AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#244
Postat 08 March 2006 - 11:56 PM
Poate e mai simplu/rapid de simulat in fluent un profil cilindric cu fanta rectilinie, foarte lunga.
#245
Postat 09 March 2006 - 12:41 AM
SILVIU66, la 8 Mar 2006, 19:27, a spus:
sau nu?
da, orice gaz este fluid.
fluid este denumirea generala data substantelor care curg si nu au forma proprie.
o categorie de fluide este reprezentat de lichide: astea au volum propriu, curg dar n-au forma proprie (iau forma vasului in care sunt puse).
o alta categorie de fluide este reprezentata de gaze: astea nu au volum propriu dar curg .. de asemenea nu au forma proprie.
Cei care considera ca gazul nu este fluid, gresesc. In cazul aerodinei fluidul de lucru este reprezentat de aer (amestec de gaze).
MIG-29
P.S.: problema citatelor venise din mesajul la care am dat reply; dadusem citeaza la un mesaj ce nu era scris de mine si ce continea deja quote in quote... ulterior am observat si am curatat insa mesajul; sper ca acum este OK.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 March 2006 - 12:49 AM
#246
Postat 09 March 2006 - 12:53 AM
ctotth, la 8 Mar 2006, 23:56, a spus:
Poate e mai simplu/rapid de simulat in fluent un profil cilindric cu fanta rectilinie, foarte lunga.
e mai complicat de modelat fanta respectiva circulara cel putin in prima instanta. vreau sa folosesc grid nestructurat si voi merge pe model 2D si nu 3D.
dar vad ca ilpadrino e mare specialist... ce-ar fi sa-i dam lui de rezolvat Navier-Stokes in coordonate cilindrice pe un grid structurat 3D? stie ce-i ala fluid sau cum zboara aripile... mai invatam si noi ceva de la cei mai avansati!
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 March 2006 - 12:54 AM
#247
Postat 09 March 2006 - 02:58 PM
MIG-29, la 9 Mar 2006, 00:53, a spus:
MIG-29
pai nu strigai in gura mare cum ca sunt moleculele alea de aer care ciocnesc intradosul si cedeaza impuls?
multa Clantza
0728.26.93.19
#248
Postat 09 March 2006 - 07:09 PM
Citeaza
#249
Postat 09 March 2006 - 07:58 PM
Z-mare, la 9 Mar 2006, 19:09, a spus:
ah, Zeule
stai sa vedem, poate rezulta din coordonatele cilindrice.....
0728.26.93.19
#250
Postat 09 March 2006 - 08:10 PM
Z-mare, la 9 Mar 2006, 19:09, a spus:
Mercurul e lichid (deci fluid) la temperatura camerei.
Cesiul e solid la aprox. 300 K (parca era putin mai jos de 300 dar nu mai retin.. sa tot fie 296-297 ceva de genul asta oricum nu conteaza pentru argumentul in discutie) si "se topeste relativ lent" la temperaturi mai mari decat pragul respectiv.
Repet fluidele sunt o denumire generala data gazelor si lichidelor.
Mai precis substantele se pot afla in trei stari: stare solida, lichida si gazoasa (lasam deoparte lucrurile ciudate ce se intampla la interfata si faptul ca avem de fapt si plasma- a patra stare de agregare). Starea lichida si gazoasa este cunoscuta si sub denumirea de fluide. Matematic un fluid poate fi descris in coordonate cilindrice (si nu numai; in general putem considera coordonate curbilinii) prin 2 invarianti. Stie IlPadrino care sunt daca tot intreaba de coordonate cilindrice?
Lucrurile devin clare dupa studierea unui manual de fizica de clasa a 9-a. (cele vechi nu cele alternative!)- ma refer la clarificarea vizavi de ce este fluid.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 March 2006 - 08:19 PM
#251
Postat 09 March 2006 - 08:16 PM
fara a dori sa redeschid subiectul respectiv.
tu ai nevoie in primul rand de un pic mai multa tacere si un pic mai multa capacitate de a asculta de la cei care aparent stiu mai multe decat tine. nu e o rusine sa inveti desi se pare ca tie ti se pare o rusine.
ti s-a repetat si de catre alti membri de pe forum: fortele respective aerodinamice apar datorita integrarii presiunii pe aripa. Exista modelul Newtonian suprasimplificat al portantei. Dar daca te uiti strict matematic cum apare portanta vei vedea ca este de fapt integrala presiunii*dS (dS element de arie) pe suprafata- poti sa le zici forte de presiune. Ori orice forta de presiune apare drept suma de transferuri de impuls intre moleculele fluidului respectiv (oxigen, azot, hidrogen etc.) si aripa/corpul respectiv.
