O intrebare despre planoare
#1
Postat 30 November 2009 - 01:31 PM
- aripa placata sau neplacata?, cumva ma zbat intre greutate scazuta vs. rezistenta aripii (ma intereseaza ca pe langa servo-urile de comanda sa mai am si niste electronica suplimentara alimentata de la o baterie separata, deci planorul trebuie sa suporte incarcatura)
- cu frana aerodinamica sau fara?, nu ma deranjeaza sa il fac cu frana aerodinamica, dar nu as vrea sa il fac cu frana si sa nu o folosesc niciodata
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#2
Postat 30 November 2009 - 01:55 PM
La o asemenea marime eu as face cu frane.
#3
Postat 30 November 2009 - 02:05 PM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#4
Postat 30 November 2009 - 02:40 PM
Daca nu ai un camp de aterizare impecabil, fara un maracine, atunci si intradosul.
E pacat de filmul ala sa fie sfasiat de o crenguta adusa de vant.
#5
Postat 30 November 2009 - 02:54 PM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#6
Postat 30 November 2009 - 02:56 PM
#7
Postat 30 November 2009 - 04:55 PM
Poti sa faci doua seturi de aripi, si sa le folosesti in functie de terenul pe care zbori.
Vrei zbor la termica.....folosesti aripile clasice si esti atent unde aterizezi.
Vrei joaca si tavaleala, le pui pe alea din spuma.
Eu personal am de facut aripi si ampenaje la un Salto H101 si le fac din spuma acoperita cu balsa. Am vazut tehnologia asta la @emilare si este super..........parerea mea
Oricum, partea de jos a fuselajului, unde vine la aterizare trebuie placata cu balsa, chiar daca modelul tau, din cate am sapat pe net, am vazut ca are roata
Spor la construit
Aceasta postare a fost editata de tetea: 30 November 2009 - 05:02 PM
#8
Postat 30 November 2009 - 05:07 PM
Am cumparat de exemplu kevlar destul de ieftin, 10$ 150m (500feet) de panglica cam ca cea de magnetofon.
Nu ar merge lipit pe spuma in loc de balsa :)
#9
Postat 30 November 2009 - 05:43 PM
Primele mele avioane aveau aripile cu nervuri din placaj de 1mm usurate, si era o placere pentru ochi sa le vezi montate :)
Momentan voi ramane la aripa placata + frane aerodinamice :D
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#10
Postat 30 November 2009 - 07:13 PM
Eventual, spre capete, unde scad fortele, poti sa lasi neplacat (sau placat doar pe extrados).
O varianta la spoiler ar fi un flaps care sa coboare foarte mult (40-50 de grade) si daca poti sa ridici si eleroanele obtii un crow foarte eficient.
Ca veni vorba, o aripa din polistiren placata cu fibra de sticla este cam la fel de grea ca si una cu structura clasica, cu cheson. Asta daca lucrezi ingrijit. Ies din discutie aripile foarte usoare, pentru zbor liber/indoor. Eu ma refeream in special (din experienta proprie) la aripile de DLG.
#11
Postat 01 December 2009 - 07:09 PM
dupa ce raspunzi la intrebarea asta o sa fie mai usor sa ne dam cu parerea...
vrei zbor la panta fara balast pe el, parerea mea sa faci cum a spus dragos (pana la lonjeron)
zbori la panta si ai de gand sa pui balast sa scoti si o viteza draguta din el , plachezi toata aripa...
vrei sa zbori la termica, plachezi 2-3 cm la bordul de atac extrados si intrados,cat sa se aseze filmul , si pe nervuri (care vor fi subtiri) pui patine late de 1cm (intrados si extrados).La varianta asta , light, atat placatul cat si patinele le pui ca sa se aseze bine solarul , deci maxim 1 mm balsa (De preferat 0.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ic_08.gif.
SI nu aici se termina totul.... cu ce o sa ridici planorul ?
daca ii dai drumul la zgarci(Sandou gen arcus) nu prea conteaza ce faci,o sa tina oricum ...
daca il ridici folosint un sandou mai puternic, plachezi sanatos incastrarea+pana lalonjeron)....
daca ii dai drumul la mosor electric (Sau versiunea cu scripete tras de 1/2 oameni) atunci obligatoriu placata toata aripa+lonjeron in plus+incastrarea facuta beton (trebuie gasit o solutie foarte rezistenta)
daca remorchezi , pana la lonjeron
tot ce am scris mai sus,e ce as face eu...
cat despre frana, nu te chinui... nu isi are rostul decat la un model scale(unde e pusa sa arate bine)... pune-i flapsuri, si fa-i o varianta de bracare de vo 60 de grade poate chiar mai bine,si o sa fie suficient...)
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 01 December 2009 - 07:13 PM