Modelism - RHC Forum: Buna, sunt incepator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Buna, sunt incepator am o problema la HK-450

#1 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 19 July 2009 - 10:39 AM

Salut pe toata lumea, sunt nou pe acest forum si cam nou si in aeromodelism .
Care ar fi problema mea...

Mi-am luat de curand un heli HK-450 este copie dupa trex 450, problema este urmatoarea:
Eu cum sunt incepator, il pilotez cu tren de aterizare pentru incepatori. Totul merge bine, sunt multumit cum merge, dar cind dau jos trenul de aterizare si am incercat sa zbor fara ... am avut o surpriza, mi se misca coaada stanga dreapta dar foarte repede, dar nu asa mult incat sa imi intoarca foarte mult elicopterul,
Daca pun iarasi trenul de aterizare pentru incepatori sus merge bine, care ar putea fi problema?
Palele principate imi sunt reglate la 0 grade cu mansa jos, elicopterul este capabil si de 3D.
Daca ati putea sa imi dati niste idei sau ce sa schimb ca sa nu mai vibreze coda stanga dreapta.
Multumesc...

Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 July 2009 - 12:59 PM
Motiv editare: Off...punct, virgula, de la capat cu litera mare. Gramatica asta!

  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#2 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 10:46 AM

"Palete principate", "ancepatori", "me mia"

Fara suparare, pe langa faptul ca te zgarie pe ochi modul de scriere, mai faci si o fraza din care nu se intelege nimic.

Din ce am citit eu in diagonala se pare ca ai prea mult gain la gyro.
0

#3 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 July 2009 - 12:23 PM

Cand ai trenul auxiliar,suprafata de contact cu solul este mare si impiedica rotirea,cand il scoti...........Daca in zbor tine coada bine nu mai umbli la gain.La decolare mai incet cu gazul.

spor
0

#4 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 19 July 2009 - 12:30 PM

La gyro de unde reglez gain ca nu are reglaj si cu trenul de aterizare montat il ridic usor de jos si nu vibreaza
L-am ridicat de jos si fara tren si imi vibra coada dreapta stanga... si mai am o intrebare ... ce face gain... ce reglezi cursa la servo... sau sensibilitatea la vibratii...?

Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 July 2009 - 01:01 PM
Motiv editare: Te rog ai grija cum scrii!

  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#5 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 01:09 PM

Ce inseamna se misca coada foarte repede? Se invarte 360grade ? sau mai mult vibreaza stanga dreapta ?
Daca vibreaza stanga dreapta (10-20grade) i-ai dat gain prea mare ! Incearca sa mai reduci gain-ul la gyro din telecomanda sau din buton de pe el.
Ce statie ai ? ce gyro ai ? cate fire are gyro-ul si cate mufe bagi in receptor dinspre el ?
Elicopterul este asamblat de tine sau de altcineva ? A fost pilotat de tine cu tren de aterizare sau de altcineva ?

Incearca sa il tii in mana de trenul de aterizare cu botul spre tine si sa ii dai motor (cu palele principale scoase)...ar trebui sa simti in mana daca vibreaza (stanga-dreapta), daca se opune rotatiei cand incerci sa il invarti, etc...
Umbla la gain pana cand nu mai simti vibratia.


REPET, operatiunea pornit motor cu el in mana, se face fara palele principale puse

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 19 July 2009 - 01:10 PM

0

#6 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 July 2009 - 01:17 PM

Vezi postareacaspi, la Jul 19 2009, 01:30 PM, a spus:

La gyro de unde reglez gain ca nu are reglaj si cu trenul de aterizare montat il ridic usor de jos si nu vibreaza
L-am ridicat de jos si fara tren si imi vibra coada dreapta stanga... si mai am o intrebare ... ce face gain... ce reglezi cursa la servo... sau sensibilitatea la vibratii...?


Ar trebui sa aiba un semireglabil pe el,care regleaza sensibilitatea(gain),la tine pare ca e prea sensibil,trebuie micsorat,pana nu mai da din coada,de asemeni se poate regla si din statie.Era bine sa ne spui tipul gyro,ce statie folosesti si localitatea de unde esti,asa poti fi ajutat mai usor.
0

#7 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 19 July 2009 - 05:56 PM

Elicopteru este asamblat de catre mine si tot eu l-am pilotat nu ieste primul elicopter asamblat de mine..am mai asamblat un hughes 300. Statia este de la hughes 300....uite ce scrie pe statie (art-tech lcd digital proportional radio control). Vibratile care le are coda sunt cam 10-15 grade stanga si tot asa si in dreapta... si din statie nu pot regla sensibilitatea la giroscop...Gyroscopul este bagat in canalul 4 si canalul 5

