M-a trasnit o idee...
Am un MK 17 si nu pot sa-l pornesc... si m-am gandit ca daca dau o gaura in capacul cilindrului, si-l filetez, ar incapea o bujie, iar aprinderea s-ar face mai usor....
Nu stiu, era doar o idee, ce parere aveti?
Pagina 1 din 1
Complicate... De la Diesel la bujie...
#2
Postat 05 July 2004 - 11:26 PM
daca nu porneste asa ce te face sa crezi ca va porni cu bujie? desi nu tare cred ca o asemenea conversie ar functiona. daca da sa ne spui si noua.
oricum, daca acum nu porneste inseamna ca ceva gresesti fundamental sau motorul are o problema. daca ii pui bujie mai adaugi o necunoscuta, nu rezolvi problema
oricum, daca acum nu porneste inseamna ca ceva gresesti fundamental sau motorul are o problema. daca ii pui bujie mai adaugi o necunoscuta, nu rezolvi problema
come to the dark side. we have cookies!
#3
Postat 06 July 2004 - 01:41 AM
Nu cumva are in capul cilindrului un surub cu care se regleaza compresia ? Daca renunti la acel surub si pui o bujie in capul cilindrului cum mai reglezi compresia ? Iar s-o faci fixa de unde stii cat ?
#4
Postat 06 July 2004 - 06:23 AM
Oameni buni !
Ideea cu conversia dintr-un motor diesel (cu compresie) la unul semidiesel
(cel cu bujie) nu este noua deloc. De ce ? Pur si simplu, motoarele cu compresie necesita un raport de compresie foarte mare
19-20 iar cele cu bujie unul mult mai mic (9-10). De aceea cindva s-au gasit modelisti care sa vrea sa transforme un motor care un urma uzurilor nu mai era in stare sa realizeze compresia necesara. Personal am incercat transformarea unuia de 2.5cm, dar am intimpinat greutati la modificarea chiulasei (care trebuia sa asigure etanseitatea respectiva) .
Parerea mea este ca nu-i imposibil dar trebuie multa atentie si suficiente cunostinte in materie de motoare.
Succes celor care cred ca pot face transformarea.
Trebuie pusa si urmatoarea intrebare : " Oare chiar merita efortul??"
(pe vremea cind incercam chestii din astea, nu se gaseu materiale de modelism
nici sa dai cu tunul si de aceea unii dintre noi incercau c-am orice)
Ideea cu conversia dintr-un motor diesel (cu compresie) la unul semidiesel
(cel cu bujie) nu este noua deloc. De ce ? Pur si simplu, motoarele cu compresie necesita un raport de compresie foarte mare
19-20 iar cele cu bujie unul mult mai mic (9-10). De aceea cindva s-au gasit modelisti care sa vrea sa transforme un motor care un urma uzurilor nu mai era in stare sa realizeze compresia necesara. Personal am incercat transformarea unuia de 2.5cm, dar am intimpinat greutati la modificarea chiulasei (care trebuia sa asigure etanseitatea respectiva) .
Parerea mea este ca nu-i imposibil dar trebuie multa atentie si suficiente cunostinte in materie de motoare.
Succes celor care cred ca pot face transformarea.
Trebuie pusa si urmatoarea intrebare : " Oare chiar merita efortul??"
(pe vremea cind incercam chestii din astea, nu se gaseu materiale de modelism
nici sa dai cu tunul si de aceea unii dintre noi incercau c-am orice)
#5
Postat 06 July 2004 - 07:30 AM
Conversia se poate face cu o piesa strunjita! Se scoate pastila de contrapiston, se introduce piesa noua in loc, cu umeri de asezare pe marginea cilindrului si reductia de bujie filetata in ea, cu arhitectura standard de tip Rossi 15! (majoritatea motoarelor cu bujie au aceasta arhitectura, demontati si copiati). Distanta intre piston si camera de ardere trebuie sa se situeze undeva la 0.1-0.5 mm!!!...
Nu merge doar sa-i dai o gaura in capu' motorului ca sa-i infigi bujia...aia e sculptura (eventual scrii pe el cu pesula ca e cu bujie, sa se stie), nu motor!
Nu merge doar sa-i dai o gaura in capu' motorului ca sa-i infigi bujia...aia e sculptura (eventual scrii pe el cu pesula ca e cu bujie, sa se stie), nu motor!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 July 2004 - 07:30 AM
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 06 July 2004 - 06:37 PM
Parerea mea este ca rebuie modificat tot capacul de chiulasa, deoarece, asa cum remarca si Anonimu' raportul de compresie trebuie redus, dar cred ca nu se merita efortul! Droopy, poate n-ai facut k lumea amestecul de combustibil, daca motorul are compresie atunci el ar trebui sa porneasca, daca a mai pierdut din compresie, atunci incearca sa mai jonglezi di amestecul de combustibil, a.i sa-i scazi punctul de detenta...
...audaces fortuna iuvat...
#7
Postat 09 September 2004 - 01:57 PM
:wacko:
Daca motorul Diesel nu porneste din cauza temperaturii insuficiente la sfarsitul compresiei se pot incerca mai multe metode ajutatoare:
- incalzirea aerului de admisie pentru a creste temperatura de compresie;
- pulverizarea in gura de admisie a unei substante cu punct de autoaprindere mai scazut decat combustibilul folosit curent pana la pornirea motorului;
Folosirea unei bujii incandescente sau scanteie este dificila daca motorul trebuie modificat pentru asta.
Daca motorul Diesel nu porneste din cauza temperaturii insuficiente la sfarsitul compresiei se pot incerca mai multe metode ajutatoare:
- incalzirea aerului de admisie pentru a creste temperatura de compresie;
- pulverizarea in gura de admisie a unei substante cu punct de autoaprindere mai scazut decat combustibilul folosit curent pana la pornirea motorului;
Folosirea unei bujii incandescente sau scanteie este dificila daca motorul trebuie modificat pentru asta.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1