Modelism - RHC Forum: Motoare termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare termice Cum sa iti dai seama ce motor iti trebuie pt un avion?

#1 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

  Postat 01 December 2009 - 12:52 PM

Intrebarea mea este ce motor trebuie sa punem pe unele avioane care au fost construite dupa un plan. Eu de exeplu am sa construiesc un cap232 cu anv de 1,6 m. As vrea sa stiu cum imi dau seama ce motor trebuie sa pun?? Mentionez ca nu vreau sa fac nu stiu ce acrobatie pe el ( vreau training si eventual un looping . Astept parerile voastre ;-)

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 01 December 2009 - 02:21 PM
Motiv editare: ai grija la gramatica si caractere !!

0

#2 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1884
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 01 December 2009 - 01:14 PM

Grosso modo greutatea este criteriul de baza.
In functie de greutate se calculeaza o putere specifica W/Kg sau W/g in functie de tipul de avion: trainer, acrobat , 3D , planor.
Am vazut tabele cu aceste puteri specifice si pe RCGROUPS si si aici .
Un alt factor determinant este incarcarea alara relativ la dimensiunile aeromodelului. g/cm2
Nota CAP 232 este un acrobat. Ia-o ca atare pentru ca sigur vei ajunge si la acest stadiu iar " economia" de acum va fi o decizie paguboasa.
O alta indicatie utila o constituie chiar recomandarile producatorilor consacrati pentru acest tip de avion .

O parere
Numai bine
:)
0

#3 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

  Postat 01 December 2009 - 02:56 PM

Deacord cu ce spui tu dar eu as vrea sa stiu din nainte sa construiesc avionul .

Nu vreau sa ma vad cu el facut si sa nu imi permit sa bag bani in nu stiu cine stie ce motor.

In motor nu prea vreau sa bag mai mult de 400 lei (numa motoru in sine)?

Deaia vreau sa ma asigur ca , cu un motor de 7,5 cc MAGNUM pot face treaba cu acest avion de anvergura 1,6m :D:D :)

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2009 - 03:06 PM

Calculeaza la 250-300W / kg. Nu ai treaba cu anvergura, ci cu greutatea.
200W / kg este pentru tranere, 400w / kg pentru 3D.
Pentru alegere elice, te poti inspira de aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=305352
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 01 December 2009 - 03:07 PM

E un CAP232 si nu un trainer de 1.6m si "deaia" ai nevoie de un motor de 10-15cc 2T ! Ai grija sa nu sari de 4.5 kg cu modelul ala!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2009 - 03:10 PM

Hmmm... informatie noua... 4.5kg... 300w / kg... aproape 2CP.
Exclus 7.5cmc Magnum
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1884
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 01 December 2009 - 03:49 PM

"Nu vreau sa ma vad cu el facut si sa nu imi permit sa bag bani in nu stiu cine stie ce motor.

In motor nu prea vreau sa bag mai mult de 400 lei (numa motoru in sine)?
"

In acest hobby ca si la orice activitate de placere permisu este foarte elastic.
Nu economicul primeaza ci satisfactia
Un avion bine realizat nu va zbura "ever" fara un motor adecvat , pe principiul ca nu ti-ai permis.
SI eu inclin sa cred ca vei avea nevoie de un min 10cc in 2T asa ca iti faci calculele ca atare
Av vazut desenele
curat si frumos realizate.
De acolo poti extrage dimensiuni pentru motor si sa cauti la OS
Numai Bine
0

#8 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 01 December 2009 - 04:40 PM

cred ca un OS 55 AX sau OS 61 FX ar fi perfect din moment ce nu vrei cine stie ce acrobatii :blush:
eu am o katana de 1.4m si vreo 3 kg....cu un OS de 7.5 cc si face acrobatii de baza lejer...si pt zbor normal folosesc un sfert de turatie

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 01 December 2009 - 04:42 PM

FLYING IS AN ART
0

#9 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

  Postat 01 December 2009 - 05:15 PM

Intradevar este un acrobat eu nu vreau acrobat . :blush:( dar problema e ca nu gasesc alt plan de un trainer frumos si elegant si bine facut de o anvergura mai mica la care sa pun un motor de 7,5 cc . A

As fi foarte recunascator daca as primi niste planuri de trainere. DA NU VREAU SAMI RASPUNDETI GEN: " UITE AICI O ARHIVA CU 1500 PLANURI ALEGE " :(

Nu asa spunetimi voi ca acuma asta e primu meu model care il fac si vreau ceva care sa nu ma stradui si sa muncesc degeaba
0

#10 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 01 December 2009 - 05:18 PM

Si inca ceva din cate am citit mai sus am tras o concluzie si sper sa nu fie adevarata :blush:).

Cumva motoarele Magnum nu sunt bune de mi-ati spus sa iau O.S MAX ??
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2009 - 05:47 PM

Pentru primul model as incepe cu ceva mai modest, daca e cu adevarat primul.
Nu de alta, dar astea, dupa ce le termini, mai trebuie si zburate :blush:
Prea multe premiere scad sansa ca la urma sa mai ramana si ceva intreg...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 01 December 2009 - 05:55 PM

Da intradevar dar eu am zburat un an Cessna 182 de la art-tech si am capatat ceva cunoastere si experienta.
Deci teorectic nu is nou, dar in constructii ma refer e primu model care vreau sa construiesc si vreau un model cat mai potrivit (exclus depron) vreau balsa. imi plac avioanele gen Cessna 182 Cap232 elegante si nu ciudate cum sunt altele care zici ca sunt de pe marte , dar zboara :blush:) Deci ma poate ajuta cineva??
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2009 - 06:11 PM

Mi-ai luat-o inainte cu recomandarea :blush:
Exact ! Robbe Charter este exact ce ti-ar trebui si pentru nivelul de constructor si pentru un motor de 7.5c.
Avem unul aici la Craiova, inca electric, in curs de trecere la termic 10cmc 4T, i-am urmarit constructia, si e o placere!
Sau, Canary, ca prim model de facut mana la pilotat. Este mai ieftin ca Charter, foarte rezistent, nu mai mult de 2 saptamani in urma am vazut o prabusire de ziceam ca ramane acolo scobitori... si duminica a zburat iar :(
Dar cel mai important la Canary, este ca e gata facut (bine!) si ca prim avion nefiind facut de tine, nu ai pus atata suflet in el ca sa plangi cand ii va veni ceasul. Nu as zbura primul avion unul facut de mine, stiu cat se sufera, si din experienta proprie, si din cea a proprietarului Charterului :(
Pofta de construit se va potoli putin din reparatiile facute la Canary :) , si vei capata si experienta necesara abordarii Charterului, sau a unui model putin mai acrobat, daca treci de stadiul trainer.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 01 December 2009 - 06:18 PM

Tinand cont de pretul foarte accesibil al modelelor prezentate de renato (mai ieftin decat ai construi tu de la 0) as incepe cu aceasta varianta ARF. Ulterior, avand ceva experienta formata pe un model deja testat poti continua prin a-ti construi propriul tau zburator.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#15 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

  Postat 01 December 2009 - 06:25 PM

POate nu m-am facut eu bine inteles :blush:

Eu vreau un plan care este bun asigurat si care sa semene cu charter de anvergura cam de 1,4 pt motor de 7,5. Atat am cerut un plan.

Tot ce spuneti voi este interesant si stiam din timp asta dar nu am gasit trainer (plan)

Eu vreau sa construiesc acum nu sa cumpar.

Deci varog mult datimi un plan de charter(in cel mai bun caz) sau de un alt trainer superb.
0

#16 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:55 PM

Maa...

Fara Poezie viata e Pustie ! - vorba lui Tamango !

Planuri de TRAINERE SUPERBE n-avem dar avem sfaturi - si anume:

Daca nu ai habar de aeronautica - nu iti este clar ce e aia incarcare alara, cum se face calculul unui amarat de motor pentru un model si multe altele , propun

Fa un trainer din depron cu motor electric care o sa depaseasca amaraciunea aia de Cessna

Plan aici :

http://www.greenhobbymodel.com/slopesoarin...r_free_plan.htm

Prietenii mei au transformat fuselajul in balsa si au pastrat aripa din depron + balsa

Pune un motor beleftric sau un termic mic de 2.5 si zboara puiule, zboara...


Dupa care poti incerca sa faci un kit daca nu te-ai aplecat de prea multe ori dupa trainer-ul asta

N-om fii toti prosti si caposi sa nu-ti dam planuri de sanchi, doar asa sa le tinem pentru noi

Daca vrei un trainer poti sa iei un kit SiG par exampl - si fa tata la surcele pina il dai o data de pamint si plingi dupa bani si mai ales timp - Crezi ca un trainer termic ( nu vborbim de CAP 232 care e ca Porche-ul la aterizare ) se compara cu Cessna Art-Tech ?

Nu !

Oi fii si tu destept sa pui ce trebuie in link ca sa nu ne loveasca Silviu cu sceptrul..

Succes
0

#17 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 02 December 2009 - 07:00 PM

Vezi postareamotzu, la Dec 1 2009, 10:55 PM, a spus:

http://www.greenhobbymodel.com/slopesoarin...r_free_plan.htm

Prietenii mei au transformat fuselajul in balsa si au pastrat aripa din depron + balsa

Pune un motor beleftric sau un termic mic de 2.5 si zboara puiule, zboara...

frumos trainerul :) o sa ma apuc sa-l construiesc
deci poti incepe prin schimbarea motorului pe cessna cu unul termic asa cum am facu eu ------> http://www.youtube.c...h?v=94RGNkJHp_Y sau construiesti trainerul de mai sus si il faci termic :D ideea e sa nu treci brusc de la ceva mic si electric la ceva mare si termic...macar sa te obisnuiesti cat de cat cu termicele :) bafta!

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 02 December 2009 - 07:01 PM

FLYING IS AN ART
0

#18 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2009 - 10:29 PM

Foarte misto transformarea

In clip esti tu sau al tau frate ?

E drept ca e cam bomba la aterizare....dar e intr-o bucata
0

#19 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 03 December 2009 - 04:27 PM

Vezi postareamotzu, la Dec 2 2009, 10:29 PM, a spus:

Foarte misto transformarea

In clip esti tu sau al tau frate ?

E drept ca e cam bomba la aterizare....dar e intr-o bucata

mersi :)
eu sunt in film si nu e bomba la aterizare....ala a fost primul zbor si nu stiam cum o sa vina la aterizare..+ ca aveam un acumulator de receptie de 1300mAh, care era cam greu, iar cand am ajuns la 2m de pamant nu mai gaseam throttle cut-u..deabea pe la 40cm l-am gasit...si nu am reactionat destul de repede sa trag si de profundor...deci pe scurt am aterizat fara profundor :)

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 03 December 2009 - 04:30 PM

FLYING IS AN ART
0

#20 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2009 - 03:17 PM

Saraca Cessna.. racheta se facu' :)
N-as fi crezut sa reziste spuma la termic. Nici o alta modificare zici? In rest e stoc? La ce viteza pare sa aiba in filmulet n-as crede ca rezista aripa aia la o manevra mai brusca doar cu intaritura din fabrica..
Oricum felicitari! Arata foarte tare Cessnoasa lu' Artech facuta termica
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#21 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 04 December 2009 - 03:41 PM

Vezi postareaMaverick, la Dec 4 2009, 03:17 PM, a spus:

Saraca Cessna.. racheta se facu' :)
N-as fi crezut sa reziste spuma la termic. Nici o alta modificare zici? In rest e stoc? La ce viteza pare sa aiba in filmulet n-as crede ca rezista aripa aia la o manevra mai brusca doar cu intaritura din fabrica..
Oricum felicitari! Arata foarte tare Cessnoasa lu' Artech facuta termica

nici eu nu am crezut pana nu am incercat :)
acum am intarit-o cu o tija de carbon, sa am un plus de siguranta la acrobatii:D nu am mai riscat...apropo mentionez ca in filmulet zburam majoritatea timpului la 15-30% turatie..spre sfarsit (minutul 2:52) am ambalat motorul la maxim
FLYING IS AN ART
0