Datele despre giroscop sunt urmatoarele

Digital proportional R/C system
Operating voltage: 4.8V ~6V(common for receiver)
Operating temperature: -10℃ ~+45℃
Dimensions: 28×28×20 mm
Operating current: 80mA
G401B specifications:
Functions:
> Minimizes changes in an aircraft's attitude by wind etc
> Angular acceleration commands used
> Sensor vibration proofing
> Simple sensitivity adjustment
Am pus si o poza cu giroscopul
servoul de la coada ieste FS 61 BB Carbon Digital

... sunt din cluj napoca,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gyro.JPG

Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 July 2009 - 06:20 PM

  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#8 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 19 July 2009 - 06:19 PM

Citeaza

... sunt din cluj napoca,

Atunci completeaza, te rog, si la profilul tau locatia...

Citeaza

an dreapta...an canalul

Din cate stiam eu, la inceputul cuvantului se scrie cu i din I, asa-i? Hai un pic de atentie, sa intelegem ce spui.
Mersi! Hai bine ai venit pe forum!

Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 July 2009 - 06:21 PM

0

#9 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 06:30 PM

nu prea se potriveste ce zici... giro cuplat pe 2 canale, dar nu poti sa ii reglezi gain-ul din statie....

gain-ul e pe canalul in care ai cuplat mufa de la giro cu un singur fir galben. Din statie trebuie sa il dai mai mic si aici nu pot sa te ajut, fiindca nu stiu nimic despre staia aia... Dar sigur te lamuresti daca citesti in manual. Mai verifica si ca il pui in HH mode, tot din valoarea de gain se face asta

Daca ti-a placut fizica la scoala (infinit mai mult decat gramatica) e usor de explicat de ce face asa: cand ii dai trenul de incapator jos, heliului i se micsoreaza momentul de inertie, prin urmare trebuie sa dai si gain-ul cozii mai mic, altfel oscileaza
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#10 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 06:46 PM

E posibil ca statia ta sa nu aiba reglaj pentru gain la gyroscop, ci doar un comutator normal / head-lock.
In cazul in care este cu comutator, nu prea ai ce face...este setata din fabrica sa dea un anumit gain, de obicei particularizat unui anumit tip de gyro si unui anumit elicopter.
Poti sa incerci sa scoti firul galben din receptor sa vezi cum se comporta si/sau sa te joci cu delay-ul de pe gyroscop...

In fine, cea mai buna treaba care o poti face la ora actuala, este sa schimbi statia. cu una cu 6 canale (computerizata) care are si control de gain.
0

#11 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 July 2009 - 06:48 PM

Pune poza si cu statia.
0

#12 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 550
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 09:30 PM

Vezi postareapatrocle, la Jul 19 2009, 07:30 PM, a spus:

nu prea se potriveste ce zici... giro cuplat pe 2 canale, dar nu poti sa ii reglezi gain-ul din statie....


nu poate ca stiu si eu statia aia, nu are decat 2 pozitii pe canalul de giroscop (normal si head lock) deci practic nu te ajuta cu nimic. trebuie sa faci reglajul din potentiometrul "delay" de pe giro. din statie nu poti regla giroscopul. oricum pe viitor ia in calcul schimbarea statiei...

Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 19 July 2009 - 09:32 PM

* Logo 400 V-Bar
0

#13 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 09:49 PM

aveti vreun link de la statia aceea? manual, ceva?

poti sa incerci din 'delay' cum zice Cornel, desi nu e deloc tot aia cu micsoratul gain-ului, si tie asta iti trebuie de fapt. Mai e o varinta: muta bila de pe bratul de la servoul de coada mai spre interior. Asta echivaleaza cu scazutul gain-ului, dar ai grija sa mai ramana cursa destula
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#14 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 20 July 2009 - 05:36 AM

Eu am umblat la delay da nu se IntImpla nimic ca sa aiba efect reglajul care Il fac la delay trebe sa scot firul de la giroscop din canalu 5

Statia pe care o am
Model E-FLY 100C 40 Mhz

Functii:
Aceasta radiocomanda are 4 modele pre-setate:

