si la aterizari mai dure. Si crede-ma ca am avut si d-astea.
Cat despre echipare, eu am folosit :
motor OS MAX 7,5cmc
elice APC 11x5 (garda la sol ti-o permite)
toate servourile Futaba S3003
Acumulator 5 celule NiMh 2000mAh
Carburant Tornado 10% nitro dar si Proxim Power fara nitro (motorul e suficient de puternic cat sa duca modelul asta)
Iti recomand ca macar la primele zboruri sa ai pe cineva cu experienta langa tine.
Daca mai ai nelamuriri despre model si te pot ajuta, iti stau la dispozitie.
In rest iti doresc sa te bucuri de el la zbor si cat mai multe zboruri.
#15
Postat 01 January 2010 - 11:22 PM
In alta ordine de idei modelul are o tinuta de zbor deosebita , este stabil la viteze mici ,are o rata de infundare rezon ,iar la viteze mari este destul de docil fara a crea surprize.
Am reusit sa-l rup si eu la inceputuri dar cu rabdare modelul a fost refacut. In partea de misloc a fuselajului(se vede in poza)consider ca este mai fragil ,are acolo ceva baghete care nu creaza o rezistenta deosebita.
In rest ce sa zic ,depinde de cat de mult i-ti doresti sa zbori si de cat o sa accepti recomandarile colegilor din jurul tau, colegi care au inceput si ei ca si tine iar acum pot impartasi din experienta castigata de-a lungul anilor.
L.E.Daca ai norocul sa pici pe mana lui Calin considera-te un tip norocos.
La multi ani si zboruri cu o singura aplecare dupa model ! :rolleyes:
Poza 1) asezarea receptorului si a acumulatorului pentru centraj ,la tine este posibil in functie de ce componente alegi sa pice putin diferit
Poza 2) fuselajul infoliat dupa ,,fractura"
Poza 3) trenul de fata din sarma ,,tare" si se mai vede acolo un capac de vizitare la rezervor si la partea din interior a panoului de foc
Poza 4) trenul din dural (si ceva roti cu plasticele sarite din cauza aterizarilor ,,unse") http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
vada ca pozele sau incaract diferit de ordinea aleasa de mine dar alegele si tu.....(1,4,2,3)
Fisiere atasate
-
IMG_1099.jpg (138.55K)
Number of downloads: 200 -
IMG_1110.jpg (90.65K)
Number of downloads: 244 -
IMG_1112.jpg (89.2K)
Number of downloads: 197 -
IMG_1114.jpg (77.85K)
Number of downloads: 219
Aceasta postare a fost editata de alifly: 01 January 2010 - 11:29 PM
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21