modelism utilitar pistonase hidraulice
#31
Postat 23 November 2009 - 11:35 AM
Ar prinde bine ceva detalii in plus: daca merg si cu lichid (pneumatic inteleg ca merge cu aer), daca exista si cu cursa mai mare de 2cm si eventual cu pistonase mai mari in diametru deaorece 2mm sunt cam insuficienti. Desi arata putin cam ciudat se pot inveli in forme mai asemanatoare cu cele hidraulice.
Exista si ceva distribuitoare miniatura pentru ele ?
#32
Postat 23 November 2009 - 11:58 AM
Radu_, la Nov 22 2009, 09:36 PM, a spus:
eu m-am gandit la corp de aluminiu bucsat cu teava de la cartusele de cerneala, sau teava de la minele de pix alea gen Parker
.....
@radu_ , am inceput sa desfac doua tipuri de cartuse (lexmark si hp ) dar nu am reusit sa gasesc nimic care sa ma inspire la confectionarea unui distribuitor. Te-ai referit la un model anume de cartuse ? sau trebuie sa ma uit cu lupa ? :)
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 23 November 2009 - 12:00 PM
#33
Postat 23 November 2009 - 02:15 PM
Alea scurte sunt un pic conice, dar cele lungi, sunt cilindrice pe o lungime bunicica.
O alternativa la ce spuneam, sunt furtunele de PLASTIC de presiune de aer de la camioane. Au diametre diferite, (4-20mm) lungime cata vrei ca se vinde la metru, si mai gasesti si cuple rapide pentru ele.
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 23 November 2009 - 02:16 PM
#34
Postat 23 November 2009 - 02:25 PM
#35
Postat 23 November 2009 - 03:16 PM
Sir_Vaska, la Nov 23 2009, 11:35 AM, a spus:
Ar prinde bine ceva detalii in plus: daca merg si cu lichid (pneumatic inteleg ca merge cu aer), daca exista si cu cursa mai mare de 2cm si eventual cu pistonase mai mari in diametru deaorece 2mm sunt cam insuficienti. Desi arata putin cam ciudat se pot inveli in forme mai asemanatoare cu cele hidraulice.
Exista si ceva distribuitoare miniatura pentru ele ?
Pot sa aduc si hidraulice, dar nu am distribuitoare decat pentru pneumatice.
Cilindrii hidraulici sunt asa:


Distribuitoarele pneumatice sunt asa:

Nu am avut curaj sa-mi intreb furnizorul daca cilindrii pneumatici merg cu lichid. E ca si cum ai intreba la un dealer de masini noi, daca masina pe benzina pe care poti sa-ti permiti s-o cumperi, merge cu pacura.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 23 November 2009 - 03:26 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#36
Postat 23 November 2009 - 03:19 PM



in functie de modelul dorit, va pot comunica preturile.
Am in stoc si furtun si cuple rapide pentru ele. Pentru ce nu e in stoc, in general aprovizionare in max 10 zile.
Exista si cilindri pneumatici cu curse mai mari, ca in tabel:

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 23 November 2009 - 03:30 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#38
Postat 23 November 2009 - 04:03 PM
Cilindrii hidraulici au caracteristici satisfacatoare dar nu sunt lamurit cu lungimea lor , acolo scrie de curse in jur de 300mm , ceea ce e cam mult. Se poate un link (pe privat) unde sa analizam oferta completa inclusiv pretul ?
#39
Postat 23 November 2009 - 04:06 PM
BogdanStancu, la Nov 23 2009, 03:19 PM, a spus:



in functie de modelul dorit, va pot comunica preturile.
Am in stoc si furtun si cuple rapide pentru ele. Pentru ce nu e in stoc, in general aprovizionare in max 10 zile.
Exista si cilindri pneumatici cu curse mai mari, ca in tabel:

Salut ma intereseaza,cat costa?
#40
Postat 23 November 2009 - 04:13 PM
trebuie doar un stativ bun de gaurire verticala ,set tarozi ext si int menghina mica si un dispozitiv de taiat in unghi cu flex mic
Aceasta postare a fost editata de modelist maniac: 23 November 2009 - 04:15 PM
#41
Postat 23 November 2009 - 04:24 PM
octi, la Nov 23 2009, 02:25 PM, a spus:
@octi, nu cred ca de acela iti doresti.
Este o jucarie banala , nu are rezistenta mecanica , e cu pinioane care au ambreaj de protectie ca sa nu se uzeze , deci forta limitata (poate ridica cel mult 150g) si cel mai rau lucru este ca nu poate cobora cupa sub nivelul senilelor, deci nu se preteaza la modificari.
Vezi aici am postat ceva poze unde se poate vedea bine detaliat:
http://s314.photobucket.com/albums/ll405/s...aska/?start=120
#42
Postat 23 November 2009 - 05:10 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 23 November 2009 - 05:14 PM
#46
Postat 23 November 2009 - 05:41 PM
Ca schema de baza se poate folosi asta:
http://i314.photobucket.com/albums/ll405/s...ORIE/img133.jpg
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 23 November 2009 - 05:42 PM
#47
Postat 23 November 2009 - 06:52 PM
Sir_Vaska, la Nov 23 2009, 05:41 PM, a spus:
Ca schema de baza se poate folosi asta:
http://i314.photobucket.com/albums/ll405/s...ORIE/img133.jpg
Aveti schema cu pompa de ulei? Sau intreaga shema a sistemului pompa,rezervor piston?
Si cum functioneaza sistemul,la fel cum a-ti explicat cu distribuitorul?
#48
Postat 23 November 2009 - 07:05 PM
Pompa este una simpla cu pinioane, dupa cum se foloseste in general si pt ungere la auto.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 23 November 2009 - 07:11 PM
#50
Postat 24 November 2009 - 09:19 AM
Sir_Vaska, la Nov 23 2009, 04:03 PM, a spus:
Cilindrii hidraulici au caracteristici satisfacatoare dar nu sunt lamurit cu lungimea lor , acolo scrie de curse in jur de 300mm , ceea ce e cam mult. Se poate un link (pe privat) unde sa analizam oferta completa inclusiv pretul ?
Nu, ce am dat eu sunt cu dubla actiune, revenirea nu e cu arc, ci tot cu comanda pneumatica.
Se poate calcula ca, de ex, la un diametru al cilindrului de 6mm, o presiune de lucru de 5bar, se obtine o forta reala de 9.89N. Nu imi dau seama daca e suficient sau nu pentur aplicatia voastra.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#51
Postat 24 November 2009 - 10:13 AM
Legat de dubla actiune , nu pot sa-mi dau seama cum poate fi actionat in ambele sensuri cu distribuitoare avand maxim 3 stuturi. Sau e comandat cu 2 distribuitoare sincronizzat ?
Dupa interpretarea mea, poate gresesc , am inteles comenzile distribuitorului asa:
poz 1 - permite trecerea aerului de la P la A, deci impinge pistonul
poz 2 - neutra- nici o actiune
poz 3 - permite ca aerul sa treaca intre A si R, deci sa se goleasca cilindrul refuland in atmosfera
(P- sursa presiune, A-consumator , R- atmosfera)
In pozitia 3 pistonul face revenirea la comanda dar nu fortat de presiune ci impins de alte forte.
Daca gresesc imi cer scuze, ar fi binevenita o alta explicatie.
#52
Postat 24 November 2009 - 12:49 PM
Sir_Vaska, la Nov 24 2009, 10:13 AM, a spus:
Legat de dubla actiune , nu pot sa-mi dau seama cum poate fi actionat in ambele sensuri cu distribuitoare avand maxim 3 stuturi. Sau e comandat cu 2 distribuitoare sincronizzat ?
Dupa interpretarea mea, poate gresesc , am inteles comenzile distribuitorului asa:
poz 1 - permite trecerea aerului de la P la A, deci impinge pistonul
poz 2 - neutra- nici o actiune
poz 3 - permite ca aerul sa treaca intre A si R, deci sa se goleasca cilindrul refuland in atmosfera
(P- sursa presiune, A-consumator , R- atmosfera)
In pozitia 3 pistonul face revenirea la comanda dar nu fortat de presiune ci impins de alte forte.
Daca gresesc imi cer scuze, ar fi binevenita o alta explicatie.
Exista si asa cum zici tu, dar si distribuitor care, la una din pozitii sa impinga pistonul, iar la alta pozitie a comenzii sa il inchida (pe piston) nu caut sa pun acum poza, am un pic de fugit si revin.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#58
Postat 25 November 2009 - 01:00 AM
bitex, la Nov 24 2009, 09:10 PM, a spus:
E secret mare ce ai descoperit? Ne poti impartasi si noua din succesul tau? Nu e gluma, orice informatie ne-ar prinde bine.
o sa incerc sa va explic in cuvinte cat pot de detaliat,asta deoarece nu stiu cum sa transpun ideea mea in grafica.Deci o sa zic cum se face,se ia un tub de alama sau aluminiu cu marginea cat mai groasa(hornbach,obi)la ambele capete se da filet interior,a se cauta ca tubul sa corespunda cu una din dimensiunile tarodului,apoi la capatul de jos al pistonului (acolo unde se alimenteaza cu lichid)se introduce o bara plina caruia s-a dat un filet exterior(la fel cu cel al tubului),atentie inainte de a da filet la bara respectiva,bara trebuie sa fie intreaga apoi se da o gaura in mijloc cu un stativ de bormasina bun(nu din acelea ieftine si cu joc)bara se fixeaza pe menghina atasata de stativ si in picioare,gaura sa fie lunga cam 1 cm lungime si diametru de 5 mm,apoi se da filet in interiorul gaurii de m5 pana la capatul gaurii(recomandat ca sa se dea gaura mai lunga cca1,5 mm),apoi se da filetul exterior,dupa aceea se taie cu un debitor dopuletul creat,apoi se infileteaza in tub dopuletul cu filetul uns cu putin silicon auto folosit la etansarea chiuloaselor.Se ia un tub de 6mm gol pe dinauntru si se da filet de 5 pe exterior cam 25 mm lungime,se ia tubul cu filetul pe exterior dat si se infileteaza in spatele dopuletului(etansat tot cu silicon auto),apoi se taie din tubulet ,se stie ca sa dat filet lung de 25 mm,10 mm intra in dopulet iar restul 15mm ramane afara cu filetul pt a fixa mai bine furtunasul(sa aiba pe ce sa se agate)
#60
Postat 25 November 2009 - 08:07 AM
Daca ti totusi la capace interioare , poti face dar fara filet in cilindru, eventual cositorite (valabil numai pentru alama ). Oricum o sa existe marele dezavantaj ca cilindru (teava) nu va putea fi folosit pe toata lungimea lui, deci cursa pistonului o sa fie cam mica in raport cu lungimea cilindrului, o parte fiind ocupata de capace.
Spor la treaba.