A (aeromodel simplu)
- Cursa canalelor 1,2 si 4 poate fi reglata cu TMIX 1
- Dual Rate pe canalele 1,2 si 4 din Switch 3
- Din Switch 2 se poate activa sau dezactiva mixerul dintre canalul 1 si 6 (Elevon)
- Din Switch 1 se poate opera trenul de aterizare escamotabil care se afla pe un canal separat
- Reverse pentru canalele 1, 2, 3, 4, 6
- Functie de blocare: se pot bloca toate setarile pentru a nu se face ajustaje accidentale
- Alarma la voltaj redus: sub 8.5 V ledul rosu va palpai si sub 7.5 V display-ul LCD se inchide complet

V (aeromodel cu ampenaje in V)
- Din Switch 1 se activeaza sau dezactiveaza mixerul pentru canalele 1 si 6
- Cursa canalului 4 poate fi regalta din TMIX 2
- Dual Rate pe canalele 1,2 si 4 din Switch 3
- Reverse pentru canalele 1, 2, 3, 4, 6
- Functie de blocare: se pot bloca toate setarile pentru a nu se face ajustaje accidentale
- Alarma la voltaj redus: sub 8.5 V ledul rosu va palpai si sub 7.5 V display-ul LCD se inchide complet

H (elicopter H1)
- PIT si PLT ajustabil din TMIX 1 si TMIX 2
- Dual Rate pe canalele 1,2 si 4 din Switch 3
- Din Swtich 1 se poate schimba sensibilitatea giroscopului din Heading Hold in Normal
- Din Switch 2 se poate schimba intre zbor normal si idle-up 1
- Reverse pentru canalele 1, 2, 3, 4, 6
- Functie de blocare: se pot bloca toate setarile pentru a nu se face ajustaje accidentale
- Alarma la voltaj redus: sub 8.5 V ledul rosu va palpai si sub 7.5 V display-ul LCD se inchide complet

C (elicopter CCPM)
- Mixer pentru canalele 1, 2, 3 si 6. PIT si PLT se pot ajusta din TMIX 1 si TMIX 2
- Din Swtich 1 se poate schimba sensibilitatea giroscopului din Heading Hold in Normal
- Din Switch 2 se poate schimba intre zbor normal si idle-up 1
- Reverse pentru canalele 1, 2, 3, 4, 6
- Functie de blocare: se pot bloca toate setarile pentru a nu se face ajustaje accidentale
- Alarma la voltaj redus: sub 8.5 V ledul rosu va palpai si sub 7.5 V display-ul LCD se inchide complet

Ce statie imi recomandati

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3378.jpg

  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#15 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 July 2009 - 07:04 AM

Daca giro-ul primeste semnal pe canalul de comanda, il asculta pe acela si ignora potentiometrul de pe carcasa. Ca sa-l poti regla din potentiometru, trebuie sa nu-i dai semnal. In plus la unele giro-uri semnalul se pune la masa, la altele se lasa in aer (trebuie sa te uiti in manualul giroscopului).
0

#16 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 20 July 2009 - 07:35 AM

Citeaza

Ce statie imi recomandati ?


Un spektrum Dx6i, 2.4GHz.
0

#17 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2009 - 08:35 AM

ce zice vlad1 e adevarat, dar nu pentru giro al tau, care nu are potentiomentru de gain. Era prea putin probabil sa merga din delay, face cu totul altceva decat gain-ul

lasa firul galben la locul lui, ca esti pe aproape cu valoarea de gain din moment ce merge cand ai trenul pus, si muta bila mai jos pe bratul de la servo (adica spre centru)
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#18 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 20 July 2009 - 07:55 PM

Multumesc mult domnilor, am rezolvat problema.
Mai am o intrebare
Cand trebuie sa aiba elicea unghiul 0, cand aceleratia este jos, sau cand aceleratia este la mijloc?
Elicopteru' este capabil si de 3D...

Aceasta postare a fost editata de Primus: 21 July 2009 - 06:55 AM
Motiv editare: 10% warn pentru ortografie

  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#19 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 20 July 2009 - 08:50 PM

Citeaza

Elicopteru' este capabil si de 3D...


...ce importanta are, ca vad ca tot ne spui asta?
0

#20 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 20 July 2009 - 11:00 PM

Vezi postareacaspi, la Jul 20 2009, 08:55 PM, a spus:

Multumesc mult domnilor am rezolvat problema.
Mai am o intrebare
Cind trebe sa aiba elicea unghiul 0 cand aceleratia este jos sau cand aceleratia este la mijloc?
Elicopteru' este capabil si de 3D...


