Futaba MZ14 2.4GHz
#1
Postat 10 July 2010 - 03:21 PM
Ce pareri aveti,merita atatia banii?
La urma urmei foarte putine modele folosesc 14 canale!
Cel mai ieftin pret gasit de mine este de 2000$ pe HK
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
#2
Postat 10 July 2010 - 05:18 PM
Nu neaparat pentru numarul de canale ci pentru ceea ce iti ofera softul si pentru siguranta legaturii.
Eu mi-as lua...dar este prea scumpa pentru mine.
PS. A spune ca acelasi lucru il obtii si cu un rahatis de la HK este similar cu fabula cu vulpea si strugurii care sunt acri.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 July 2010 - 05:22 PM
#5
Postat 10 July 2010 - 10:44 PM
#6
Postat 10 July 2010 - 11:46 PM
ionut EZ, la Jul 10 2010, 04:21 PM, a spus:
Ce pareri aveti,merita atatia banii?
La urma urmei foarte putine modele folosesc 14 canale!
Cel mai ieftin pret gasit de mine este de 2000$ pe HK
Nu merita.
14 canale mie teama ca nu ai sa folosesti.Restu este...mp3 si dvd portabil(fitze).
#7
Postat 11 July 2010 - 01:36 AM
#8
Postat 11 July 2010 - 04:20 PM
Da intradevar este scumpa pentru dotarile pe care le ofera insa sunt 100% sigur caci peste vreo 3-4 ani pretu scade cu vreo 25-30% pentru ca tot alte tehnologii infloresc de la un an la altu'
-spre exemplu am un prieten care are MTA4 pe care o dat acum 4 sau 5 ani nu mai tin mite exact cand dar o dat 900 Euro iar acum il iei cu 404 $ din state; asadar nu are rost sa te arunci sa cumperi ceva ce abia o aparut.
Oricum cred ca MZ14-le va fi depasit de alte generatii viitoare.Chiar asa oare cat o sa mai bage upgrade-uri in statii adica la un moment dat va ajunge saturat in tehnologie incat nu se va mai poate face nimik poate doar daca voar instala nano-tehnologie de integrate de 1-2 mm patratii ;)
Haidetii mai asteptam opinii :D
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
#9
Postat 11 July 2010 - 05:00 PM
Nu cred ca vom astepta 3-4 ani, iar reducerea cu 25-30% este nesemnificativa, nu o va face mai accesibila.
Sunt sigur ca peste un an vom avea o statie cel putin la fel de capabila la pret comparabil cu Aurora de azi, adica 400$.
Iar pretul si tehnologia nu au nici o legatura, in RC sunt folosite tehnologi vechi de ani de zile. Din pacate azi nu mai decid inginerii ce intra intr-un echipament.
#10
Postat 11 July 2010 - 07:04 PM
Pentru modele mari unde ai nevoie de sincronizare servourilor cuplate cate doua sau mai multe ajuta .
Multe mixaje utile de exemplu la modele de F3A unde pentru zbor de precizie ai nevoie de toate aceste mixaje.
Posibil si la modele cu turbina ( jet-uri ) si thrust vector unde ai giroscoape si tot felul de senzori sa te ajute .
Si multe alte chestii utile in general profesionistilor, sportivilor de performanta sau persoanelor cu buget disponibil nelimitat pentru acest hobby - INSA :
- Daca nu ai nevoie de lucruri absolut speciale din partea ei si nici nu vrei sa epatezi cu ceva iesit din comun poti face acelasi lucru si cu altele 12Z sau chiar 8FG.
- Ar fi pacat sa ai o cessna de polistiren de la ArTech si Futaba 14MZ.
- Display-ul cu touch a cazut destul de repede, ne-admis de repede.
- Datorita ecranului mare si color pe deasupra, pack-ul statiei se consuma foarte repede si daca margi la o zi de antrenament de exemplu unde bagi de dimineata pana seara zbor dupa zbor nu te tine.
Eu am in proiect 12Z - am foarte multe receptoare Futaba si nu as trece la alt brand desi si JR-ul imi face cu ochiul sau Spectrum !
P.S.
Ca o concluzie - doar pentru un hobby de week-end nu se merita !
Distanta nu ar fi un criteriu ( nu mai poti distinge modelul la o distanta mare iar toata placerea este sa vezi manevrele acrobatice ale modelului tau in toata splendoarea lor - nu tantarul mic mic pe cer ) iar daca vrei alte " ciudatenii " gen FPV sau ce o mai fi, unde gandesti ca duci modelul in satul vecin atunci iarasi nu se justifica caci acel gen de modele nu sunt foarte complexe decat daca vrei sa faci " spionaj militar " in statele vecine.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 July 2010 - 07:17 PM
#11
Postat 14 July 2010 - 10:08 PM
Poate daca ai zbura vreun zmeu mai aparte ...acolo ...mai ...mai ca ar merita toata truda sa o cumperi ...ca dehhh la zmeee nu te poti juca cu orice " rahatis " de radiou !!!
Cu ovatie !
#12
Postat 15 July 2010 - 11:43 AM
In sa totusi cred ca ar fi mai bine venita celor care au utilaje de constructii hidraulice unde le trebe multe canale sau tancurilor RC
Insa tot mai des vad statii de modelism la unele emisiuni unde vor sa conduca ceva in siguranta de la departare:ex: MITHBUSTERS
Apropo o vazut cineva episodul cand au vrut sa vada daca niste timbre lipite pe palele unui hely 1:1 pot sa-l dezichilibreze,oricum cateva 4-5 pe o pala.Iar mai intai au facut experimentul la scara mai mica si ce credeti ca au cumparat: TREX 600 NITRO si l-au facut vraiste si ma uitam la ei si ma gandeam;ba poate se mai poate recupera ceva din el dar l-au aruncat cred!
Stima
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
#14
Postat 15 July 2010 - 03:27 PM
renatoa, la Jul 15 2010, 03:57 PM, a spus:
Incearca sa apari la un concurs ,sau la o intalnire cu reguli ceva mai stricte cu ceea ce ai descris mai sus....
-pe parte oficiala nici nu te inscrii;
-pe parte fun-fly poate este ok,dar cati din cei 11.000 de membrii au cunostintele tale?
Sau poate imi scapa ceva si nu am citit atent?
#15
Postat 15 July 2010 - 03:33 PM
Adica as fi refuzat la un asemenea concurs pentru ca as avea numai un MPX 12, de numai 600 Euro pentru ca nu pot face figura x, care cere 14 canale ?!
Si mie imi scapa legatura intre topic si ce statie or fi folosit la emisiunea mythbusters.
Eu am vrut sa evidentiez in primul rand necesitatea, cand te gandesti la o astfel de statie.
Necesitatea iti va raspunde si la intrebarea daca merita sau nu.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 July 2010 - 03:36 PM
#16
Postat 15 July 2010 - 06:12 PM
#18
Postat 15 July 2010 - 08:05 PM
daca era sa dau atattia bani pe un RC cu siguranta ca nu dadeam dar pt ca l-am primit cadou atunci nu se mai cauta la dinti si chiar ma bucur ca am ales aceasta statie.
Dar alegerea va fi always a ta.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#19
Postat 15 July 2010 - 08:56 PM
renatoa, la Jul 15 2010, 03:57 PM, a spus:
Uite - fara rautate - am asistat la pregatirea pentru primul zbor al unui model mare de la Krill care avea pe fiecare eleron cate 2 servouri iar pe directie 3 servouri cuplate "carusel" sa spunem.
Desi avea power box super destept dupa primul zbor mai sa ramana fara pack-uri - servourile se "contrau" una pe alta si consumau imens mai ales in sarcina.
Aceasta Futaba T 14 are posibilitatea sa programezi sau sa ajustezi ceva independent la servouri in asa fel incat sa fie O.K. - nu stiu eu sa explic si nici nu am butonat-o eu ca sa spun exact - cu a mea nu ar fi mers si fie tineam la sol modelul fie ..... !
Am asistat nu odata la antrenamentele colegilor cu modele de F3A profesionale , si am ramas gura casca cate saptamani lucreaza la trimarea modelelor si cate mixaje folosesc ca sa obtina ce vor ( ma mir ca nu se incurca in atatea switch-uri activate ) - unele mix-uri sunt dedicate cred caci la mine in statie nu le gasesc si nu le as putea crea !
Si in final - NU este vorba numai de numarul de canale sau de gadget-uri gen comanda vocala ( desi poti inregistra vocal denumirea modelului ) sau culori la ecran si alte beculete - ci pur si simplu are niste functii care pentru ( cum mi-am tot racit gura de pomana ) un sportiv de performanta sunt vitale.
Un lucru este clar - daca ai bani suficient de multi pana si hartia igenica poti sa ti-o alegi functie de preferintele " profundor-ului " mai moale , mai lata ,
mai ingusta sau mai aspra poate chiar parfumata - diferenta la unii chiar se simte - daca nu frunza de Lipan frate ca e "eco" !
P.S.
Ce nu inteleg eu de ce nu vin pareri de la cineva care are sau a avut asa ceva ! Nu ai avut , nici nu stii ce poate face ! Nu ai avut modele la care se preteaza , iarasi vorbim de zmee sau trenulete ( la trenulete chiar ai nevoie de canele multe ca ai la macazeee...si bariereeeee )
Traieste Clipa daca poti ! Anii trec si nu ramai cu nimic !
#20
Postat 15 July 2010 - 09:17 PM
Saptamani de trimare? pai sa isi ia Aurora, cu care Brandon zice aici ca a setat Extra-ul ala 1/3 in 5 minute:
http://www.youtube.c...h?v=YzpbHd5O4Y8
Parerile vin de la oameni care au avut anumite necesitati, si si-au gasit rezolvarile in functie de posibilitati, sau preferinte.
Cel care are lansat topicul are aceste necesitati, sau de ce a lansat intrebarea? Este sigur ca aceasta statie este singura rezolvare a necesitatilor lui?
Eu am bani sa o iau, dar sunt sigur ca nu o voi lua niciodata. De ce sa mi-o iau cand pot sa mi-o fac... si sunt in forum vreo 3-4 persoane care stiu deja despre ce vorbesc.
Mi s-a parut mult mai matura abordarea problemei de catre oachidori, el are un vis, stie ce ii trebuie ca sa il indeplineasca, si a reusit sa isi obtina statia care ii va rezolva problema cu minimul de resurse investite. Nu se gandeste ca statia aia nu ii va mai fi buna pentru ipoteticul viitor superavion, si cred ca si atunci va gasi o solutie la fel de echilibrata.
Iar Ferrari nu a fost si nu va fi niciodata o necesitate. Ce este de fapt, sa spuna cine il cumpara sau viseaza la el.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 July 2010 - 09:17 PM
#21
Postat 15 July 2010 - 09:51 PM
Cei de la Futaba nu sunt tampiti, au facut o statie extrem de scumpa care se vinde si se vinde bine de mult timp. Si nu o cumpara numai bortosi cu lant de aur la gat si Audi Q7. Inseamna ca ceva trebuie sa fie. Ce anume nu stiu ca nu m-a interesat dar sigur nu (numai) de canale e vorba.
ionut EZ, la Jul 10 2010, 04:21 PM, a spus:
Ce pareri aveti,merita atatia banii?
La urma urmei foarte putine modele folosesc 14 canale!
Cel mai ieftin pret gasit de mine este de 2000$ pe HK
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 July 2010 - 09:52 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 15 July 2010 - 11:49 PM
E simplu:
-daca ai easy star si nu ai bani de investit NU merita(strugurii aia ...);
-daca ai avioane de 2-3 metri, DOAR CU UN MOTOR(nu TASPE), si FARA FLAPSURI, dupa un calcul sumar:
2 servo motor, 4-6 servo aileroane,2-4 servo profundor,2-3 servo deriva si poate 1 servo pompa de fum
cam ai avea nevoie de 10-12-14 canale si DA, MERITA, in acest caz cu cat mai multe canale cu atat mai bine, plus ca din cate stiu eu Z inseamna ca au doua procesoare(poate ma insel) si ceva de genul:
Allows one processor to be devoted to flying functions, while the other processor focuses on “non-flight” functions such as input and communications.
Nu-si au rostul comparatii ferrari, Q7, ai nevoie de ea, o iei, nu ai, stai in banca ta.
Nu ca nu stiu cum sa spun, ca d-aia nu mai pot, mi-am dorit mult un 12z, dar pt ca era prea mare diferenta mi-am luat un 12fga, adica nevoi + buget si vezi ce iese...
Aceasta postare a fost editata de typer: 15 July 2010 - 11:52 PM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#23
Postat 16 July 2010 - 07:27 AM
typer, la Jul 16 2010, 12:49 AM, a spus:
E simplu:
-daca ai easy star si nu ai bani de investit NU merita(strugurii aia ...);
-daca ai avioane de 2-3 metri, DOAR CU UN MOTOR(nu TASPE), si FARA FLAPSURI, dupa un calcul sumar:
2 servo motor, 4-6 servo aileroane,2-4 servo profundor,2-3 servo deriva si poate 1 servo pompa de fum
cam ai avea nevoie de 10-12-14 canale si DA, MERITA, in acest caz cu cat mai multe canale cu atat mai bine, plus ca din cate stiu eu Z inseamna ca au doua procesoare(poate ma insel) si ceva de genul:
Allows one processor to be devoted to flying functions, while the other processor focuses on “non-flight” functions such as input and communications.
Nu-si au rostul comparatii ferrari, Q7, ai nevoie de ea, o iei, nu ai, stai in banca ta.
Nu ca nu stiu cum sa spun, ca d-aia nu mai pot, mi-am dorit mult un 12z, dar pt ca era prea mare diferenta mi-am luat un 12fga, adica nevoi + buget si vezi ce iese...
Super ! Am rugamintea daca poti sa imi trimiti si mie um pm cu diferenta esentiala intre cele doua modele 12 z si 12 fga caci nu stiu !
#24
Postat 16 July 2010 - 08:13 AM
#25
Postat 16 July 2010 - 09:19 AM
renatoa, la Jul 16 2010, 09:13 AM, a spus:
Multumesc frumos ! dar tot nu m-am lamurit caci in tabel sunt cu " YES" aproape toate dar diferenta de pret este totusi f. mare !
Si in contrapartida cu aceasta informatie ceva refertor la trimaj :
1 - C.G. dupa mai multe zboruri
2 - Diferenta la varf de aripa iar dupa mai multe zboruri
3 - Unghi tractiune iarasi dupa mai multe zboruri
4 - Determinarea efectului de blow back si eliminarea lui prin modificarea lungimii echiilor servo sau/si suprafete sau chiar inlocuirea servourilor
daca ai blow back dupa eliminarea lui o iei de la capat
5 - eleron diferential - mai multe zboruri pana modelul merge brici la 45 grade pe axa de ruliu
Toate cele de mai sus se fac prin diferite manevre specifice, si prin multe verificari intotdeauna avand alaturi cel putin inca un coleg care sa vada ceea ce vezi si tu in zbor.
6 - Urmeza mixajele :
- Mixajul dintre comanda motor si eleron
- Mixajul Throttle cu directia
- Mixajul dintre directie si eleron
- Mixajul directie-profundor
si altele iar unele din ele se fac in cadrul unei CURBE de mixaj avand valori diferite in puncte diferite ( ca la heli ) si asta numai daca statia STIE !
Toate astea se fac dupa multe, foarte multe zboruri deci EXLUS asta in 5 minute cu Aurora sau fara !
P.S.
