Modelism - RHC Forum: AERODINA LENTICULARA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?

#35 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 July 2004 - 02:46 PM

doi la mana... stiu ca este (nu stiu care) formula intre diferenta de presiune, sectiunea de curgere, densitate si... debit... cautati-o, stiu sigur ca e, am vazut-o, e simpla, dar memoria imi joaca feste acum. succes
0

#36 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 02:47 PM

Io zic ca bunica facea cam asa: daca tai macaroana aia lunga de 800m si sectiune de 1 cm patrat in bucatele de 1 m lungime obtii cam 800 de tubulete scurte de 1m pe care daca le pui unul langa altul manunchi, adunci cam de-un suflai in soba, adica umpli un paralelipiped de 1m patrat si inaltimea de 8 cm. Cam asta-i volumul intr-o scunda, nu 8 metri cubi de aer! Si de aici continua calculul pe care nu l-am mai urmarit ca mi-am uitat ochelarii acasa... Mai greseste baba, ce sa faca...

PS. Mesajul era o paranteza la cel facut de etaju!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 02:52 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#37 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 July 2004 - 02:48 PM

Atata timp cat nu va puteteti documenta asupra fenomenului coanda, nu are rost sa va dati cu parerea...nu este vorba de un OZN cu ajutaje ci de curegere pe suprafata, intre doua talere, dupa un profil Coanda, cu efect coanda la parasire...metodele de calcul difera!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#38 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2004 - 02:57 PM

Hello hello
Intradevar ,s-a facut asa ceva in Brasov.De fapt,s-a facut e un termen usor fortat.
Colegii cu 2 ani mai mici ca mine( eu am terminat anul trecut aceeasi fac) au facut un asemenea proiect, au si o macheta cu un diam de ....pana in 40-50 cm .
Ideea de a face ceva de genul asta nu e rea,dar ei au pronit pe un drum usor gresit.Aici este doar si doar o parere personala,am discutat mult cu ei,am vazut macheta..toate astea..
Problema care mi s-a parut mie cea mai arzatoare si cea mai subreda in proiectul lor a fost motorizarea.
cautasera pe intenet,gasisera niste motoare mici turboreactoare si vroiau sa foloseasca asa ceva.
Le venise ideea sa faca pe comanda (ciudata idee,mi s-a parut mie) un turboreactor triplu flux, si al treilea flux de aer sa-l foloseasca pt ..hai sa-i spunem dirijare.
Un alt aspect ar fi admisia aerului.Cata vreme evacuarea se facea pe verticala,prin mijlocul discului, e clar ca ridica in aer tot praful,mizeria..etc....nu poti decola numai de pe sticla...turbioanele formate duceau aceste particule in admisie si ca atare......eu cred ca ar fi aparut probleme.Filtrele nu ar fi rezolvat problema decat in fff fmica masura,s-ar fi infundat repede.
S-au chinuit ceva vreme cu proiectul,acum ...sau cel putin cand am vb ultima data cu o parte din ei,nu prea mai lucrau....
Eu zic ca daca vreunul din ei citeste astea,ar putea arunca ceva idei......
Daca nu se sesizeaza nici unul,le transmit eu cand dau de careva prin oras sau pe la zbor.
Pana atunci......voi citi cu atentie parerile/solutiile voastre!
Cius!
Flying is my middle name...
0

#39 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 July 2004 - 03:49 PM

@etaju: 1 metru patrat are 10000 de cm patrati nu 100. Mai important, aerul care in butelie are 4 atmosfere si sta, la iesirea din gaura are presiunea echilibrata cu a ambiantului (1 atmosfera), deci si densitatea de 4 ori mai mica. Toata energia inmagazinata in dif de presiune statica s-a transformat in energie de mishcare.

@marinaru: efectul coanda se refera mai ales la ce se intampla cu aerul dupa ce iese din ajutaj- cum se scurge pe profil si absoarbe si din aerul ambiant.
E totusi adevarat ca s-a observat ca scade destul de mult presiunea pe suprafata aerodinei, se mai si racea, dar ca ordin de marime ajungea cam tot pe acolo - e mai putin important ce forma are gaura si ce-i in spatele ei, conteaza cat e de mare..

Prin cartea cu pricina (cred ca de Monografie e vb) erau niste tabele sau grafice cu viteze ale aerului de 700-850 m/sec, care se pupa binisor cu energia inmagazinata la o presiune de 4-5 atm.

Cezar
0

#40 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 04:33 PM

Solutia nu cred ca se afla in turbocompresoare care din calculele voastre ar fi niste monstruozitati ptr un aeromodel ci in PULSEJET. Giditi-va ca aerul incalzit la temperatura flacarii isi mareste volumul de N ori.
Am gasit ceva care merita studiat cu atentie:
http://www.pulse-jets.com/
Cred totusi ca aici e solutia, cel putin la nivelul de tehnologie accesibil noua ca muritori de rind!
Gata pe azi!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#41 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2004 - 08:10 PM

Salutari!:)

Efectul Coanda deriva din legea Bernoulli... adica efectul Coanda poate fi explicat cu ajutorul legii bernoulli (suma presiunilor dinamica statica si de pozitie trebuie sa fie constanta) si daca luati in calcul si vascozitatea aerului se poate calcula destul de bine pentru un profil cunoscut, ce efecte genereaza domnul Coanda B)

Nu reusesc de nici o culoare sa deschid site-ul cu patentele legate de aerodina lenticulara... am linux si imi zice ca nu am flash desi alte site-uri cu flash am reusit sa le deschid (am Mozilla si Opera... opera functionand cand e vorba de site-uri cu flash sau Java...).

MIG-29
0

#42 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 08:36 PM

Incerc sa pun doar desenele din brevet. Asta e toata marfa. Daca doreste cineva manaresc si textul.

Fisiere atasate


Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#43 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 08:38 PM

Bag sama ca nu incape pe ecran. Sa vad ce pot face.

PS. Lasa ca faceti voi. Salvati poza si o deschideti iar, dupa dorinta...
E cacacios acel site. Trebuie sa selectati la inceput sa afiseze si desenele, bineinteles dupa ce instalati alternatiff-ul. Salveaza totul in .tif apoi trebuie folosit un convertor pentru .jpg. Majoritatea programelor vad si tif-uri dar exista exceptii...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 08:43 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#44 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 10:07 PM

Mai degraba e o aripa care asigura portanta mult mai mare datorita jetului de aer doar pe o suprafata spre deosebire de aripa clasica la care fluidul are viteze apropiate pe suprafete. Bernoulli aplicat eficient. E ca si cum ai curba aripa unui avion si ai uni capetele. Asiguri presiune dinamica mare pe extrados si o portanta pe masura. Sau cum zici tu, si zboara in sus. Acum nu stiu daca asa trebuie sa arate modelul cand e gata sau asta e doar propulsorul care poate fi montat oriunde pe un model mai omenesc... Inclin spre a doua varianta.

PS. Cred ca se poate gasi o legatura intre vitezele (presiunile) celor 3 straturi de curgere (sa zicem cel de pe intrados, de pe extrados cu viteza cea mai mare si cel de deasupra lui). Cred ca trebuie calculat ceva foarte bine, ca la viteze mari de deplasare apare depresiune mare si pe "intrados". Si ce n-am inteles inca e cum se face deplasarea pe orizontala cu astfel de model, ca sa comanzi jetul ala de aer nu-i simplu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 10:33 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#45 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 July 2004 - 09:07 AM

TOT BREVETUL LUI COANDA! in format PDF:
http://l2.espacenet.com/espacenet/bnsviewe...+++2108652A1+I+
inclusiv explicatiile!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#46 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 July 2004 - 09:46 PM

Pe mine ma intereseaza sa fac niste teste la viteze ale aerului mici.. cu o elice intubata care sa sufle intr- un propulsor mai mare (60-80 cm diametru) dar foarte usor - de ex o umbrela dintr-o folie f.subtire si spite de balsa.

In primul rand nu-s foarte convins ca are loc o amplificare a impulsului fata de jetul direct - daca da, ar trebui sa fie de cel putin 2x ca sa merite complicatia

Daca e cineva dispus sa ma ajute la costructia umbrelei.. eu am un DF electric de 80 mm diametru. Cine stie, poate iese o bazaconie care macar nu risc sa ma omoare.

cezar
0

#47 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 26 July 2004 - 07:07 AM

Toata treaba trebuie luata usor (managementul proiectului). Dupa ce ma mai gindesc vreau sa punem pe forum si algoritmul de lucru!
Ne mai auzim,
PS: Incepusem sa-l scriu in direct dar mi-am dat seama ca s-ar putea sa sar niste etape!
:D
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#48 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 26 July 2004 - 04:57 PM

bai nene de ce drak nu incercati toata teoria voastra cu o sticla de 2 litri cu aer comprimat iar jetu sa iasa cum e-n schema lu Coanda io am vazut o scema pe net cu un sistem de propulsie din pet de plastic asa ca terminatzi draku cu elicea intubata din ventilator de calculator, ca stiu bine care-i sunt limitele,si n-o sa ridiati nici ventilatoru cu baterie daramite si alte masline de p-acolo,si daca mere schema cu petu.... mergetzi mai departe... ca sunt si io curios daca va iese ceva (macar nu am ramas singuru ciudat din zona)
Hai noroc si bafta la coandaificare!
0

#49 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 27 July 2004 - 02:37 AM

Asta cu PET-ul sub presiune, desi cam greu se pot face masuratori in 0,1 secunde sau mai putin cat i-ar lua sa se goleasca, poate ca merita incercat, e relativ simplu de realizat. Cel mai greu sunt de confectionat farfuria si ajutajul corespunzator, chiar daca-s mici - cred ca 6 cm diametru e suficient.. Mai e problema si cu mecanismul de declansare al deschiderii care nu trebuie sa difere fata de jetul direct pentru a putea compara cele doua cazuri - jet simplu sau prin propulsor Coanda cu aceasi sectiune a orificiului de evacuare

Cat despre ventilatorul intubat ... nu ma intereseaza initial sa zbor nimica, doar sa masor static ca pot obtine semnificativ mai mult decat cei 200 de grame care-i impinge ventilatorul normal. Nu-i elice de calculator, e un ventilator de la GWS gata asamblat cu motor de 400, deci n-am nimic de bibilit in privinta asta. Plus ca masuratorile se pot face mai usor.

Abia daca se observa o amplificare a fortei de propulsie merita proiectat un model, "adevarat"

@etaju: poate merge cu o pompa de umflat saltele.. electrica la 12V centrifugala. S-ar putea sa dea vreo 10-20 cm coloana de apa. Sau cu ventilatorul unui aspirator de masina, tot la 12V.

cezar
0

#50 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 28 July 2004 - 01:06 PM

Pune si tu linku cu petu de 2 litri sa vaza lumea minunea!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#51 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 28 July 2004 - 05:25 PM

Citeaza

Pune si tu linku cu petu de 2 litri sa vaza lumea minunea!


Cauta "water rocket" e cam acelasi principiu, numai ca nu pui apa...
Teoretic ar fi cam asa:
Montezi o supapa cu ventil de bicicleta (de vanzare in spate la obor) in fundu sticlei folosind niste garnituri de cauciuc sa nu piarda aer.

Scoti dopu si faci o gaura cat mai mare in el (diam interior cam acelasi cu diam interior al gatului sticlei)
Astupi gura sticlei cu scoci lat. Intinzi bine, acoperi si filetu
Insurubezi dopul peste scoci ca sa-l fixeze ermetic.
Pompezi aer in fundu sticlei aproape cat sa sparga scociu'.
Lasi sticla sa cada cu gura acoperita de scoci pe un ac ascutit care sta cu varful in sus (fa un mecanism care sa dea drumu la sticla, tu tre' sa fii departe)
Scotciu plesneste din cauza presiunii si sticla tzashneste in sus.

Monteaza intrarea aerului in aerodina pe dopul sticlei, gaseste un mod de a sparge scotciul dinauntru si vezi daca sticla sare mai sus decat inainte

Doar o idee..
cezar
0

#52 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 29 July 2004 - 12:59 PM

YES, YES, YESSSSSSSSSSSSSSS!
vezi: http://jnaudin.free....ml/repcotst.htm

http://jnaudin.free.fr/images/repcndsch.gif
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#53 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 29 July 2004 - 01:06 PM

SUNT NEBUNI, SAU AU CU CE!
actionare EHD
http://jnaudin.free....tml/ehdfsv1.htm

PS: Explorati tot, e multe de vazut, dar mai ales de invatat!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 29 July 2004 - 01:17 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#54 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 29 July 2004 - 01:48 PM

Chiar daca pare SF mai seamana a "motorizari" de aerodina!
http://evg-ars.narod.ru/shauberg1.htm

iar asta chiar zboara:
http://jlnlabs.imars...ifter/index.htm

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 29 July 2004 - 02:12 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#55 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 29 July 2004 - 02:54 PM

Si inca ceva care zboara, si nu cu elice!
http://jnaudin.free....ml/ardav2cl.htm
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#56 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 July 2004 - 08:39 PM

Salutari!
Interesante link-urile... acum incerc sa vad cateva filme... ideea este ca efectele sunt destul de mici... adica sarcina utila e destul de mica sau daca vrei sarcina utila mare atunci trebuie sa creezi ditamai diferenta de potential ceea ce nu-i prea practic.