#22 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 13 December 2009 - 08:40 PM

AM FII BUCUROSI SA NE POSTEZI NISTE POZE DIN TIMPUL TRANSFORMARII DE LA ELECTRIC LA TERMIC ,,,...
CE ZICI NE ARATI??
0

#23 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 13 December 2009 - 09:18 PM

Vezi postareaincepatoru, la Dec 13 2009, 08:40 PM, a spus:

AM FII BUCUROSI SA NE POSTEZI NISTE POZE DIN TIMPUL TRANSFORMARII DE LA ELECTRIC LA TERMIC ,,,...
CE ZICI NE ARATI??

desigur,desi nu sunt prea multe de vazut deoarece transformarea a fost foarte simpla
dupa ce am scos brushlessu am montat motorul cu niste holzsuruburi in batiul original si s-au potrivit perfect
inauntru am montat rezervorul de 55ml infasurat in burete iar in compartimentul acumulatorului am pus un LiPo de 1300mah 7.4v + U-BEC ( pt receptie )
am mai instalat si servou pt acceleratie si asta a fost tot :wacko:

Fisiere atasate


FLYING IS AN ART
0

#24 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 14 December 2009 - 01:12 PM

Super simpatic! As fi pus totusi motorul pe un batiu normal si cu capul in jos... ar fi aratat mai bine..
La bateria de receptie poti pune lejer una de 450Mah, substantial mai usoara.

Sa-l zbori cu placere!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#25 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 14 December 2009 - 03:53 PM

Vezi postareaAbburo, la Dec 14 2009, 01:12 PM, a spus:

Super simpatic! As fi pus totusi motorul pe un batiu normal si cu capul in jos... ar fi aratat mai bine..
La bateria de receptie poti pune lejer una de 450Mah, substantial mai usoara.

Sa-l zbori cu placere!

mersi! :rolleyes: am incercat prima data sa-l pun cu capu-n jos dar aveam nevoie de un batiu normal, si nu am avut rabdare sa astept 3 zile pana venea cu posta, iar a doua chestie naspa era ca trebuia sa tai mult din fuzelaj sa intre toba, deci am renuntat la varianta asta, iar cu cilindrul in lateral am avut aceleasi probleme.
si eu m-am gandit la acu de 450mah...dar nu am avut unul asa de mic, o sa-mi cumpar in curand.

Fisiere atasate


FLYING IS AN ART
0

#26 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 December 2009 - 09:09 PM

112, tu ai vazut vre-o data un motor termic in functiune ? De unde ti-a venit asa o idee originala ? ca si realizarea o sa ajunga antologica.
0

#27 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2009 - 09:27 PM

E deja antologica - si zboara fir-ar sa fie

Bravo lui
0

#28 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 14 December 2009 - 11:08 PM

vlad 1 da...am vazut motoare termice in functiune :unsure:
ideea mi-a venit pur si simplu : aveam o cessna electrica de care eram plictisit si un motor os care statea aiurea, m-am gandit sa o adaptez pt termic, dupa ce am analizat-o mai amanuntit am realizat ca e destul de rezistenta si asa, fara alte modificari , zis si facut :angry2:
nu cred ca se poate numi realizare antologica
motzule, nu avea dc sa nu zboare :blink:
aaa si multumesc de aprecieri :wacko:

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 14 December 2009 - 11:12 PM

FLYING IS AN ART
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 December 2009 - 04:37 AM

Felicitari. Imi place foarte mult.
Pentru a doua data simt un imbold de a remotoriza E-Starter-ul de la GWs. Zace de ani...
0

#30 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 15 December 2009 - 05:22 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 15 2009, 04:37 AM, a spus:

Felicitari. Imi place foarte mult.
Pentru a doua data simt un imbold de a remotoriza E-Starter-ul de la GWs. Zace de ani...

zburam in formatie la RR :blink:
FLYING IS AN ART
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu