Modelism - RHC Forum: Probleme O.S. 46 !?? Ajutor ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Probleme O.S. 46 !?? Ajutor ! Un OS 46 relativ nou nu porneste..

#1 Useril este offline   valyman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-October 09

Postat 30 November 2009 - 09:09 PM

Am cumparat de curand un Piper Cub J3 cu motor termic OS 46 AX . Este primul avion mai serios pe care l-am achizitionat, deci, cu alte cuvinte sunt incepator. Cand l-am cumparat , s-a facut o proba , la care motorul a pornit destul de greu. in rezervor mai era ceva combustibil...care de altfel mai este si acum.
Am vrut sa il pornesc pentru a consuma restul de combustibil ramas......dar ...nimic. Am controlat bujia, care atunci cand o scot se incalzeste, insa cand este pe motor , nu imi dau seama , pentru ca nu simt nimic. (adika caldura)
L-am invartit deja suficient de mult , pentru a ma convinge ca nu imi iese...si deci sa apelez la cineva care ar putea sa ma ajute.
Multumesc,
0

#2 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 30 November 2009 - 09:16 PM

Vezi postareavalyman, la Nov 30 2009, 09:09 PM, a spus:

Am controlat bujia, care atunci cand o scot se incalzeste, insa cand este pe motor , nu imi dau seama , pentru ca nu simt nimic. (adika caldura)


cum ai verificat sa vezi ca nu se incalzeste pe motor?? verifica compresia, furtunele toate, sa nu pierdere de presiune, si apoi mai verifica ca ai incalzitorul de bujie incarcat.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#3 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 30 November 2009 - 09:21 PM

Foloseste combustibil proaspat nu ``ce ti-a ramas de atunci in rezervor``. Oasele sunt motoare bune. La termic e bine sa ai pe cineva cu experienta pe langa tine.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 30 November 2009 - 09:23 PM

0

#4 Useril este offline   valyman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-October 09

Postat 30 November 2009 - 09:30 PM

Clar am nevoie de ajutor ! Am auzit ca este un teren in Chitila , unde se intalnesc mai multi modelisti cu termice. Incerc sa ajung maine, pe la pranz , daca e frumos poate gasesc pe cineva sa se uite la el.
M-am gandit si eu ca combustibilul este vechi, insa , daca ma gandesc , ce ma fac daca voi cumpara un bidon de 5l si nu zbor o perioada, ce fac?....
Sper ca nu am facut o mare prostie cu alegerea unui termic..!
0

#5 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:36 AM

Mare prostie nu ai facut, dar nu stim cat esti de incepator

Daca esti incepator rau, probabil cel mai bun lucru va fi sa demontezi frumos Piper-ul , sa il conservi si sa incepi sa zbori cu niste polistirene pe care sa le faci praf de o mie de ori pina la primavara cand vei putea sa ridici si galbejitul ala in aer

Altminteri il vei face scobitori instant si e pacat macar de motor daca nu de galbejila

In ceea ce priveste motorul trebuie sa il alergi nitel cu combustibil proaspat dupa ce verifici frumusel tot ce ce zice nenea OS in manual

Adicatelea :

http://manuals.hobbi...46ax-manual.pdf

Pina nu visezi manualul nu ai ce cauta cu termicul in mina - iti faci tie rau si motorului la fel

Din pacate azi e ceata.....poate sambata daca vii cu el te ajutam sa il pui in functiune

Succes
0

#6 Useril este offline   valyman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-October 09

Postat 01 December 2009 - 12:22 PM

Multumesc tare mult pentru sfat,
Chiar incepator rau nu sunt, insa incepator da !
Vreau doar sa il pornesc , fara insa sa il ridic, deocamdata, deoarece imi e frica la aterizare. De zburat am mai zburat, chiar am facut si nenumarate aterizari bune , insa nu cu un model serios. Am un Dragon fly , fara eleroane, pe care am invatat tot ceea ce stiu.
Am achizitionat azi si un Swalow , planor, care are eleroane, in ideea de a ma deprinde cu comenzile. Abia apoi , poate , cu supraveghere , si eventual cu instructor daca am sprijinul vostru, ma voi incumeta sa il salt pe "Galbejila".
Azi ies , pe la 1,2 in functie de cat de repede montez Swalow-ul , la trei drumuri si chiar poate la Berceni, cu toata flotila !!!!
Avem 2 Dragon Fly, 1 Swalow nou noutz, si pe Galbejila cel neprihanit !!!
Suntem 2 in echipa !!
Eu, Valy , si Remus !!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0