Eu inca raman la ideea ca o farfurie bazata pe efect pur Coanda are mai multe sanse decat jucariile electrostatice cel putin in prima etapa. In mod sigur insa aceste lucruri au fost experimentate de diverse laboratoare de cercetare... chiar si documentele s-ar putea sa fie outdated despre fenomenele fizice. Ceea ce ma frapeaza e lipsa de detalii matematice ale fenomenelor... sunt date mai mult retete cum sa faci diverse lucruri fara insa a da si baza necesara intelegerii lor...

Poate vedem la rapa rosie prima farfurie RC realizata in romania http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif sa ne auda cel de sus :D

MIG-29
0

#57 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 July 2004 - 09:00 PM

ideea e ca efectul pe condensatori asimetrici exista in fizica...
tipul care a facut site-ul zice ca a facut lucrurile respective si da link-uri cu filmele care sunt format real player si acum muncesc sa le pot vedea si pe linux... daca filmele arata ca zboara lucrurile respective atunci cred ca e destul de reala chestia... desi efectul e mic poate ca reusit sa reduca masa (folosind balsa si aluminiu subtire) asa incat forta de sustentatie sa fie mai mare decat greutatea.

A reusit cineva sa vada filmele respective? par reale? (sa nu uitam ca in era digitala cam orice poate sa fie trucat!http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif ).

Eu as merge pe incercarea unei farfurii profilata din lemn si cu aer suflat prin fante circulare... ar fi interesant de facut si ceva masuratori referitoare la forta de sustentatie...

MIG-29

P.S.: apropos... a fost dat aici link-ul patentului lui coanda pe espace.net sau ceva de genul asta... am deschis si nu era patentul si o singura foaie cu desenul... voi ati reusit sa gasiti altceva acolo?
de asemeni de pe site-ul tipului cu dispozitivele de levitatie electrostatice am dat click pentru un patent care m-a dus pe acelasi server (numele e de genul espace.net sau ceva asemanator) si acolo am gasit doar foaia de inceput a patentului..de obicei patentele sunt mult mai voluminoase si apar explicatii in cel mai mic detaliu... :D

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 July 2004 - 09:02 PM

0

#58 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 July 2004 - 09:05 PM

The full Schriever-Miethe-Ballenzo's saucer patent e un lucru interesant.. am reusit sa-l vad pana la urma...
http://l2.espacenet.com/dips/bnsviewer?CY=...+++2147668A1+I+

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 July 2004 - 09:06 PM

0

#59 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 July 2004 - 09:28 PM

filmele merg
e ok
numai ca se vede cum forta de sustentatie nu e prea "sanatoasa"
oricum dpdv practic, un potential asa mare (30keV) este periculos si pentru organismul uman cat si pentru echipamenetele electronice

Si eu tot pe efectul pur coanda as merge

Ce vreau eu sa intreb: cine stie sa dimensioneze compresoare centrifugale sau axiale, pentru ca din cate vad asta e principala problema

Am un power 600 care shomeaza si as incerca sa fac un compresor chiar pt aerodina, ca chiar ati gasit lucruri bune

Felicitari si Succes
0

#60 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 29 July 2004 - 10:35 PM

Citeaza

cine stie sa dimensioneze compresoare centrifugale sau axiale

Am o carte Masini Termice cu Palete sau asa ceva... matematica la greu, cu exemple de trepte axiale, centrifugale si turbine.

Ti-as recomanda o elice intubata totusi.. sau ma rog, o singura treapta de compresor axial daca ai posibilitatea s-o construiesti. Compresorul centrifugal, la turatia unui 600, da debit mic de aer la viteza mare, s-ar putea sa nu fie prea eficient Daca nu are reductor. Dar decat un compresor centrifugal mare cu reductor mai bine unul axial (o singura treapta), mic si fara reductor. O elice intubata de 10-12 cm ar trebui sa fie suficienta.

Mamutel se lauda c-a facut DF cu motor de 400, 10 cm diametru si 500g tractiune statica, da' pana acu nu ne-a dat detalii - ce elice (pas/diametru) a modificat (sau nu) pentru el. Ca ma roade curiozitatea..

Poti sa gasesti elici gata intubate si motorizate relativ ieftine la GWS. WeMoTec are niste variante mai scumpe.

cezar
0

#61 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 July 2004 - 11:10 PM

Salutari..
Eu nu am reusit sa fac sa mearga filmele... aveti posibilitatea sa le transformati in mpeg-uri sau avi-uri si sa mi le trimiteti si mie pe email?

M-am uitat un pic peste explicatiile pe care le dau ei vizavi de electrostatic lifters si sincer sa fiu unele frizeaza bunul simt :D acum eu nu zic ca nu exista noi teorii dar de aici si pana la faptul ca ar fi dispozitiv anti-gravitational... mai ales ca din ce am citit in vid nu prea functioneaza dracia desi se dau ei cu fundu de pamant ca functioneaza... pe un site de pe www.hope.edu se zice ca au incercat lifters in vacuum si nu prea a functionat sub 500 mm Hg...

Forta este dupa parerea mea pur ionica si depinde de mediul polarizabil dintre electrozii condensatorului si de asimetria condensatorului. Eu as incerca un asemenea dispozitiv intr-o atmosfera controlata de cesiu sau alte dracovenii mai grele sa vedem cam ce s-ar intampla... m-as astepta la o crestere a fortei daca as avea dreptate... oricum per total fortele sunt extrem de mici.

Directia de inceput buna e tot Coanda... vedeti ca pe la Politehnica prin Bucuresti au sigur compresoare cu cate trepte doriti si care au si manometru si va generati ce presiuni doriti... bitex parca era la politehnica si s-ar putea sa va poata ajuta sa intrati in legatura cu cineva de pe acolo sa va puna la dispozitie un compresor.

MIG-29
0

#62 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 29 July 2004 - 11:42 PM

[quote name='ctotth' date='29 Jul 2004, 22:35'][QUOTE]Ti-as recomanda o elice intubata totusi.. sau ma rog, o singura treapta de compresor axial daca ai posibilitatea s-o construiesti. Compresorul centrifugal, la turatia unui 600, da debit mic de aer la viteza mare, s-ar putea sa nu fie prea eficient Daca nu are reductor. Dar decat un compresor centrifugal mare cu reductor mai bine unul axial (o singura treapta), mic si fara reductor. O elice intubata de 10-12 cm ar trebui sa fie suficienta.

Mamutel se lauda c-a facut DF cu motor de 400, 10 cm diametru si 500g tractiune statica, da' pana acu nu ne-a dat detalii - ce elice (pas/diametru) a modificat (sau nu) pentru el. Ca ma roade curiozitatea..

Poti sa gasesti elici gata intubate si motorizate relativ ieftine la GWS. WeMoTec are niste variante mai scumpe.

cezar[/QUOTE]
problema 1... cu speed 600 la impeller sa nu te gandesti... deja am incercat pe unu scorpio de la mama lui...(unu din cele mai reusite dar care in generarea tractiunii tzine cont de nr imens de rotatii----50 de mii...1kgf, poate datorita diametrului redus... 7,8 cm si nr mic de rot de la speed 600... 19mii) ..... trebe un multiplicator de ture....
problema2.... mamutel s-a laudat ca a pus speed 400 direct la 9,6v,1850mA si elicea cu pas fenomenal... cred ca 7-8''... asa ca era inevitabil sa nu obtin performantele alea............................ si va rog sa nu confundati elicea intubata cu ventilatoarele(EDF,impeller).... e diferenta mare nene
restul.... poate daca incercati sa faceti singurei elici cu 5 pale din fasii de la tuburi pvc (io-s cam plictisit si obosit de cercetare fara rezultate remarcabile) daca vrea careva schema sa dea un semnal; tubu se poate face din fasie de stirodur de 3-4mm cu montanti-statoare din depron.
va urez bafta multa ca sunteti mai multi si poate reusiti ceva!!!!

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 29 July 2004 - 11:45 PM

0

#63 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 30 July 2004 - 01:51 AM

Mamutel, ti-as fi foarte recunoscator daca m-as lamuri cu elicea aia care intra in tub. Inteleg ca era una de lemn pt. termice cu pas de 8 inch (20 cm pasul, dar diametrul original cat era?) pe care ai scurtat-o la diametrul interior de 10 cm al tubului? .

Eu am un DF GWS (tot cu motor de 400) care are numai 80mm diametru si impinge (cu un ajutaj de intrare rotunjit) vreo 250 grame la 9.6V

De aia cred ca ce-ai facut tu e mai eficient pe acelasi motor si voiam sa inteleg de ce. Eventual sa scalam la puterea unui motor termic care sa impinga mai cu spor haerodina aia..

Ca alea cu 20 kV sunti bune doar sa le pui un bec in mijloc si sa omori noaptea tzantzarii care s-apropie sa vada cum e cu antigravitatia...

cezar
0

#64 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 July 2004 - 03:53 AM

nu e antigravitatie. tind din ce in ce mai mult sa cred varianta ionica dupa ce am facut cateva calcule legate de conservarea energiei. explicatia de luat in serios e cea ionica si probabil cu ceva corectii pentru obtinerea unei preziceri "numerice" cat mai precise...

MIG-29
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu