Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 01 December 2009 - 02:21 PM
Motiv editare: ai grija la gramatica si caractere !!
Motoare termice Cum sa iti dai seama ce motor iti trebuie pt un avion?
#1
Postat 01 December 2009 - 12:52 PM
#2
Postat 01 December 2009 - 01:14 PM
In functie de greutate se calculeaza o putere specifica W/Kg sau W/g in functie de tipul de avion: trainer, acrobat , 3D , planor.
Am vazut tabele cu aceste puteri specifice si pe RCGROUPS si si aici .
Un alt factor determinant este incarcarea alara relativ la dimensiunile aeromodelului. g/cm2
Nota CAP 232 este un acrobat. Ia-o ca atare pentru ca sigur vei ajunge si la acest stadiu iar " economia" de acum va fi o decizie paguboasa.
O alta indicatie utila o constituie chiar recomandarile producatorilor consacrati pentru acest tip de avion .
O parere
Numai bine
:)
#3
Postat 01 December 2009 - 02:56 PM
Nu vreau sa ma vad cu el facut si sa nu imi permit sa bag bani in nu stiu cine stie ce motor.
In motor nu prea vreau sa bag mai mult de 400 lei (numa motoru in sine)?
Deaia vreau sa ma asigur ca , cu un motor de 7,5 cc MAGNUM pot face treaba cu acest avion de anvergura 1,6m :D:D :)
Fisiere atasate
-
cap232.zip (106.48K)
Number of downloads: 77
#4
Postat 01 December 2009 - 03:06 PM
200W / kg este pentru tranere, 400w / kg pentru 3D.
Pentru alegere elice, te poti inspira de aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=305352
#5
Postat 01 December 2009 - 03:07 PM
#6
Postat 01 December 2009 - 03:10 PM
Exclus 7.5cmc Magnum
#7
Postat 01 December 2009 - 03:49 PM
In motor nu prea vreau sa bag mai mult de 400 lei (numa motoru in sine)?"
In acest hobby ca si la orice activitate de placere permisu este foarte elastic.
Nu economicul primeaza ci satisfactia
Un avion bine realizat nu va zbura "ever" fara un motor adecvat , pe principiul ca nu ti-ai permis.
SI eu inclin sa cred ca vei avea nevoie de un min 10cc in 2T asa ca iti faci calculele ca atare
Av vazut desenele
curat si frumos realizate.
De acolo poti extrage dimensiuni pentru motor si sa cauti la OS
Numai Bine
#8
Postat 01 December 2009 - 04:40 PM
eu am o katana de 1.4m si vreo 3 kg....cu un OS de 7.5 cc si face acrobatii de baza lejer...si pt zbor normal folosesc un sfert de turatie
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 01 December 2009 - 04:42 PM
#9
Postat 01 December 2009 - 05:15 PM
As fi foarte recunascator daca as primi niste planuri de trainere. DA NU VREAU SAMI RASPUNDETI GEN: " UITE AICI O ARHIVA CU 1500 PLANURI ALEGE " :(
Nu asa spunetimi voi ca acuma asta e primu meu model care il fac si vreau ceva care sa nu ma stradui si sa muncesc degeaba
#10
Postat 01 December 2009 - 05:18 PM
Cumva motoarele Magnum nu sunt bune de mi-ati spus sa iau O.S MAX ??
#11
Postat 01 December 2009 - 05:47 PM
Nu de alta, dar astea, dupa ce le termini, mai trebuie si zburate :blush:
Prea multe premiere scad sansa ca la urma sa mai ramana si ceva intreg...
#12
Postat 01 December 2009 - 05:55 PM
Deci teorectic nu is nou, dar in constructii ma refer e primu model care vreau sa construiesc si vreau un model cat mai potrivit (exclus depron) vreau balsa. imi plac avioanele gen Cessna 182 Cap232 elegante si nu ciudate cum sunt altele care zici ca sunt de pe marte , dar zboara :blush:) Deci ma poate ajuta cineva??
#13
Postat 01 December 2009 - 06:11 PM
Exact ! Robbe Charter este exact ce ti-ar trebui si pentru nivelul de constructor si pentru un motor de 7.5c.
Avem unul aici la Craiova, inca electric, in curs de trecere la termic 10cmc 4T, i-am urmarit constructia, si e o placere!
Sau, Canary, ca prim model de facut mana la pilotat. Este mai ieftin ca Charter, foarte rezistent, nu mai mult de 2 saptamani in urma am vazut o prabusire de ziceam ca ramane acolo scobitori... si duminica a zburat iar :(
Dar cel mai important la Canary, este ca e gata facut (bine!) si ca prim avion nefiind facut de tine, nu ai pus atata suflet in el ca sa plangi cand ii va veni ceasul. Nu as zbura primul avion unul facut de mine, stiu cat se sufera, si din experienta proprie, si din cea a proprietarului Charterului :(
Pofta de construit se va potoli putin din reparatiile facute la Canary :) , si vei capata si experienta necesara abordarii Charterului, sau a unui model putin mai acrobat, daca treci de stadiul trainer.
#14
Postat 01 December 2009 - 06:18 PM
#15
Postat 01 December 2009 - 06:25 PM
Eu vreau un plan care este bun asigurat si care sa semene cu charter de anvergura cam de 1,4 pt motor de 7,5. Atat am cerut un plan.
Tot ce spuneti voi este interesant si stiam din timp asta dar nu am gasit trainer (plan)
Eu vreau sa construiesc acum nu sa cumpar.
Deci varog mult datimi un plan de charter(in cel mai bun caz) sau de un alt trainer superb.
#16
Postat 01 December 2009 - 10:55 PM
Fara Poezie viata e Pustie ! - vorba lui Tamango !
Planuri de TRAINERE SUPERBE n-avem dar avem sfaturi - si anume:
Daca nu ai habar de aeronautica - nu iti este clar ce e aia incarcare alara, cum se face calculul unui amarat de motor pentru un model si multe altele , propun
Fa un trainer din depron cu motor electric care o sa depaseasca amaraciunea aia de Cessna
Plan aici :
http://www.greenhobbymodel.com/slopesoarin...r_free_plan.htm
Prietenii mei au transformat fuselajul in balsa si au pastrat aripa din depron + balsa
Pune un motor beleftric sau un termic mic de 2.5 si zboara puiule, zboara...
Dupa care poti incerca sa faci un kit daca nu te-ai aplecat de prea multe ori dupa trainer-ul asta
N-om fii toti prosti si caposi sa nu-ti dam planuri de sanchi, doar asa sa le tinem pentru noi
Daca vrei un trainer poti sa iei un kit SiG par exampl - si fa tata la surcele pina il dai o data de pamint si plingi dupa bani si mai ales timp - Crezi ca un trainer termic ( nu vborbim de CAP 232 care e ca Porche-ul la aterizare ) se compara cu Cessna Art-Tech ?
Nu !
Oi fii si tu destept sa pui ce trebuie in link ca sa nu ne loveasca Silviu cu sceptrul..
Succes
#17
Postat 02 December 2009 - 07:00 PM
motzu, la Dec 1 2009, 10:55 PM, a spus:
Prietenii mei au transformat fuselajul in balsa si au pastrat aripa din depron + balsa
Pune un motor beleftric sau un termic mic de 2.5 si zboara puiule, zboara...
frumos trainerul :) o sa ma apuc sa-l construiesc
deci poti incepe prin schimbarea motorului pe cessna cu unul termic asa cum am facu eu ------> http://www.youtube.c...h?v=94RGNkJHp_Y sau construiesti trainerul de mai sus si il faci termic :D ideea e sa nu treci brusc de la ceva mic si electric la ceva mare si termic...macar sa te obisnuiesti cat de cat cu termicele :) bafta!
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 02 December 2009 - 07:01 PM
#18
Postat 02 December 2009 - 10:29 PM
In clip esti tu sau al tau frate ?
E drept ca e cam bomba la aterizare....dar e intr-o bucata
#19
Postat 03 December 2009 - 04:27 PM
motzu, la Dec 2 2009, 10:29 PM, a spus:
In clip esti tu sau al tau frate ?
E drept ca e cam bomba la aterizare....dar e intr-o bucata
mersi :)
eu sunt in film si nu e bomba la aterizare....ala a fost primul zbor si nu stiam cum o sa vina la aterizare..+ ca aveam un acumulator de receptie de 1300mAh, care era cam greu, iar cand am ajuns la 2m de pamant nu mai gaseam throttle cut-u..deabea pe la 40cm l-am gasit...si nu am reactionat destul de repede sa trag si de profundor...deci pe scurt am aterizat fara profundor :)
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 03 December 2009 - 04:30 PM
#20
Postat 04 December 2009 - 03:17 PM
N-as fi crezut sa reziste spuma la termic. Nici o alta modificare zici? In rest e stoc? La ce viteza pare sa aiba in filmulet n-as crede ca rezista aripa aia la o manevra mai brusca doar cu intaritura din fabrica..
Oricum felicitari! Arata foarte tare Cessnoasa lu' Artech facuta termica
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#21
Postat 04 December 2009 - 03:41 PM
Maverick, la Dec 4 2009, 03:17 PM, a spus:
N-as fi crezut sa reziste spuma la termic. Nici o alta modificare zici? In rest e stoc? La ce viteza pare sa aiba in filmulet n-as crede ca rezista aripa aia la o manevra mai brusca doar cu intaritura din fabrica..
Oricum felicitari! Arata foarte tare Cessnoasa lu' Artech facuta termica
nici eu nu am crezut pana nu am incercat :)
acum am intarit-o cu o tija de carbon, sa am un plus de siguranta la acrobatii:D nu am mai riscat...apropo mentionez ca in filmulet zburam majoritatea timpului la 15-30% turatie..spre sfarsit (minutul 2:52) am ambalat motorul la maxim
#22
Postat 13 December 2009 - 08:40 PM
CE ZICI NE ARATI??
#23
Postat 13 December 2009 - 09:18 PM
incepatoru, la Dec 13 2009, 08:40 PM, a spus:
CE ZICI NE ARATI??
desigur,desi nu sunt prea multe de vazut deoarece transformarea a fost foarte simpla
dupa ce am scos brushlessu am montat motorul cu niste holzsuruburi in batiul original si s-au potrivit perfect
inauntru am montat rezervorul de 55ml infasurat in burete iar in compartimentul acumulatorului am pus un LiPo de 1300mah 7.4v + U-BEC ( pt receptie )
am mai instalat si servou pt acceleratie si asta a fost tot :wacko:
Fisiere atasate
-
21112009200.jpg (86.48K)
Number of downloads: 395 -
21112009199.jpg (74.93K)
Number of downloads: 402 -
21112009196.jpg (69.38K)
Number of downloads: 389
#24
Postat 14 December 2009 - 01:12 PM
La bateria de receptie poti pune lejer una de 450Mah, substantial mai usoara.
Sa-l zbori cu placere!
#25
Postat 14 December 2009 - 03:53 PM
Abburo, la Dec 14 2009, 01:12 PM, a spus:
La bateria de receptie poti pune lejer una de 450Mah, substantial mai usoara.
Sa-l zbori cu placere!
mersi! :rolleyes: am incercat prima data sa-l pun cu capu-n jos dar aveam nevoie de un batiu normal, si nu am avut rabdare sa astept 3 zile pana venea cu posta, iar a doua chestie naspa era ca trebuia sa tai mult din fuzelaj sa intre toba, deci am renuntat la varianta asta, iar cu cilindrul in lateral am avut aceleasi probleme.
si eu m-am gandit la acu de 450mah...dar nu am avut unul asa de mic, o sa-mi cumpar in curand.
Fisiere atasate
-
20112009190.jpg (98.87K)
Number of downloads: 329
#26
Postat 14 December 2009 - 09:09 PM
#28
Postat 14 December 2009 - 11:08 PM
ideea mi-a venit pur si simplu : aveam o cessna electrica de care eram plictisit si un motor os care statea aiurea, m-am gandit sa o adaptez pt termic, dupa ce am analizat-o mai amanuntit am realizat ca e destul de rezistenta si asa, fara alte modificari , zis si facut :angry2:
nu cred ca se poate numi realizare antologica
motzule, nu avea dc sa nu zboare :blink:
aaa si multumesc de aprecieri :wacko:
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 14 December 2009 - 11:12 PM
#29
Postat 15 December 2009 - 04:37 AM
Pentru a doua data simt un imbold de a remotoriza E-Starter-ul de la GWs. Zace de ani...
#30
Postat 15 December 2009 - 05:22 PM
dan_mitea, la Dec 15 2009, 04:37 AM, a spus:
Pentru a doua data simt un imbold de a remotoriza E-Starter-ul de la GWs. Zace de ani...
zburam in formatie la RR :blink: