Mini Titan E325 Reborn ! Cum a inceput totul....
#1
Postat 24 May 2009 - 10:34 PM
dupa cum unii dintre voi stiti , acum nu foarte mult timp am inceput sa bazai pe forum dupa un heli radiocomandat , ca urmare a unui vis din copilarie.Dupa multe si zbuciumate pareri , dezbateri , sfaturi . prelegeri si certuri constructive am ajuns in scurt timp de la un proiect firav la un heli complet echipat si functional , care astazi dupa ( cred eu ) indelungi asteptari a parasit in sfarsit solul. DA ! S-a intamplat in sfarsit , si desi credeam ca stiu cam ce se intampla ( vizionat filme cu decolari/zbor/aterizari) am ramas surprins de "feelingul" pe care il ai cand pornesti prima data un heli.
Tin sa multumesc pe aceasta cale unor oameni deosebiti , pe care i-am cunoscut prin intermediul acestui forum si cu ajutorul carora am intrat in randul impatitilor de elicoptere radiocomandate ! Mii de multumiri ( eventual si niste bere ) merg catre Tantar , Ady23, Primus ,Alexvid si tuturor celor pe care i-am pisat cu intrebari si nelamuriri.
In curand poze cu micul meu Titan !!!
Cu stima.
Dan
Galati
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.
Graupner MX-12.
#2
Postat 25 May 2009 - 01:09 AM
Imi pare bine sa aud ca primul meu heli provoaca tremurat de genunchi din nou si serveste ca trainer a doua oara! :D
Te rog sa ai grija de el, si ... succes ! :)
Aceasta postare a fost editata de Primus: 25 May 2009 - 01:14 AM
#4
Postat 27 May 2009 - 10:40 AM
am revenit cu noutati !Dupa 6 packuri consumate, am inceput sa il tin in hover cat de cat. Heli e docil si cuminte , cateodata sta la punct fix cateva secunde bune fara input din stickuri.
Am totusi o nelamurire , si anume : statia Graupner MX-12 pe care o folosesc stie doua moduri ( normal - beginner / acrobatic - expert) , insa in modul normal cu setarile dupa manual,turatia motorului nu creste suficient de mult in full throttle(stick la maxim) incat sa creeze portanta necesara decolarii, astfel incat sunt nevoit sa o folosesc pe modul acrobatic .Astept un ajutor din partea cuiva mai experimentat cu privire la setarile pentru throttle si pitch pe modul normal ( pentru incapatorii nestiuitori ca mine :)).
Multumesc anticipat,
Cu stima,
Dan
Galati
Aceasta postare a fost editata de DanGL: 27 May 2009 - 10:42 AM
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.
Graupner MX-12.
#6
Postat 10 June 2009 - 08:44 AM
http://www.youtube.c...h?v=TvkPzWa3gEo
cam asa ma descurc dupa vreo 10 packuri consumate.Deja am inceput sa prind curaj , am inceput sa il misc pe toate directiile.
L-am zburat putin si fara trenul de aterizare , insa nu a avut curaj sa il ridic mai mult de 10 cm de la sol. Ce pot sa spun ... trenul de aterizare sux , dar e un rau necesar.
To be continued ...
LE// @andrei_me pe heli e echipat GY401 luat de la Primus.
Cu stima,
Daniel
Galati
Aceasta postare a fost editata de DanGL: 10 June 2009 - 08:54 AM
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.
Graupner MX-12.
#8
Postat 10 June 2009 - 08:58 AM
DanGL, la Jun 10 2009, 08:44 AM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=TvkPzWa3gEo
cam asa ma descurc dupa vreo 10 packuri consumate.Deja am inceput sa prind curaj , am inceput sa il misc pe toate directiile.
L-am zburat putin si fara trenul de aterizare , insa nu a avut curaj sa il ridic mai mult de 10 cm de la sol. Ce pot sa spun ... trenul de aterizare sux , dar e un rau necesar.
To be continued ...
LE// @andrei_me pe heli e echipat GY401 luat de la Primus.
Cu stima,
Daniel
Galati
Stai o secunda...deci gyro l-ai cumparat de la primus.Bun.Dar heli l-ai cumparat sau ti l-a dat primus sa inveti sa pilotezi?-
#10
Postat 10 June 2009 - 09:50 AM
#11
Postat 07 December 2009 - 02:13 PM
dupa ceva luni bune de cand m-am implicat in acest hobby, pot spune ca sunt extaziat. Efortul facut se merita din toate punctele de vedere , si desi am avut ocazia sa vad / testez si aero/auto modele , sustin sus si tare ca elicopterele sunt cele mai interesante din punctul meu de vedere.
Inca zbor cu tren de aterizare pentru incepatori , si nu imi e rusine cu el :rolleyes: , deoarece trenul ma ajuta foarte mult sa ma orientez atunci cand elicopterul este ceva mai departe de mine.
Am trecut ca majoritatea pilotilor incepatori de la extaz la agonie , atunci cand elicopterul a ajuns prin boscheti , si a necesitat ingrijiri mecanice , dar totul a meritat si ma bucur ca am reusit sa trec prin fazele incipiente ale acestui hobby cu ajutor primit in exclusivitate de pe acest forum.
Cheers,
Dan
Aceasta postare a fost editata de DanGL: 07 December 2009 - 02:14 PM
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.
Graupner MX-12.
#12
Postat 08 December 2009 - 09:11 AM
DanGL, la Dec 7 2009, 02:13 PM, a spus:
dupa ceva luni bune de cand m-am implicat in acest hobby, pot spune ca sunt extaziat. Efortul facut se merita din toate punctele de vedere , si desi am avut ocazia sa vad / testez si aero/auto modele , sustin sus si tare ca elicopterele sunt cele mai interesante din punctul meu de vedere.
Inca zbor cu tren de aterizare pentru incepatori , si nu imi e rusine cu el ;) , deoarece trenul ma ajuta foarte mult sa ma orientez atunci cand elicopterul este ceva mai departe de mine.
Am trecut ca majoritatea pilotilor incepatori de la extaz la agonie , atunci cand elicopterul a ajuns prin boscheti , si a necesitat ingrijiri mecanice , dar totul a meritat si ma bucur ca am reusit sa trec prin fazele incipiente ale acestui hobby cu ajutor primit in exclusivitate de pe acest forum.
Cheers,
Dan
La mai mare ( un 500 , 600 ....700 )
T..
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#15
Postat 18 December 2009 - 11:28 AM
bogdan luben, la Dec 17 2009, 08:04 PM, a spus:
Mai are cineva 325SE?
SE am eu.
Montaj foarte usor iar toate piesele foarte precis executate.
Putina migala insa la lipirea decal-urilor pe canopie - dar merita - eu vreau sa iau una de la CanoMod.
Daca folosesti servouri la platoul ciclic HS 65 MG ( si ar fi bine ) vor trebui usor slefuite locasurile de servo caci nu intra din prima si nu este bine sa le fortezi.
La servoul de elevator va trebui sa pui un distantier de 2-3 mm intre el si servo-tray asa incat tija de la link sa iasa la 90 de grade ( nu vine in kit - eu l-am facut din plastic )
Holtzsuruburile de fixare servouri nu merg cele de la servo - eu am pus suruburi de M2 mm cu piulita.
Am inteles ca motorul care il echipeaza ( cel putin al meu asa este ) e super fortos deci putina grija. ESC - ul vine gata setat (Plug-In).
Vine cu pale de carbon ( negre ) dar imi par dezechilibrate cele pe care le am eu si le am schimbat cu SAB.
Pe coada am pus pale tot carbon dar nu este nevoie - ai unele albe in kit superbune.
Paddle-urile de la FlyBar vin in doua variante - mai lenes si mai vioi ( cele verzi ).
Iti mai raman ceva saibe, surubele etc. de rezerva.
Cand pui colierul de sub frame care se fixeaza pe ax , vezi ca ai in frame o gaura laterala pe unde ai acces pentru imbus ca sa strangi stifturile filetate.( eu nu am vazut-o din prima
si dupa ce m-am chinuit sa indoi un imbus m-a luminat Florin 100 % )
Toata asamblarea lui a durat maxim 5-6 ore fara electronica.
Bafta si sa il zbori cu placere.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 December 2009 - 11:31 AM
#16
Postat 18 December 2009 - 11:47 AM
Citeaza
Asa e, uitasem de aspectele astea.
Eu am facut distantiere din doua brate de servo micro. Sunt la fix.
#17
Postat 18 December 2009 - 10:37 PM
A sosit si i-am montat headul. A mers nesperat de usor. Mai usor decat la R50SE.
Voi folosi C1016MG (TT) care sunt putin mai rapide decat HS65MG adica 0.10/0.08 fata de 0.16/0.13 si au acelasi cuplu 2Kg/6V
Aceasta postare a fost editata de bogdan luben: 18 December 2009 - 10:38 PM
#18
Postat 19 December 2009 - 09:20 AM
bogdan luben, la Dec 18 2009, 10:37 PM, a spus:
A sosit si i-am montat headul. A mers nesperat de usor. Mai usor decat la R50SE.
Voi folosi C1016MG (TT) care sunt putin mai rapide decat HS65MG adica 0.10/0.08 fata de 0.16/0.13 si au acelasi cuplu 2Kg/6V
HS este mai scump ca TT ( 40 Eur fata de 25 Eur ) - probabil ca sunt si mai bune. Am vazut demonstratii de 3D HARD cu HS si nu se pune problema de viteza servourilor.
Este alegerea ta in final.
TT este putin mai usor 10,4 g fata de 11 si ceva g.
P.S.
Referitor la viteza cred ca TT da timpii pentru deplasare la 45 grade iar HS pentru deplasare la 60 grade si pana la urma diferenta nu ar fi chiar asa mare sau poate deloc nu am calculat.
Prea bun modelul ca sa faci rabat la electronica. Eu as luat si un giro mic GY 520 daca nu ai deja caci diferenta nu este uriasa si care e bun eventual pentru mai tarziu la un heli chiar mai mare.
#19
Postat 19 December 2009 - 02:19 PM
Oricum diferenta de pret nu e chiar atat de mare 22EUR TT si 28EUR Hitec
Daca se vor dovedi ineficiente le voi schimba cu SAVOX SH-0257MG
PS. De la mine pana la hard 3D sau 3D e cale lunga, macar sa tina heli pana ajung eu la aceste performante.
Aceasta postare a fost editata de bogdan luben: 19 December 2009 - 02:24 PM
#20
Postat 19 December 2009 - 03:36 PM
bogdan luben, la Dec 19 2009, 02:19 PM, a spus:
Oricum diferenta de pret nu e chiar atat de mare 22EUR TT si 28EUR Hitec
Daca se vor dovedi ineficiente le voi schimba cu SAVOX SH-0257MG
PS. De la mine pana la hard 3D sau 3D e cale lunga, macar sa tina heli pana ajung eu la aceste performante.
Posibil au gresit ei pe site - ul lor :
Preisinformation Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: 24,89 EUR **
Artikel-Nr.: TT-8139
Thunder Tiger C1016MG Servo
Technische Daten:
Lagerart: Einfach kugelgelagert
Abm.: (L x B x H) 22,1 x 11,4 x 23,6 mm
Stecksystem: Graupner / JR
Getriebe: Metall
Stell-Zeit bei 4,8 V: 0,1 Sek./45 °
Stell-Moment bei 4,8 V: 16 Ncm
Gewicht: 10,4 g
Avarage customer rating:
Pricing information Manufacturer's suggested retail price: 39,90 EUR **
Item no.: MPX-112066
Das HS 65 mit robustem Metallgetriebe. Ideal für alle 1:18er RC-cars.
Technische Daten:
Abmessungen (mm) 24 x 12 x 24
Gewicht (g) 11,2
Stellkraft * (kg/cm) 1,6/1,9
Stellgeschwindigkeit* 0,16/0,13 (60° - sec)
Spor la construit si la zbor dupa aceea !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 19 December 2009 - 03:42 PM
#21
Postat 19 December 2009 - 09:53 PM
Este aproape gata, mai putin servourile de platou. Le pun luni pentru ca le am la birou.
#22
Postat 26 December 2009 - 11:09 PM
#25
Postat 27 December 2009 - 02:05 PM
bogdan luben, la Dec 26 2009, 11:09 PM, a spus:
Raspuns rapid pe acceleratie se vede in special in Idle 1 si 2 cand ai turatie mare si umblii doar la pas - in mod NORMAL raspunsul in acceleratie are un usor delay din cauza protectiei de la ESC.
Raspuns rapid pe comenzi ( eleron, elevator ) obtii prin cresterea curselor din SWASH AFR - eu am 75 % la amandoua si e greu de controlat la inceput pana
te obisnuiesti dar in schimb il dai peste cap intr-o secunda.
La pitch am 60 % ca sa pot obtine +10 si -10 grede pe capete de cursa.
Grija la ploaie sa nu intre vre-o picatura la Gyro ca e jale .
Bafta si sarbatori fericite !
#26
Postat 27 December 2009 - 02:24 PM
Eu am plecat de la 50% si nu mi-a placut, prea incet. Am incercat cu 60% si s-a schimbat putin. Cu prima ocazie o sa pun 75% eleron elevator iar pentru pitch raman la 50%, cred ca e suficient pentru zbor linistit. E ok asa?
#27
Postat 27 December 2009 - 03:25 PM
La pitch setezi parametrul astfel incat sa ai maximum de pas colectiv fara a avea interactiuni mecanice ( swashplate-ul sa nu loveasca sus in head, si jos in frame). Acest parametru nu tine seama de modul de zbor.
Mai departe setezi pas-ul colectiv pentru fiecare mod de zbor din curba de pitch.
La Aileron si Elevator, parametrul se seteaza intr-adevar in functie de cat de rapid vrei sa fie roll-rate-ul. Poti seta maxim, astfel incat sa nu ai interactiuni ale swashplate-ului cu saiba care fixeaza axul central, sau cu frame-ul, urmand ca mai apoi sa pui ceva expo pe modul normal.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 27 December 2009 - 03:26 PM
#28
Postat 28 December 2009 - 10:20 AM
Doar normal este pentru mine dar m-am obisnuit sa am miscari foarte mici la stick si heli sa raspunda prompt. Asa cum e acum trebuie sa mestec mult in mamaliga, si din cauza asta am un hoover haotic.