Un mic fragment de la un mare mare pilot :
Secretele meseriei: as vrea sa va spun cateva secrete care sa va ajute in efortul din competitie. Acum aveti idee cat de mult este de munca pentru a trima un aeromodel. Considerand toate lucrurile egale, vei avea clipe grele ca sa invingi o persoana cu aceeasi indemanare ca si tine cu un model mai bine reglat. Mie mi-a luat 20 ani sa imi dau seama de toate acestea. Fii rabdator, observa si fii obiectiv. Daca modelul tau nu zboara bine investigheaza de ce. Sansele sunt ca el sa nu fie trimat. Chiar daca modelele tale nu sunt perfecte, le poti imbunatati. Iti pot aproape garanta ca modelele mele sunt la jumatatea de jos a preciziei de constructie. Toate au eleron si profundor trimat. Nu am o putere nucleara de facut la bancul de lucru, cu viteza laserului. Nici nu am un 12’ x12,8” masa groasa de granit de construit. Nu te simti dezavantajat daca modelul tau nu este perfect. Poti sa il trimezi foarte bine. Ce ma face sa rad este sa aud pe oameni vorbind despre ce drepte sunt aripile lor, ce perfect trimat este modelul lor; chiar cu un model perfect trimat ei il zboara cu aripa interioara in jos 5-10 grade. Daca nu esti la orizontala pe toate directiile, vertical si orizontal in ambele cazuri (la baza acvariului sau in partea superioara a acestuia), vei avea mult de munca, in timpul pilotajuluil. Probabil cel mai mare progres pe care l-am facut in cariera mea de zbor a fost cand am invatat sa zbor orizontal. Adevarul a fost ca nu am stiut ca nu eram la orizontala!
Eu am pornit urmarind alti piloti si am observat ca fiecare a zburat cu aripa interioara in jos, nimeni nu zbura drept. Cu aceasta idee am plecat de acasa, mi-am facut trei steaguri rosu, alb si albastru si am cerut ajutorului meu sa mearga si sa stea sub traiectoria zborului si sa ma ajute sa pastrez nivelul. Cred ca rosu a fost pentru aripa interioara jos, alb pentru nivel si albastru pentru aripa exterioara jos. Luna urmatoare a fost una din cele mai dramatice lectii de invatatura din viata mea. Munca mea de facut manevre a fost redusa imens. M-am regasit la urmatoarea decolare asteptand sa urc sus nu ca normalul de 54 decolari unde tot corectam traiectoria! Pot acum sa fiu mai atent la viraje, la centrarea avionului in figura etc..A fost un adevarat progres! Incurajez pe toti sa investigheze zborul la nivel.
In final multa lume imi pune aceasta intrebare, care este cel mai bun mod de a cheltui banii sau timpul pentru a imbunatati rezultatele lor la concursuri etc. Trebuie sa am un motor mai puternic, un avion mai bun, ce stil trebuie sa zbor si asa mai departe. Simplul adevar este ca toate aceste lucruri sunt importante dar cel mai bun lucru pe care iti poti cheltui banii este combustibilul si uleiul: EXPARIENTA!!! Incearca mandria sa nu fie singura motivatie. Fii obiectiv, fii umil, asculta, vezi si experimenteaza. Aceasta este ceea ce fac pilotii TOC si Masters. Sigur, noi toti suntem egoisti dar de la o etapa a vietii noastre, ego-urile ne parasesc, noi am fost umili si fortati sa ascultam si sa fim obiectivi. Stai pregatit si plin de speranta ca vom cuceri concursul acrobatic urmator! "
Daca vrei iti dau link-ul cu intreaga expunere a pasilor de urmat in trimarea unui model pentru concurs scris de acest mare pilot !
Baietii de care aminteam chiar fac acesti pasi si au rezultate nu ca ale lui CPLR sau Somenzini dar multe peste noi ceilalti ! Stima lor !
P.S. la P.S.
Referitor la faptul ca ai spus ca ai bani sa iei statia .... si Hagi Tudose avea foarte multi dar ......asta ca o rautate !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 July 2010 - 09:29 AM