#7 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:12 PM

Offf

O luam babeste rau de tot - dupa mintea si experienta mea

Daca incerci sa-l pornesti pe stand/model

0. Il ancorezi/verifici elicea/il fixezi bine de tot, etc, toate protectia muncii ca nu e de glumit - elicea te taie de nu te vezi

1. Dupa ce bagi combustibil Proaspat si bun ( 5-15% nitro ) => Verifici nivelul rezervorului fata de motor - partea de sus a rezervorului trebuie sa fie cu 1 cm deasupra liniei pe care se afla surubul de reglaj al amestecului - High needle valve pe romaneste

2. Furtunul de la toba sa intre in shtutuzul metalic care e stramb si da in sus, in gol/aer/rezervor/etc - nu cumva suprapresiunea de la toba sa dea intr-un shtutz cufundat in combustibil ca o sa ai numai bule si nexam rulaj satisfacator

3. High Needle valve il inchizi complet si il deschizi apoi cca 2-2.5 ture

4. Demontezi bujia si o verifici daca merge cu ajutorul draciei numita seringa, acumulator bujie,etc , etc, etc

5. Dai la pala cu bujia scoasa 5-10 ture ca sa fii sigur ca ai compresie si nu e plin de lichid motorul ( il aerisesti )

6. Pui Bujia - sa fie OS #A3 ! - nu alta dracie ca te chinui degeaba

7. Deschizi complet carburatorul...

8 . Pui deshtu pe el si dai la pala de 5 ori astfel incat sa vezi ca pe furtunul de compustibil incepe sa curga metanol spre High Needle Valve si spre carburator

9. Mai dai o data fara deshte pe carburator la pala -asa de chichi...

9.1 . Inchizi carburatorul - Verifici 'caca'rburatorul sa fie crapat cca 1mm ( din statie faci asta preferabil astfel incat servo-ul sa tina contra nu doar minutza ta )

10. Pui curent pe bujie ( 1.5 volti - 3 A ) - nu pune 2 V ca e problematic

11 . Bagi demarorul sau dai la pala si dai la el pina pleaca motorul - nu mai mult de 5 secunde

12. Daca pleaca il lasi 10-15 secunde sa se incalzeasca dand spritz-uri din statie dupa care ii reglezi High Needle Valve in felul urmator

Ridic modelul la verticala ( 75-90 grade )

Sunt atent la elice sa nu ma ia gaia

Dau de HNV pina cand obtin turatia maxima a motorului

Dupa ce obtin turatia maxima mai DESCHID ( nu inchid ) surubul HNV inca 1/8,1/4 ture ca sa am amestec mai bogat

In general si la aero si la auto motorul trebuie sa functioneze cu amestec un piculetz mai bogat ca sa ai ungere buna - de aceea obtii mai intai amestecul optim pentru o turatie maxima si apoi mai deschizi surubul HNV


Sper ca am fost suficient de explicit

Succes si daca nu merge iti stam la dispozitie

Vezi ce jeg de combustibil bagi in el si mira-te daca nu merge

OS e un motor exceptional de altfel

Fram Ursul Polar

Aceasta postare a fost editata de motzu: 01 December 2009 - 10:15 PM

0

#8 Useril este offline   valyman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-October 09

Postat 01 December 2009 - 10:27 PM

Nu numai ca sunt convins ca imi vor fi de folos cele spuse de "Fram ursul polar" insa m-am si distrat copios.......
brovo !
Sper sa rezolv situatia !
Astazi am avut totusi noroc sa dau de "Maverik" pe campul de lupta, cu ajutorul caruia am descoperit o problema , aceea ca rasufla chestia pe la rezervor, in sensul ca nu este etansh !!!!
Voi analiza cu bagare de seama , si voi lua masurile ce se impun !
Ce combustibil imi recomandati ? si de unde sa il achizitionez la un pret rezonabil ,?
Este clar ca nu motorul este problema , ci chiar Eu !!!! ha ha ha
Azi am reusit sa-l pornesc totusi pentru cateva secunde , in care am remarcat ca mi-a sarit elicea, cu saiba si piulitza cu tot, apoi din nou liniste si nenumarate invartiri fara de folos.
rememorand evenimentele, imi amintesc ca am dat la motor fara bujie ......hm voi reciti de nenumarate ori orice sfat al vostru !
Multumesc !
Valy
0

#9 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:35 PM

Dupa cum spuneam . nu stii in ce te bagi daca crezi ca un mtor termic nu-ti poate face daune la mutra si restul conglomeratului

RTFM !!!

Fii te rugam , foarte atent....foarte...

Noi astia cu motoare OS recomandam ori CoolPower 10% ori Tornado 10%

Cum nu-ti putem da link-uri, cauta cu fratele Gugal prin Romania
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu