despre tijele de comanda-intrebare! intrebare!
#1
Postat 11 July 2004 - 03:37 AM
Revin cu o intrebare despre tijele de comanda. Momentan realizez ultimile reglaje pentru un trainer cu motor termic 0.40 (Magnum). Am facut mici improvizatii la tijele de comanda- am folosit alte tije de comanda decat cele recomandate de producator... mai precis am folosit tije de comanda din otel pe care le mai folosisem pe alt trainer... pentru comanda de profundor insa am avut nevoie de o tija un pic mai lunga... am folosit acelasi tip de tija (grosime, material etc...)...
Problema care insa mi-o pun este ca tijele de comanda pentru directie si profundor sunt un pic flexibile... la modul ca daca fortez cu mana pe suprafetele de comanda servo-ul sta blocat asa cum trebuie (cand e receptorul pornit) dar tijele se arcuiesc un pic... este OK daca zbor avionul asa? chiar nu am idee cum sa rezolv problema asta... poate ca totusi e OK si nu e nevoie de nimic de facut in plus :) chiar vreau sa-l zbor sunt curios cum zboara...
MIG-29
#2
Postat 11 July 2004 - 05:05 AM
#4
Postat 11 July 2004 - 04:29 PM
Dupa cum vezi la motor si la roata din fata sunt tije lungi. Dar la profundor si directie au folosit baghete.
Fisiere atasate
-
ScanImage001.jpg (60.34K)
Number of downloads: 96
#5
Postat 12 July 2004 - 07:57 AM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 12 July 2004 - 10:26 AM
multumesc de raspunsuri... as fi pus baghete dar sincer sa fiu nu am pe aici baghete.. iar cele cu care a venit avionul sincer sa fiu ... nu stiu cum vor ei sa le puna dar nu prea se potrivesc B) si e destul de ciudat cum sa le pun... din cate am inteles in mesajele anterioare in zbor nu ar trebui sa am nici o problema din punct de vedere al comenzilor din cauza folosirii tijelor metalice... nu-i asa?
Mersi,
MIG-29
#7
Postat 12 July 2004 - 10:42 AM
Acum daca suntem tot la tije am si io o intrebare . De fecare data cand pun tija in eche are ceva joc . La fel si cu furculita sau cu z-tul de la tija in servo. La inceput nu am dat atentie am zis ca un pic de joc nu e problem. Totusi cand am facut una fara joc s-a schimbat smecheria. Acu intrebarea : Nu exista nici o metoda fara improvizatii sa pun tija in eche de pe suprafata de comanda sau in servo fara sa fac o improvizatie ? Tija e prea subtire si gaura din eche e prea mare si mai dau io o gaura care sa se potriveasca si cu timpu aia tot isi face loc si incepe sa joace.
#8
Postat 12 July 2004 - 10:52 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#9
Postat 12 July 2004 - 11:26 AM
cat desprre parghiile de comanda eu cam prefer bowdenul...
Big
#10
Postat 15 July 2004 - 04:43 AM
#11
Postat 15 July 2004 - 08:17 AM
Da am uitat . de aia.
Adeziv poliuretanic monocomponent ii zice . Te duci la Metro Selgros etc si la sectiunea unde au bizon au si un fel de intrument care te ajuta in alegerea lipiciului. Bagi acolo ca vrei sa lipesti balsa cu polistiren si o sa iasa ceva de genu TimberWood . Sticla arata ca in poza
Fisiere atasate
-
Bizon.jpg (12.37K)
Number of downloads: 69
#12
Postat 15 July 2004 - 09:15 AM
ZOD, la 12 Jul 2004, 10:42, a spus:
Ezicsta. Depinde de ce model discutam.
1. Poti folosi cuplajele sferice (bile). Vezi aici, pe RHC http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_87&p...products_id=440
Dezavantaje: gabarit ceva mai mare, frecari ceva mai mari, pret mai mare.
Avantaje: joc zero, trei grade de libertate de rotatie, reglaj fin de lungime.
2. Sisteme Pull-Pull. Cum am eu la HLG, cu sfori. Daca e vorba de un acrobat mai coclit, se foloseste chiar cablu multifilar gen "diamant litz" de 0,4-0,8 mm. Este un "must" pt. sculele profi.
Dezavantaje: relativ laborios de instalat, dar nu cine stie ce.
Avantaje: joc zero, flatter zero, frecari mici, greutate super redusa, flambare zero, etc.
Cauta pe net despre topic si o sa iti placa.
#13
Postat 15 July 2004 - 09:30 AM
Diferenta este fantastica. La aripa de ex avem un joc de 2mm cred si aripa zbura cam haotic . Trebuia sa mesteci ceva la mansa ca sa zboare . Acum nu mai e joc, noroc cu maniacu IlPadrino , si zboara de rupe. Orice joc in suprafetele de comanda, care evident e urmat de corectii multiple din mansa, reduce viteza si scade stabilitatea . Chiar nu credeam ca poate sa conteze atat de mult .
@Bogdan.
Fara improvizatii nene. M-ai pacalit, noroc cu frorinache ca m-a adus pe calea cea buna.
#14
Postat 15 July 2004 - 09:41 AM
ZOD, la 15 Jul 2004, 10:30, a spus:
Fara improvizatii nene. M-ai pacalit, noroc cu frorinache ca m-a adus pe calea cea buna.
bine, bai, nu improviza, dar modelul ala de il ai tu e el o improvizatie!
ai vrut o chestie simpla, ti-am dat-o; daca voiai chestii complicate, iti ziceam si eu de bila aia, imi plce si mie la nebunie si chiar functioneaza...
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 15 July 2004 - 09:43 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#16
Postat 15 July 2004 - 10:06 AM
ZOD, la 15 Jul 2004, 11:03, a spus:
Valterashe, pe tine te-antrebat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif !
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 15 July 2004 - 10:08 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#18
Postat 15 July 2004 - 10:11 AM
PS:
Nu io am bagat avionu in copac !! Era fratimiu.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 15 July 2004 - 10:11 AM
#19
Postat 15 July 2004 - 10:19 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#20
Postat 15 July 2004 - 12:12 PM
Daca nu mai ai unde sa dai gaura noua in echea de la servo, poti sa prinzi deasupra ei o placuta noua de ABS, textolit, etc cu surubele M2 si in carpeala asta sa dai gauri noi.
Eu personal sunt foare atent cu jocurile astea ca-mi fac viata amara. Sunt destul de tipicar in compartimentul asta. Am chiar alezoare conice pt. diametre mici. Caut burgiu fix de cat imi trebe, chiar daca e atipic. Daca nu gasesc, atunci fac. Dau o gaura apropiata si fac o scula potrivita din ce o fi mai nimerit ca diametru. Coarda de pian, bold, cui, spita de bicicleta, coada de nit pop, sarma de gaard, etc. O prind intr-o mandrina si incerc sa o fac conica, cat de cat, cu smirghel nu foarte fin. Rizurile astfel lasate le mai accentuez longitudial si astea joaca rolul unor muchii taietoare de la alezoare. Cu scula asta, o iau la frecat pe gaura din echee, parghie, etc. pana ce ajustajul iese asa cum imi place mie.
Daca nu iese pasenta, schimb solutia pana ce ajung la ceva care ma satisface. De exemplu, pana ce am ajuns la varianta cu frigarui de bambus pt. comenzile de la aripa (pe care multi ati adoptat-o fara copirait!), am incercat si dat la o parte fo patru variante, incepand cu cea originala cu sarmulitele alea flexibile si terminand cu clasica tije integral din spitza de bicicleta...
Eu unul consider ca e mai bine sa pierd o ora-doua sau chiar o zi in plus in atelier decat sa-mi fut nervii pe camp cu o scula care se batzaie pe sus ca o meduza si nu asculta de dom'pilot.
..ca nici dom'pilot nu e prea breaz, d'apoi sa mai fie si scula cu pareri proprii?
#22
Postat 25 July 2004 - 04:53 AM
#23
Postat 28 July 2004 - 03:32 PM
unde gasesc niste termoretractabil?
#24
Postat 28 July 2004 - 04:15 PM
SILVIU66, la 28 Jul 2004, 15:32, a spus:
Obor sau magazinele de pe Maica Domnului.
Mai bine vezi chiar aici, pe RHC.
Sau poate mai pui niste "proptele" pe traseul tijei.