Normal ar trebui sa ne spui cum ai rezolvat problema,poate si altii se lovesc de problema asta.Pozitia 0 la pale tu hotarasti,e bine si la mijloc,dar fiind incepator e bine si jos.
0

#21 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2009 - 07:40 AM

tinand cont ca la statie nu prea poti sa setezi nimic, eu l-as regla mecanic astfel incat in modul idle-up sa merga ceva gen -10 0 +10, cu zero pe mijloc evident... asta ca tot zici ca e 3D :rolleyes:

in modul normal o sa iasa cum vrea statia ta, ca nu mai ai ce-i face. Ca sa nu ai surprize, gen ingropat in pamant la prima aterizare, verifica cu rigla de pale ce unghiuri ai in modul normal.

Aceasta postare a fost editata de patrocle: 21 July 2009 - 07:49 AM

Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#22 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 21 July 2009 - 05:16 PM

La modul norma am asa. Cind mansa de aceleratie este jos am 0, cind mansa de la aceleratie este la mijloc am +5, si cind mansa de la aceleratie este sus de tot am +10.
Ma-i am o intrebare ce inseamna cind este idle-up?
Vam zis ca sunt incepator si nu pre-a cunosc termeni acestia.
Deci atuncea sa pun pe modul norma cind mansa este jos sa am -10,la mijloc 0,si sus de tot +10.Sau reglajele astea le fac pe modul 3D?
  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#23 Useril este offline   Shobby 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 July 2009 - 05:27 PM

Vezi postareacaspi, la Jul 21 2009, 06:16 PM, a spus:

La modul norma am asa. Cind mansa de aceleratie este jos am 0, cind mansa de la aceleratie este la mijloc am +5, si cind mansa de la aceleratie este sus de tot am +10.
Ma-i am o intrebare ce inseamna cind este idle-up?
Vam zis ca sunt incepator si nu pre-a cunosc termeni acestia.
Deci atuncea sa pun pe modul norma cind mansa este jos sa am -10,la mijloc 0,si sus de tot +10.Sau reglajele astea le fac pe modul 3D?



Cand esti in idle-up inseamna ca mansa cand e la mijoc palele au unghi 0,sus cu +(cat depinde de preferintele fiecaruia) si cand e jos inseamna ca e -x(cat vrei tu)
Nu poti sa ai aceste setari in modul normal.In modul normal e cel mai bine sa fii la aterizre si decolare si hover.E mai usor hover in normal decat idle.E mai lin.
Cat despre modul 3d nu stiu ce sa spun,asa ca nu spun decat sa spun prostii.
0

#24 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2009 - 06:36 PM

Vezi postareaShobby, la Jul 21 2009, 06:27 PM, a spus:

Cand esti in idle-up inseamna ca mansa cand e la mijoc palele au unghi 0,sus cu +(cat depinde de preferintele fiecaruia) si cand e jos inseamna ca e -x(cat vrei tu)
Nu poti sa ai aceste setari in modul normal.In modul normal e cel mai bine sa fii la aterizre si decolare si hover.E mai usor hover in normal decat idle.E mai lin.
Cat despre modul 3d nu stiu ce sa spun,asa ca nu spun decat sa spun prostii.


Nici vorba. Idle-up 1,2,3, sau cate are statia ta, sunt de fapt niste memorii diferite de setari, la fel ca si modul normal, si le poti aranja cum vrei. Cel putin la telecomenzile decente. Poti porni motorul in Idle 3 daca vrei si sa zbori in normal, sau ce combinatie vrei tu.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#25 Useril este offline   Shobby 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 July 2009 - 07:08 PM

Vezi postareamisumat, la Jul 21 2009, 07:36 PM, a spus:

Nici vorba. Idle-up 1,2,3, sau cate are statia ta, sunt de fapt niste memorii diferite de setari, la fel ca si modul normal, si le poti aranja cum vrei. Cel putin la telecomenzile decente. Poti porni motorul in Idle 3 daca vrei si sa zbori in normal, sau ce combinatie vrei tu.


Eu ma refeream la statia lui,care nu are decat ide si normal.
Dar daca vrei poti sa faci inverted pe normal daca il setezi.
Fiecare cu preferintele lui.
0

#26 Useril este offline   Shobby 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 July 2009 - 07:14 PM

Vezi postareacaspi, la Jul 20 2009, 08:55 PM, a spus:

Multumesc mult domnilor, am rezolvat problema.
Mai am o intrebare
Cand trebuie sa aiba elicea unghiul 0, cand aceleratia este jos, sau cand aceleratia este la mijloc?
Elicopteru' este capabil si de 3D...


Asta setezi tu;deobicei pilotii folosesc modul normal in zbor normal(adica nu faci acrobatii).si cand gazu e jos unghiul e 0
Cand gazul e la jumatate si unghi tot 0 inseamna ca esti in idle 1.Daca ridici gazul mai mult unghiul va creste si elicopteru se ridica.
Daca il scazi,atunci curentul de aer va veni in sus,cand faci inverted curentul de aer in sus va deveni jos,dandu-ti posibilitatea sa zbori cu fundu` in sus
0

#27 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 21 July 2009 - 08:34 PM

Pai nu am cum sa am cu aceleratia jos unghiul 0,si daca duc aceleratia la mijloc sa am tot 0.
In principiu trebe sa am 0 cind aceleratia este la mijloc, cinda ajung la maxim sa am +10?Si de la jumatate in jos cat trebuie sa am?Minus cit?
  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

#28 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 21 July 2009 - 08:51 PM

Caspi, uite ca ti-e lene sa cauti, am copiat din alt post al meu, cam cum procedez eu:


Modul Normal, de obicei se utilizeaza pentru hover, decolare si aterizare.
Modul Idle up se foloseste pentru forward flight, aerobatic si 3D.

In general, modul Normal se seteaza astfel:
Motor: 0-95 (0, pentru a putea ateriza evident, o curba cat se poate de aplatizata (pentru incepatori) pe la 65% sau 70%, in jurul pozitiei de middle stick, pentru un hover lin, si sus pana pe la 90 sau 95, nu ai nevoie de mai mult in hover)
Pitch: -3, sau -2,5 in partea de jos e suficient la inceput, ulterior s-ar putea sa preferati -4, sau -6, pe masura ce avansati. In partea superioara, pentru inceput 10 grade sunt suficiente.

Idle Up 1:
In cazul incare exista doua moduri Idle Up, primul dintre ele se va utiliza pentru forward flight, circuite si alte asemenea manevre.
Tot cu acest mod se poate invata inverted la inceput, la inaltime. Daca esti inverted si cobori stick-ul de pitch, elicopterul nu urca brusc, el avand maxim 6 grade de pitch.

Motor: O curba in V, pentru inceput de genul 85-75-100 (procente, pe statie)
Pitch: -6 - 0 - +10 (grade)

Idle Up 2: (utilizat pentru aerobatic si 3D)

Motor: 100- 90 - 100 (procente, pe statie)
Pitch: -10 - 0 - +10 (grade)

Thrrotle Hold:
Pitch: -4 - 0 - maxim pe care il poti obtine mecanic( 12-13 ar trebui sa fie suficient)(grade).


Pentru o tranzitie intre moduri fara miscari bruste ale elicopterului in aer curba de pitch de la 0 in sus trebuie sa fie identica pentru toate modurile de zbor, mai putin la Hold, unde valoarea maxima va fi eventual un pic superioara.

Sper sa va fie de folos informatiile de ma sus, ca valori orientative. Curbele de motor vor fi corelate si cu turatia maxima recomandata la rotorul principal. Depasirea acelei turatii este periculoasa. Evident, fiecare pilot va avea curbele sale in functie de preferinte si stil de zbor.

Aceasta postare a fost editata de Primus: 21 July 2009 - 08:53 PM

0

#29 Useril este offline   Shobby 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 July 2009 - 08:54 PM

Vezi postareacaspi, la Jul 21 2009, 09:34 PM, a spus:

Pai nu am cum sa am cu aceleratia jos unghiul 0,si daca duc aceleratia la mijloc sa am tot 0.
In principiu trebe sa am 0 cind aceleratia este la mijloc, cinda ajung la maxim sa am +10?Si de la jumatate in jos cat trebuie sa am?Minus cit?

Ba ai cum;Schimband modurile de zbor.
Ti-a explicat Primus mai sus.

Aceasta postare a fost editata de Shobby: 21 July 2009 - 08:54 PM

0

#30 Useril este offline   caspi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 637
  • Inregistrat: 19-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Elicopterele

Postat 21 July 2009 - 10:11 PM

Multumesc mult ori cum pentru efort,dar pe statia pe care o am eu nu am cum sa reglez procentele la motor.
Asa greu va este sa imi ziceti simplu cat trebe sa am cu mansa jos ,la mijloc,si cu mansa la maxim.Vam mai zis ca nu cunosc termeni pe care ii tot ziceti voi pe acolo ca eu de abea acuma am intrat in asromodelism.
Sper sa nu sa supere nimeni pe mine, poate sunt eu ma-i greu de cap. Daca este cineva din cluj care se pricepe il rog sa imi lase un mesaj pe forum.
  • Trex 450 DFC
  • Futaba T8FG
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu