rachete in trepte cum, de ce, etc.
#1
Postat 08 August 2003 - 03:02 PM
motoare de 10 n/s.
Trecand peste faptul ca este foarte greu sa cronometrezi momentul exact cand trebuie sa aprinzi cel de-al doilea motor, cum il aprinzi, cum scapi de primul motor, bla bla bla (probleme de ordin tehnic) am fost pus in fata unei dileme teoretice:
*Nu e mai eficient d.p.d.v. al inaltimii atinse sa aprinzi cele doua motoare in acelasi timp (adica sa nu mai fie in doua trepte) decat sa le aprinzi la momente diferite?
*Care este diferenta de inaltime intre cele doua metode?
*Este vreo anumita limita inferioara a puterii motoarelor pentru care zborul in doua trepte este justificat?
Ca eu ma gandesc ca poate daca le aprinzi pe amandoua odata este mai eficient decat sa le aprinzi separat.
Din cate am citit se pare ca daca vrei inaltime folosesti "trepte" iar daca vrei putere de ridicare folosesti suma impulsurilor motoarelor, dar asta inseamna ca pierzi din inaltimea la care ai pute ajunge daca aprindeai motoarele separat.
Ce parere aveti?
#7
Postat 10 August 2003 - 04:15 PM
#8
Postat 10 August 2003 - 08:54 PM
Cert este ca rachetele in trepte se folosesc, si sunt (zic ei http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ) eficiente. Eu vreau sa stiu DE CE sunt eficiente.
:D :D :D :D
#9
Postat 10 August 2003 - 09:05 PM
Raga-Hemp, la 10 Aug 2003, 20:54, a spus:
:D :D :D :D
Nu te supara ca te intreb da cine sunt ''ei''
#10
Postat 10 August 2003 - 09:12 PM
Va intreb pentru ca eu am facut experimente si in SpaceCAD si in Rocksim si amandoua imi spun ca la o racheta cu doua motoare de 10ns aprinse simultan, se inalta cam 300m, iar la aprinderea in trepte a acelorasi doua motoare de 10ns, se inalta la 500m!!!!! 500!
Eu unul nu prea inteleg care este logica si mai ales, fizic vorbind (adica legat de fizica rachetei) cum este posibil.
Asta vreau sa aflu!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :D
#12
Postat 10 August 2003 - 10:24 PM
Daca pui un motor de 10, racheta se duce (dau exemplu) 150m. Daca pui doua motoare care se aprind simultan impulsul este mai puternic si se duce 200m. Daca le aprinzi unul dupa altul (prin diverse metode) asta inseamna ca duci racheta cu primul motor pina la 130m si cu al doi-lea o duci pina la 300m. Datele au fost informatife.
Adica cu al doi-lea motor se produce o a doua lansare de la distanta/inaltimea X.
De exemplu un motor functioneaza 6 secunde din care 1 secunda ia vitesa (se aprinde) 3 secunde dezvolta puterea maxima si 2 secunde arde ca prostu. Deci cu doua motoare au in total 6 secunde de tractiune maxima.
Cu un motor de 20 arde 10 secunde din care 2 secunde ia viteza (se aprinde) 5 secunde dezvolta putere maxima si 3 secunde arde ca prostu.
Si aici datele sunt informative pentru a vedea unde este diferenta. Deci in motor de 20 dezvolta putere maxima 5 secunde iar doua motoare de 10 inseriate dezvolta putere maxima 6 secunde plus doua inerti de la primul si al doi-lea motor.
Daca nu am zis bine sau am gresit undeva ii rog pe cei mai invatati sa corecteze.
Repet ca valorile au fort informative si nu reale iar textul a fost scris la servici dupa o si de munca vreo 13 ore si cateve berici si nu prea vad tastatura. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#13
Postat 10 August 2003 - 10:41 PM
Dar ar mai fi si alta fata a problemei.
De exemplu, daca racheta are 50 grame, si tu aprinzi cele doua motoare odata, 20 ns trebe sa impinga 50 grame . Asa ajunge la 200m.
Daca aprinzi motoarele in trepte, primul motor de 10 ns trebe sa impinga 50 grame pana la x metri, iar al doilea motor trebe sa impinga 50-"cate grame are un motor" de la x metri pana la y metri. Asta inseamna ca pui tot greul pe un singur motor, in trepte, in loc sa pui tot greul pe doua motoare, simultan.
????????
Am incercat sa fac treaba si cu formule fizice, numai ca sunt destule variabile pe care nu le cunosc (ce frecarea are racheta cu aerul, viteza motorului, curba impulsului, etc). Am incercat sa fac si mai simplu cu legea miscarii numai ca asa imi da ca de fapt io irosesc inaltime aprinzandu-le in trepte.
Si uite asa tot nu ma lamuresc.
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :D
#14
Postat 10 August 2003 - 10:47 PM
Daca mai adaugam in calcul greutatea se modifica putin valorile dar in final da cam acelasi lucru cu mici diferente.
Aceasta postare a fost editata de GIGI: 10 August 2003 - 10:48 PM
#15
Postat 10 August 2003 - 10:54 PM
Adica de ce 2x<x+x ?
De ce cu "2 X putere" se inalta mai putin decat cu "putere + putere"?
Asta nu pricep
Aceasta postare a fost editata de Raga-Hemp: 10 August 2003 - 11:29 PM
#18
Postat 11 August 2003 - 09:54 PM
E esential ca prima treapta sa sa CADA!!!
#20
Postat 12 August 2003 - 06:48 PM
aproape constanta "arunca" racheta si mai sus ca si la treapta precvedenta .Alt avantaj ar fi ca sectiunea
rachetei e mai mica in cazul cu mai multe trepte ca atare si rezistenta aerodinamica e mai mica ca si in cazul
in care ar fi cuplate 3-4 motoare o data care necesita o arie de suprafata mai mare adica un corp cu
diametru mai marisor.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#25
Postat 20 August 2003 - 10:29 AM
Aceasta postare a fost editata de Guybrush: 20 August 2003 - 10:30 AM
#26
Postat 03 September 2003 - 03:10 PM
Anul asta venind din delta mi-am facut citziva prieteni iar parinti lor sunt chimisti la Pitesti le-am povestit despre ce zbora prin capul meu si cind am fost saptamina trecuta la Pitesti m-au intrebat: ei si unde este reteta ai aduso? Asa ca intreb si eu ,cine poate sa ma ajute si pe mine cu citeva retzete,bine intzeles ca se intzelege ca nu degeaba
Eu sunt tehnician HP la System Plus Bucuresti
Adresa mea de mail este proxiimo@yahoo.com
In sperantza ca voi primi ceva!!
#28
Postat 05 September 2003 - 09:52 AM
deci ceea ce doresc este cum se numesc substantele si ordinea amestecului,sper ca saptamina viitoare sa lansez inca una nerecuperabila iar ca contra greutare un condesator 400v plin cu minim de plumb si bronz aluminiu sper sa iau si o camera de la serviciu sa o filmez
dar asta depinde daca vine din concediu persoana cu magazinul de gen
#29
Postat 08 September 2003 - 08:52 PM
Aceasta postare a fost editata de Guybrush: 08 September 2003 - 08:54 PM