Tie nu-ti sunt clare lucruri elementare si pentru asta exista manuale. Cand te-am trimis sa le citesti te-ai ofuscat. Probabil erai intr-o zi proasta.
MIG-29
P.S.: orice alte neclaritati vizavi de fizica acestor lucruri poti sa mi le adresezi pe MI.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 March 2006 - 08:17 PM
#252
Postat 09 March 2006 - 08:19 PM
MIG-29, la 9 Mar 2006, 20:10, a spus:
am intrebat io? - te rog sa ma citezi in acest caz...
da poate ne explici cum e cu molecula de ciocneste intradosul invartindu-se (evident in coord. cilindrice) si creaza portanta pt aerodina lenticulara.
Cand promovezi clasa a IX-a?
0728.26.93.19
#253
Postat 09 March 2006 - 08:25 PM
iti repet, presiunea este data de suma variatiilor de impuls pe unitatea de suprafata. Variatiile de impuls provin din ciocnirea moleculelor cu suprafata. Prin urmare ORICE forta aerodinamica este creata de suma variatiilor de impuls la ciocnirea molecula/suprafata deoarece orice forta aerodinamica (rezistenta, portanta) rezulta din integrarea fortelor de presiune pe suprafata (p*dS; p e presiunea iar dS este elementul de arie).
Ma mir ca nu-ti este clar lucrul asta.
MIG-29
P.S.: o adresa utila: http://www.grc.nasa....ane/presar.html
cateva explicatii vizavi de renumita integrala a presiunii pe contur inchis.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 March 2006 - 08:32 PM
#254
Postat 09 March 2006 - 08:36 PM
MIG-29, la 9 Mar 2006, 20:25, a spus:
MIG-29
deci e nevoie de o Clantza - nu?
ah; si apropo la noi in Romania fizica nu s-a oprit la nivelul clasei a IX-a, ba mai mult "grid-ul" la noi se cheama retzea, in plus simularile astea la noi prin Politehnica le face studentu' (cu soft cu tot)
0728.26.93.19
#255
Postat 09 March 2006 - 09:32 PM
Ca e aerodina lenticulara sau orice alt ceva eu vreau sa zbor si sa circul cu vehicule care sa ma coste ieftin.O fi fizica atomului rezolvarea problemei? Suntem noi oamenii atat de destepti sa ne rupem de sistemele noastre de referinta terestre?Avem puterea sa descoperim alte fenomene pe care le intuim, plutesc ca idei in capul nostru si totusi nu sunt gasite cum ar fi teleportarea, atingerea vitezei luminii, intelegerea universului?
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#256
Postat 09 March 2006 - 09:37 PM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#257
Postat 09 March 2006 - 09:47 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#258
Postat 09 March 2006 - 09:50 PM
Dom*PROFESOR, la 9 Mar 2006, 21:47, a spus:
luat de la capat, zici?...
hm, s-ar putea sa NU MAI AVEM TIMP...!
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#259
Postat 09 March 2006 - 10:04 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#260
Postat 09 March 2006 - 10:11 PM
IlPadrino, la 9 Mar 2006, 20:36, a spus:
in plus pleaca de la rezultat ca sa dea enuntul potrivit al problemei si sa-i iasa ..... rezultatul... ;)
No ofence
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 March 2006 - 10:12 PM
#261
Postat 10 March 2006 - 08:42 AM
Dom*PROFESOR, la 9 Mar 2006, 22:47, a spus:
Pe vremea Imperiului Roman, un Cezar a facut afirmatia ca in domeniu militar deja s-a descoperit tot ce se poate face dpdv tehnologic...mai tarziu s-a nascut Davinci...dar subiectul asta e despre aerodina lenticulara strict, nu despre filozofie!
Cu rabdare si ciocan.
#262
Postat 10 March 2006 - 10:23 AM
Dom*PROFESOR, la 9 Mar 2006, 22:04, a spus:
A aparut... "ab initio".
Se cheama DIVINITATE...
#263
Postat 10 March 2006 - 02:24 PM
mizzone, la 9 Mar 2006, 21:37, a spus:
bafta si minuni!
Mii de scuze pentru balarii. Dar poate este bine un respiro pentru linistirea spiritelor.
Deci.
Chiar s-a ajuns pe luna?
@Dom*Profesor. Serialul Stargate SG1 mi se pare plauzibil.....
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 10 March 2006 - 02:27 PM
#264
Postat 10 March 2006 - 03:01 PM
Se poate si asa ?, la 10 Mar 2006, 14:24, a spus:
mizzone, la 9 Mar 2006, 21:37, a spus:
bafta si minuni!
Mii de scuze pentru balarii. Dar poate este bine un respiro pentru linistirea spiritelor.
Deci.
Chiar s-a ajuns pe luna?
@Dom*Profesor. Serialul Stargate SG1 mi se pare plauzibil.....
Off-topic:
Pai avand in vedere ca pe luna sunt instalate oarece oglinzi din care astia reflecta niste raze de lumina ca sa masoare distanta de la Pamant la luna om banui ca s-a ajuns pe acolo.
#265
Postat 10 March 2006 - 04:03 PM
Dexter_Jr, la 10 Mar 2006, 15:01, a spus:
Pai avand in vedere ca pe luna sunt instalate oarece oglinzi din care astia reflecta niste raze de lumina ca sa masoare distanta de la Pamant la luna om banui ca s-a ajuns pe acolo.
Cred ca @Se poate si asa, intreaba daca oamenii au ajuns pe luna. Eu ma indoiesc. Dar robotii sper ca au ajuns.
Daca vreti sa facem off topic dezbatem si daca omul a fost sau nu pe luna.
cat despre aerodina, ceea ce ma incurca pe mine e ca nicaieri nu am gasit formule care sa imi zica ce portanta poate avea o aerodina lenticulara cu diametrul S, unde avem un debit si/sau o presiune a aerului ce iese din ajutaj.
Filosofie placuta!
#266
Postat 11 March 2006 - 01:32 AM
de multe ori totul se reduce la integrale (orice forta o calculezi drept integrala presiunii pe suprafata/contur) ce nu au solutii inchise adica analitice.
MIG-29
#267
Postat 11 March 2006 - 05:31 AM
#268
Postat 11 March 2006 - 05:29 PM
Dexter_Jr, la 10 Mar 2006, 15:01, a spus:
Se poate si asa ?, la 10 Mar 2006, 14:24, a spus:
mizzone, la 9 Mar 2006, 21:37, a spus:
bafta si minuni!
Mii de scuze pentru balarii. Dar poate este bine un respiro pentru linistirea spiritelor.
Deci.
Chiar s-a ajuns pe luna?
@Dom*Profesor. Serialul Stargate SG1 mi se pare plauzibil.....
Off-topic:
Pai avand in vedere ca pe luna sunt instalate oarece oglinzi din care astia reflecta niste raze de lumina ca sa masoare distanta de la Pamant la luna om banui ca s-a ajuns pe acolo.
pe luna s-a ajuns de sase ori, plus doua "rateuri", celebra apollo13-esec clar, si apollo8, cu misiune "circumlunara", intre '69 si '72, parca, iar oglinzile alea au fost duse de apollo15 sau apollo14, nu sint asa sigur...(rolul oglinzilor e de a detecta miscarile scoartei lunare-asa s-a tras concluzia ca si luna are miez "moale", si de a determina variatiile departarii lunii de pamint...).
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#269
Postat 12 March 2006 - 03:00 AM
Dar cea reala?
Apropos am auzit ca Gagarin a fost primul cosmonaut care s-a intors.....de celalalt (ceilalti) nu se stie nimic.
#270
Postat 12 March 2006 - 08:23 AM
Pentru cei interesati de subiectul AERODINA LENTICULARA:
"Farfurii zburatoare adevarate"-emisiune pe Discovery science,azi,la orele 10:00 si 16:00 (in reluare).
Am vazut aseara emisiunea si mi s-a parut chiar interesanta.
Vizionare placuta
Dan P
#271
Postat 12 March 2006 - 09:52 PM
eu in legatura cu aerodinele nu inteleg un lucru: cum se rezolva asimetria portantei in zborul de translatie?? ele au probabil aceeasi problema cu a elicopterului care le va impiedica sa faca zbor de translatie de mare viteza, poate chiar intr-o forma mai grava. am pus o imagine pt a incerca sa explic
in zbor stationar totul e OK dar la o viteza relativa exterioara Vo aceasta se aduna respeciv scade la jeturile care asigura portanta rezultand rasturnarea vehicolului...cel putin dupa logica mea.
Fisiere atasate
-
aerodina.jpg (33.35K)
Number of downloads: 167
#272
Postat 13 March 2006 - 03:22 AM
Ia vezi ce iese. Eu zic ca merge.
MIG-29
#273
Postat 13 March 2006 - 11:04 AM
Aceasta postare a fost editata de dobilan: 13 March 2006 - 11:07 AM