Pasionati de Honey Bee CP2 nu prea cred :)
#1
Postat 10 February 2009 - 08:32 PM
O sa va plictisesc putin cu impresiile mele. In primul rand este identic cu Honey Bee FP, numai capul difera caci este CP. Ca sa aibe mai multa forta e alimentat la 3s Lipo fata de FP care e la 2s Lipo. In felul asta curentul supt din baterie e chiar mai mic si se invarte in jurul a 5A. Pentru pak-urile moderne 25-30C este floare la ureche. Pak-ul lui standard este de 1000mah. Motorul este identic cu cel de la HB FP numai ca are 9T in loc de 10T.
Coada este 100% la fel cu HBFP. In zbor motoarele par ca se incing mai tare ca la FP.
Modelele luate de mine sunt vechi, au peste 2 ani de stat in cutie si au venit cu blade holder montate aiurea, e posibil ca la modelele recente sa fie montate bine. Asa cum au venit din fabrica rulmentii freaca si colectivul nu merge smooth. Cum se manifesta ? sta cuminte si cand isi da drumul zbora ca din pusca - nu foarte placut.
L-am aranjat corect inainte de primul zbor, am modificat la motor timing-ul dupa instructiunile de pe net (cica merge mai eficient, se incalzeste mai putin), l-am cuplat cu statia Hitec Optic6. Fiind primul meu elicopter (primul zburat) CP - am facut programarea dupa ureche.
Ca sa nu ii fac praf singura pereche de pale bune, am pus niste pale cam lovite pe care le-am luat din greseala pentru panarama de Walkera D40, din lemn, asimetrice.
Rezultatul: Wow
E primul CP pe care il zbor dar senzatie este fantastica. Sta in hover de parca e prins cu acul. Viteza si zgomotul palelor sunt o incantare. Coada e ca la HB FP, nu poti sa ai pretentii.
Am pus un mic clip pe youtube pentru cine vrea sa-mi mai vada sufrageria:
http://www.youtube.c...h?v=HUFegeHSjkQ
Am comandat si motorul brushless de la esky de 3100 KV care cica vine uns.
Am gadilat si unitatea 4in1 busita. Sunt plin de admiratie pentru inventivitatea proiectantului. Este un RX standard Esky cuplat cu placa (asta e arsa, cred ca BEC-ul) care face restul (gyro, ESC, BEC). Partea frumoasa este ca se poate pune un motor brushless fara modificari, se foloseste canalul liber din RX si se mixseaza cu ch3 throtle. Pe canalul liber se pune un ESC brushless. Pentru asta e nevoie de o statie programabila.
E pentru incepatori ? - evident nu - palele sunt super fragile, si nici el nu soporta crasurile uzuale de inceput.
Imi place ? - da - este extrem de simplu si asta da incredere ca la un crash nu strici prea mult.
Am inceput sa prind curaj sa incerc sa ridic in aer si HPK2, MiniTitan mai are de asteptat.
O sa vin cu el si pe camp sa vad cum se tine pe briza.
Stefan
PS am unul intreg ca piese de schimb, daca cineva are nevoie de o piesa o dau cu imprumut pana ii vine din china.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 11 February 2009 - 10:14 AM
stiganas, la Feb 10 2009, 08:32 PM, a spus:
Cand iti cumperi si heli ca sa poti sa inveti cum trebuie? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#5
Postat 11 February 2009 - 09:48 PM
Dupa experienta foarte proasta cu Walkera D40 am luat-o incetisor (dupa o pauza de 2 ani). Blade MCX, Lama 3, Walkera 4#3, HBFP, HBCP2. Nu pot sa ma plang, din ce in ce mai stabile. Am pornit MiniTitanu-ul in sufragerie (fara pale) - are o forta si un sunet, oho, m-am linistit imediat.
Trebuie sa isi dea cineva cu parerea si despre heli astea mai de jucarie gen CP2. Pana la urma cred ca nu e rau deloc. Ce il strica in mod clar este motorul din coada. Daca il pastrau la fel de simplu si ieftin (si usor) dar cu coada competenta ar fi fost un heli excelent de inceput. Capul este extrem de simplu, montat corect merge bine.
Azi din neatentie am stricat palele ca fund plat (l-am lasat sa se invarta la aterizare si o pala a agatat o margine de mobila, s-au dus). Am pus palele originale si sunt dezamagit, trackingul nu mai e, vibreaza si nu au acelasi sunet placut. Acu sunt in dilema: sa cumpar 5 perechi simple cu 16 USD de pe ebay sau o pereche din carbon cu 25 USD sau inca o pereche din astea cu fund plat tot pe la vreo 15 USD.
Nu am inca instrument de echilibrat palele dar ma invart toata ziua in laboratoare de chimie si le-am cantarit la mg. Am cantarit si scociul asa ca pot sa pun exact cat trebuie ca sa le echilibrez perfect.
O sa scriu dupa ce ii pun motorul brushless si niste pale noi. Sunt singurul pe forum cu HB CP2 ?
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 12 February 2009 - 01:08 AM
O sa scriu dupa ce ii pun motorul brushless si niste pale noi. Sunt singurul pe forum cu HB CP2 ?
Stefan
[/quote]
Un super instrument de echilibrat pale

pentru o mai buna stabilitate,poti umple paharele cu vin ....
#7
Postat 12 February 2009 - 08:59 AM
stiganas, la Feb 11 2009, 09:48 PM, a spus:
Antrenamentul e mama invataturii, scule ai, cu hoverul incepi sa te descurci. De ce sa te chinui cu HBK2 si restul cand ai MT-ul? Nu cred ca toate heliurile zboara la fel, nici macar cand e vorba de acelasi model de la acelasi producator nu cred. Scoate domne MT-ul la camp si exerseaza.
#8
Postat 12 February 2009 - 09:53 AM
nu poti sa echilibrezi palele cu cantarul decat daca te asiguri mai intai ca au centrul de greutate in acelasi loc. si pui scociul exact unde e centrul de greutate. dispozitivul lui takeoff e mult mai bun decat simpla cantarire
Ionut are dreptate, scoate MT-ul la zbor. Oricum o sa il busesti :blush:
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#9
Postat 13 February 2009 - 08:32 PM
Noutati despre CP2. L-am facut ca un Trex 250. Palele busite in loc sa le arunc le-am scurtat. Acum au exact 200 mm. A ramas boom-ul cam lung dar pot sa il scurtez si pe el. Este ultrastabil, sta singur pana la 5 secunde fara imput din stickuri.
Am gasit ceva foarte tentant dar cam scump, adica costa cat tot heli RTF.
http://www.heli-fever.com/product_info.php...products_id=838
http://www.guru-z.co...alog/GN3-CK.php
este alt frame + belt. Practic din CP2 se pastreza numai capul. Este un frame cu belt universal pe care poti pune orice head FP sau CP clasa 300. In felul asta devine un heli adevarat, cu un motor brushless si un gyro decent. Intrebarea este daca head-ul merita asa un frame. Evident pot sa cumpar si un head CNC clasa 300 dar atunci nu a mai ramas nimic din CP2. Head-ul CP2 este foarte simplu dar are o mica problema de binding care e nerezolvabila. Eu am vazut-o rar si se manisfesta prin urcarea brusca a heli 30-60 cm. Va atasez niste poze cu palele scurtate (au iesit perfect din prima, sunt echilibrate, am avut bafta la fierastrau) si canopy de KingII, e mai mare si se pune usor. Canopy original CP2 se pune greu, n-am rabdare.
Vad ca inca nu a aparut nici un alt posesor de CP2.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 13 February 2009 - 08:56 PM
Daca zboara, lasa-l asa, nu il mai modifica.
Cand o sa incepi sa le zbori pe cele adevarate, asta o sa iti
prisoseasca si nu o sa te mai atingi de el.
De banii aia, mai bine iti faci rezerve de piese de schimb
pentru el, sau pentru celelalte mai mari si gata.
Daca tot ai acces la internet, sun kituri cu 50$ complete de clasa 450 sau mai mici RTF ARF, etc.
Nu te atasa de asta ca nu merita...
Practic, o sa ajungi sa faci un elicopter nou cu frame-ul ala.
Ce o sa se intample ? o sa ramai cu frame-ul vechi de care o sa iti para rau sa il arunci, de cumparat nu o sa il cumpere nimeni
ca nu vad sa aiba prea multi elicopter din asta si o sa vrei sa il faci si pe acela zburabil:))
Alte cumparaturi, alte distractii !
It's a never ending story! ti-o spun din experienta.
#11
Postat 04 December 2009 - 06:49 PM
intrebarea mea e motoarele cu perie au viata scurta? 50 zboruri sau asa ceva?
puteti sa-mi dati un link de unde sa cumpar mai ieftin ca te rupe taxa de transport (heli costa $89 si transportul 94).
merci
#12
Postat 04 December 2009 - 07:13 PM
Aceasta postare a fost editata de geaba: 04 December 2009 - 07:14 PM
#13
Postat 04 December 2009 - 07:50 PM
Poate iese mai ieftin de aici. Nu prea recomand heli sub 6 canale, ca mi se par mai mult jucarii, decat modele.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 04 December 2009 - 07:51 PM
#14
Postat 04 December 2009 - 10:07 PM
totusi in europa nu sunt distribuitori? nu uk ca acolo 1$ = 1 lira:)
sa nu uit am vazut ca poti selecta throttle sa fie pe stanga sau dreapta. eu sunt dreptaci ar fi bine sa fie pe stanga throttle?
Aceasta postare a fost editata de geaba: 04 December 2009 - 10:15 PM
#15
Postat 04 December 2009 - 10:24 PM
In legatura cu mana stanga/dreapta, la noi in general se zboara modul 2 (din 4 posibile), care implica throttle mansa verticala stanga. Sunt care zboara si in celelalte moduri, dar mai rar. Depinde ce doresti / cum preferi.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 04 December 2009 - 10:27 PM
#16
Postat 04 December 2009 - 10:53 PM
geaba, la Dec 4 2009, 06:49 PM, a spus:
intrebarea mea e motoarele cu perie au viata scurta? 50 zboruri sau asa ceva?
puteti sa-mi dati un link de unde sa cumpar mai ieftin ca te rupe taxa de transport (heli costa $89 si transportul 94).
merci
Buna,vino miine la aeroclubul din Oradea,santem o mana de aeromodelisti,cativa au heli,iti pot da sfaturi la fata locului.
Aeroclubul e situat,mergand spre Arad imediat ce treci de sensul giratoriu de la Carefour ,urci panta si imediat pe stanga vezi un turn al vechiului aeroport .
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 04 December 2009 - 10:54 PM